Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi allemaal,

Hé Diana, jeetje wat spannend. Ik hoop dat het allemaal goed uitpakt. Probeer heel lief voor jezelf te zijn en voor je buikie. Ik ga heel erg voor je duimen.

Bij mij is iets bijzonders aan de hand. Zoals ik al schreef heb ik afgelopen cyclus bijna niet gebloed. Maar toch aan poging 2 begonnen, ik was gisteren op dag 10 van de cyclus, 7e dag voor Puregon. Maar toch ging het deze keer een beetje raar, qua vorige cyclus enzo. Gyn heeft goed gekeken naar e.e.a. en toch maar weer bloed geprikt, en deze keer ook HCG. Blijk ik een HCG niveau te hebben van iemand die 5 weken zwanger is.....

Gyn zegt dat het 3 dingen kan betekenen:

1. Of ik ben zwanger, en het is allemaal goed. Alleen nog zo klein dat ze het gisteren op de echo nog niet hebben kunnen zien.

2. Of ik ben zwanger, en het is buitenbaarmoederlijk. Wat betekent dat ik geopereerd moet worden om het weg te laten halen.

3. Of ik was zwanger en heb een miskraam gehad die niet goed heeft doorgezet.

En dat terwijl ik hormonen aan het spuiten was voor onze 2e IVF poging. Ze hebben aangegeven dat deze hormonen geen negatieve invloed op het vruchtje hoeven te hebben gehad. Ik moet wel meteen met progestan beginnen omdat één hormoon mogelijk de productie daarvan tijdelijk heeft stilgelegd. Maar het kan dus ook allemaal zomaar gewoon goed zijn en blijven, wat betekent dat ik afgelopen maand weer spontaan zwanger ben geworden.

Afijn. Rollercoaster van emoties! Maandag weer bloedprikken in de ochtend. Als het HCG omhoog is gegaan, dan gelden 1 of 2. En dan ook weer echo, hopen dat het dan op een goede plek zit. Poeh hée.....

Ik weet allemaal niet wat ik er van moet vinden. Ergens ben ik wel heel blij, maar natuurlijk ook weer niet.... Geduld, geduld, geduld, maar weer, en oo daar ben ik zo goed in....

groetjes, niki

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Diana, kan me voorstellen dat het terleustellend was, en je wilt gewoon horen en zien een mooie duidelijke echo.

Maar kan het niet zijn dat ukkie klein lijkt omdat ie verscholen zat????

Er zijn inderdaad zat verhalen dat er van een kleine start toch een mooie beeb wordt geboren.

Hou echt nog goede hoop.

Niki, jeetje kan me voorstellen dat je in de war bent, dat zou toch super zijn als je zwanger bent, als maandag de hcg gestegen is wanneer heb je dan een echo???

Geplaatst

Hey Niki,heb je gister nog bloed geprikt?? Weet je al wat meer???

Diana, hoe gaat het met je? hou je het nog vol tot donderdag?

Es, bij jou iedereen weer beter???

Ilona blijft een beetje kwakkelen, nu is ze weer erg verkouden en hoest als een zeehond.

Morgenochtend heb ik mijn uitgansecho, ben vandaag ongesteld geworden.

Hoop maar dat het goed is morgen, en dan gaan we beginnen.

Geplaatst

Hallo girlies,

Nog steeds aan het wennen, en behoorlijk ongerust, maar ja ik ben zwanger. En het zit op de goede plek, dus gelukkig geen BBZ.

Ik durf nog niet echt blij te zijn want ik heb toch hormonen geprikt die dagen dat ik het nog niet wist. Bij mij betekent dat op dag 2 beginnen met prikken van Decapeptyl en op dag 3 beginnen met het spuiten van Puregon 300 E. Ze (gynaecologie) zeggen dat het prikken van die hormonen (van dag 2 t/m dag 6: dus 5 dagen Decapeptyl, en 4 dagen Puregon 300 E) geen kwaad kan voor de vrucht omdat het lichaamseigen stoffen zijn. Verder is er ook nog niet genoeg over bekend. Eventueel is er informatie misschien te verkrijgen bij het RIVM.

Geen idee of jullie hier nog ideeën over hebben.... Ik ben dus blij maar ook ongerust. Heeft het schade aangericht, is alles nog goed? Heel spannend. We hopen natuurlijk van wel. Komende maandag moet ik weer naar het ziekenhuis voor een echo, kijken of het vruchtje goed groeit. Ze weten ook niet precies nu hoe ver ik ben.... Ik probeer van het goede uit te gaan voorlopig, maar vind het ook wel erg spannend allemaal.

Ook heel benieuwd hoe het met jullie allemaal gaat. groet, niki

Gast estrhalita
Geplaatst

Nou Niki gefeliciteerd zeg. Nu loop je gelijk met Diana. Renaat dan gaan wij dadelijk toch ook gewoon gelijk op. Ik heb half april mijn punctie dus zal iets achter lopen, maar we gaan er gewoon vanuit dat we allemaal weer tegelijk zwanger zijn en dat het bij ons allemaal goed zit toch.

Geplaatst

Niki, toch heel erg gefeliciteerd, dit zou super zijn.

We hopen dat het goed is en dat het geen kwaad kon de hormonen, maar als ze dat zeggen dat het geen kwaad kan dan zal het toch wel zo zijn????

En spannend, je heb geen idee hoe ver je bent, heb je een schatting???

Als ik nu zwanger mocht worden dan ben ik 21 dec uitgerekend, dan schelen wij maar 2 weken.

Ooo meiden, zou toch erg leuk zijn als we alle 4 weer zwanger zouden zijn.

Gast estrhalita
Geplaatst

He Renaat als ik zwanger wordt deze poging ben ik 10 januari uitgerekend, maar ivm geplande keizersnede met 38 weken dus tussen kerst en oud en nieuw. Dit jaar in ieder geval nog. Dit is ook mijn allerlaatste poging dus duimen duimen duimen voor ons allemaal natuurlijk he.

Geplaatst

Vanmorgen de uitgansecho gehad en dat zag er goed uit, morgen beginnen met prikken en volgende week donderdag de fm, en hoop ik dat we de pregnyl kunen zetten.

Geplaatst

Wat spannend allemaal weer. Ik hoop natuurlijk dat jullie twee ook allebei snel zwanger mogen worden. En nog meer dat het dan bij ons alle vier helemaal goed mag gaan.

Ik maak me eigenlijk per dag meer zorgen over die hormonen die ik nog geprikt heb... Maar ja, je kan er niets mee....

groet, niki

Geplaatst

Hey meiden,

Hier ben ik weer even.

Afgelopen dagen verschrikkelijk ziek geweest, ik bleef maar overgeven, vandaag dus maar naar ivfcentrum gebeld en ik moest langskomen.

Dus bij de gyno geweest, en alles was top! Hartje klopte met 157, en ukkie was iets kleiner dan de datum maar helemaal niks om zorgen om te maken.

Ben nu officieel 7 weken en 4 dagen en ukkie was bij de meting 7 weken en 2 dagen, heel normaal volgens de gyno.

Ik ga deze zwangerschap niet naar de VK maar mag lekker bij de gyno blijven daar zijn we echt heel erg blij mee!

Verders pillen voor de misselijkheid gekregen, en die beginnen al te werken, vanavond voor het eerst weer wat gegeten en wat drinken binnen gehouden.

30 maart mogen we weer heen voor controle en bloedprikken voor de combitest, want die gaan we toch weer doen.

Niki van harte gefeliciteerd!!! Wanneer ben je vermoedelijk uitgerekend?

Renaat, wat spannend dat het nu gaat beginnen! Hoe voel je je? Zenuwachtig?

En jij Es? Wanneer ga jij nu ook alweer beginnen?

Wel spannend hoor, straks zijn we allemaal weer zwanger!!:alright:

Liefs Diana

Geplaatst

hihihi, we waren inderdaad tegelijk aan het typen.

Wat goed zeg dat de echo vandaag een mooi resultaat had.

Heerlijk gevoel, nu gaan genieten he van je zwangerschap.

Ik moet mijzelf steeds corrigeren dat ik er van uit moet gaan dat het niet de 1e x lukt, ondanks dat we de vorige x ook gelijk zwanger waren.

In de wachtweken zit ik alleen, Michel is dan weer werken, zie daar heel erg tegenop.

Nu eerst morgen maar beginnen met spuiten.

Gast estrhalita
Geplaatst

he Diana wat een super nieuws zeg dat je echo goed was. Nou gaan genieten hoor.

Hier alles goed, alleen even een drukke week. Maandag begin ik met prikken. Die week daarna moet ik ongesteld worden. Dan moet ik het ziekenhuis bellen en gemiddeld 2 weken daarna mijn punctie, dus zo rond half april.

Zou zo leuk zijn weer met zijn 4-en zwanger. En weer redelijk in dezelfde periode.

Geplaatst

Ja zou geweldig zijn! Dus we gaan ervoor! hihi

Gefeliciteerd Diana, fijn nieuws. Begin je weer een beetje het vertrouwen erin te krijgen toch.... Ik stem nog steeds voor bij het aanschaffen van een echo-apparaat.

Ik ben intussen wat minder ongerust over de hormonen die ik nog geprikt heb. Ten eerste doe je er toch niets meer aan. En gelukkig heb ik in mijn omgeving veel doktoren en psychiaters die ik allemaal om hun mening heb gevraagd. Gelukkig geven ze allemaal aan dat het waarschijnlijk wel meevalt om het lichaamseigen stoffen zijn, omdat het vruchtje dan nog maar zo klein was en nog niet echt aangesloten op mijn bloedsomloop, etc. etc. Maar het blijft nog even een slag om de arm houden, zoals trouwens bij iedere zwangerschap, maar ik begin iets geruster te worden. En vind natuurlijk Petit (onze werknaam voor dit leventje) geweldig dapper dat hij/zij ondanks een bloeding en toegediende hormonen er nog steeds zit.

En hoever ik ben weet ik eigenlijk niet. Zal moeten blijken uit de volgende echo misschien. Komt omdat het zo raar gelopen is. Maar waarschijnlijk nu bijna of al 6 weken. We gaan het zien.

Heel veel succes met al het prikken. Ik ben voor de zekerheid weer heerlijk aan de progestancapsules op aanraden van de gyn omdat de decapeptyl misschien daarvan de productie tijdelijke had stilgelegd. Heerlijk al die smurrie, jammie... Nou ja, all for the better good dan maar. groetjes, niki

Geplaatst

Ik heb al een echo gehad vrijdag 12 maart, was er nog niets te zien. En wederom op maandag 15 maart, toen wel gelukkig, want ze waren eerst bang voor een BBZ. Weer echo komende maandag, kijken of er een hartje klopt o.a. en of het goed groeit. groet, niki

Geplaatst

Niki, het zou toch echt mooi en bijzonder zijn als het goed gaat en je een mooi gezond kindje krijg van een spontane zwangerschap.

Kan het zijn dat je van de puregon misselijk wordt, ik heb het idee dat ik gister en vanavond een beetje misselijk werd ervan, of verbeeld ik me dit???

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja hoo Renaat dat kan wel. Die hormonen kunnen zoveel met je doen. Dus ik zou er niet van opkijken.

Niki spannend maandag, hopen op hartactie.

Geplaatst

Niki, heel erg veel succes maandag!! Ik hoop op goed nieuws voor je.

Renaat, ik kan mij van de puregon niet herinneren dat ik misselijk werd, maar net als wat Es al zegt, het zal mij ook weer niks verbazen als het wel zo zal zijn. In ieder geval heel veel succes. Het word een spannende tijd!

Liefs Diana

Geplaatst

De vorige x met spuiten had ik een hele gevoelige onderbuik, vond een broek al niet prettig zitten, en nu heb ik maar heeeel ietsjes een gevoel onderin mn buik.

Kan het zijn dat er nu dan geen follikels groeien???

Jeetje ik dacht echt, ik weet nu wel hoe het is dus zal minder onzeker zijn, maar ik vraag me weer van alles over alles af.

Gast estrhalita
Geplaatst

Renaat het kan hoor dat je heelmaal niks voelt. De ene keer had ik ook veel meer last dan een andere keer. Dus maak je niet druk meid. Probeer te relaxen.

Geplaatst

Erg he, dat al die onzekerheid gewoon net zo hard weer terugkomt?!

Het komt vast helemaal goed Renaat! Ben erg benieuwd naar je FM meting van de 25e.

Niki, jij hebt vandaag je echo, ik ben super benieuwd wat er te zien is. Ik hoop dat je het snel laat weten.

Es, voor jou gaat het vandaag ook alweer beginnen. Heb je er zin in of kijk je er toch anders tegenaan omdat het de 3e poging is?

Ow meiden ik hoop zo dat we allemaal weer zwanger zijn!!!!!!!

Liefs Diana

Gast estrhalita
Geplaatst

Vanavond zet ik de 1ste spuit en nu begint het toch wel dichtbij te komen en ik kreeg ook vandaag voor het eerst van wat als deze mislukt, dan blijft het bij Robbie en Jens. maar ik wil zo graag nog een keer haha. Ik denk dat de 2 wachtweken nog erger zullen zijn dan normaal. Maar ik hoop van niet.

Niki hoe was je echo?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden