Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Elvira, ik lees net dat je vorige week een positieve test had, wat een geweldig nieuws, gefeliciteerd!

Succes met de wachtweken tot de eerste echo, dat ze maar snel voorbij mogen gaan!

Liefs Pien

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

nou dames hier een opgeluchte mama

echo was goed, pijn komt van het groeien en oprekken van de baarmoeder

ben een klein meisje met een klein buikje met een beeb die graag groot wil worden

loopt nu al voor op schema

Geplaatst

Hey Pien

Thanks ja blijft spannend

Was vanmiddag bij de ivf-afd geweest omdat sinds afgelopen weekend men buik zo is opgezwollen en ruim 5 kg ben aangekomen dus voor de zekerheid moest ik even langskomen vanmiddag heb bloed laten prikken morgen daar de uitslag van mocht het afwijkend zijn de eierstokken zagen er oke uit dus geen ohhs alleen konden ze nog niks zien omtrent de zwangerschap ben vandaag 4 wk en 6dgn de gyn zei van te voren al dat de kans groot is dat er nog niks op te zien was en dat bleek ook zo, wel veel bms dus nu maak ik me daar weer een beetje zorgen om arggg,zo onzeker dit allemaal ik dacht dat er min een zwangerschapsring zichtbaar moest zijn

@Sandra goed nieuws meissie gelukkig doet de beeb het goed!!!

Lfs Elvira

Geplaatst

Dat zijn weer aardig wat ontwikkelingen. Allemaal heel veel succes en sterkte de komende tijd. Met mij gaat het goed. Ik tel heel langzaam af tot oktober.

Geplaatst

Sandra,

Wat jammer dat jij je nu in deze tijd nog steeds zo naar voelt.

Maar gelukkig wel een goed bericht, en dat is toch maar weer

het belangrijkste.

Kun je niet iets krijgen voor de misselijkheid?

Ik hoop dat het binnenkort een beetje minder wordt, en dat je er

dan eens lekker kunt van gaan genieten.

Elvira,

Spannend maar weer, morgen dus de uitslag.....sterkte!

Trolleklopper en sas,

Jullie lopen mooi gelijk op, allebei gisteren de tp en dan nu

de killing wachtweken in.....

Hopelijk voor jullie allebei een positief resultaat over 14 dagen.

Sterkte met wachten!!

Oja sas, ik doe mee aan een onderzoek voor ivf/icsi en moet

dus weer een nieuwe behandeling ondergaan.

Ze testen een nieuw medicijn ipv decapeptyl.

Hier zijn al wel goede resultaten mee behaald, maar ze willen graag

weten op welke cyclusdag het meest effect heeft.

Nu nog maar even rustig aftellen en dan gaan we er weer voor!

Hermien en voor iedereen een dikke knuffel

Geplaatst

@hermien ik gebruik nu al bijna een maand medicijnen voor de misselijkheid doe wel wat helpen maar niet optimaal

ga ook nog vragen voor verhoging zo nodig

Geplaatst

Ik hoop voor je dat het met 12 weken, wat minder gaat worden!

Dat had ik namelijk wel met mijn vorige zwangerschap, maar ik

had het niet in die mate zoals jij nu.

Wat een verschrikkelijk gevoel is dat, maar als de medicijnen wat

verhoogt mogen worden, dan zou ik het toch even vragen.

Sterkte meid!!

Geplaatst

als het met 12 weken over is dan moet ik nog anderhalve week

dat valt weer mee dan

hoop wel dat het snel beter word maar heb het er wel allemaal voor over ook al kan ik er nu soms flink over zeiken

wij willen graag 4 juni nog lekker naar spanje maar niet als ik zo misselijk blijf

maar wil echt graag weg

als ik nog wat extra med, mag boek ik wel en heb ik de med, achter de hand als het nodig is

op de dagen dat ik wel misselijk ben maar niet hoef te overgeven neem ik ook geen medicijnen, die dagen zitten er gelukkig ook wel bij hoor

neem liever toch zo min mogelijk

meestal 3 dagen kotsen en dan weer 1 goed

Geplaatst

Hai,

Sandra, naar is dat dat je zo misselijk bent. Ik hoop voor je dat jullie nog lekker naar spanje kunnen. En dat je daar lekker kunt genieten. Zonder misselijk te zijn.

MMM 4 juni is al snel, oo lijkt me heerlijk om ff lekker op vakantie te gaan.

Wij gaan pas laatste week bouwvak.

Sas

Gast trolleklopper
Geplaatst

Hallo allemaal!

Sandra wat een opluchting dat alles goed is! Het zou inderdaad heerlijk zijn om op vakantie te gaan!

Sas wat leuk dat jij ook maandag bent geweest! Ik heb er ook maandag 1 teruggekregen; een pr8ige 8-celler zoals de laborant zei. De andere was ook heel mooi dus hopelijk komt vandaag die brief dat die ingevroren is... Zou toch leuk zijn een cryootje.

Nu zit ik te broeden, ben al begonnen met opvoeden haha (wel lekker blijven plakken he?!)

Heb vandaag en morgen nog een ziektedag opgenomen en hoop vrijdag weer te gaan werken. De buikpijn begint eindelijk af te nemen, word weer een beetje mens zeg maar.

Groetjes

Geplaatst

Hai,

Trolleklopper, ff een vraag kreeg jij niet gelijk te horen of er een cryo was. Wij kregen gelijk een brief mee waarin stond dat we 2 cryo`s hadden, en de vorige keer ging het ook zo.

Sas

Gast trolleklopper
Geplaatst

Hoi Sas,

Omdat ik al 3 dagen na de punctie TP had ipv 4 dagen hadden ze een dag extra nodig om te bepalen of de ander een cryo kon worden. Dus dat hebben ze gisteren bepaald en dan krijgen we daarna dus de brief per post.

Ik weet niet waarom ze al maandags een TP wilden doen, had het willen vragen maar alles is steeds zo nieuw (dit is mijn eerste IVF) dat ik al mijn vragen weer vergeet. Of ik bedenk vragen die ik belangrijker vind ofzo.

In het ziekenhuis in Deventer hadden ze na de punctie ook gezegd dat het dinsdag zou zijn maar toen we zondag gebeld werden door Zwolle was het maandag. Misschien weet één van jullie wat daar de reden van kan zijn?

Heb je veel last van de utrogestan? Ik merk er weinig van behalve gorigheid (sorry, zal het niet beeldend vertellen...).

Groetjes Trolleklopper

Geplaatst

Hai,

Ik heb geen idee waarom jullie de tp 3 dagen na de punctie hebben gehad. Ik heb beide keren de tp 4 dagen na de punctie gehad.

Van de bolletjes heb ik geen last behalve dat ik ze ranzig vind hihi.

Sas

Geplaatst

Hoi dames

het moment van tp wisselt wel vaker hoor, de eerste poging had ik de tp op dag 5, het waren toen zogenaamde blastocysten, aantallen cellen worden dan ook niet meer geteld, vorige poging was de tp op dag 3 omdat de embryologe een embryo geen kans gaf nog langer buiten mijn baarmoeder.

Heel veel succes in de wachtweken!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Hoi meiden,

Vandaag is het wd 8 en heb net positief getest! Ik heb de kruidvattest gebruikt. 2 voor 5 euro.

Het streepje was maar iets lichter dan het controlestreepje.

Ik heb een TP gehad van 2 topcryo's. Is het zo bij een 2ling dat je eerder positief test of dat je dan meer hcg hebt? Omdat mijn streepje niet heel licht is.

Nu hopen dat het goed blijft gaan... Ik maak mezelf nog niet groen pas volgende week dinsdag, als het dan nog steeds positief is. Durf nu nog niet..

Geplaatst

hey annemarie

ten eerste wat een goede dag voor jou of niet dan

je kan idd bij een 2-ling een hoger hcg hebben vooral bij 2 eiig

dit heb ik ook gehad, je maakt 2 placenta's aan dus extra hormonen

en eh van harte met je positieve test

Geplaatst

@annemarie,gefelciteerd met dit super nieuws.

heb vanmiddag de eerste echo gehad en alles was goed.groeit volgens schema en het hartje klopt.super allemaal.nu ga je het echt geloven dat er wat in mijn buik zit.volgens de verpleegkundige ben ik 28 december uitgerekent.moet 16 juni weer terug komen voor een echo.

maar ben nu super blij.

liefs mranda

Geplaatst

Annemarie,

Geweldig nieuws, meid!!

:woohoo:

Miranda,

Wat fijn dat alles goed is, en dan nu lekker gaan genieten

van je zwangerschap!

16 juni de 2e echo en dan op naar de verloskundige.....

:yah::yah::yah::yah:

Geplaatst

Oh....Annemarie! Dit is wel heel goed nieuws hoor! Ik heb nog nooit op dag 8 getest, heb wel ervaring met een tweelingzwangerschap maar kan dus niet zeggen hoe hoog het hcg is/ of het een dikkere streep geeft. Vond wel mijn buik zwaarder aanvoelen van binnen dan bij de eenlingzwangerschap. Heel veel succes en geniet ervan! Joy1

Geplaatst
Oh....Annemarie! Dit is wel heel goed nieuws hoor! Ik heb nog nooit op dag 8 getest, heb wel ervaring met een tweelingzwangerschap maar kan dus niet zeggen hoe hoog het hcg is/ of het een dikkere streep geeft. Vond wel mijn buik zwaarder aanvoelen van binnen dan bij de eenlingzwangerschap. Heel veel succes en geniet ervan! Joy1

Lief dat je even reageerd :)

Hier gaat het nog steeds goed hoor! Vandaag was mijn officiele testdatum dus heb nog een test gedaan. Kon er niet tegen kijken hoe snel er een streep kwam te staan. :)

Geplaatst

Annemarie,

Geweldig en dan nu op naar de echo!

Heb je al een datum?

Joy,

Hoe gaat het met jou?

Heb je het al een plekje kunnen geven?

En hoe gaat het met de rest van de dames?

Geplaatst

Hai,

Vanmorgen hebben we getest met een test van kruidvat en die gaf een plus aan.

Ik ben helemaal perplex had gedacht dat het niet gelukt was.

Nou morgen nog ff kijken met een andere test of die het ook aan geeft.

Hoe is het met de rest van de meiden.

Sas

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden