Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey meiden,

Net bij het CB geweest met Amirah, ze was goed gegroeid, nu 3780 gram.

Verders nog steeds zwaar 2 kids, en zeker omdat Amirah nu al een paar dagen het volhoud om van 16.00 tot 23.00 te huilen.

Jamillah word daar ook erg onrustig van en ik word langzaam aan helemaal gek.

Maar goed, we gaan wat meer rust proberen te hebben hier in huis, en morgen natuurlijk naar de HA.

Hoe gaat het bij jullie allemaal???

XXX

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hey diana, wat goed dat Amirah zo gegroeid is, hoop dat er snel rust in de tent is bij jullie, ben benieuwd morgen bij de ha.

Hoe ging het met de kijkers van je huis???

Ik ben vanmorgen met Ilona naar de ha geweest vanwege dr praten of beter gezegd dr niet praten, amandelen, oren neus en mond is allemaal in orde dr moteriek ook, hij maakt zich absoluut geen zorgen, ze loopt inderdaad fiks achter op praten maar denkt dat ze gewoon laat ermee is en dat er niets is. moet opschrijven wat ze nu zegt en over 3 maanden terug komen is er vooruitgang is het goed is er geen vooruit gang dan naar een audiologisch centrum. maar ik denk zelf dat het wel goed zit.

Mn vader is gister weer met de ambulance naar het zh gebracht, weer onverklaarbare verschrikkelijke pijn ook de morfine hielp niet, dus maar weer afwachten.

Gast estrhalita
Geplaatst

Renaat moet jij niet meer naar het CB dan? Ik moet volgende week (met 2 jaar moeten wij hier weer). jens praat ook nog niet hoor, zegt alleen maar woordjes. Nog geen hele zinnen of meerdere woordjes achter elkaar. Bij mijn vorige bezoek bij het cb is gezegd dat ze met 2 jaar minimaal 10 woordjes moeten zeggen. Dus meid volgens mij niks om je zorgen om te maken.

wat belen zeg met je vader. Eng gewoon.

Diana goed gegroeid. En ja het is zwaar 2 kids. Jens huilde de 1ste 3 maanden alleen maar (ook 's nachts), maar er komt een dag dat het opeens makkelijker gaat.

He die link die we gemaild kregen via het pb, werkte die bij jullie wel??

Geplaatst

Renaat, wat balen van je vader, jeetje!!

Weten ze inmiddels al wat?

Fijn om te horen dat je HA zich geen zorgen maakt over het praten.

Dat wij met Jamillah heen gingen (CB) zeiden ze dat ze met 2 jaar 2 woordjes achter elkaar moeten zeggen, en ikke moeten kunnen zeggen.

Maar het blijkt dus maar weer dat de meningen verdeeld zijn.

Jamillah kan sinds vorige week zelf liedjes zingen, olifantje in het bos en visje in het water.

Ik zal eens gaan filmen dan kunnen jullie het zien en horen.

Het klinkt zo schattig, want ze praat dan wel heel veel maar het is heel slecht te verstaan.

Gelukkig versta ik het wel, maar papa niet :-)

Es, jij weet er alles vanaf hoe zwaar het kan zijn!

Gelukkig slaapt Amirah 's nachts wel, dus eigenlijk moet ik niet klagen, dat weet ik wel.

Jij hebt het toen een stuk zwaarder gehad dan ik het nu heb.

Hoe heb je dat ooit gedaan zonder gek te worden??

Gast estrhalita
Geplaatst

Nou als dat moet van het cb dan praat Jens ook nog niet hoor. Die kan dat nog niet. Enige 2 woordzinnetje was hij zegt is jas aan.

Ja en hoe ik dat deed. Haha. Ik zou het echt niet meer weten. Robbie was toen ook nog eens hele dagen thuis, niet op een psz of school haha. Als ik er al denk wordt ik gek dus ik zou ook best wel gek geworden zijn hoor. Ik weet nog wel dat ik 1x Jan belde dat ik 2 huilende kinderen had en niet meer wist wat ik moest doen.

Gelukkig slaapt ze de nachten door, dan kan je in ieder geval opladen. dat had ik niet. Maar als ik het jou over 2 jaar vraagt weet je het ook niet meer. raar toch dat je die dingen zo gauw vergeet.

Sterkte meid.

HOe waren de bezichtingen van je huis?

Geplaatst

Ik moet 22 December naar het CB maar ik kreeg steeds vaker te horen dat Ilona zich niet ontwikkeld zoals het "moet " het tijd wordt voor de HA dat ze klanken niet hoort, klanken niet uitspreekt en klinkt als een doof kindje dus vandaar maar ff een bezoekje aan de HA gewaagd.

Ja de link deed het bij mij wel.

kan me voorstellen dat het pittig is 2 kindjes, maar het zal vast wel goed komen.

Ja met mn vader, hij heeft bechtrew, is een reuma en waatschijnlijk door het ongeluk in Africa is zeg maar die reuma ff fiks geacitveerd, bechtrew veroorzaakt ontstekingen en moet hij medicijnen slikken om er door heen te komen, die medicijnen mag hij niet slikken in combinatie met zn hartmedicijnen waardoor de ene onsteking na de ander opkomt die heeeeeeel heftig zijn. ze proberen nu medicijnen te vinden die samen met zn hartmeds kunnen en hopen dat hij er dan door heen komt.

Geplaatst

JAHOEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE, ik ben helemaal blij vanmorgen de FM gehad en ik heb 3 follikels van 20 mm dus moest daar gelijk de pregnyl spuiten en morgenvroeg de IUI

Ik kreeg ineens daar een SUPER positieve fibe door me heen DIT wordt hem.

Ze zei er wel bij als waarschuwing dat het er wel 3 super zijn die mee doen, maar ik mocht als ik wil wel de iui hebben morgen.

Bij de vorige 2 keren zei ik gelijk al dit word hem niet, was er niet positief over en nu voel me zooooo positief ben helemaal blij

Gast estrhalita
Geplaatst

Goed zo dit moeten we hebben deze instelling. Top man. Dadelijk worden het er 2 of 3 haha. Sprak zaterdag een vrouw die ook via IUI zwanger is geworden. 3 Follikels had en dus zwanger was van een 3ling. Nou Renaat ik ga mee met je goede gevoel hoor. XXXXX

Geplaatst

Es daar denk ik nog absoluut niet over na, hoeveel, pas na een echte positieve test ga ik me daar mee bezig houden hihihi

Ik voel me echt jubelend hihihihihi

Ik zei tegen de gyn vanmorgen dat de 2 keren dat ik echt zwanger was ik de follikel op springen had en gelijk de pregnyl moest doen en de volgende ochtend iui de 2 keer dat het mislukt/vroege mk was waren de follikels niet super groot en zat er een dag tussen de pregnyl en de iui, ik weet het is nergens op gebasseerd maar ik voel me zoooo positief nu ( heus wel in achterhoofd dat het kan mislukken ) MAAR TOCH JAHOEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

Gast estrhalita
Geplaatst

Zo had ik dat ook altijd met de IVF pogingen haha. Raar toch he dat je aan van die dingen je vasthoudt.

Geplaatst

Ja heel raar, maar de gyn zei dat ze het heel vaak hoorde dat vrouwen dat doen, hun eigen theorie en zich daar aan vast houden ( wat betreft de iui/ivf bedoel ik dan )

Geplaatst

Ik zit weer in de WW, nu maar fiks broeden, ze vroeg vanmorgen nog wel of ik het wel zeker wist met 3 van zulke follikels. ik neem me weer voor om deze ww relexed te blijven hihihi

Gast estrhalita
Geplaatst

Yoehoeh op naar een zwangerschap. Wanneer mag je testen?

Geplaatst

8 december

Dot moet hem echt worden meiden, ook de assistente die me vanmorgen insemineerde zei ook al als het nu niet raak is dan weet ik het ook niet meer.

Gast estrhalita
Geplaatst

Zo dan ben je rond Robbie zijn verjaardag uitgerekend, want ik werd toen 28 november geinsemineerd dus 4 dagen later. Spannend. Dat wordt een hete zomer haha

Geplaatst

hahahahaha ja inderdaad, we zien het wel eerst die rot WW door komen.

Het is best vreemd, best een poos "rust"periode gehad en nu zit ik ineens alweer in de WW

Gast estrhalita
Geplaatst

Diana hoe was het bij de huisarts?

Renaat hopelijk heb je drukke 14 dagen zodat de tijd snel en geruisloos voor je voorbij gegaan.

Geplaatst

Het scheelt dat Michel nu 2 weken thuis is en dan heb ik altijd meer om handen als dat hij werken is.

Ja ik ben heel erg positief deze keer en dat was ik de vorige 2 keren niet, maar ben wel bang dat de terleustelling des te groter is dan, maar dat is niet anders, dat zie ik dan wel, laat me nu maar positief zijn dat is makkelijker te dragen in de ww.

Ik heb wel behoorlijk buikpijn ondertussen van de IUI, ik ga op tijd naar bed vanavond

hoe gaat het bij jullie allemaal ???

Es, de verjaardag van jens is ook al dichtbij

Gast estrhalita
Geplaatst

We vieren het zondag. Ik heb net bijna alle boodschappen al gedaan. ben ik thuis belt er al 1 iemand af. Lekker zo laat afbellen terwijl ik de uitnodigingen al 4 weken geleden op de bus heb gedaan.

Ik ga ook slapen.

XX

Geplaatst

Es., Dat is een leuk vooruitzicht! Gezellig 2 jaar. Mocht ik het vergeten...alvast gefeliciteerd. Je bent mooi op tijd zeg met de boodschappen en zeker met de uitnodigingen!

Renaat wat een topnieuws om hier te lezen. Ik ga met je mee op de flow! Dit wordt hem..of beter gezegd dit worden ZE in de zin van het drietal! Wordt nog gezellig bij jullie thuis....haha, ik ben reuze benieuwd. Klinkt wel heel super hoor!!!!

Hier zijn we weer herstellende, voel me beter. Kinderen zijn vlekkererig, nog hangerig e.d maar....het is beter dan dat het was!! Nou, trusten en tot mails. Joy1. ps. Dochterlief Doet goed haar best met praten. Vind het leuk worden om woorden te gebruiken en dat ze er meer mee kan! Soms nu ook 2 woordzinnetjes.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden