Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zo ben ik weer, nog een keer proberen....

Hé Diana, fijn dat je weer thuis bent. Wat een schrik zeg, zo maar weer naar het ziekenhuis terug. Ik ben heel benieuwd naar al je verhalen. En ook heel benieuwd wat Jamillah van alles vindt.... En wat een mooi nieuw kleintje weer... :-)

En Renata, poeh hé, snap heel goed hoe onzeker je je voelt. Wat een toestand. En dan nog dat gedoe van je vader erbij.... Niet makkelijk allemaal. Qua vruchtbaarheid/onderzoek etc. probeer niet teveel te denken, voor zover dat lukt. Je weet nog niet hoe het gaat lopen en dat is ook zo frustrerend. Adem in, Adem uit, kusjes geven aan Ilona... Hoofd stil proberen te houden. Gelukkig heb je al een prachtige meid. De rest is nog niet zeker. Zoals ik al een keer, lang terug denk ik, geschreven heb heb ik zelf huidkanker gehad. Het woord en de ziekte is een rollercoaster van emoties en onzekerheden. Je kan alleen goed voor jezelf zorgen en proberen er het beste van te hopen. Gelukkig is dat bij mij allemaal heel goed gedaan. Ik kreeg gelukkig geen chemo anders had ik de kindjes ècht op mijn buik kunnen schrijven.... Inmiddels alweer bijna 5 jaar vrij van nieuwe melanomen, dus dan mag je je bijna genezen noemen. Maar dan nog zal je nooit meer het leven zo zeker aannemen als je dat eerst ooit deed. Ik weet niet of dat erg is. Het voelt ook wel ergens voor mij als iets moois, ik leef bewuster en sta minder bij minder belangrijke dingen te lang stil. Èn gestopt met roken toen, ook heel fijn. Hihi.

Bij jou is het gelukkig nog lang niet zo ver. Ze zijn er heel vroeg bij en heel voorzichtig. Dat is vervelend, maakt je ongerust maar het kan nog zoveel kanten op. Probeer te denken aan het halfvolle glas, als dat soms lukt is dat al heel knap. De vriendin van een neefje van mij had dezelfde onderzoeken en was daarna opeens zomaar zwanger, kreeg een gezond kindje en is weer helemaal genezen verklaard. Dus houd moed. Al snap ik heel goed dat je je zorgen maakt en dat dat niet eenvoudig is.... x

Hier gaat alles goed. Althans gisteren veel te veel gedaan en dat wreekt zich met zo'n dikke buik als ik heb. Ben al 24 kg!!!! aangekomen. Was bij Charlotte 22 kg, en zo er weer af, dus ik hoop nu ook.... Maar het is zwaar en gisteren te veel gelopen, dus vandaag enorm veel spierpijn, buikpijn en brak gevoel. Hoop dat het weer snel wegtrekt. Gisteren toch maar een Phil&Teds Vibe kinderwagen gekocht, veel te duur, maar wel mooi. Charlotte wil nog te vaak niet echt lopen, lange stukken zeker niet, dus maar de knoop doorgehakt. Voelt wel goed, althans qua psyche, qua financiën, minder.... hihi.

Verder nog heel druk bezig met huis schoonmaken, althans er komen allemaal mensen helpen en hub is hard bezig. Ik probeer zo goed en zo kwaad mogelijk voor Charlotte te zorgen. Maar die voelt van alles aan denk ik, want ze is in de weer!!!!!!! Maakt enorm veel troep, is enorm ondeugend, en heeft totaal geen begrip voor woorden als mama moe, mama buikie au, etc. etc. Hihi. Nou ja. Gelukkig zijn de belangrijkste dingen schoon en de andere dingen zo gepakt indien nodig. Petit moet nog lekker minstens een weekje blijven zitten, al weet ik niet of mijn rug dat trekt!! :-)

Nou dag lieve girlies allemaal, groetjes van niki

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeetje Niki, ik kan me niet herinneren dat je ooit verteld heb dat je huidkanker heb gehad, jeetje wat heftig zeg, joh mijn verhaal is daar niets bij.... ondanks dat de onzekerheid wel echt is.

Maar wat heerlijk dat je al 5 jaar melanoom vrij bent.

Och meid als je vliezen nu breken is er niets aan de hand toch petiti kan gewoon komen??? je bent 38.1 week zwanger

En je heb gelijk ze zijn er erg vroeg bij, ik maak me daar ook niet ongerust over of bang ben voor bmh kanker maar mijn angst zit hem echt in het wel of geen 2e beeb kunnen krijgen.

Er is al weer bijna 1 week voorbij, nog 2 weken wachten.

Begin ondertussen ook wel benieuwd te worden naar petit, heb je een voorgevoel of het een jongetje of meisje is???

Hoe is het weekend van de rest van de dames???

ff terug komend op sinterklaas, wij gaan het bij mn zus vieren en elk kind krijgt 5 kadootjes, maar ik probeer wel voor weinig geld leuke kadootjes te vinden want het is allemaal duur zat en vind het ook niet nodig.

Het moet wel iets leuks zijn.

Ik heb wel ontdekt hoe ik Ilona moet handelen als ze baldadig is en ze geen kleertjes aan wilt of de luier niet wilt etc etc, ik ga op gelijke oog hoogte met haar en zeg heel rustig dat ze mama aan moet kijken en als ze dat doet zeg ik ook weer heel rustig dat ze naar mama moet luisteren en vraagt of ze dat doet en dan knikt ze ja en dan is er niets meer aan de hand, frustratie weg...

Gast estrhalita
Geplaatst

Niki kan me ook niet herinneren hoor dat je dat ook verteld hebt, maar super toch dat je al 5 jaar vrij bent. En Petit mag wel komen hoor 38,1 week. was je vorige keer te vroeg met je bevalling?

renaat ik praat altijd met Jens op zijn oog hoogte. Ook met Robbie misschien is het daarom dat hij niet gefrusteerd is. Het enige wat hij heeft is hij gaat steeds op straat op de grond liggen, gewoon om niks hoor. Ook zo lekker elke keer een vieze jas.

Nou ga effe lunchen en een tukkie doen met zijn alle. Wij blijven een dagje thuis. Aankomende weken wordt druk genoeg in de weekenden. Volgende week naar k3, die week daarna naar Zandkasteel, die week daarna komt sinterklaas hier in de wijk aan en gaat robbie bij oma logeren en die week daarna viert Jens zijn verjaardag, die week daarna is het sinterklaas en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Dus nu lekker een dagje thuis.

Geplaatst

Lekker Es., zo'n dagje thuis! En hier is er ook een die lekker de straat als bedje uitkiest, wat apart he? Zal wel een keer over gaan.... jongetjes van 4 vinden dat misschien heerlijk???

We hebben het heel druk gehad met feestjes e.d. Nu is zoonlief ziek, van de week al dochterlief...Koorts en keelpijn e.d. De nachten zijn weer lekker bezet! Haha en het bed. Morgen laat ik hem maar thuis. 1e schooldag maar goed...ziek is ziek he?

Leuk om te lezen dat je kindje petit noemt Niki, al is petit al bijna klaar om geboren te worden dus....heeel erg petit zal de dame/heer ook niet meer zijn he? (Althans vergeleken met 8 maanden gelee.....) Ik hoop dat het de komende tijd allemaal mee gaat vallen! En je rustig aan bevallen toe komt. Succes alvast. En je hebt huidkanker gehad. Dat is heel heftig hoor. Van dichtbij meegemaakt, het blijft wel spannend. Fijn dat het goed met je gaat!!!!!

Nou, Renaat, volgens mij weten ze ook niet altijd goed wat ze zeggen deze 2 jarigen, je hebt een goede methode gevonden lijkt me. En Diana later meer? Joy1

Geplaatst

Meiden, ik probeer mee te lezen, maar heb niet genoeg energie om te reageren.

Blijf ziekjes zijn....helaas.

Hoop snel opgeknapt te zijn......bah rottige KS, wond blijft rommelen, en koorts blijft ook rommelen....baal baal

Geplaatst

Hey meiden,

Ik ga een poging doen tot het schrijven van het bevallingsverhaal.......

Nou woensdag om 7.30 moesten we ons dus melden.

We waren hartstikke moe, want die avond ervoor zaten we nog met jamillah bij de HA-post. En we hadden slecht geslapen.

Op de afdeling gemeld, en toen maar wachten.

De KS was om 9.30 gepland, en voor die tijd moesten ze nog even bloed prikken en infuus aanbrengen.

Infuus ging niet zo lekker. Eerst een co die het 2 keer probeerde, toen een arts-assistent, maar die lukte het ook niet, dus ik moest wachten tot in de OK.

Inmiddels wel 2 handen vol met pleisters van al het prikken.

9.00 gingen we naar de OK, daar werd infuus door anestesist geprikt, die het wel redde!

Bloeddruk was voor mijn doen vrij laag (110/50) dus ik werd gewaarschuwd voor een reactie op de ruggeprik.

Nou die kwam dus ook. De spuit was gezet en ik ging liggen, en zakte langzaam weg.

Onderdruk zakte naar de 30, dus snel medicatie gekregen en toen trok ik weer een beetje bij.

KS zelf ging voorspoedig en ik heb gezien hoe Amirah uit mijn buik gehaald werd, dat was echt een heel bijzonder moment!!!

En ook heel uniek, want het is tegen protocol om mee te kijken :-)

Amirah ging met Danny uit de OK voor alle controlles en kwam gelukkig snel weer terug.

Na een paar minuten begon ik jeuk in mijn gezicht te krijgen die steeds erger werd.

Heel lastig als je dan niet kan krabben!!!!

Dus 2 mensen kwamen mijn gezicht krabben en met natte doeken bedekken.

Er werd gedacht aan een reactie op het medicijn wat je baarmoeder doet krimpen, dus daar werd meteen mee gestopt.

Op de uitslaapkamer werd de jeuk nog extremer, en had ik het over mijn hele lijf, of wat ik daar dan nog van voelde.

ik werd echt helemaal gek. Er is met de artsen overlegd en de conclusie was een reactie op de ruggeprik.

Zeer zeldzaam maar ach ik had het :-)

Ik krijg medicijnen tegen de jeuk, en daar werd ik heel duf en beroerd van, maar de jeuk was wel weg.

Het heeft tot begin van de avond geduurd voordat ik weer een beetje bij was, en eigenlijk pas de volgende dag was ik weer helder.

Heb dus van dag 1 met Amirah niet veel meegekregen helaas.

Nou de rest van het verhaal daarna kennen jullie wel, dus ik laat het hierbij.

Ik ga Amirah in bad doen, en voeden.

Oef ik was vergeten hoe slopend de BV kan zijn!!! Elke 2 uur komt ze voor een voeding, ik ben gebroken!!!

Geplaatst

Wat bijzonder dat je mee mocht kijken, maar wel heel jammer dat je van dag 1 weinig heb meegekregen...

De bv is dus toch opgang gekomen super, dat wilde je graag.

Ik had ook heel erg jeuk van de ruggeprik toen, maar niet van de ruggeprik voor de ks maar die smiddags van de pijnbestrijding.

Hoe gaat het met de ks??? hebben ze dezelfde open gemaakt of een nieuwe snee???

Mijn vader en zn vriendin beginnen vandaag aan de terugreis en komen morgen eind van de ochtend op schiphol aan, ze hebben krukken gekocht in afrika, over al staan rolstoellen klaar op de vliegvelden en hij kan liggend gevlogen worden. Ik ga morgenochtend met haar dochter naar schiphol om ze op te halen.

Maar wat een gedoe zeg en zoooo zonde van de reis, maar ze willen zeker nog een keer terug de reis overnieuw maken.

Er is al weer een week wachten voorbij, nog 2 te gaan, maar het gaat eigenlijk wel prima

Geplaatst

Hoi Diana er is dus veel mis gegaan! Jammer dan toch! En je mocht de keizersnee (gedeeltelijk?) zien oh....geweldig!!!Wat dat mag idd. eigenlijk niet. Hoe kwam dat zo??? Ik heb er echt zo mijn best voor gedaan om het voor elkaar te krijgen....helaas! En de borstvoeding slopend, haha, ik viel er altijd bij in slaap..., ook in bed.....En om de 2 uur..ja...dat kan dan, fijn dat je er op inspringt hoor. Dat is dat is wel veel als je je ook nog niet zo goed voelt.

Renaat, wat grappig dat ze nu al zeggen dat ze nog eens gaan, haha volgens mij kunnen ze goed relativeren....Klinkt wel heftig als ik het lees hoor! Sterkte voor ze. En ja, er is weer een week voorbij! Op naar de laatste weken!

Groeten Joy1

Geplaatst

Joy1, het was vrij makkelijk voor elkaar te krijgen hoor :-)

Ik heb aan mijn gyno gevraagd of het mogelijk was om geen doek voor mij hoofd te krijgen omdat ik mee wilde kijken.

Hij dacht er even over na, en vond het eigenlijk wel een leuk idee.

Ik werd natuurlijk wel gewaarschuwd voor eventuele reacties die je kan krijgen op het zijn van de wond e.d.

Maar daar heb ik geen last van gehad, en het was super bijzonder om mee te maken.

De BV is inderdaad extreem slopend. Gelukkig vandaag om de 3 uur dus dat is beter te doen.

Alles is wel heel gevoelig, dus ik ben gaan kolven en kan nu af en toe een fles geven en dan kan alles een beetje tot rust komen.

Maar pfffff, je vergeet snel hoe vermoeiend het was, en hoe verschrikkelijk onzeker je je kan voelen.

Amirah drinkt maar een minuut of 5 aan de borst, maar ze groeit er prima op, dus schijnbaar is het genoeg.

Ook met kolven heb ik na 5 minuten al 80 ml, dus het gaat gewoon erg snel.

maar die onzekerheid is wel weer vervelend.

Geplaatst

Inderdaad of ze wel genoeg binnenkrijgt omdat ze maar zo kort drinkt en ook maar aan 1 kant.

Maar ze groeit goed, en plast en poept goed, dus het zit gerust wel goed.

Maar dat gevoel blijf ik toch nog houden

Gast estrhalita
Geplaatst

Jeetje Diana wat een verhaal weer he, maar wel mooi dat je de bevalling mocht meekijken.

en volgens mij blijf je dat houden die onzekerheid met de borstvoeding. Jens dronk 20 min per borst (helemaal slopend haha) Dus zalig toch 5 min en vooral als ze goed groeid, plast en poept.

Maar lekker he weer een baby in huis?

Geplaatst

Hey Diana,

Gefeliciteerd met je dochter!

Toen ons meisje geboren was, kon ik via een tv scherm zien wat er allemaal gebeurde. Moet heel eerlijk zeggen dat ik er niets van gezien heb, omdat ik nogal misselijk was en de operatiekamer onderspuugde.

Groetjessssssssss

Geplaatst

Ja het is leuk om weer een baby in huis te hebben.

Maar twee kids zijn wel extreem slopend hoor!!!

Gelukkig is jamillah inmiddels heel makkelijk en heeft niet meer zo'n obsessie van de baby, dus dat geeft wel weer rust in huis.

Sinds vanavond wil jamillah ineens ook aan de borst. Ik weet niet zo goed wat ik daar nou mee aan moet....

Ze gaat op schoot liggen en wil dan ook drinken. Opzich zou het wel goed zijn omdat ze zo vaak verkouden is enzo, maar het idee vind ik nogal gek, dus ik doe het niet.

Weet ook niet of het qua voeding kwaad kan voor Amirah.

Geplaatst

Diana, Ik weet nog dat zoonlief ook vroeg/zei ik wil ook uit de borst...Even proeven vroeg ik hem? Ja! Dus even laten proeven...zegt'ie neehhhh voor de baby! De lol was er opeens af...Zo kan het ook voor jou verlopen? Overigens kan het geen kwaad. ik heb me toen erin verdiept omdat ik zwanger was en zoonlief nog aan de borst had. Dat heet tandemvoeding. Op de site van borstvoeding.com lees je er meer over.

Overigens vroeg hij vorige week ook mama nu ga ik ook bij jou drinken...het voelde bij mij ook opeens vreemd en ik had er eigenlijk geen zin in. Maar goed...even geprobeerd en dat deed me zeer en hij wist ook eigenlijk niet (meer) hoe dat dronk uit de borst dus gezegd au...dat kan geloof ik niet meer. Het drinkt zo anders....ik denk dat het niet meer kan zo. Wel heel voorzichtig gebracht....Dochter drinkt nog steeds bij me...Verloopt prima. Heel veel succes! joy1

Geplaatst

Joy, heel erg bedankt voor de tip!!

Ik ben het even gaan opzoeken en inderdaad is het gewoon mogelijk.

Wat heeft de natuur dat toch mooi geregeld he?!

Als ze er weer om vraagt laat ik het maar gewoon proberen en dan zie ik wel.

Ik weet namelijk niet of ik mij over het idee heen kan zetten dat het een beetje vreemd voelt. We zien wel, ik ben benieuwd.

Gast estrhalita
Geplaatst

joy is ook de aangewezen persoon voor een tip., maar lijkt me raar hoor na zo'n tijd weer aan de borst. Zou ze het lekker vinden en nog weten hoe ze moet zuigen?

Renaat hoe is het met je vader?

Gast estrhalita
Geplaatst

En heeft ze al aan de borst gedronken of heeft ze het niet meer gevraagd, want dat kan ook he dat ze het 1 x vraagt en daarna niet meer.

Geplaatst

Diana, Je kunt ook een druppel laten proeven, wat je even op je hand/vinger hebt gedaan. Haha, toen ik dat een keer heb laten proeven was dat schijnbaar zo vreemd/vies? Dat hij er ook vanaf zag....Het blijft ook wel interessant zo'n borst en dan zus-ukkepuk die er zo heerlijk uit schijnt te drinken, die aandacht wil ze ook! Je kan haar ook in de zelfde houding tegen je aanleggen, alsof, gewoon tegen je kleding aan. Wat melk in haar beker/flesje lekker tutten, nou madammetje geniet er vast van, exclusief!

Haha, Es., jaaaa, als er een iemand verstand heeft van borstvoeding.....dan ben ik dat wel ja! Groetjes Joy1

Geplaatst

Hihihi, nou vanavond vroeg ze nergens om.

Ze drinkt overigens de melk wel hoor, en ze vind het heerlijk hahaha.

Soms krijgt amirah de melk uit een flesje wat gekolft is, en jamillah drinkt dan de restjes op, en stuk lekkerder dan haar eigen melk vind ze.

We zien wel weer hoe het morgen loopt.

Ze was nu erg moe van het KDV, en daar gaat ze morgen weer heen, dus ik verwacht er niks van.

En misschien is het ook wel de aandacht, dat zou wel eens heel goed kunnen

Geplaatst

Ik merk dat het ook wel een leeftijd is om alles zo'n beetje na te doen wat ze interessant vind, of dat nou drinken uit de borst is of ook met een mes willen snijden..dus misschien breed zien? Wel even een foto maken als er een links en rechts drinkt, haha! Joy1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden