Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Gast estrhalita
Geplaatst

we hebben we vaker een paar dagen niks gehoord toch, maar denk het ook hoor.

Jeetje wat balen van je vader zeg. Hopelijk komt er wat uit de kweken.

Net een spiraal laten plaatsen. Het is dus nu definitief. Nu maar hopen dat de menstruatie ook minder wordt.

Leuk he dat praten. Jens zegt nu de hele dag zzzzooooo he. Zo lachen

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoe voel je je erbij??? dit is toch ook wel weer een moment, kan me voorstellen dat je je wel wat rot voelt.

Bij mij duurde het een paar maanden voordat het weg bleef, maar met elke ongi werd het duidelijk minder.

Deed het zeer???

Ja de woordjes komen er wel uit maar moeten er wel naar vragen en moet ze er maar net zin hebben, alleen titty zegt ze uit dr zelf als ze hello kitty ziet.

ja ik denk ook wel dat Petit zich gemeld heeft.

Gast estrhalita
Geplaatst

Het inbrengen deed enorm veel pijn en ik verloor heel heel veel bloed, maar nu heb ik nergens last van. Ja ik vloei nog wel maar geen pijn in mijn buik of zo. Dus laten we hopen dat het vloeien snel ophoudt en hopelijk word ik nooit meer ongesteld haha. Zal wel raar zijn als ik over 4 weken ongesteld moet worden en ik word het niet. Dan ga je toch twijfelen en misschien wel een test doen haha.

renaat ik moet gewoon een knop omzetten. Ik weet dat ik in 1x IVF nu met bijna 40 jaar nooit meer zwanger raak. dan moet ik 2 embryo's terug laten plaatsen en krijg ik straks een 2 ling dat zou te veel zijn voor mij nu. Ik heb 2 gezonde jongens wie weet wat er nog komt. Nee ik moet blij zijn met wat ik heb. Met Robbie heb ik al genoeg zorgen zeg maar.

Nog 5 dagen he Renaat. hou je het nog vol?

Geplaatst

Ik denk niet dat je gelijk de 1e maand niet meer ongi word, ik ken veel vrouwen met het spiraaltje en het duurde wel een paar maandjes.

Bij mij deed het ook zooooo verschrikkelijk zeer, heb dagen pijn in mn buik gehad, ze zeggen dat het geen zeer doet bij vrouwen die zwanger geweest zijn, maar dat gaat dus niet op.

Ik werd misselijk en ging bijna van mn stokje

Dat is natuurlijk ook zo, je heb 2 prachtige jongens en er is natuurlijk een hele periode geweest dat je dacht misschien nooit kinderen te kunnen krijgen, misschien is dit het punt nu wel knop om en genieten van wat je heb, maar dat deed je natuurlijk al.

Nou sinds gister begint het weer in mn hoofd te spoken, weet je wel ineens dat gevoel in je buik wat plotseling opzet, naar onderbuik gevoel.

Gast estrhalita
Geplaatst

haha ik ken ook mensen die de mirena spiraal gebruiken en gelijk nooit meer ongesteld zijn geworden. We zullen zien. Ik heb nu enorme (echt enorme) ongi krampen dus de pijn is er wel hoor. Maar ik bloed nu bijna niet.

Ja dat onderbuik gevoel ken ik hoor. Bah he, maar weet je kunt er helaas niks aan veranderen als het anders zou zijn. Makkelijker gezegd dan gedaan he.

Geplaatst

hahaha, dan ligt het er aan in welk deel van het land je het laat zetten :36_11_6:

Ben benieuwd dan bij jou.

Ik weet het, kan er niets aan veranderen.

We wachten "geduldig " tot dinsdagmidaag om te bellen en dan zien we verder wat te doen of de iui of anders

Geplaatst

Ik heb een vriendin die 6 december is uitgerekend, ze heeft heel erg zwangerschaps-suiker. Ik ging vanmiddag ff een bakkie bij dr doen werd ze net gebeld door het ziekenhuis, ze had vanmorgen een punctie gehad zijn de longetjes niet rijp en maandag of dinsdag moet het kindje gehaald worden, of ze zich vanmiddag uiterlijk 16.00 wilde melden en moet ze blijven tot dr kindje er is, ze gaan haar een middel geven de komende dagen om de longetjes te laten rijpen.

Wel sneu voor dr zo, zal blij voor ze zijn als volgende week dr beeb gezond en wel geboren is.

Gast estrhalita
Geplaatst

he Bah zeg, maar gelukkig is het niet veel te vroeg, maar 3 weekjes dat scheelt dus wel. Een vriendin van mij heeft gewone suikerziekte en heeft 2 super gezonde kids op de wereld gezet die geen suiker hebben. Alleen moesten de kids een weekje in het ziekenhuis blijven om hun waarde in de gaten te houden. Maar dat was wel 8 jaar geleden dus misschien zijn de behandelingen al weer veranderd.

Ik vloei al niet meer van het plaatsen van het spiraaltje en heb ook helemaal nergens meer last van, dus ik ben benieuwd.

Nog niks van Niki he. En Diana hoe is het bij jou?

Geplaatst

bij dr vorige zwangerschap had ze ook suiker en toen dr zoontje niets aan de hand.

Fijn dat je niet meer vleoit en geen pijn meer heb, zal mij benieuwen over 3 weken :-)

Bij Diana is het ook stil....?

Bij Niki is Petit geboren, dat kan niet anders ben wel nieuwsgierig.

En Joy1 ook al dagen niet geweest.

Ik scheelde met mn vriendin 10 dagen... moest wel ff slikken vanmiddag met het idee dat haar kindje bijna geboren word.

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja dat gevoel heb ik ook hoor. Een hele goede vriendin van mij is zwanger van haar 2de kindje en krijgt een geplande keizersnede op 23 november. 7 dagen voor Jens zijn verjaardag dus dat wordt ook wel slikken hoor als ik op kraamvisite ga. gewoon ook omdat ik nu hier een kleintje had kunnen hebben die bijna 3 maandjes zou zijn. Life is hard he.

Geplaatst

Joy is druk met ander dingen....en niet al te fit he? Gaat nu beter, je weet wel wat ik heb he? Maar goed, ik heb ook wel even meegelezen hoor. Joy1

Geplaatst

Hallo girlies, Jullie hebben het goed geraden!!!!

Gisteren is geboren om 12.35 uur, na een 2 uur durende bevalling dus supersnel!!!, en helemaal gezond!! en prachtig:

Florence Ysalis Zoé!!!

Ze is prachtig en helemaal gezond.

Even heel kort want Florence is in de weer en we zijn moe.... Dus in telegramstijl:

Ik werd om 10.00 uur wakker, lekker geslapen nog niets aan de hand, om 10.15 uur dacht ik... Hmmm is dat wat? Om 10.30 uur wist ik het zeker, althans niet of het door zou zetten maar wel dat er ècht iets aan de hand was. Hub gebeld, gezegd kom maar naar huis. Die belde meteen de vk en alle partijen. Vk meldde dat ik meteen naar het ziekenhuis moest omdat Charlotte binnen 5 uur geboren is. En toen ik dat hoorde dacht ik jeetje, nu al... Maar ja.... Na 5 minuten dacht ik zeker nu al!!! Het ging supersnel. Met de buurvrouw naar het ziekenhuis gereden, weeën waren eigenlijk om de 2 minuten vanaf 10.30 al...... Daar aangekomen, vk gevonden naar de verloskamer, vliezen zijn gebroken, meconium.... Dus naar andere kamer.. Ik werd weer medisch... 5 cm ontsluiting om 11.45 uur. Men dacht dat het nog wel even ging duren. Ik niet. VK was al weg omdat Arts in opleiding het overnam. Even alleen gelaten met Hub... Hub de gang opgestuurd omdat ik het persen bijna niet meer tegen kon houden. Ja hoor, volledig ontsloten en ik mocht! 2!!!!!!!! persweeën gehad en daar was onze Florence..... Mon Dieu, wat een geweld, wat een bevalling, maar wat blij en gelukkig. Helemaal gezond, helemaal geweldig. En maar een beetje ingescheurd op 3 plekken maar veel minder pijn dan bij Charlotte toen ik was ingeknipt. Poehee. Ik ben zo blij, ze is er en gezond en ik hoef NOOOOOOOOOOOOOIT meer te bevallen.... hihihihihi.... Wat een opluchting. Maar wat was het prachtig ondanks de pijn, buiten storm, binnen storm en oergeweld, maar gelukkig zo snel met een prachtige verlossing, een prachtige dochter, wow!!!!!!!!!!!! Veel liefs, niki

Gast estrhalita
Geplaatst

net een sms van die vriendin van mij. Die is net bevallen van een dochter, maud. 1 maand te vroeg. Kleine ligt ook in couveuse.

Joy ik heb ook gemist dat er was is hoor sorry x x

Gast estrhalita
Geplaatst

niki gefeliciteerd met florence. Zo te lezen is het uper gegaan en lekker snel. Geniet van je kraamtijd. Dikke kus en we willen snel een foto zien he

Geplaatst

Niki, gefeliciteerd met jullie mooie dochtertje Florence, wat een super snelle bevalling, ben ook beniuewd naar een foto :-)

Nou Es, Leuk dat je vriendin bevallen is verder wel alles gezond met moeder en kind??

Gast estrhalita
Geplaatst

Kindje ligt in de couveuse meer weet ik ook niet. Probeer haar al de hele dag te bellen maar ze neemt niet op Hopelijk hoor ik snel meer.

Geplaatst

Niki, Van Harte gefeliciteerd! Poeh he, stormachtig idd. Geweldig hoor en een prachtige naam!!!!! Joy1 Renaat, ik heb je een priveberichtje gestuurd...je mag hem ook doorsturen naar Es. Groet

Geplaatst

hihihihi Es met dit berichtje staan wij gelijk op het aantal !!!!!!!

Had ik al verteld dat ik 5 kilo ben afgevallen???

Hoe gaat de slimbelly Es???

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden