Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey renaat dat geeft toch niks!!!!!

Ik kan het mij goed voorstellen dat dit een rotperiode is.

Mocht je even stoom af willen blazen of wat dan ook, je weet mijn nummer.

Sterkte meis!!!!!!!!!!!

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Het is inmiddels alweer middag, dus goedemiddag allemaal! hihihi

Hoe gaat het met jullie allemaal?

Hier nog erg moe, het valt allemaal toch wel tegen 2 van die ukken in huis, maar we genieten wel hoor!

Geplaatst

Diana, Ja, nu heb je er twee dus..ja je moet wel genieten hoor... (Grapje..)Nou...dat valt soms best niet mee hoor...Als alles op rolletjes loopt nou...dan kan je er wel tien aan. Ben je ziek, zijn de kinderen uit hun doen of weet ik veel wat dan wordt het een ander verhaal. Is mijn ervaring. Nou, rustig hier, ook wel lekker misschien? Groetejs Joy1

Geplaatst

Hi dames, mn vader is trouwens dinsdag thuis gekomen uit Afrika, ik ging met de dochter van zijn vriendin naar schiphol om ze op te halen, stonden ze van het programma hello goodbey bij die gate en ja hoor ze kwamen aan ons vragen of we wilde meedoen aan het programma, maar dat wilde we echt niet. ga niet met mn hoofd op tv.

Hij heeft nog erg veel pijn en kan niet echt zitten, liggen of staan, hij heeft bechtreff dat is een soort reuma waar hij nu ook erg last van heeft gekregen. Tijdens het rollen van de jeep lag mn vader eigenlijk naast de auto waardoor de jeep over hem heen is gerold, hij heeft dus eigenlijk nog geluk gehad.

En ze adden groot nieuws.... mn vader gaat trouwen, hij heeft haar in Afrika ten huwelijk gevraagd. Ben heel blij voor ze en vind het ook echt leuk voor hun, maar toch is het een beetje vreemd idee dat mn vader gaat trouwen.

Ik heb ook ff zitten rekenen, en als mn ongi goed uitkomt, wat ik wel verwacht dan als ik bel voor de uitslag van het uitstrijkje en het is 2 dan vraag ik gelijk de uitgansecho voor de volgende ochtend en kan ik gelijk aan de gang. nu maar hopen dat alles loopt zoals het moet.

Diana,kan me voorstellen dat het vermoeiend is, heb je nog wel hulp van iemand met je ks???

Gast estrhalita
Geplaatst

Sorry dat ik even offline was, maar ik heb helemaal geen melding gekregen dat er nieuwe berichten waren. Dus ik dacht al wat is het stil hier. Renaat begrijpelijk hoor dat je wat minder hier bent. Snap het helemaal en wat heeft je vader geluk gehad zeg. En inderdaad leuk dat hij gaat trouwen, maar wel raar ja. Maar leuk voor je vader toch.

Diana het is zeker druk met 2, maar je moet ook nog even je ritme vinden. Dat duurt wel even, maar zodra je die hebt wordt het een stuk makkelijker hoor.

Hier is het echt genieten van mijn jongens. Jens is zo leuk en ondeugend. Zo anders dan Robbie. Robbie is op zijn manier ook zo leuk, maar Jens is zo makkelijk. Vanmorgen was ik de boven verdieping aan het schoonmaken en had ik de tv op onze slaapkamer aangezet. Was hij lekker in ons bed gaan liggen op zijn buik en lekker tv gaan kijken. Zo leuk. Hij slaapt nu onder een dekbedje maar nog wel met een slaapzak aan. Hij ligt anders te vaak bloot. Hij vindt het zo leuk. Hebben ze bij jullie ook nog een slaapzak aan als ze onder een dekbedje liggen.

Hier wel een heel groot dilema hoor. Lig er gewoon wakker van. Ik ben naar de huisarts geweest voor een spiraaltje. met deze heb ik 80% kans op dat ik niet meer ongesteld wordt. Welke vrouw wil dat niet toch. Maar sinds 2 weken spelen mijn moedergevoelens heel heel heel erg op voor toch nog een 3de kindje. Raar toch he. Ik denk de hele dag aan een dikke buik, baby etc etc. Maar ja het zou een wonder zijn als je bijna 40 bent en je doet nog 1 poging en die is meteen raak. En dan is de vraag gaat dit gevoel ooit weg, ook als ik een 3de heb. Joy heb jij dat gevoel ook nog wel eens?? Of heb jij het echt afgesloten?? En zo ja hoe heb je dat gedaan?

Zo dat moest ik even kwijt, sorry hoor voor mijn gezeur.

XX

O ja zondag gaan we naar K3. leuk he.

Geplaatst

Es., Echt afgesloten niet maar raak er wel langzaam vertrouwd mee, geloof ik, dat er geen baby meer komt. Als ik dit zo schrijf dan komt het wel weer hard binnen! Het is gewoon moeilijk. Ik kom wel hoe langer hoe meer jongere mensen tegen die zwanger zijn en dan vraag ik mezelf toch af of mijn tijd niet gewoon voorbij is....??? Dus neen, niet echt afgesloten! Ik vind je overigens niet zeuren hoor.

Renaat, ja dat is wel apart zo'n 2e trouwerij! Ik weet er alles van! Wat grappig dat er net opnames waren zeg! Ik geloof dat ik ja had gezegd! Ik vind het een leuk programma en ik vind aandacht erg leuk dus..... Fijn dat ze er weer zijn! Joy1

Gast estrhalita
Geplaatst

Effe een berichtje omdat ik geen reacties meer krijg in mijn mailbox, staat ik opeens op geen mail meer ontvangen.

Je bent dus wel een stapje verder dan ik Joy. Hier in mijn omgeving ook heel veel zwangeren hoor. Niet in mijn vrienden groep maar bij de kennissen zeg maar. Verleden week nog zei ik tegen een kennis jij bent zwanger he. Werd ze rood, ze is 9 weken en niemand weet het nog. Ik heb dus nu ook al een radar haha.

Geplaatst

Es, je zeurt niet hoor dus gewoon van je af praten en vragen en zo.

Ik vind het heel moeilijk om een juist "advies " te geven, want niets is fout of goed.

Ik denk alleen wel dat je niet te lang moet wachten, je bent bijna 40.

Heb je al gebeld naar de verzekering hoe het met jullie aantal vergoedingen zit??? als die weer op 2 staat maakt je keus wat makkelijker misschien.

Ik denk zelf alleen dat je er nog niet TE klaar mee bent. net wat je zelf zegt Joy1 is toch al een stap verder als jou.

Het blijft misschien altijd kriebelen maar bij jou nog te erg om er vrede mee te hebben.

Ik hoop wel voor je dat je op een punt komt om dat je vrede heb met je beslissing, welk die ook is.

XXX

Geplaatst

O ja, en heel ergleuk dat jullie naar K3 gaan, wij moesten erg lachuh gisteren, wij hebben altijd KINK. fm radio dat is een alternative zender, wat meer rock en zo gedraaid.

Gister kwam op de radio een wat steviger nummer wat metalachtig en Ilona springt op en begint te dansen. al wel wat vaker gemerkt dat ze op wat steviger muziek reageerd, wij grapte gister al dat het er op lijkt dat we de K3 fase overslaan.

Gister zijn we naar schatkids gewees, die binnenspeeltuin, was erg leuk.

X

Geplaatst

Hey meiden,

Ik ben er ook weer even.

Nog steeds heel druk met de 2 meiden.

Jamillah heeft vanochtend mijn telefoon (mobiel) in het water gegooid, dus die doet het niet meer :-(

Hoop dat de simkaart het wel heeft overleefd.

We zijn vanochtend met de 2 meiden naar het winkelcentrum gegaan om een nieuwe telefoon te gaan halen.

Komen we thuis, blijkt die verpakking al open geweest te zijn, en er niet eens meer een batterij in te zitten!!!

Danny is nu maar gauw terug naar de winkel, en nu maar hopen dat ze ons geloven.....Het zal mij benieuwen.

Es, ik kan mij die gevoelens heel goed voorstellen hoor!!!

Veel mensen beginnen bij ons te vragen of we straks de babyspullen weg doen of dat er nog ooit een derde gaat komen.

Nou dat ziet danny absoluut niet zitten, maar ik wil die optie gewoon nog even open houden.

Nu is het ook zo dat het met mijn leeftijd nog wel wat meer tijd heb om daar over te denken.

Maar om zoiets 100% af te sluiten dat zou ik ook gewoon niet kunnen.

Renaat, jeetje je vader gaat trouwens, wat bijzonder!!! En dan nog gevraagd worden voor tv, oef, gaaf hoor. Ik had ook wel ja gezegd denk ik, vind het net als Joy1 een super leuk programma, maar aan de andere kant, om met je gezicht op tv te komen zou ik weer heel eng vinden.

Ow ja Es, veel plezier morgen bij K3!! Ik zou er ook wel eens met Jamillah heen willen, maar daar wachten we nog maar even mee tot haar zusje wat groter is :-)

Gast estrhalita
Geplaatst

Diana wat een ellende met je telefoon. Hopelijk is het Danny gelukt.

Ik had dat met mijn videocamera. Die wil ik morgen meenemen naar K3, maar mijn batterij loopt heel snel leeg. Dus nieuwe batterijen via internet besteld. Krijg ik ze thuis gestuurd laden ze niet op. Ik die winkel bellen, zit die winkel gelukkig hier om de hoek (niet gezien, zonde van de verzendkosten) daar vanmorgen langs geweest en ik heb zomaar 2 nieuwe gekregen. Echt super service.

Ja en mijn gevoel is heel erg momenteel, maar Jan wil liever niet meer joh. Als ik echt zou aandringen zou ik nog wel 1 of 2 pogingen mogen doen, maar mijn verstand twijfelt. Verstand en gevoel gaan ook nooit samen. Dus ik denk er nog even over na tot januari en dan kan ik altijd nog even kijken.

Ja super he K3. Heb er ook wel zin in, volgende week zondag gaan we naar het Zandkasteel. Ben ook zo benieuwd hoe Robbie dat zal vinden, want hij vindt dat zo leuk.

O ja en ik heb net 2 skibroeken besteld bij de H&M voor de jongens. 1 voor Jens voor maar een 10tje. En 1 voor Robbie met 25% korting dus voor maar 18 Euro. Mocht het dan koud worden dan hebben ze in ieder geval lekkere broeken.

Nou ga even verder met de voorbereidingen van het eten.

XX

Geplaatst

Hey Es, veel plezier vandaag bij K3!!!!

hier weer een woord van herkenning bij Ilona, als ze iets van of Hello Kitty ziet roept ze heel enthousiast Titty Titty

Geplaatst

Hallo allemaal!

Hier is het nog rustig qua buikie, gelukkig maar want ik ben het wiegje aan het wassen. hihi. Verder alles goed al word ik wel tonnetje rond, maar liever blijft Petit nog even zitten, kunnen we als alles is opgeruimd nog even chillen. We zullen zien.

Ja dat afsluiten van zwanger worden en nog meer kindjes. Moeilijk hoor. Ik denk nu ook vaak, dit is mijn laatste zwangerschap, dit is één van mijn laatste zwangere dagen.... En dat voelt toch heel gek. Verstandelijk weet ik dat het heeeeeeeeeeel verstandig is. Hopelijk hebben we straks twee supergezonde kindjes en mogen we zo ontzettend blij zijn. Maar ergens zit ook in mijn hersentjes dat wensje om een nr. 3..... Ik denk dat het ook komt omdat we al zooooo lang heel intensief met dat hele zwangerworden, kindjes krijgen, etc. etc. etc. bezig zijn (geweest). Gek om dat stuk opeens dan los te laten. Het zal ook wel een soort verwerking zijn. Nu is het klaar, nu komt er weer ruimte voor andere dingen?? En het heeft ook zoiets van ouderworden.... Je gaat uit je vruchtbare leeftijd richting overgang en dergelijke. Wwwwwwwwwwwwwwwwwwwwaaaaaaaaaaaaaaah. MOet er niet aan denken. Hihi. Zei zij met een baby in haar buik. Hihi.

Charlotte is in haar dreumespubertijd. Voelt natuurlijk ook dat er iets aan de hand is denk ik. We hebben een boekje gekregen met wat plaatjes erin over zusje of broertje op komst. Die wil ze heel vaak samen lezen. Heel lief. Pakt ze het boekje, wil ze op schoot, baby kijken mama??? De box staat. Daar kan ze zelf ook heel makkelijk inklimmen. Wordt nog druk denk ik straks in de box.... Hihi. Maar eens kijken hoe dat allemaal gaat.

En over die borstvoeding, inderdaad ook gelezen dat het samen kan. En dat het vaak is dat ze gewoon willen weten of ze ook wel mogen. En als het dan mag, dan hoeft het eigenlijk al niet meer. We zullen zien hoe het bij Charlotte gaat. Sowieso heel benieuwd hoe het allemaal gaat met twee kindjes. Maar het schijnt dat er meer mensen zijn geweest die twee kindjes hebben gekregen en het wel moet gaan lukken op de een of andere manier... Hihi. :-)

Nou dag girlies, veel plezier weer vandaag. groetjes, niki

Geplaatst

hihihi, Niki ik zag je naam staan en dacht ooooo zou het al... maar nee Petit zit nog lekker in je buik.

Maar van mij mag hij/zij komen hoor.

Hoe ging het de vorige keer??? was je toen op of over tijd???

Vandaag kadootjes besteld voor Ilona, ze krijgt voor dr verjaardag een roze junior laptop, en van de Sint een pop in een maxicosi, een jump koe ( skippybal in de vorm van een koe en kan ze op zn rug stuiteren en aan zn oren vast houden) een roze babyradio kan ze aan de knopjes draaien komen er liedjes en geluidjes uit. en een emmer vol dubloblokken van hello Kitty en dan moet ik alleen nog een peuter mobiele telfoon kopen dan is het klaar, 1 kadootje voor dr verjaardag en 5 van de Sint

Volgende week zaterdag naar mn schoonouders om te kijken naar de intocht van de Sint in Spijkenisse

Gast estrhalita
Geplaatst

Het was wel leuk bij K3, maar ik vind toch Kabouter Plop voorstelling veel leuker of het Studio 100 Zomerfestival. Ik kwam nog een bekende tegen met haar dochtertje en die vond het geloof ik een beetje raar dat ik met mijn jongens bij K3 was. En dat vind ik juist raar. Kinderen zijn toch gek op muziek dus zo raar is het toch niet. Al waren er echt bijna alleen maar meisjes. maar het was leuk, maar ik zou er nooit nog een keer naar toe gaan. En ja het was toch gratis dus dan is het altijd wel leuk he.

Renaat wat een hoop kadootjes zeg.

Wij zijn er nog niet uit voor zijn verjaardag. Voor de Sint krijgen ze beide een klein kadootje van Hot Wheels. Voor zijn verjaardag denk ik een verlengstuk voor Thomas de Trein treindorp haha. Van mijn moeder krijgt hij een heel groot trein gebeuren van Thomas, van mijn schoonvader een verkeerskleed, van mijn beste vriendin een grote Thomas de Trein waar de kleine treintjes in kunt bewaren. Dus genoeg denk ik.

En Niki laat Petit maar komen hoor, maar niet te lang wachten met het ons te melden he. Al is het maar een katebelletje. Je bent er toch bijna he, nog 5 dagen.

Nou hier komt mijn ongi op gang en dan heb ik donderdag de afspraak om mijn spiraaltje te laten plaatsen. Zo moeilijk. Maar Jan vindt het echt beter zo.

Geplaatst

Nou inderdaad muziek is muziek vind het niet raar dat je met hun naar K3 bent geweest, alleen meestal na een jaar of 4 de leeftijd dan gaan de jongetjes K3 wat voor meisjes vinden.

Ja, we doen Sint bij mn zus en ja wij voor het eerst dus heb gevraagd hoeveel kadootjes hun doen, opzich 5 kadootjes vind ik nog wel gaan en we maken het niet duur dat scheelt.

Je gaat toch het spiraaltje zetten, definitief geen poging meer dus???

Ik heb ook het spiraaltje gehad en per maand werd ik steeds minder ongi tot een gegeven moment helemaal niet meer.

Ik word als het goed is volgd weekend ongi en Dames iedereen hard meehopen dat mn uitsrijkje 2 is want dan als ik ze aan de foon heb voor de uitslag kan ik gelijk een uitgansecho vragen

Gast estrhalita
Geplaatst

Nou definitief geen 3de is natuurlijk al vanaf juli en mijn verstand is het er ook mee eens hoor, maar mijn gevoel en hart is gewoon wat anders. Donderdag om 14 uur wordt het spiraaltje geplaatst. Ik heb het er met de ha over gehad en die gaf ook wel aan dat de kans steeds kleiner wordt dat ik zwanger raak (bijna 40 jaar), maar mocht ik toch nog een poging willen het spiraaltje er zo uit kan en na 1 cyclus ik kan beginnen. En voor Jan hoeft het echt gewoon niet meer. Hij zegt altijd je heb t maar 2 paar handen en 2 paar ogen. dat is makkelijk te verdelen over 2 kinderen, maar over 3??? En Robbie telt natuurlijk al voor 2. Mocht ik nou 5 jaar jonger zijn hadden we het zo nog een keer geprobeerd, maar ja Jan wordt 44 in januari. Dus het houdt een keer op toch??? Dus ik moet gewoon proberen mijn gevoel om te gaan zetten. Zal moeilijk worden. maar ja als het in 1 poging niet lukt hoe lang ga ik dan weer door?? De tegens zijn nu veel meer dan de voors.

Renaat ik ga heel heel heel hard voor je duimen of eerder gezegd ik blijf heel hard voor je duimen.

XX

Geplaatst

Klinkt allemaal wel heel logisch en verstandig en ja de HA heeft wel gelijk en als je zwanger zou zijn word de kans op down natuurlijk ook steeds groter.

Pfff jullie hebben het over 40 en 44 jaar en dat dat wel een leeftijdsgrens is om zwanger te worden, ik word 32 in Maart en Michel wordt in Januari 37, maar ik weet dat 37 al wel een grens is bij hem, het kan maar zo zijn dat hij binnenkort zegt ik wil stoppen vanwege zijn leeftijd.

Alleen daarom al MOET de uitslag 2 zijn en ik bij deze poging zwanger worden.

Gast estrhalita
Geplaatst

haha die is wel heel erg die Michel hoor. Vooral als het moeilijker gaat om zwanger te worden dan moet je je leeftijdsgrens wel bijstellen vind ik. maar inderdaad wij zijn al aan de oude kant.

Maar voor jou wel een druk hoor. Ik hoop het zo voor je dat de uitslag goed is.

Geplaatst

Leeftijd is niet zo belangrijk! (Tuurlijk wel, maar als tegenwicht toch maar even geroepen. Hihi.) Ik zou die druk niet zo proberen toe te laten. Bij het ziekenhuis hadden ze het bij ons ook vaak over onze biologische leeftijd, hoe doet je lichaam het nog??? Ik ben al heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel oud... maar biologisch gezien weer niet. En toch nog zwanger. hihi. Eerst maar eens die uitslag van de test afwachten, heel veel kracht toegewenst! En ik vind je echt pas!!! 32 hoor. Nog zeeeeeeeeeëeeeeen van tijd dus. Trouwens wel hele leuke cadeautjes...

Petit zit nog rustig gelukkig. Bij Charlotte was ik 2 dagen over tijd. Bij Petit dacht ik dat het eerder zou komen, maar het blijkt toch ook weer mee te vallen. Nu alweer maandag voorbij. Ik blijf het apart vinden van die natuur dat ze je zo uitput met de zwangerschap en dan als klap op de vuurpijl nog 'even' een bevalling laat meemaken, iets wat lijkt op een marathon met een rugzak van 25 kg op.... Maar ja. Ik zie er eerlijk gezegd tegenop, maar ben ergens wel blij als het weer gaat gebeuren, want dan is het daarna hopelijk weer voorbij en kan ik in de toekomst weer eens makkelijker bewegen. Poehee, enorm sloom en dik hier, maar tevreden want alles gaat goed met Petit lijkt het.

Charlotte is nog steeds aan het puberen. Heel vermoeiend, ook voor haar. Maar ja, het is denk ik ook een rare tijd voor haar. We gaan het allemaal zien. Ik zal proberen niet te lang te wachten met het verhaal als het gebeurd is...

Ik zou ook naar K3 gaan hoor Es, wat nou niet voor jongens... Pfoe! Tuurlijk wel. Het is gewoon hele leuke kindervriendelijke hippe muziek en je moet als mama ook oppassen dat je niet gaat meezingen... hihi. Kusjesdag, kusjesdag, lalalala, Billy billy billy wat heb jij me aangedaan. Welke cd's vind jij het leukst? Ik heb er namelijk zomaar één gedownload...

O ja, ik zat vanmiddag nog te denken Es, als je dan misschien denkt dat je toch nog een 3e zou willen heel misschien, waarom laat je dan een spiraaltje plaatsen. Je kunt het ook niet doen en kijken wat de natuur verder doet? Of laat je hem ergens anders voor plaatsen? Of vind je dat te onzeker, wat ik me ook kan voorstellen.

Nou dag girlies, groetjes weer van een rond tonnetje, niki.

Geplaatst

Ja erg he Michel met zn leeftijd grens, ik heb van de week ook gezegd ja dat wij niet in die luxe positie zitten van zullen we raak mikken en welke leeftijd vinden wij gepast, maar ja als het moment daar is dan is het ook zo, we moeten samen een 2e kindje willen, maar vooralsnog gaan we nog gewoon door als ik fingers crossed volgende week weer mag gaan spuiten.

We wachten nog steeds inspanning af, ga jij je elke dag maar ff melden niki dan weten we inieder geval dat petit zich gemeld heeft als we niets horen :-)

Gistermiddag ging ik ff bij mn vader kijken, het ging helemaal niet goed met hem, de arts kwam er aan heeft de ambulace gebled en ben er achteraan gereden en tot vannacht 1.30 op de spoedeisende hulp gezeten, hij heeft al vanaf het weekend ondragelijke pijn, lag te ijlen en had hoge korrts, de HA wist het ook niet meer.

Hij ligt nu nog in het ZH, het is nog een raadsel, hij had wel ontstekingswaarde in zn bloed en verder hoe wat of waar wisten ze nog niet.

Geplaatst

Nee eigenlijk niet, ben net weer bij hem geweest. Hij ligt aan het infuus met antobiotica en morfine en spierverslappers, er kwamen vandaag geen artsen omdat er nog niet uitgesloten is dat hij het ziekenhuis bacterie heeft, morgen weten we hopelijk meer.

Geplaatst

Niki heeft zich al 2 dagen niet gemeld, ik denk dat petit zich gemeld heeft.

Niki ben erg benieuwd of Petit geboren is.

Verder is het erg rustig hier zeg, Diana hoe gaat het bij jou en met jouen Amirah, gaat het nog goed met de borstvoeding???

Mijn vader ligt nog in het zh, ze weten nog niet wat er aan de hand is, zn knie is wel heeeel erg dik geworden dat ze hem al 3 keer opengemaakt hebben.

Het weekend zijn er weer uitslagen van kweeken en hopen dat ze meer weten en gericht medicijnen kan krijgen.

Verder begint Ilona dr woorden schat uit te breiden= dicht,uit,ijs,titty( hello kitty) het begin is er echt JEAH. ze spreekt het nog heel schattig uit, je merkt dat ze het uitprobeerd met klanken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden