Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zo de 2e dag zit erop! Nog 12 te gaan....

@ Joy show your eggs girl! hahaha

@ hermien, ik ben ook benieuwd naar het resultaat.

@ moos, hoe ging je gesprek?

Ik wilde van jullie weten of jullie ook iets voelen na de TP. Ik heb een beurs en zwaar gevoel onderin mijn buik. soms hele kleine steekjes in mijn liezen.

Herkenbaar?

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Anne, haha, lol ! (Dat woord gebruikte iemand anders vond het wel grappig staan.)

Bij de twee zwangerschappen voelde ik dat ook, bij de overige terugplaatsingen niet dus...als ik dat weer zou hebben dan weet ik genoeg en heb ik goede hoop maar.....Ieder lijf is anders dus ja..Wat dat voor jou zou betekenen??

Joy1

Geplaatst

Whaaaaa!!! Gekkk wordt je ervan!!!

Ik kan me niet herinneren dat ik er 3jaar geleden ook last van had... Maar dat wil niet zeggen dat ik het toen niet had...

Maar het kan toch geen zwangerschapskwaaltjes zijn of innesteling ofzo, want ik zit nog maar op wachtdag 2!

Geplaatst

@ Sandra,

Ik ben nog niet gebeld, morgen tussen 12.00 en 14.00 uur

dan hoor ik of er 1 of meerdere emmies zijn, spannend!!

Alles nog onder controle?

@ Annemarie,

Dat is moeilijk te zeggen, zoals joy zegt; elk lichaam is

weer anders.

Bij mijn vorige tp had ik veel zwangerschapsverschijnselen, zoals

pijnlijke borsten, melk uit de tepel, blauwe aders, maar toch

was ik niet zwanger.

En bij mijn vorige zwangerschap had ik alleen maar een goed gevoel,

dus.....en was dus wel zwanger.

Ik hoop in ieder geval dat jou gevoel klopt, succes met wachten.

Ik kom hopelijk gauw bij jullie op de wachtbank.

Geplaatst
Als dat niet zo was, maken we dat er nu van! dan zit ik al op wd 3! Hahaha Schiet al op zo hahaha

Maar goed een innesteling is toch rond de 5e dag?

Jammer voor je, dag van TP is dag 0.... sorry haha!

Innesteling is inderdaad na een dag of 5, WD 4/5. Ik had op die dagen ook krampen en ook steekjes in mijn lies. Geen idee of dat een goed teken is. Ik had ook een emmie die wat achter liep en gisteren weer krampen en lichtroze afscheiding. Dit is nu weer weg..... Grrr... ik weet niet wat ze daar binnen aan het uitspoken zijn met z'n tweeën maar ik wordt er wel lichtelijk gek van......

Geplaatst

Wow!! Joepie!!! Hopelijk blijven die 5 goed delen en houd je er nog wat cryo's aan over! Super dat je een TP hebt!!! Veel succes en plezier vrijdag!

Geplaatst

Klinkt goed, Hermien!

Heel veel succes vrijdag. En hopelijk hou je cryo's over.

Zelf ga ik volgende week vrijdag weer naar het ziekenhuis voor een echo.

Ik ga voor mijn 2e cryobehandeling. Helaas vandaag ongesteld geworden.

Geplaatst

Chrish,

Dat is echt balen, hoe voel jij je nu?

Kun je het een beetje aan?

Hopelijk slaat de volgende cryo wel aan.

Ik wens je in ieder geval veel sterkte en hopelijk

kun je gelijk weer verder, als je daar aan toe bent natuurlijk.

Liefs:hugs2:

Geplaatst

hallo allemaal,

vandaag weer positief nieuws gehad,de eitjes waren al iets gegroeit.de grootste is nu 14 mm.maar komt nu langzaam op gang.ik had nu een arts denk ik nog nooit eerder gehad maar zij was heel positief.dus we gingen met goed gevoel naar huis.we moeten zondag weer terug komen.erg spannend.

liefs miranda

Geplaatst

@ hermien, wow goede score! Spannend dus vrijdag. Heel veel su6!

@ Nath, hmm dan zit ik nu op wd 3,.. maak me niet te druk hoor het wordt vanzelf tijd om te mogen testen.

@ ChrisH, ik las al op het wb dat je ongesteld geworden bent. Kloten voor je! Fijn dat je zo snel weer door mag gaan voor je cryo('s).

Ik heb nog steeds af en toe een beurs gevoel onderin mijn buik. Ben heel benieuwd wat dat nou is.

We zullen zien,...

Geplaatst

Miranda,

Geweldig om te horen, ik was al benieuwd!

Op naar zondag, succes!!

Knuffel

Annemarie,

:clock: ik leef met je mee, vanaf vrijdag moet

ik er ook weer aan geloven, sterkte !

Geplaatst

Het gaat wel goed komen met mij. Ik ga gewoon zo snel mogelijk verder. Komende weken gezond eten, veel vitaminen, goed slapen en weer wat sporten tot aan de volgende tp. Mijn man en ik houden de moed er in.

Geplaatst

Ik heb een vraag. Ik ben in behandeling bij het umcg, nu heb ik gehoord dat ze een ander protocol hanteren bij de terugplaatsing in Isala te Zwolle, die wellicht invloed kan hebben op de innesteling.

Maar ik heb het gehoord van iemand en niet van het ziekenhuis zelf, dus wil het graag bij jullie checken:

Ik heb gehoord dat ze in de Isala klinieken het embryo dieper terugplaatsen in de eileiders, zodat de baarmoeder de tijd heeft om zich klaar te maken voor de innesteling. Het embryo legt dan de route nog af richting slijmvlies.

In het umcg hanteren ze TP op het baarmoederslijmvlies en daar heb ik na 3 TP's nog nooit een innesteling mogen meemaken.

Vandaar dat ik nieuwsgierig ben geworden naar het protocol van de Isala Klinieken.

Graag hoor ik van jullie hoe de Isala klinieken de TP uitvoert.

groetjes Meg

Geplaatst

Meg, Leuke vraag! Bij mij hebben ze bij de terugplaatsing gezegd dat ze de embryo idd. op een bep. plaats in de baarmoeder "leggen" omdat daar betere resultaten mee zijn. Over de eileiders / het afleggen heb ik niets gehoord. Misschien anders het ziekenhuis bellen afd. embryologie?

Chris H. Dat is nou jammer zeg!!!!!He bah. Gaat het met je? Toch direct weer door lees ik. Ja, dat kan dan he? Heel veel sterkte met deze domper!!!

Vrijdag een terugplaatsing Hermien. Dat is een mooi gegeven.

En Anne. pfff. Ik had het dus helemaal mis, 1 dagje.... Ik hoop dat het wat gaat betekenen.

Ik ga nu naar bed. Zo moe....gauw naar mijn bedje toe.

joy1

Geplaatst

Hoi Meg,

Wij komen ook uit het noorden en zouden dus ook naar het UMCG moeten voor IVF.

Onze gyn van het Delftzicht ziekenhuis heeft ons aangeraden om naar Meppel/Zwolle te gaan, omdat ze daar veel betere resultaten hebben.

Wij gaan voor de echo's en punctie naar Meppel en alleen de terugplaatsing in Zwolle.

Wat er dan beter is in Zwolle weet ik ook niet. In ieder geval de resultaten..

Geplaatst

Ia, ik vind eigenlijk zo gauw een embryo teruggeplaatst is dat het dan gewoon dag een moet zijn!!!!!! Je menstruatie moet je toch ook tellen vanaf de 1e dag! Nou, ik heb liever een embryo...... dan mijn menstruatie.....Toch?

Geplaatst

meg ook wij konden kiezen tussen zwolle of het umcg ons werd gezegd dat de slagingspercentage iets hoger was dan het umcg maar dat het niet veel scheelde

wij hebben vooral voor zwolle gekozen omdat het ziekenhuis kleiner en persoonlijker is, het is niet in het hoofdgebouw dus niet in het grote ziekenhuis

en we staan richting zwolle niet zo veel vast in het verkeer dan in groningen

het is voor ons allebei een dik uur rijden zonder file

hermien 6 doorgedeeld vanmidaag maar een beeb halen voor jou

miranda toch nog goed nieuws zijn ze eindelijk wat gaan groeien gelukkig hoef je niet nog een ronde te wachten

Geplaatst

o ja meg in zwolle zetten ze de embryo´s ook gewoon terug in de baarmoeder in het baarmoederslijmvlies, weet niet wat hier anders aan is

misschien moet je eens bellen om na te vragen

als je het nummer moet zeg maar ff

Geplaatst

@ Meg,

Ik zou ook niet weten wat het verschil zou zijn, maar zoals Sandra je

adviseert, even een belletje plegen.

succes

@ Joy,

Dus als ik het goed begrijp dan is de dag van tp dag 0?

Ik heb altijd gedacht dat het dag 1 was.

Heb je alweer frisse moed voor 3e paasdag?

@ Sandra,

Hoe gaat het?

Geplaatst

ze hebben mij gezegd dat je 18 dagen na punctie moet testen dus dan is de tp dag 4

als je telt vanaf tp is tp dag 1 maar ik heb alle keren nog te vroeg getest dus voor mij maakt het niet uit hoe ik tel

voel me verder aardig goed hoor

Geplaatst
Meg, Leuke vraag! Bij mij hebben ze bij de terugplaatsing gezegd dat ze de embryo idd. op een bep. plaats in de baarmoeder "leggen" omdat daar betere resultaten mee zijn. Over de eileiders / het afleggen heb ik niets gehoord. Misschien anders het ziekenhuis bellen afd. embryologie?

Hebben ze bij mij ook gezegd. Het kwam ook erg nauwkeurig... ze gingen pas plaatsen toen voor hun gevoel het slangetje precies goed zat! Maar ze hadden het bij mij ook over niet te hoog in de baarmoeder dus wat ze nou precies doen?? Ik was eigenlijk meer bezig met het kijken naar die 2 emmies die naar binnen gingen!! Vond het zo wonderlijk......

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden