Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Pfff. de zandbak...wordt vast heel mooi maar ik ben met die hitte niet echt vooruit te branden. Vette hoofdpijn. Renata leuke foto's zeg! Nu durft ze wel in het badje?

Es., Goh extra spuiten, al is het niet veel meer, zou ik ook niet durven....Je bent wel een vrouw met ballen! Haha, dat zeggen ze dan toch zo he? (Kan je moeder ook maandag....)

Diana heb jij ook hyves? Joy1

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dank je Diana, het is ook een heerlijke meid.

Wat balen dat je no steeds zo'n buikpijn heb, hoop dat het snel over is.

Ben erg benieuwd naar de uitslag morgen

Geplaatst

Hey joy, ik heb ook hyves.Je kan mij via renaat wel vinden.

Ben degene met de trouwjurk op de profielfoto.

Renaat, het is zeker een schatje. Kan niet wachten om alle kids eens bij elkaar te zien (binnenkort he?!)

De buikpijn is zeker heel erg vervelend.Ik lijk wel van het ene in het andere te vallen! Niet fijn!

Ik ga mijn bedje opzoeken!

Geplaatst

Net gebeld naar de HA. Gelukkig geen suiker!!!! Alle waardes waren prima.

Nu nog hopen dat de antibiotica snel aanslaat, en ik van de pijn af ben.

Geplaatst

Hoi Diana, oke, gezien! Later meer hierover.....(Privebericht.)

O, ik dacht al later, oeps, heb ik wel de goede gevraagd over het badje........Neen dus!

Haha, ach ja...er is hier al tijd zoveel te lezen dat je wel eens de boel door elkaar haalt....

Diana, wat fijn meid dat je suiker goed is! Hoe is het trouwens met je oor? (Of moet ik dan bij jou zijn Renaat????) Grapje..Ik hoop dat de pijn gauw afzakt, hebben ze nog gezegd wanneer je iets van herstel zou moeten merken? Succes hoor.

Ik heb nu iets tegen de misselijkheid opgehaald, last van mijn maag. Bah, dat virus is wel hardnekkig. Ik eet nu minder..., stop nu met eten als ik nog zin heb, dat is ook wel raar hoor. Ben dat niet zo gewend. Maar goed, als het helpt...

Waar is Esther eigenlijk...ze is wel heel rustig. (Hier op het forum.) Heeft misschien wat anders aan het hoofd?

We zijn hier druk met de kinders, niemand wil slapen...gr....gr....Hebben we nog niet zo eerder meegemaakt, 2 op een avond, tenminste lang geleden, dus ach ja.....een mens moet wat te doen hebben he? Groetjes Joy1

Geplaatst

Renaat, hoe dat zo naar je moeder? Misschien heb ik ergens over heen gelezen? Zal zo even terug lezen. Ik wist dat er wel even een 'afkoelingsperiode was, als ik het zo mag noemen. Ik zal even lezen.....Joy1

pff, Es. is hier gisteren nog geweest, haha.

Geplaatst

Renaat, hoe is het bij je moeder gegaan? Ben heel erg benieuwd. Ik hoop dat alles goed is gegaan!!!

Joy, ik heb je hyves gevonden hoor!

Met mijn oor gaat het trouwens wel redelijk.

Heb nog steeds wel last van duizelingen, maar dat kon volgens mijn huisarts ook echt wel door mijn wat lagere bloeddruk komen.

Buikpijn blijft nog wel heel erg heftig! Moet echt het weekend wel gaan minderen anders ga ik weer bellen.

Jamillah is nu best ziek. Telkens hoge koorts ('s middags), zegt constant AUW en houd haar hoofd dan vast. Ze is helemaal nat van de zweet, en wil constant slapen. Nu staat mij iets bij dat het van de laatste vaccinatie kan zijn, maar ik weet niet meer welke dat dan was, en ik ben het boekje kwijt, dus ik kan het ook niet opzoeken (stom!!!)

Ben ook benieuwd naar Es, voor haar doen toch wel lang geleden.

En van Niki hebben we trouwens ook al heel lang niks gehoord!!

Geplaatst

Diana, je bent vandaag officeel op de helft van je zwangerschap!!!!!! chapeau meissie je heb de 1e helft er op zitten, vanaf vandaag kan je aftellen beginnen!!!! :-)

Wat een leuke fotoos van Jamillah, en echt ben zoooo jaloers op dr bos haar erg leuk.

Joy1, er wordt ook zoveel afgekletst hier dat het nog een wonder is dat er niet meer door elkaar heen gehaald wordt.

Het gesprek met mn moeder, tja hoe moet ik het uitleggen.

Ze was best emotioneel, maar ja het was ook niet leuk om te horen wat we te zeggen hadden.

probeer het ff beknopt uit te leggen.

Ze is 12 jaar geleden gescheiden van mn vader, gelukkig hoor want het was een rot huwelijk waar in wij ( ik en mn zussen ) emotioneel beschadigd zijn, en dan zeg ik het nog netjes.

Alleen mn moeder vind dat het alleen mn vaders zn schuld is en leeft alleen maar in de haat jegens hem wat steeds erger en erger wordt.

Ze wil niet inzien dat zij ook fouten maakt, sterker nog zij vind echt dat er niets haar schuld is waardoor zij ons in de jaren steeds is blijven kwetsen.

Nu was zij heeeel kwaad op ons door een verhaal wat ze zelf gemaakt heeft.

Kort samen gevat hebben we gister verteld heel duidelijk dat ook zij fouten heeft gemaakt en dat het zo niet meer gaat we trekken dit niet meer.

Nu heeft ze beloofd dat ze psychische hulp gaat vragen bij de huisarts.

Hoop dat ze dat gaat doen en dat er verandering gaat komen.

We zullen het wel zien

Geplaatst

Renaat, bedankt voor je felicitatie! Ik was het zelf helemaal vergeten. Nooit over nagedacht.

Ik hoop dat je moeder inderdaad haar belofte om hulp te zoeken nakomt! Dat zou wel heel fijn zijn voor jullie allemaal. Sterkte ermee.

Gast estrhalita
Geplaatst

Zo meiden daar ben ik weer. De reden dat ik er even niet was, is eigenlijk omdat ik helemaal geen melding meer per mail kreeg dat er berichten waren geplaatst. Dus ik dacht ik ga effe kijken, want jullie zijn wel erg rustig haha.

Diana wat fijn dat je geen suiker hebt zeg. En nu maar snel die antibiotca aanslaan. En gefeliciteerd met je 20 weken. Super man de helft.

Renaat Hopelijk zoekt je moeder echt hulp. Jullie hebben in ieder geval je best gedaan toch.

Joy en zijn ze nog gaan slapen?

Hier alles goed. Vanmorgen zijn we naar een voorstelling geweest van de CliniClowns. Wouw wat is dat leuk en zo verschrikkelijk goed verzorgt. (foto's op de website van de jongens later vanavond). Het is jammer dat jullie kindjes "gewoon" zijn want dit is echt zo leuk. De hoofdvoorstelling in een grote tent duurde 30 min, daarna in groepjes naar kleine voorstellingen van 15 min en uiteindelijk weer met zijn alle in de gote tent dansen en toen met zijn alle eten. Echt zo leuk.

Om 12.55 waren we thuis. Jens gelijk naar bed en wij op de bank. Robbie daar liggen slapen. Toen Jens wakker werd lekker spelen, alleen wil Jens de hele tijd op de bank spelen, lopen, springen, vallen etc. Ja en toen ging het fout. Boem op de houtenvloer. Enorm veel bloed, tand door zijn lip, maar het leek ook dat er een enorme scheur in zijn lip zat tot in zijn tandvlees, dus maar even naar het ziekenhuis. Maar gelukkgi een hele dikke lip en meer niet. Er werd zelfs nog even gedacht dat hij een voortand kwijt was. En nu dus een kind met een dikke lip haha. Zo leuk gezicht (sorry).

Morgen om 12 uur de 2de fm en dan dinsdag of woensdag punctie. Ben benieuwd wat de puregon heeft gedaan met 25cc meer per dag haha. Jullie zijn schijtluizen hoor hahahahaha (geintje)

Geplaatst

Diana, Heb je de arts al gebeld voor je dochter? Het is m.i. (ervaring) niet helemaal normaal als kindjes van deze leeftijd zo naar het hoofd grijpen en au zeggen. Goed uitkijken hoor en gewoon bellen als je het niet vertrouwd. En ook voor jezelf, die buikpijn zou eigenlijk al minder moeten zijn.

Renaat, heftig zeg. Wel goed van je moeder dat ze nu hulpt gaat zoeken, ze sleept jullie allebei behoorlijk mee als ik dit goed lees. Emotioneel kun je daar behoorlijk door geraakt zijn in al die jaren en dat is dan ook maar moeilijk te verteren. Oef. Heel veel sterkte hoor, gaat je vast niet in de koude kleren zitten, moet vast ook weer verwerkt worden zo'n gesprek.

En Es. Dat gedoe op zo'n bank, ik wil geen gedol meer hier op de bank, zie nog gebeuren wat er bij jou nu is gebeurd. Het gaat hier allemaal maar net goed. Die bank heeft grote aantrekkingskracht!!!! Het zal dan wel de leeftijd zijn denk ik nu, Tjonge wat zal je geschrokken zijn zeg. Gelukkig is het nog aardig goed afgelopen he? Het manneke toch!!

Ik ben reuze benieuwd hoe het je de komende dagen gaat vergaan, spannend hoor! Leef zo mee!!!!

Ik ga zo naar bed, morgen weer vroeg op. Kindertjes zijn daarna gauw gaan slapen Es. Zoals het 'hoort' he? Haha, jij hebt dus een leuke middag gehad! Ja, wel 'balen' zeg dat we 'gewone' kinderen hebben. Leuke middag gemist! (......) Joy1

Gast estrhalita
Geplaatst

Zo wat een nacht heb ik gehad joh. Jens echt heel veel wakker (van de pijn denk ik) ben echt gebroken.

14597-6239155.jpg

Dit was gisteren en ik kan je vertellen dat hij nu 2x dikker is.

Geplaatst

Diana, ik zou als ik jou was ook met Jamillah naar de huisarts gaan, steeds koorts en auw bij dr hoofd lijkt mij niet goed, misschien heeft ze weer oorontsteking???

Gaat het met je buikpijn al minder???

Es, jeetje dat is dan ook weer schrikken met Jens, maar wat een dikke lip bij zo'n klein knulletje.

Wat een leuke middag hebben jullie gehad bij de cliniclowns er wordt als ik het af en toe zo van je hoor best veel gedaan voor kinderen met een beperking, ik dacht altijd dat zulke dingen alleen gedaan werden voor kinderen met down of dergelijke die niet thuis wonen. Erg leuk dat er ook aandacht is voor de wel thuis wonende kinderen.

Joy1, ik zit niet voor niets al 5 jaar in therapie bij een psycholoog ;-)

Het zou goed zijn als mn moeder daadwerkelijk hulp gaat zoeken, ik hoop echt dat ze het doet.

Hoe heeft je zoontje het ervaren de 1e week school??? En vind je dochtertje daar ook wat van??? of is er voor haar geen verschil met dat hij naar de pzs is??

Fijn dat iedereen weer snachts gewoon slaapt bij jullie

Niki is nu wel erg lang weg zeg

Gast estrhalita
Geplaatst

Niki zal het wel druk hebben, ik zou me er niet zo druk om maken. Ze komt vanzelf weer. Ze is toch ook na de bevalling tot 1 jaar later niet online geweest.

Ik net de 2de fm gehad. Het groeit minder hard dan anders, maar het zijn er wel een hoop. Rond de 14 en woensdag de punctie om 9.30 uur. dan wordt het 1 juli testen. Maar wij gaan het 30 juni doen, want Jan gaat 1 juli naar Hong Kong. Wel pas in de avond, maar ja dan is het natuurlijk druk met koffers pakker etc. Dus doe ik het maar 30 juni.

Ga nu kijken voor afscheidskadootjes voor creche en psz want dat komt er ook binnenkort aan voor Robbie.

he is iemand al trouwens naar het Dick Bruna huis geweest in Utrecht?

Geplaatst

Wat een dikke lip heeft Jens!! Pff wat zal je geschrokken zijn. Hier is de bank ook 1 brok ellende, en dat resulteerde in een flinke val met haar hoofd op de punt van de tafel. Maar dat liep beter af dan bij Jens.

Jamillah zegt inmiddels geen auw meer en grijpt niet meer naar haar hoofd, gelukkig!

Mijn buikpijn blijft heftig, word er spuugzat van! Morgenochtend meteen de huisarts bellen want dit duurt te lang vind ik.

Ik heb nog nooit van het dick Bruna huis in Utrecht gehoord Es. Ik ga het zo even opzoeken.

Geplaatst

Ik heb even gekeken, maar ik denk dat het nu niks voor jamillah is. Denk eerder over een jaartje ofzo. Wel heel erg jammer want we willen van de zomer nog wel wat met haar gaan doen, maar er is niks in de buurt :(

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik ben op zoek naar activiteiten die ik met hun beide kan doen. Een speeltuin of zo dan loopt de een de ene kant op en de ander de andere kant. Dus ik dacht dan is dat misschien wat? het is ook zo moeilijk.

Door de lip van Jens laat hij al zijn speeksel lopen de vloer is echt helemaal nat en vanmiddag heeft hij heel slecht geslapen. Dus denk echt dat hij er veel last van heeft.

Geplaatst

Ja het is super moeilijk! Daarom ging ik ook meteen kijken of het wat was. Hte is voor ons een goede afstand om te rijden naar Utrecht. Dan hadden we zelfs kunnen afspreken daar.

Weet ook echt niet wat we met Jamillah kunnen gaan doen. Lastig hoor!!

Geplaatst

Es, ik vroeg mij trouwens af hoe je aan je naam hier op het forum komt.

Is het je echte naam of verzonnen?

Vraag het mij al tijden af maar vergeet het elke keer te vragen

Gast estrhalita
Geplaatst

Dat is mijn echte naam. Alleen werd hij vroeger altijd verdraaid en verkeerd gezegt, zoals Estheralita, eslita etc etc. Dus heb ik er Esther van gemaakt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden