Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Aha, ik snap het.

Het is ook wel een ingewikkelde/aparte naam! Maar wel heel mooi, was leuk voor de 2de geweest ;-) hihihi

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Speeltuin is idd. lastig als je in je eentje bent. Bij ons zijn ze te vreden met gansjes voeren, fietsen, kinderboerderij, treinen kijken of echt in de trein zitten, groot grasveld om te rennen. Ik heb altijd wel een tuigje mee want soms is het lastig om beiden in het oog te houden. (Vooral als de hond er ook bij is en die is er vaak bij.) Heb je ook een tuigje Es.? Of misschien wel twee? Of buggy en een tuigje? Doe ik vaak als ik de stad in ga. Ik heb er verder niet zo bij stil gestaan t.a.v. het animeren van de kids. Jullie bedoelen in de grote vakantie toch? Dierentuin? Picknicken vinden ze ook al geweldig! Ik heb het idee dat ze met weinig al te vreden zijn, ik ook haha, misschien zit het in de genen?

Fijn dat je dochter minder pijn aangeeft hoor Diana, vond het wel zorgelijk om te lezen.

Ons dochtertje Renaat liep gezellig mee de school in, broer verteld haar regelmatig dat hij nu naar school gaat en niet meer naar de psz. Zegt er ook bij jij bent dreumes jij mag nog niet naar de basisschool.... Hij verteld haar van alles en ze knikt en doet gezellig mee. Ach, ik klets er ook over...als zij maar kan fietsen en onderweg kan zijn vind ze het wel goed. En ja,....dat zijn we dus nu wel meer! Halen brengen e.d. Dat van die therapie kan ik inkomen, dus 'iedereen' is in therapie behalve je moeder (nog)

Ik heb ook al heel wat gesprekken gehad, het huwelijk van mijn ouders zat ook erg vreemd in elkaar. Je wordt er als kind wel gestoord van is mijn idee. Om daar daar op een andere manier mee om te gaan dan toen je deed als kind is wel wat gesprekjes waard. 5 jaar vind ik dan wel weer lang klinken. is mijn idee ? Of zijn de onderwerpen iedere keer weer anders? Of heftige momenten die niet te handelen zijn? Ik wil niet bot overkomen hoor maar vind het gewoon sneu dat je door de omstandigheden zo in de shit zit zeg maar. Hoe is het nu met na het gesprekmet moe en zus?

Jens is wel zielig hoor! Beste lip zeg!! Het mannetje toch, ik hoop dat je vannacht een betere hebt! En de groei gaat goed door bij jou, klinkt echt hoopvol he?

Had hier net een hongerig kind beneden...thee erin en een boterham...en slapen maar weer. Wel lachen dat meneer nu zelf de trap af komt...pfff. Deed hij nooit!!!!!! Deed zelfs nog de lamp uit in de wc. met een opmerking erbij dat hij nog aan was....daarom maar even uitgedaan mama...goed zo jongen..haha. Lekker setje.

Nou, morgen er weer een fijne dag van maken, het weer zit mee!

groetejs Joy1

Geplaatst

Joy, je hebt wel gelijk dat ze gauw tevreden zijn hoor!

Maar deze zomer kunnen we eindelijk eens wat als gezin gaan doen.

Vorig jaar was Jamillah constant ziek (oorontstekingen non-stop)

En volgend jaar zitten we met 2 kleintjes en dat zal dan even niet meevallen.

Als het dan ook nog mee/tegenzit heeft hubbie een andere baan (horeca), en zal ik hem in de zomer minimaal zien.

Wil daarom zo graag nu wat leuke dingen doen, maar ja, wat?

Dacht er nog aan een midweekje weg te gaan, maar hubbie heeft geen vrijgenomen dit jaar in de vakantie, dus ik denk niet dat dat gaat lukken.

Al zat ik te denken om zijn baas te bellen dat ik wat als verassing wil regelen en of hij vrij kan krijgen zonder dat hij het weet, hihihihi, slecht idee?

Gast estrhalita
Geplaatst

Diana wat bedoel je met was een leuke naam geweest voor de 2de? Als je hem leuk vind, moet je hem zeker gebruiken hoor. Er is er volgens mij in NL maar 1 die er zo heet haha.

En ik zou hubbie gaan verrassen. Tof man.

Joy1 die van mij zijn ook wel tevreden met weinig hoor. Maar ik vind het altijd leuk om in de vakantie 1x per week iets bijzonders te doen. Dat kan zijn op visite bij vrienden tot een pretpark. Hoeft zeker niet altijd geld te kosten. Hier in het bos hebben ze een openbaar peuterbadje, gratis. Hartstikke leuk, maar ja ik ren dan echt achter Robbie aan en een tuigje wil mijn man niet aan. En ik vind het ook wel zielig (sorry).

Als ik niet zwanger ben dan ga ik naar Plopsaland in Hasselt of Cullemborg. Daar doe ik die 2 van mij echt een plezier mee. En als het mooi weer is dan hoe scheelt het ook een hoop. Zwembad op in de tuin en feesten maar he. Ik zit ook nog met het slaapje van Jensje. Al ligt Robbie nu ook op bed?? Ja ik ging Jens naar bed brengen en hij rende achter mij aan de trap op. Ik vroeg of hij ook naar bed wilde en hij zei volmondig JAAA. Normaal doe ik dat nooit, alleen een klein tukje op de bank. Anders zit ik 's avonds weer, maar ja ik ga ook niet zeggen dat het niet mag. Dus hij ligt lekker te pitten. Ik ga ook even lekker met een boek op de bank.

Renaat wat ben je stil trouwens haha.

Geplaatst

Hey meiden,

Es, we zouden inderdaad voor de tweede jouw naam heel erg mooi vinden. Maar ook wel weer een beetje gek om te doen (of niet?) Het klinkt zo lekker icm Jamillah, vinden wij.

Nou hier gaat het niet zo best. Jamillah is vanacht van 23.00 tot 5.00 wakker geweest, en op het KDV maar 1 uurtje geslapen. Ze was dus kapot, en wij ook!! Ze ligt nu lekker op bed, en ik hoop dat ze doorslaapt.

Vanmiddag weer naar de HA geweest, urine was goed, maar ze vertrouwde het allemaal niet. Ik heb zo'n pijn!!!! Heb weer bloed laten prikken om ontsteking te bekijken, en morgenochtend weer naar de HA met ochtendurine en de uitslag van het bloed. Maar ze vermoed dat ik doorgestuurd ga worden naar een chirurg (maar dat wil ik niet!)

Vervolgens krijg ik van mijn leidinggevende een sms dat ik even moet laten weten of ik nog wel kom en wat precies de klachten zijn. Was teneinde raad. Dus ik heb zelf maar de bedrijfsarts gebeld in dikke tranen (hormonen, he?!)

Die was het met mij eens dat ik dat hun niet hoef uit te leggen. Ze belt morgen om te horen hoe of wat, en dan geeft zij dit door op mijn werk, pfffff, dat was een opluchting, dus moest ik nog harder huilen....Vreselijk irritant mensje ben ik nu!

Al met al gewoon even veels te veel aan mijn hoofd en ik merk dat ik over mijn grens ben gegaan. Ik kan "simpelweg" niet meer.

Ik wil nu koste wat het kost over 2 weken een midweek weg, als mijn gezondheid het toe laat natuurlijk. Dus ik ga zo even kijken of ik wat kan vinden. Hebben jullie ideeën? Leuk en mooi luxe huisje en centraal in nederland?

Nou dat was mijn geklaag weer, sorry daarvoor maar ik moet het even kwijt!!

Geplaatst

Hey meiden, ik lees steeds ff snel de berichtjes om niet achter te blijven maar ben heel druk steeds.

Morgen als ik wat meer tijd heb zal ik op mn gemak ff reageren op alles.

X

Gast estrhalita
Geplaatst

Diana natuurlijk moet je je kleine meid Estrhalita gaan noemen. Ik zou me heel vereerd voelen hoor. Leuk toch als jullie het een leuke naam vinden.

Jeetje wat eng van je buik zeg. Spannend hoor. En dat met je werk, blij dat je bedrijfsarts zo meelevend is en dat die het met je werk regelt.

Oke een weekje weg. Het Hof van Saksen is heel mooi en leuk, Landal Greenparks Land van Bartje heeft super mooie huisjes, de rest zijn van die gewone standaad huisjes en deze 2 zijn echte top huisjes. Lekker om effe bij te komen in de bossen.

XX

Geplaatst

Es, dat hof van sasken is schitterend, maar de prijs, pffffff.:ohmy:

Dat land van bartje ziet er ook super uit, en is wat beter geprijsd, maar het zwembad ziet er niet echt mooi uit. Nou ja wel mooi maar niet bijzonder.

Zat net even bij center parcs te kijken. Dat vind ik altijd erg mooi en compleet, maar is altijd zo duur! Hebben ze voor de 28e een aanbieding voor 129 euro! Denk dat dat het maar gaat worden als we het kunnen regelen.

Geplaatst

Ik begrijp ook wel dat er dan iets bijzonders gevierd gaat worden, net voor de tweede komt, geen vakantie e.d. Centerparc is dan wel handig hoor. Alles bij de hand. Ik weet wel dat de aanbiedinge vaak wat hoger uitvallen omdat er dan allerlei kosten overheen komen...Zie je een mooie prijs staan en dan poink! Schiet de prijs toch weer omhoog. Maar misschien heb jij meer geluk? Ik heb hier nog een aanbieding van 20% korting op een Landalcamping/huisje. Als je nog belang hebt? (Als het niet op naam staat....)

Sterkte met jullie beide kinderen Es en Diana. Wel pittig als de kinderen niet goed zijn. Diana, wel goed dat ze je nu extra in de gaten houden, ik hoop dat de pijn toch snel zakt!!!

En Renaat, er valt idd. hier veel te lezen. Succes met doorbladeren...

groet Joy1

Diana wil je nog even extra veel sterkte wensen, het valt niet mee als ik je verhaal zo lees!!!! Geen wonder dat er tranen komen als je ook begrip krijgt na zo'n naar moment toch!! Laat maar lekker stromen hoor, die tranen geven aan dat het echt even te veel is.

Geplaatst

Joy, dank je wel voor je lieve woorden.

Het was ook heel fijn om even begrip te krijgen ipv zo'n botte "mannen" opmerking van mijn leidinggevende.

Dat center parcs komen idd nog wat kosten bij, maar uiteindelijk is het 187 euro. Dat is voor centerparcs niet gek!

Geplaatst

Hi, daar ben ik dan ff op mn gemakje achter de laptop.

Ik heb een verjaardag en een dag visite gehad en een hele dag plus avond opassen op mn neefje en nichtje waardoor ik echt maar steeds fftjes tijd had.

Es, jij heb morgen je punctie, spannend hoop dat alle 14 eitjes goed zijn en misschien wel een cryo heb ( wat we niet nodig hopen ).

Ja de tijd van testen 30 juni s'avonds of de volgende ochtend maakt voor het effect ook niet uit maar dan zijn jullie wel samen.

Erg spannend weer.

We gaan uiteraard weer hard duimen draaien.

Diana, vind het erg sneu voor je dat het zo allemaal loopt met je werk en zo, is je buikpijn ondertussen al minder????

En ja de emoties die zijn er ook, en logisch dat je tranen dan komen als er iemand wel echt luisterd ( de arbo arts ).

Ik hoop dat er snel een oplossing voor je is in deze situatie.

En lekker ff weg, dat is best wat waard al is het centerparcs toch ffies met het gezinnetje samen weg.

Joy1, nu je het zo zegt hoe je dochtertje ermee omgaat dat grote broer nu op de basisschool zit was bij mn nichtje ook zo toen.

lekker mee op de fiets boodschapje doen enzo lekker tuttelen.

Een grote knul wordt het ineens, naar school zelf de trap af....

Hoe vind hij het tot nu op school???

Es dat is waar voor Robbie is het ook bijna klaar psz, wat een fases allemaal zeg.

Joy1, mijn zus kan heel goed dingen loslaten en laten voor wat het is die heeft er verder geen moeite mee zo na het gesprek.

Ik had ook niet verwacht dat ik 5 jaar later nog in therapie zou zitten, ik dacht echt nou ff een paar gesprekjes mn verleden een plaatsje geven en klaar is Renaatje, nou hahaha mooi niet dus. :shootme:

Ik maak er ook maar een grapje over, kan er wat dat betreft onderhand wel redelijk over praten, maar al vrij snel na dat ik therapie was werd het duidelijk dat ik een Borderline persoonlijkheids stoornis heb, en ja dan ben je wat langer bezig, en het blijft een strijd voor de rest van mn leven.

Vind het niet erg hoor dat je die dingen vraagt, komt ook niet bot over.

Vanmorgen weer bij de gyn geweest, ze heeft een echo gemaakt en ze kon zien dat ik helemaal aan het begin van mn cyclus zit dus de roze afscheiding van vorige week kunnen we tellen als mn menstruatie.

Ik heb een recept voor de pil gekregen en met de agenda gekeken hoe we uitgaan komen.

Zodra ik weer ongesteld wordt begin ik met de pil te slikken en ik stop op 22 Juli weer met de pil dan kan ik 26 Juli bellen voor de uitgansecho en heb ik rond 4 augustus de IUI. lekker gepland!!!!

Gast estrhalita
Geplaatst

Diana hoe was het bij de ha vanmorgen?

En Renaat jij ook al goed in de planning he met de gyn. Makkelijk toch als het zo te plannen is.

Nou hier gisterenavond de Ovitrelle gezet. Nu na het avondeten heel erg moe en mijn buik is super gevoelig en opgezet. Dus ik ben blij dat morgen de punctie is. Morgenochtend Robbie nog even snel naar de psz brengen en dan hop naar het zkh. Ik hou jullie op de hoogte hoor.

Gast estrhalita
Geplaatst

Diana en als CP toch niks is dan heb je ook nog Roompot. Ik ben in Roompot weerterbergen geweest, was echt super. Kijk eens op http://www.vakantieveilingen.nl. Daar kan je bieden en zo kwam ik op een weekendje weg voor 75 Euro. Dus misschien de moeite waard.

Geplaatst

Hey meiden,

Even kort het verhaal want ik ben bekaf!

De HA heeft mij naar de chirurg doorgestuurd, die kon geen blindedarmontsteking vinden, dus ik mocht door naar de gyno. Daar wat onderzoek en een echo gehad. Ze hebben wat kweekjes genomen en over 2 weken de uitslag.

Het vermoeden is dat ik verklevingen van mijn darmen heb en door de groei van de buik het de pijnen geeft.

Ik heb nu movicolon gekregen en met wat rust moet het minder worden.

Heb meteen de bedrijfsarts gebeld, maar ik moet van haar donderdag weer gaan werken. Heb mijn twijfels hoe dat gaat, en zie er super tegenop.

xxx

Geplaatst

Es., Heel veel sterkte en nog meer succes!!!! Ik vind het enorm leuk om te lezen dat een van ons nu toch 'in de race' (met alle respect!!!) zit voor een 3e kindje!!! Hopen dat het mee gaat vallen en een goede oogst!

Diana, ik hoop dat het medicijn goed en snel aanslaat!!!

Renaat, Ik snap het hoor. Het is dan misschien nog complexer? (Ik ben ook door diepe dalen gegaan. Heb nu meer rust in mijn lijf, gelukkig!!)

Wens het jou ook toe.

Ik ga naar bed, trusten!!!!

Joy1

Geplaatst

Es, succes vandaag!!!!! Laat je gauw weten hoe het is gegaan?

Renaat, ik ben ook niet blij dat ik moet werken!

Die verklevingen zitten dus vermoedelijk in mijn darmen, dus het zit daar met soort draden aan andere organen oid vast dat gaat nu rekken door de groei van mijn buik.

De bedrijsarts vroeg of ik voor mijn bekken al naar de fysio was geweest, nou ja, nee dus....

Ik heb gisteren meteen gebeld voor een afspraak en ik ben net terug.

De verweking van mijn bekken was/is al heel heftig, had ik niet verwacht.

Mag nog maximaal 4 uur per dag werken, en omdat ik vaak door mijn been zak, is het beter om voor de stevigheid met krukken te gaan lopen, ook ivm het vele vallen.

Volgende week weer heen om te leren hoe ik goed met de krukken moet lopen.

En ik maar volhouden dat het wel meeviel.......

liefs diana

Geplaatst

Jeetje Diana, wat erg en sneu toch allemaal, heb erg met je te doen.

In ieder geval kan/mag je minder gaan werken dat scheelt ietsjes misschien.

En weer met krukken....balen weer zeg.

Es, jij heb vandaag de punctie toch??? ben benieuwd wat je score is.

Joy1, ben blij voor je dat je ondanks die diepe dalen weer rust met en in je zelf heb, ik vind het ook altijd naar als ik zo iets bij andere hoor, en heel fijn als je dan hoort dat iemand weer uit dat dal gekomen is.

Ja met borderline erbij is het wel wat complexer. ( je wordt niet geboren met borderline ) dat "krijg " je later mede door omstandigheden.

Ik moet zometeen naar de kaakchirurg zie daar zoooooooooooo tegenop aan de ene kant bang dat hij gaat snijden maar aan de andere kant bang dat hij niet gaat snijden omdat het probleem ergens anders ligt, ik heb al heeeeeeel lang kiespijn ( al 4 jaar )

Gast estrhalita
Geplaatst

Diana kan je niet regelen dat je je voor 100% ziek laat melden. 50 % via de fyiso en 50% via de arts van de verklevingen. Die zegt toch dat je met die medicijnen rust moet nemen??

Renaat heo was het bij de kaakchirurg?

Oke ik ben weer thuis. 10 eitjes, 36 miljoen zaadcellen. zaterdag tussen 8-9.30 worden we gebeld of er bevruchting heeft plaatsgevonden en dan worden er 2 embryo's terug geplaatst.

Ben heel moe dus ga effe lekker op de bank liggen.

XX

Geplaatst

Jeetje Es, dat is geen verkeerde score zeg!! Hoe is de punctie gegaan?

Succes met wachten op het verlossende telefoontje!

Renaat, hoe was het bij de kaakchirurg????

Joy, hoe gaat het bij jou?

Hier gaat het wel beter. Ik heb het gesprek met de fysio even laten inzinken.

We hebben besloten dat het beter is voor mij om hulp te gaan zoeken. Heb mij daarom vandaag bij de gemeente aangemeld voor ondersteuning, en ik werd meteen gebeld.

In principe zou ik recht op extra hulp ivm Jamillah hebben, en morgen word ik teruggebeld voor de intake.

Morgenochtend ook de bedrijfsarts even bellen om dit mede te delen. Lijkt mij stug dat ik dan nog zal moeten werken. Maar ik weet niet hoe ik ze dat duidelijk moet maken dat het gewoon niet lukt.

Wil niet dat ze denken dat ik dit doe om er onderuit te komen!

XXX

Geplaatst

Diana, Onderuit komen, ben je mal!!!Als jij uitstraalt dat het echt niet lukt en dat lijkt mij duidelijk, mogen ze denken wat ze willen hoor!!!! Je hebt toch ook een verhaal van de fyso en de arts van de verklevingen? (Staat ook wel wat knullig door mij geschreven....) Nou, niet te veel woorden aan vuil maken hoor! Laat het maar zwart op wit zetten dan heb jij er geen gezeur mee! (Ik spreek uit ervaring...) Je kan het trouwens ook uitspreken he? Dat ze jou het gevoel geven dat je niet geloofd word en dat je dat extra energie kost! Laat aub het papier zijn werk doen. Je bent ook nog zwanger toch? Goed dat je aan de slag bent gegaan voor hulp! Dat is wat je nodig hebt. Succes!!!

Ja, Es., Dat zou ik ook wel willen weten, de kaakchirurg!

En jij een goede oogst zeg! Wel weer spannend de komende dagen maar jij hebt vast goede hoop als ik goed heb want dat is in het verleden nooit een punt geweest toch?

Het gaat goed met me. Geniet van het weer.Op tijd naar bed...kind morgen weer naar school. Wel goed voor mij die regelmaat!

Groetjes Joy1

Geplaatst

Joy, dank je wel voor je antwoord!!

Het probleem is echter dat artsen tegenwoordig de beslissing van wel of niet werken aan de arbo overlaten. Het enige wat ze kunnen doen is zeggen dat de arbo contact mag opnemen met ze.

Ik denk dat het beste is om morgenochtend de bedrijfsarts te bellen en te zeggen dat ik naar aanleiding van het gesprek met haar naar de fysio ben gegaan vandaag en dat die het advies van maximaal 4 uur werken geeft. En dan leg ik bij haar de vraag neer hoe we dat moeten oplossen. Ook omdat ik met krukken ga lopen ivm het vallen. Ons kantoor is alleen via de productievloer te bereiken en via een hoge stalen trap. Er is op kantoor geen water of wc, daarvoor moet ik de trap naar beneden. Ik weet niet zo goed hoe ik dat met krukken veilig moet gaan doen. En dat laat ik dan maar aan haar over denk ik.

Of hebben jullie een ander advies?

Ik zit er echt mee nu. Weet niet goed hoe ik dit moet aanpakken en vind het doodeng om te gaan bellen morgenochtend :sad:

Geplaatst

Hi Diana, ik reageer ff alleen op jou laatste berichtje de rest doe ik morgen

( kaakchirurg heeft niets gedaan maar leg ik morgen uit )

Ik denk dat jij morgen moet bellen en zegt dat je je ziek meld en daarna uitlegt waarom, verklevingen waardoor verschrikkelijke buikpijn/te veel voor je termijn verweekte bekken/met krukken moeten lopen/externe hulp voor thuis aanvraagt omdat je het zelf niet meer trekt en hebben ze vragen kunnen ze je huisarts bellen.

Ik denk dat je het zo moet brengen, in je eigen woorden uiteraard, als je de keus bij hun legt en niet duidelijk zegt, de koek is op denken hun dat je het toch nog wel trekt en zoekt naar een oplossing in je werk ( want dat is haar taak ook ) als jij heel duidelijk bent en gewoon zegt ik meld me ziek en je verhaal doet waarom kan ik me echt niet voorstellen dat ze zegt je moet werken.

Sterkte met je telefoontje morgen

X

Geplaatst

Renaat dank je wel voor je antwoord!!!

Misschien is dat ook wel beter, maar of ik dat durf????

Ik zit helemaal in de stress merk ik......arghhhh waarom moet dit nou zo en waarom ben ik dan zo'n schijterd......

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden