Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 735
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He girls,

Hoe gaat het met iedereen?

Wat een naar bericht, van dat meisje wiens kindje het niet heeft gered. Pas nu we zelf kleintjes hebben besef je hoe ongelooflijk veel pijn dat moet doen.

Gelukkig hier alles goed. Pien en ik hadden het er afgelopen vrijdag (we waren samen naar een feestje geweest) nog over, hoe fijn en ook best uitzonderlijk het is dat onze spruitjes al ruim een half jaar niet echt ziek zijn geweest. Wat dat betreft mogen we van geluk spreken.

Yinthe zit alleen wel onder de eczeem... het begon met een klein plekje in haar hals. Dacht in het begin nog dat het een geirriteerd plekjes was ivm het spugen en kwijlen, maar inmiddels zit haar hele hals en nek eronder en begint het zelfs ook rond haar gezicht en op haar borstkast te verschijnen. Morgen weer naar de ha, kijken wat hij zegt. Waarschijnlijk is ze gevoelig voor koemelk of fruit. Het begon namelijk rond de tijd dat ze voor het eerst de fles kreeg en af en toe een fruithapje. Arme spruitje...

28sept09_eczeem_hals.jpg

Verder gaat het gelukkig de goede kant op met het doorslapen. Laatste voeding rond 22-23 uur en dan meestal pas weer rond 6-7 uur. Alleen tot nu toe nog elke keer er 's nachts uit geweest omdat ze haar speentje kwijt was en het op een hartverscheurend huilen zet....

En bijna op vakantie! Kijk er echt naar uit. Even lekker bijtanken.

Tot snel weer!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hee hallo,

Ja, we zijn echt een stelletje bofkonten. Isis is nu voor het eerst verkouden. Heel zielig. Hoesten en snotterig. Ook slaapt ze al een tijdje niet zo lekker, en ik dus ook niet. Ik houd me er altijd maar aan vast dat het een fase is. Gaat vanzelf weer voorbij. En liever nu dan op vakantie (ik ben ook bijna weg).

Wat balen van de eczeem. Heeft ze er ook last van? Jeukt het? Hopelijk geen allergie?!

Hebben jij en Pien een gezamenlijke vriend of gewoon saampjes naar een Amsterdams feestje ofzo? Erg leuk dat je goede vrienden aan een forum kunt overhouden. Eigenlijk heel bijzonder! Ik ben erg blij dat hier ook altijd heel relaxed wordt gereageerd. Soms lees ik in een topic wel eens anders terwijl er nooit iets geschreven wordt met de intentie om te kwetsen. Ik schrik soms van de reacties van anderen.

Verder weinig nieuws. Ik zie uit naar de vakantie! Heerlijk, een weekje luieren.

Groetjes!

Geplaatst

Ja, het jeukt zeker. Ze heeft het ook bij de oogjes, dus constant in haar oogjes aan het wrijven en in haar hals krabben. Ga komende nacht haar een slaapding aandoen waarbij ik de mouwen kan omslaan zodat haar handjes zijn ingepakt. Dan kan ze zichzelf in haar slaap niet krabben.

Ben bang dat het wel allergie is... ik ben zelf een klein beetje gevoelig voor koemelk en H heeft huismuit- en stofallergie in de familie. We geven haar al de HA variant, maar dat helpt dus niet. Maar misschien is het wel de kat. We moeten er snel achter zien te komen. Ben vandaag begonnen met de voeding uit de potjes te laten staan. Het kan zijn dat ze gevoelig is voor fruit. Werkt dat niet, dan ga ik melk op soya basis in huis halen, kijken of het dan minder wordt. En als laatste de kat een tijdje onderbrengen bij iemand anders...

Verkouden, ach gus. Dat is ook niet leuk. Kunnen ze af en toe heel benauwd van zijn. Gebruik je zoutoplossing?

Pien en ik zijn naar een feest geweest van een netwerk waar ik lid van ben (VMC). Feest op zich was niks eigenlijk, maar we hebben wel lekker zitten kletsen (achteraf ook prima in de kroeg kunnen doen ;-)) Ja, zeker bijzonder om op deze manier vrienden te zijn geworden! Kijk ook echt uit naar ons sauna-uitje!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Aaah nee, wat erg. Dat is sneu dat het ook zo jeukt. Je bent er mooi klaar mee. Hebben ze bij de dokter niet van die testen om te zien waar het aan kan liggen? Of is dat alleen voor volwassenen?

Isis heeft het gelukkig niet benauwd gehad. Alleen wat lamlendig. Ze wilde dan ook alleen bij mij slapen. Maar ik geloof dat het vandaag alweer wat beter gaat. Aan de andere kant kan het ook geen kwaad om een beetje weerstand op te bouwen. Hoe gaat het overigens met de bv? Helemaal gestopt? Ik geef nog 's ochtends en 's avonds en dat gaat al weken goed. Ik probeer het er nog een tijdje in te houden. Straks maar eens een melkfles vervangen door een boterham, maar dat doen we over een maandje wel.

Hee, wat leuk dat jullie samen weg zijn geweest. Even lekker bijkletsen. Ik heb ook erg veel zin in de sauna. Ik ben wel bang dat ik tegen die tijd weer ongesteld moet worden (had ik alweer uitgerekend) maar dat zien we dan wel weer.

Hoe is de weersvoorspelling voor France?

Geplaatst

Hey meiden,

Fijn dat jullie er weer zijn... ;-)

Getver, Marieke, niet zo mooi dat je meisje uitslag heeft, en erg zielig dat het jeukt! Ik hoop dat je er snel achter komt wat de oorzaak is. Ik kan je alleen adviseren nieuwe dingen 1 voor 1 te proberen en dan een paar keer achter elkaar (maar dat zul je zelf ook wel weten denk ik). Soya melk zou ik niet doen hoor, die eiwitten kunnen ook allergie veroorzaken. Je kunt een HA voeding krijgen die sterker is dan de gewone HA, misschien je HA even vragen? Heb wel ooit gelezen dat HA voeding niet zoveel zin heeft als je er niet meteen met de eerste fles mee begint. Enne, de baby-verzorgingsmiddelen kunnen ook verraderlijk zijn hoor! In ieder geval veel sterkte ermee, hoop dat het in ieder geval niet aan de kat ligt!

Al gepakt voor je vakantie-trip? Goed moment om nu naar zonniger weer te gaan, het is echt herfst geworden he?

Wat goed Nora, dat je maar liefst 2x per dag BV kunt geven, bij mij was het snel klaar na het afbouwen. Na de vakantie wist Tessa niet meer wat ze aan de borst moest en met het geven van vaste happen was het helemaal klaar. Nou ja, vind het zelf ook mooi geweest hoor, ben trots op bijna een half jaar borstvoeding. En ja, m'n man is ook weer happy (haha). Maar wat dacht je? Meteen ongesteld geworden (eindelijk). Wel heftig, geen pijn of zo maar wel veel. Ach, het systeem werkt weer...

Succes met de verkoudheid van Isis, ze zal wel balen van de regen...

Verder rustig hier, af en toe een sollicitatie de deur uit en gezellige dingen doen met andere mama's en zelfstandig werkende vriendinnen. En groot nieuws: Tessa krijgt tandjes, wel 2 tegelijk, én....................jaaaaaah, sinds een kleine week slaapt mevrouw ook door, en hoe: van half acht tot half acht!!! Ben trots, blij en (!) uitgerust...

De sauna straks is een beloning voor een half jaar borstvoeding geven, luiers verschonen, banaantjes prakken, heel veel troosten, gemiddeld 2x per nacht uit bed, huilbuien van de zwangerschapshormonen en nog veel meer ;-) Ik verheug me er ook op! Heerlijk, een hele dag voor mezelf!

En ja Nora, helemaal gelijk, leuk dat je hier vriendschappen maakt en jammer dat de toon op dit forum soms wat 'anders' is. Soms valt me dat ook op, maar dan bedenk ik me maar, dat we hier wel op een enorme berg hoop, verdriet, frustratie en onzekerheid zitten, met meiden die elkaar niet kennen. Tja... ik probeer ook soms maar wat en steek dan een dame toch een hart onder de riem en realiseer me weer hoe ontzettend veel geluk ik heb.

Groetjes,

Leeuwtje.

Geplaatst

Hee Leeuwtje,

Wat goed dat Tessa doorslaapt! Heerlijk he. Dat doet een mens goed, nachtrust! En inderdaad, een half jaar bv geven is iets om trots op te zijn. Helemaal zoals dat bij jou is gegaan. Kleine meid helemaal naar je werk gebracht om te eten!

Isis ligt ook steeds minder prettig aan de borst, ze wordt er denk ik te groot voor. Het lukt eigenlijk alleen nog maar in bed. Op de bank, zoals 'vroeger', is ze heel onrustig.

Ik ben na het afbouwen ook meteen weer ongesteld geworden. De tweede cyclus zit er alweer op. Het is meteen weer regelmatig; wel zo prettig.

En ja, heerlijk naar de sauna. Ik heb er nu al zin in. Even een dagje voor jezelf is af en toe wel zo prettig! Ik kom nu net terug van het sporten. De kleine slaapt al een tijdje onrustig (ook door de verkoudheid) en net als je denkt een zware avond tegemoet te gaan, ligt ze al lekker te slapen. Een aangename verrassing! Nu even lekker douchen en bank hangen.

Zijn er nog leuke vacatures in Amsterdam?

Groetjes!

Geplaatst

Hee lieve meiden!

Leuk om na een paar dagen afwezigheid weer jullie verhalen te lezen..!

Mariek, ben heel benieuwd wat de HA zei van Yinthe´s exceem, Morris heeft ook een plek op zijn wang waarvan ik niet zo goed weet wat ik er mee moet.. Smeer nu een paar dagen met Bepanthen en het lijkt wat rustiger..

Verder weinig nieuws, veel op pad voor mijn werk (regiomeetings door het hele land) en nu dus ook net thuis.. Ik ga mijn bedje opzoeken, ik kom snel wat uitgebreider!

Liefs en Kus,

Pien

Geplaatst

Hee Pien, gezellig dat je er ook weer even bent! Klinkt erg druk allemaal. Vind je het wel leuk en is het goed te combineren met je gezinsleven?

Leeuwtje, ik bedacht me vanmorgen dat ik nog helemaal niet op de tandjes had gereageerd! Waar komen ze door? Heeft ze er last van?

Geplaatst

He meiden!

Leeuwtje, wat een stap weer... tandjes! Heeft ze er last van?

En welkom terug in de wereld van tampons en maandverband. Aan de ene kant balen, aan de andere kant ook wel weer fijn om te weten dat alles weer werkt. Bij mij waren met name de eerste 2x heel heftig, daarna was het weer zoals vanouds.

Net terug van de HA. Hij weet het niet. Het is in ieder geval geen eczeem, geen allergische reactie ergens op en niet besmettelijk. En ook niks om me zorgen over te maken. Hij vermoedt dat het een huidschimmel is. Ik heb dus een recept voor een schimmelmiddel meegekregen en iets om de plekken wat vet te houden. 2-3 weken aankijken en als er niks veranderd is weer terugkomen. Trial and error methode.

Borstvoeding loopt hier hard terug. Voel het aan de borsten, steeds minder vol. Geef nog wel 2x per dag, 's ochtends en 's avonds en wil dat proberen vol te houden tot na Frankrijk, maar als het niet meer lukt dan is het ook goed. Vandaag precies een half jaar!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Mariek,

fijn zeker om te weten dat het geen allergie of eczeem is. Nou maar hopen dat het zalfje helpt en de mogelijke schimmel snel weg is.

Wel bijzonder dat jullie de borstvoeding zolang kunnen en willen blijven geven. Zo'n mooi natuurlijke gave na al die medische en kunstmatige rompslomp.

Leuk te lezen dat jullie als groep zo gelijk op gaan. Kan ik een beetje meekijken, voor wat ons te wachten staat.

liefs,Stéphanie

Geplaatst

Hee Stephanie,

Hoe gaat het zo met jouw kleintjes? Lijkt me een hele opgave, een tweeling. Maar ook ontzettend leuk!

Groetjes, Nora.

Geplaatst

Nora,

het gaat goed met de tweeling. het zijn 2 ontspannen kindertjes en wij dus ook ontspannen. Saar al 2 ondertandjes en we beginnen langzaam met bijvoeding. Kijk dus goed naar jullie tips en adviezen.

Ben je al bij de fotograaf geweest? Hoe ging dat?

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Hee wouw, al twee tandjes. Wat kan dat toch per kind verschillen. Bij Isis nog niets te zien. Nee, nog niet bij de fotograaf geweest. Zal niet op korte termijn gebeuren maar is iets wat ik wel graag wil. Ze heeft er nu ook de goede leeftijd voor. Ze kan lief lachen, ondeugend kijken etc.

Leuke foto trouwens van je kleintjes!

Geplaatst

Bij Yinthe zijn er ook nog geen tandjes te zien. Vind het eigenlijk wel prettig, ze is de laatste tijd nogal van het vastbijten in de tepel... auw... ;-)

Geplaatst

Hahhaha, Mariek, ze voelt al dat de borst haar langzaam aan het ontglippen is ;-)! Ze denkt: vasthouden die boel!!!

Maar wat sneu dat Yinthe zo onder de uitslag zit. Hopelijk helpt de zalf snel.

En Leeuwtje, weer aan het solliciteren... Echt iets leuks of meer van: ik wil wel weer werken en kijk ondertussen verder???? Mijn eerste 2 menstruaties werden vooraf gegaan door een schimmelinfectie. Hoop niet dat dat zo blijft!!! Tja, ik kwam er ook weer heel erg achter dat ik dat toch niet had gemist tijdens de zwangerschap en de borstvoeding. Apart he? Dat zo gauw je stopt met de vorstvoeding, dat gelijk weer op gang komt.

Stephanie: die kleine van jullie is al vlot zeg, met de tandjes!

Lekker, Nora, vakantie in het vooruitzicht!!! Waar gaat de reis naar toe?

En eh, hihih, wij hebben het luxe... onze hulp in de hh is ook fotografe.. Dus als we foto's willen maken, vragen we gewoon haar een keer.

Pientje, vind jij het ook zo dubbel, dat werken? Merk dat ik het toch best vrij pittig vind, 28 uur met de nodige reistijd. Verder wordt er nogal eens gevraagd extra te komen werken. Gelukkig hebben ze dat bij mij nog niet echt gedaan, omdat ik nog niet op alle mensen helemaal ben ingewerkt, maar ik heb hier en daar ook al laten vallen dat ik daar niet zo op zit te wachten. Maar het geld is wel lekker.. Even met andere dingen bezig zijn is op zich ook wel lekker... Maar ik ben ook elke keer weer heel erg blij dat ik ons kleine wijvie weer in de armen kan sluiten.

Pffft, merk dat ik me een beetje afsluit voor de rest van het forum. Kijk wel eens hier en daar, maar heb niet echt meer de puf om te reageren. Merk dat ik mijn handen best vol heb aan alles wat er in mijn eigen leventje gebeurd. Ben nog steeds druk dat allemaal een beetje in goede banen te leiden. Vind het ook vreselijk hoor, dat dat kindje is overleden... Maar sluit me er gelijk ook maar weer voor af. Merk toch dat ik de laatste tijd wel wat emotioneler bent. De kleindochter van onze buren ligt nu in het ziekenhuis. Ze is 2 weken jonger als Thirse. Ze was al 2 weken niet zo lekker geweest. De huisarts dacht een oorontsteking. Ze had ook een rood oortje. Maar het bleef maar slecht gaan met haar: veel huilen, slecht willen eten, hoge koorts... Nu bleek uiteindelijk dat ze een blaasontsteking had. En zo'n heftige dat het zelfs een nierbekkenonsteking kon zijn geworden. De nieren waren op de 1e echo vergroot. Zondag is ze opgenomen en woensdag wordt er weer een echo gemaakt. De vader van het meisje had verteld dat de urine die opgevangen was op appelmoes had geleken. Het grietje krijgt nu medicatie via een infuus in haar hoofdje.... Brrr, moet er toch niet aan denken dat ons meisje zoiets zou overkomen!

Gisteren zijn we nog wel even met haar bij de huisarts geweest. Ze had al een paar dagen last van diarree, poept nu nog veel vaker dan normaal, hoestte als een ouwe kerel (en hoestte niet door). Ze eet minder, is jengeliger (hoewel ze ook vrolijk is), maar heeft geen koorts. De huisarts denkt dat ze een virusje heeft. Haar bloedvaatjes zijn nl ook te zien. Het ziet er een beetje uit als zo'n uitgedroogd stuk land (rode adertjes met wittige vlekjes ertussen). Volgens haar zag je dat altijd bij virusjes. Tja.... het zal wel. We moeten het gewoon even goed in de gaten houden. Als ze koorts krijgt moeten we weer komen. Ook moeten we weer komen als het vrijdag nog niet beter gaat. Maar ik heb wel de indruk dat het de goede kant op gaat. Al was ze gisteravond laat wakker geworden en wilde ze vervolgens heel slecht gaan slapen. Haar toen maar tussen ons ingelegd, voor 1 keertje. Gevolg: zelf niet lekker geslapen omdat onze kleine dame toch ook tussen ons in wel eens wat onrustig was.

Ow ja, en Thirse heeft steeds beter in de gaten hoe ze zich vooruit kan bewegen. Echt kruipen is het nog niet, het lijkt meer op tijgeren. We hebben van de week maar een vloerkleed gekocht bij Ikea, voor op de plavuizen. Dan heeft ze tenminste iets meer grip.

Nou dames... was effe een heel verhaal!!!

Groetjessssssssssssssssss

Geplaatst

He Hilde,

Herken dat helemaal, dat van je een beetje afsluiten voor de rest van het forum. Heel af en toe lees ik nog wat mee, en soms reageer ik nog, maar dan wel op de meiden die tijdens onze cyclus ook bezig waren (Kim, Natasja enzo) Die 'ken' je. Maar de rest heeft gelukkig heel veel steun aan elkaar zo te lezen. Er ontstaan weer nieuwe groepjes.

Brrr... wat een naar verhaal van je buren. Het is ook zo lastig met babietjes. Koorts krijgen ze vrij snel, en hoeft niet perse iets ergs te betekenen (zie jouw Thirse), maar het kán dus wel wat ergs zijn... hoe moet je het verschil weten?? Een huisarts weet het dus ook lang niet altijd goed in te schatten... vind dat soms best enge gedachte.

Het is dat de plekken in Yinthe's nek op mij niet als heel vurig of geirriteerd overkomen, anders vond ik de 'hit-or-miss' aanvliegroute van mijn huisarts niet heel geruststellend. Ik blijf het goed in de gaten houden.

Hoop dat Thirse ook snel weer de oude is!

Wat leuk dat ze begint te tijgeren. Heb je het huis al 'baby-proof' gemaakt? ;-)

Yinthe ligt tegenwoordig heel lang en heel tevreden op haar buik te spelen. Ze draait om haar as op zoek naar speeltjes. En regelmatig doe ik het kruipspelletje met haar; dan leg ik haar lievelingsbal van Nijntje een meter verderop op de vloer en zet ik mijn handen achter haar voetjes en zet ze zichzelf daartegen af waardoor ze in no time bij de bal is. Prachtig vindt ze dat!

Vandaag weer naar het gemeentehuis, de kleine inschrijven in mijn paspoort. Moest daarvoor ook een pasfoto van haar laten maken. hahaha, niet de beste foto van haar zeg maar... wat kijkt ze serieus (kan ze ook héél goed). Maar ach, voor een paspoort vond ik het wel best.

Nou, ga ook maar eens aan de slag. Heb nog aardig wat opdrachten af te maken voordat we op vakantie gaan. Wel lekker vanuit huis, vind dat nu nog heerlijk. Maar merk wel dat mijn wereldje heel klein aan het worden is. Hoop dat de coachingsessies wat meer richting gaan geven aan wat ik hierna wil gaan doen.

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hee meiden,

Wat heerlijk weer, vandaag lekker werken aan de keukentafel, uitgeslapen tot 7 uur en de dag begonnen met een half uurtje in bad! M bracht Thijs naar school dus kon even rustig aan doen.. Ben echt heel moe na deze week maar het was ook wel weer leuk.. word ook wel een beetje ongelukkig van steeds maar achter mijn bureau zitten... Tsja.. die coachingssessies zouden voor mij ook wel wat zijn..

Gisteren bij thuiskomst heerlijk uitgebreid de mannen gebadderd..

Foto-3X6TFFPW.jpg

Hilde, hoop dat Thirse snel opknapt, want een ziek kindje is zo sneu! En Yinthe haar uitslag, wordt dat al wat beter..

Oeps.. Hoor Morris alweer en heb nog nauwelijks gewerkt! Kom straks nog wel even!

Liefs Pien

Geplaatst

Wat een leuke foto Pien. Mees lijkt wel een beetje op Morris (al is dat vaker zo bij baby's), bolle toet en haar.

Wat een leuk spelletje Mariek, ga ik zeker onthouden. Denk dat het nu nog niet lukt.

Wie passen er op jullie kleintjes als jullie werken? Maakt dat voor jullie verschil?

De 24u/pw dat ik werk zijn goed te doen tot nu toe. Manlief is momenteel huisman en dat is eigenlijk wel een lekker idee. Op vrijdag gaan ze naar de kinderopvang. Ik blijf niet meer hangen op het werk, iets wat ik eerder nog wel eens deed.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Echt een mooie foto van jullie mannetjes, pien!

En Mariek, Thirse zette zich al tegen vanalles en nog wat af. En rolde en draaide net zo lang totdat ze bij een speeltje kwam. Laatst had ze dan een nachtje bij ons in bed geslapen, en daar had ze het koordje van het licht lang geleden ook ontdekt. Daar draaide en rolde ze dan net zo lang voor tot ze het koordje vast had en de lamp uit en aan kon doen. Volgens mijn man was ze daar s nachts nog af en toe naar op zoek, maar hij had het even buiten bereik en zicht gehangen.

Stephanie, hier past mijn man ook op. Hij is full time thuis omdat hij in de WIA zit. Erg plezierig voor een werkende moeder, moet ik zeggen. Geen heen en weer gesleep voordat je naar het werk gaat. En ik moet zeggen dat ik nu ook meer drukte heb om naar huis te gaan. Hoewel het met de wisselende diensten natuurlijk niet altijd uit maakt. Als ik een late dienst heb dan slaapt ze gewoon. En in het verleden heb ik dan nog wel eens bij haar om het hoekje gekeken, totdat ze er verschillende keren wakker van werd en we toch wel even werk hadden om haar weer in slaap te krijgen.

Verder vond ik het vroeger geen punt om een dienst extra te draaien. Maar nu zit ik daar ook niet meer op te wachten. Liever niet te veel extra dingetjes!

Nou, ik ga er weer van door. Morgen om 7 uur moet ik weer op het werk zijn.

Groetjessssssssssssss

Geplaatst

Hee meiden,

het weekend is er eindelijk weer! Man, wat een drukke week heb ik gehad! En nu wordt het nog erger, M vertrekt morgen voor een weekendje golfen met vrienden en gaat zondagavond meteen door naar Zwitserland voor de rest van de week.. Ik moet maandag ook een paar dagen weg (tot woensdagavond) dus de mannen gaan 2 nachtjes bij mijn schoonouders logeren.. slik.. ik voor het eerst weer ´s nachts van huis, uitgerekend al M er ook niet is..

Goed weekend!

X Pien

Geplaatst

He girls,

Morgen is de big day, dan gaan we voor het eerst vliegen met de kleine meid! Ben heel benieuwd. Het weer in Zuid Frankrijk is prachtig, 24 graden en zonnig...:glasses9:

En met het huisje hebben we uiteindelijk ook mazzel gehad. Het huisje wat we in eerste instantie hadden geboekt ging niet door omdat de eigenaar was vergeten te melden dat hij zelf zou zijn dan, dus hebben we van de organisatie een veel mooier huisje voor dezelfde prijs gekregen. Met privé (en verwarmd) zwembad en prachtig uitzicht over de kust van St.Tropez.

Kijk er echt naar uit!

Verder alles goed hier. De plekjes in Yinthe's hals gaan alleen nog niet echt weg. Blijf smeren, maar het lijkt toch niet echt te helpen. Gelukkig wordt het ook niet erger. Hopelijk doet de zilte lucht haar goed.

Ik heb gisteren voor het eerst eens geprobeerd of ze een koekje lekker vond. Bleef er uiteraard als een havik boven hangen. Ze vond het fascinerend. Heb leuke plaatjes kunnen schieten. Zie hieronder 1 daarvan.

3okt09_koekje6.jpg

Stéphanie, wij brengen Yinthe 2 dagen per week naar het KDV. De rest van de tijd ben ik thuis en pas ik op. Op donderdag probeert mijn vriend het zo te regelen dat hij thuis kan werken, dan heb ik iets meer ruimte om te gaan en staan.

Yinthe vindt de opvang helemaal leuk. Al die afleiding daar, al die kindjes en al die speeltjes. Ze komt altijd helemaal hyper en druk brabbelend en lachend terug (en heel moe ;-)). Vond het in het begin nog best vervelend om haar weg te moeten brengen, maar voor haar is het echt een uitje. Ze is heel gezellig volgens de leidsters. Blijkbaar hebben we een extravert kindje die maar niet genoeg gestimuleerd kan worden. Thuis is ze inmiddels overal op uitgekeken, haha. Hoog tijd om weer wat nieuwe speeltjes toe te voegen aan het arsenaal.

Pien, wat spannend, 2 nachtjes uit logeren zonder papa of mama. Zie je er tegenop? Wel echt heerlijk dat opa en oma zo dichtbij wonen en de mannetjes al helemaal gewend zijn daar.

Waar ga je heen?

Nou, ik ga nog even wat dingen regelen voor ons vertrek morgen.

Fijne zondag nog!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Heee Mariek!

Oehhh spannend hoor, lekker met zijn drietjes op vakantie! Hoop dat jullie er heerlijk van zullen genieten! Het klinkt in ieder geval goed, warm weer, zwembad etc! heel veel plezier gewenst he.. X

Hier ook drukte met pakken enzo.. maar veel minder leuk... moet echt even slikken als ik morgen vertrek ben ik bang! weet dat de mannen het prima hebben bij opa en oma, maar toch.. moet wel echt even de controle loslaten zeg maar.. heb de neiging om a4tjes vol te gaan schrijven met instructies maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet..

Meiden, tot snel maar weer!

Liefs Pien

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden