Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

vind het moeilijk om hier een mening over te geven, jou gevoel is jou gevoel, voelt het niet goed moeten ze daar wat mee doen, maar aan de andere kant zijn het toch 4 follikels. Wie weet wordt het net zo, n mooi wondertje als Jamillah en heb je niet meer nodig.

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Je hebt gelijk Es dat we er beter positief in kunnen stappen want anders word het nooit wat, maar makkelijk is anders.

Renaat ook jij hebt een punt dat het er toch vier zijn en dat was vorige keer ook genoeg.

Wat bij ons gewoon erg strookt is dat er de vorige keer over die 4 (waar wij heel enthousiast over waren) werd gezegd dat het erg weinig was en we niet op een TP moesten rekenen. Dat was toen zeker geen leuk nieuws om te horen! Maar nu, 2 jaar later, is het meer dan prima. Dat strookt gewoon niet, je kan niet met twee maten meten. Als het toen slecht was is het nu ook slecht, en als het nu goed is dan was het toen ook goed.

Maar goed als het goed gaat dan hadden ze gelijk (en ik niet) en lukt het toch niet (dus geen TP) dan ben ik erg benieuwd naar hun reactie, en bereidheid iets te veranderen.

Hoe gaat het verders met jullie en de kleine spruiten?

Jamillah heeft weer verschrikkelijk ontstoken oren, en ook hoor ogen zijn ontstoken. Ik vind het zo zielig. Begin van de week naar de huisarts gegaan en daar kreeg ik oogdruppels van, maar volgens de apotheek zijn die heel erg pijnlijk, en is het zo zielig om het aan kleine kids te geven, dus die durf ik nu niet te geven.

Van de KNO arts hebben we nu oordruppels gekregen en ik hoop dat de oogjes vanzelf minder worden. In ieder geval mogen we over 2 weken voor controle naar de KNO arts.

Liefs Diana

Geplaatst

Hey meiden,

Morgen de punctie, ben best erg zenuwachtig hoor! Ik hoop maar dat het net zo pijnloos word als de vorige keer.

Ben mij trouwens vanavond rot geschrokken. Ik had Jamillah even op bed gezet te spelen, en was even de was in de droger aan het doen, toen ik een hele harde knal hoorde en vervolgens gebrul van Jamillah. Ze was dus uit bed gevallen! Gelukkig mankeerde ze helemaal niks! Hoe dat toch mogelijk is? Ik heb geen idee.

Meteen het bedje naar de laagste stand gedaan, en ik hoop nooit meer zoiets mee te maken.

Liefs Diana

Geplaatst

Succes vandaag Diana, ik denk dat je de punctie nu al gehad heb.

We hopen nu eerst maar dat er toch een goede tp komt met een positieve uitslag.

Dat is erg schrikken zeg als je zo, n knal hoort.

Ik ben eergister heel hard gevallen met Ilona in mn armen, ben me ook rot egschrokken, gelukkig viel ik harder dan zij.

Verder met Ilona alles goed, ik dnek dat er kiesjes aan komen ze is de hele week al van slag en spuitluiers en zo.

Als we boodschappen gaan doen of dergelijk loopt ze nu zelf naar de auto en naar de winkels en zo, is zooo leuk om te zien, ze loopt nu echt als een speer.

Maar ze zegt nog steeds geen woord.

De 16e pas weer naar het zh voor de uitslagen enzo, als ik er aan denk wordt ik wel een beetje zenuwachtig, denk nu ook alweer vooruit over eventuele zwangerschap met mn planning.

Mijn zusje gaat in mei trouwen op curacao en mn oudere zus en ik zijn aan het kijken of we het finacieel kunnen redden dat we er samen heen gaan, hoop zoooo dat het lukt, is natuurlijk een buiten kansje.

Zijn er bij jullie al vakantieplannen???

Geplaatst

Ik zit net ff in mn agenda te kijken wanneer ik ongesteld moet worden en zo, en zit te rekenen, als er strak gepland kan en gaat worden in de week van de 16e dan zou ik eind februari mn 1e inseminatie kunnen hebben.

Heel stom van mij dat ik steeds denk dat ik nu niet meer vruchtbaar ben als Michel thuis, dat klopt ook als we verder op de natuurlijke manier gaan, maar juist nu weer met hormonen enzo dan zit je natuurlijk met andere tellingen van dagen en je eisprong, het zou nu juist in die 2 weken kunnen.

Wordt er ff heel zenuwachtig van.

Ik moet er niet vanuit gaan dat het deze x al kan gebeuren, moet het heel strak gepland worden namelijk, maar de volgende x dat Michel dan thuis is zouden we wat meer speling hebben en dan wel.

Geplaatst

Hey hey,

Ik heb de punctie gehad. Het viel onwijs mee! Hele leuke arts ook, manlijke en we hadden hem nog nooit gezien, maar er was meteen een soort klik, heel erg fijn!

Maar goed, al met al maar 3 follikels gevonden, nummer 4 veels te klein.

Er bleken ook maar 2 eitjes in te zitten, dus heel erg positoef zijn we niet. Vorige keer hadden we 3 eitjes en was er maar 1 bevrucht. Nu met 2 eitjes verwachten we dus geen TP. We zijn wel heel benieuwd wat het ziekenhuis hierop te zeggen heeft en of ze de behandeling willen aanpassen, zoniet dan gaan we voor een gesprek naar het VU. Zeker gezien hubbie daar werkt is dat wat makkelijker met afspraken, en hebben we daar meer vertrouwen.

Jamillah heeft trouwens een enorme buil op haar hoofd, ze is dus toch wel hard terecht gekomen. Maar ze lijkt nergens last van te hebben.

Ze is wel een beetje aan het `puberen` als ze haar zin niet krijgt zet ze het op een huilen. Soms best vervelend! Maar we negeren het maar. Hebben jullie hier ook al last van? en zo ja, wat doen jullie dan?

Renaat, het zou wel schitterend zijn als het zo mooi zou gaan uitkomen! Zou echt super zijn als jullie eind feb al kunnen starten!!! Ben je al zenuwachtig?

Liefs Diana

Geplaatst

Kan me voorstellen dat het tegenvalt, klinkt inderdaad erg weining zo, telt dit dan als 1 poging ook al heb je geen tp????

Kan het zo zijn dat dit gewoon zo bij jou is?? niet gemeen bedoelt hoor, maar dat dit zo, n beetje het max van jou lichaam is, omdat het de vorige x ook zo was??

Wat sneu die bult, ja dan is ze erg hard gevallen ja.

Ja die puberteit, daar zit Ilona al volop in ja, als dr zin niet krijgt kwaad worden en gillen, ik pak haar goed vast en zeg heel duidelijk Ilona nee en ik geef niet toe, ze is ook al heel erg aan het uitproberen hoe ver kan ik gaan.

Ik denk als je nu denk ach ze is nog zo klein en haar laat gaan dat ze straks onhandelbaar wordt.

Tja, als het eind feb al kan gebeuren moet wel alles goed lopen maar wie weet kan het, ja wordt er ineens heel zenwuachtig van ja, het is ineens best weer dichtbij.

Geplaatst

Gisteravond belde Michel en vertelde ik hem dat we niet mijn cyclus hoeven omte gooien omdat we natuurlijk hormonen spuiten en dan niet meer van de gewone cyclus afhankelijk zijn en dat dus alles mee zit we eind feb de inseminatie kunnen hebben, hij vond dat heel goed nieuws maar had ook ineens van jeeee dat gaat hard.

Ik bedenk me ook dat ik maar alweer kan gaan beginnen met folium tabletten.

Mocht het nu toch nog niet lukken of dat ik van deze poging niet zwanger ben dan sla ik maart over, ik wil liever niet in de feestdagen periode.

Maar aan de andere kant denk ik, als de baby halverwege december geboren wordt is ook geen probleem. toch??? denk ik niet zo moeilijk meiden???

Es, heb jij het met de fertiliteits arts al afgesproken dat je een keizersnee wil???

zou ik dat volgende week ook al bij haar kunnen bespreken dat ik een geplande ks wil???

Had ik eerst nog het is ver van mn bed show en er wel rustig onder heb ik nu toch echt ineens het gevoel er weer midden in te zitten en zenuwachtig.

Gast estrhalita
Geplaatst

Zo dames daar ben ik weer. Even een weekendje met de kids en oma weggeweest en jan heeft onze vloer nu opnieuw in de was gezet dus het ziet er hier weer piekfijn uit.

Jeetje Diana wat een tegenvaller zeg van je eitjes. Ik ben zeker benieuwd wat het zkh hier op te zeggen heeft. En als er geen tp is geldt het volgens mij niet als een poging toch?? Of is het met dat het met een punctie wel als een poging geldt.

En Renaat al helemaal aan het rekenen? haha. Ik heb donderdag een telefonisch consul over hoe en wat. Ik denk dat wij nog 1 maandje wachten, ga morgen even rekenen. 18 maart een meiden dag in de sauna en dan wil ik niet rond de punctie zitten. Dus moet even mijn oude schema erbij pakken en gaan rekenen. Ook hoor ik donderdag of ik 2 eitjes terug mag laten plaatsen. Maar wij gaan dit eisen.

Ik heb mijn keizersnede niet met de fertiliteitsarts besproken. Ik beval in een ander ziekenhuis en heb daar mijn eigen gyn zeg maar en heb het daar besproken en in mijn dossier laten zetten.

Nou meiden ga even verder mijn mail lezen.

XX

Geplaatst

Hallo dames,

Wat leuk zo'n apart mapje voor de november/december 2008 mama's. Ik zal proberen af en toe langs te komen. :clap2: Helaas is onze eerste poging mislukt... Twee prachtige embryootjes zijn teruggeplaatst en hebben het niet gered, een 10 cellige en een 7 cellige, topkwalteit... Snik. Ik vind het heel verdrietig. Nu maar hopen dat het ziekenhuis ons nog een poging laat doen. Omdat ik heel goed verzekerd ben, krijgen we 5! pogingen (ik wist niet wat ik hoorde), waarvan nu dus 1 verbruikt. Alleen omdat ik al 42 ben doen ze soms heel moeilijk en misschien mogen we zelfs al niet eens meer. Voor de zekerheid gaan we binnenkort ook bij een andere kliniek praten, die schijnen iets minder moeilijk te doen.

En Diana, ik begrijp je teleurstelling hoor. Maar inderdaad, kwaliteit gaat boven kwantiteit. Hopen dat je goed nieuws krijgt en er een prachtig embryootje of twee bij zit. Onze Charlotte is ook ontstaat bij een poging, waarbij het leek alsof we maar één groot follikel hadden. Toen vonden ze toch bij de punctie 4 eitjes, en waren er 2 bevrucht. Allebei tp, en één was Charlotte. Dus wie weet, misschien wordt het toch een heel succesvol verhaal. Ik lees hier op de site vaak verhalen over 16 eitjes, 11 bevrucht, 1 tp, en geen cryo's. Kweet niet hoe het kan, maar dat gebeurt ook. Hou vol! :icon_flower:

Ik ga slapen. Groetjes, een verdrietige niki

Geplaatst

Even heel snel want ik moet zo werken.

Er is een bevruchting! Morgen om 16.15 de TP, maar we moeten om 9.30 voor de definitieve tijd bellen.:laugh:

Liefs Diana

Geplaatst

Hoi Niki, wat naar voor julie dat het niet gelukt deze poging, ik hoop voor jullie dat jullie toch nog door mogen ondanks je leeftijd, ik lees hier en daar ook dat er klinkieken zijn die tot 45 jaar gaan.

Diana, we gaan heel hard duimen en dat je over 2 weken echt zwanger bent.

Gast estrhalita
Geplaatst

Diana super nieuws zeg. Nou nu maar hopen dat het net zo'n topper is als Jammilah. Je hebt er maar 1 tenslotte nodig toch.

Geplaatst

Vandaag met Ilona naar het cb geweest, ze weegt nu 10,9 kilo en is 78 cm.

Dat ze nog helemaal geen woordjes zegt is niet zorgwekkend maar wel een aandachtspuntje, ze moet binnenkort echt wel woordjes gaan zeggen, als we in mei weer moeten en ze praat nog niet gaan ze testen doen.

Verder moet ik morgen een verwijsbrief halen voor een soort oogarts omdat ze iets loenst dat dat nagekeken wordt.

Ik ben vandaag begonnen met de box te schilderen, ik vond hem niet mooi en de kleur was lelijk, dus nu het nog kan :happy: al vast gaan schilderen.

Geplaatst

Wow Diana! Gefeliciteerd!! :laugh:

O ik ben benieuwd welke klinieken dat zijn, zal wel een berichtje plaatsen. Dank.

groetjes, niki

Geplaatst

Hey meiden,

Net gebeld met het VU en we hebben om 15.15 de TP. Nog geen idee of ze allebei bevrucht zijn of niet, ben daar stiekem wel heel benieuwd naar!

Zijn blij dat de tijd wat vervroegd is, dan hebben we weinig last van files op de terugweg. We gaan lekker optijd heen en in de personeelskantine even wat eten. Ze hebben daar zoveel lekker eten, en we krijgen het gratis :clap2:

Dus we maken er gewoon een leuke dag van.

Renaat, jij had toch dezelfde box als mij? Met 4 verschillende kleuren? Ik vind zelf de kleuren ook niet zo mooi, dus ik ben benieuwd hoe het geworden is!!

Kan je er een foto van plaatsen? Dan kan ik misschien ook een idee op doen?

Lijkt mij trouwens wel monnikenwerk!

Wat groeit Ilona goed zeg. Wij zijn al tijden niet meer bij het CB geweest, ik zal ze meteen eens bellen voor een afspraak. Alles werd toen verzet ivm de mexicaanse griep, maar ik heb nooit een nieuwe oproep gehad.

Niki, wat vervelend dat de poging niet is gelukt! Mag je in je eigen ziekenhuis nog wel verder? Of hebben ze er al iets van gezegd?

Es, wanneer hoor jij wanneer je weer verder mag? Wil je zo snel mogelijk of toch nog even rust?

Liefs Diana

Geplaatst

Wat spannend vanmiddag, als ze alle 2 bevrucht zijn laat je ze dan ook alle 2 plaatsen????

Ja wij hebben ( bijna ) dezelfde box, ik heb hem in 2 kleuren, ik verf de kleur groen in hoogglans zwart en de andere kleur van de box is dat beukenachtig.

Michel heeft de box echt helemaal uitelkaar geschroeft dat maakt het wel iets makkelijker.

Gister 1 rek helemaal geschildert en ben er een uur mee bezig geweest, vanmidag voor de 2e x verfen, het valt dus opzich wel mee. ik denk dat als je in 1 middag ze alle 4 of 2 wilt doen je het goed zat wordt.

Ik kijk hoe dat staat die 2 kleuren bij elkaar misschien dat ik hem dan zo laat.

Ilona heeft onlang ook weer een groeispurt gemaakt, ze is ineens met de bovenkleding in maatje 86, onder heeft ze nog 80 daar loopt ze iedere x achter mee.

succes vanmiddag

Gast estrhalita
Geplaatst

He renaat het is normaal hoor dat ze onder een maatje kleiner dragen. Dat doen bijna alle kindjes. Jensje moet 1 maart naar het CB. 3 weken geleden ben ik met Jens bij de kinderarts geweest. Jens woog toen 10,3 kilo en was precies 80 cm. Hij draagt boven maatje 86 onder ook 80.

Donderdag heb ik een telefonische afspraak met het ziekenhuis. Als het kan en het komt uit met mijn prive afspraken dan wil ik in maart nog graag een poging en anders wordt het april. Maar het liefst maart want dan is deze gelijk met Jensje jarig. Vind ik heel fijn en makkelijk haha.

Diana succes zo.

Geplaatst

Hey meiden,

Nou de TP is geweest!!:toppie::clap2::happydance:

Ik ben zoooooo blij, het is een nummer 1, 8-cellige, en de andere is ook bevrucht, en die van van een 1á2 kwaliteit en ook 8 cellig, ietsjes minder dus.

Als deze morgen nog verder is gedeeld word die ingevroren, dus dat is nieuws wat boven verwachting was!!

Nu 2 weken flink broeden, en hopen op een positieve uitslag.

21-2 moeten we bloedprikken en de dag erop krijgen we de uitslag (omdat het in een weekend valt)

Nou ik ga even eten maken, en Jamillah naar bed brengen, die is bekaf van het KDV.

Liefs Diana

Geplaatst

Hey Diana, hoe gaat het met je??? voel je je goed??

Ik las dat Jamillah de waterpokken heeft, hoop dat ze snel beter voelt.

Morgen moet ik bloedprikken, ben zo bang dat ik het vergeet, en dinsdag is nu ook al zo dichtbij, ben zoooo zenuwachtig zeg.

Gast estrhalita
Geplaatst

He Renaat hoe is het prikken gegaan, niet vergeten haha.

Ik heb donderdag het zkh gesproken en heb weer groen licht. Echter wil ik zelf een maandje langer wachten. Heb een sauna dagje gepland op 18 maart met een lekkere massage. Als ik nu gelijk zou beginnen dan heb ik net een paar dagen daarna de punctie. En dan ben ik bang dat ik niet kan genieten van mijn sauna uitje dus wachten we nog een maandje langer. En er worden 2 embryo's terug geplaatst. Ook wel weer eng voor de kans op een 2ling. Daar moet ik toch niet echt aan denken.

En anders zou de baby wel gelijk met Jens jarig zijn en dat vind ik toch niet zo leuk. Dus dan maar even een maandje later.

Nou ik ga verder hier in huis.

groetjes en tot gauw weer.

Geplaatst

hahahaha gelukkig ben ik niet vergeten om bloed te prikken, zou echt wat voor mij zijn op zaterdag is het maar tot 12 uur.

Goed zeg dat jullie weer mogen.

Bij mij sinds ik per ongeluk met uitrekenen tot de conclusie ben gekomen dat we deze maand al inseminatie zouden kunnen hebben gaat het bij mij weer als een speer, echt de zenuwen gieren door mn lijf.

Ik vind het eigenlijk niet zo leuk als de baby geboren wordt rond Ilona dr verjaardag en dat zou nu wel zo uitkomen mocht het gelijk raak zijn, en in december lijkt mij ook niet zo leuk, en in Mei gaat mijn zusje trouwen op curacao en daar hoop ik met mn andere zus naar toe te gaan, en om daar dan lekker coctails te kunnen drinken zou natuurlijk erg leuk zijn.

Maar om te moeten wachten tot juni ik wordt al gek als ik er aan denk, ik heb daar echt het geduld niet meer voor.

Echt stom is dat, maar voor mijn geveol sta ik op springen.

.

ik ga Ilona uit bed halen.

fijne zaterdag meiden

Gast estrhalita
Geplaatst

Nou ik hou daar wel een beetje rekening mee hoor. In dezelfde week als dat Jens jarig is vind ik helemaal niks. Dus vandaar dat april beter uitkomt. En ik beval ook nog eens 2 weken eerder he ivm mijn keizersnede.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden