Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey meiden,

Even nog over de kijkers. We hebben er 3 gehad vorige week.

2 stellen vonden de weg te druk, en het andere stel waren turkse mensen die geen nederlands spraken dus daar wist de makelaar niks over te vertellen.

Zal dus al met al niks worden, maar we zitten hier wel goed voor nu, dus geen haast.

Bij de huisarts was het wel oke gegaan. Ik heb dus inderdaad een depressie, en heb nu medicatie en moet naar een psycholoog toe.

Over 2 weken ook weer terug naar de huisarts. Ben blij dat ik serieus werd genomen en mijn verhaal kon doen.

Verders is het hier in huis een echte ziekenboeg. Danny heeft veel last van zijn rug en enorme hoofdpijnen, ik heb een bijholte-ontsteking, jamillah heeft al een paar avonden zomaar ineens koorts, maar verders niks te merken, en mijn moeder is gisteren in het ziekenhuis opgenomen met hevige buikpijnen.

Wonder boven wonder heeft Amirah (tot nu toe) helemaal niks. Maar laat ik dat maar afkloppen :-)

Gisteren heb ik Jamillah het liedje "in de maneschijn" geleerd, het is zo schattig gezicht en gehoor. Als ze het vanavond nog steeds kan zal ik het filmen.

Vaak vergeet ze dit soort dingen na een dag weer.

XXXX

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Diana, het is voor jullie misschien maar goed ook, voorlopig geen gedoe met verhuizen, ff rust in de hut.

Hoop dat je snel wat beter voelt, het balen van meds is dat ze meestal ongeveer 6 weken over doen voordat het werkt, hoop dat het sneller gaat bij je.

En zeker heeel fijn dat je HA je zo serieus genomen heeft.

Joy1,fijn dat de boel weer wat herstellende is.

Ik heb nu behoorlijke venijnige steken in mn buik dat zal nog wel van de IUI komen, en ik voel me nog steeds relaxed al had ik vannacht INEENS dat gevoel van schips stel dat het er 3 zijn, maar dat kan ik me gewoon niet voorstellen.

Geplaatst

Renaat, dat is zeker een nadeel van de medicatie, maar heb er nog wat extra bij gekregen wat wel direct werkt, mja daar word je zo suf van en dat is ook niet alles.

Maar in geval van nood wel heel handig om te hebben.

Oef het zouden er inderdaad maar 3 worden, jeetje.....nou die kans is zo klein dat zal wel niet. Dus maar hopen dat er eentje blijft plakken (of misschien twee?)

Geplaatst

Diana, Wel verdrietig dat je in een depressie zit zeg! Ik hoop dat de medicatie hun werk goed mag doen en dat je je geholpen voelt!!! En voor de echte K. momenten dat je wat extra kan gebruiken dat is heel plezierig! (Naar omstandigheden he?)

Renaat, afwachten. Ja, tuurlijk zal het je aanvliegen bij het idee van 3 maar goed....zover is het nog niet...(Zei ze..)

Ja, ik ben heel blij dat het hier beter gaat zeg. Zo zit je in de shit en zo weer het zonnetje! Ik zal wat stralen naar degene die het nodig hebben! Joy1

Geplaatst

Diana, wel fijn dat je ook meds heb die wel gelijk helpen, en dat je er suf van word is ff dan niet anders, het staat nu voorop dat het beter met je gaat.

Joy1, heerlijk dat het zonnetje weer schijnt bij jullie, de lappen mand is over

Ik ga vandaag taart van hello Kitty op halen en nog het 1 en ander bakken, wij vieren morgen en zondag Ilona dr verjaardag.

Ja 3 daar moet ik toch echt niet aan denken, maar die kans is zooo klein, en ja 2 uhhh lijkt me aan de ene kant leuk maar ook heeeeeeeeel spannend.

Ik ga er vooralsnog echt vanuit als ik zwanger word dat het er 1tje is.

Gast estrhalita
Geplaatst

Zo ik b en er ook weer. Ik heb een teletubbie taart voor zondag Leuk he. verder heb ik net snowboots van Crocs gehaald voor de jongens. Robbie en Jens hebben dezelfde maat schoenen nu lachen he.

Renaat ik heb een voorgevoel dat het er meer dan 1 zijn als je zwanger bent. Raar he

Diana wat balen van je depressie zeg. Is het een Postnatale despressie? En een drukke weg waar jullie wonen. Het is een steegje. helemaal geen weg haha. Nee ik snap wel welke weg ze bedoelen, maar laat ze dan maar eens hier op visite komen Ik woon pas langs een drukke weg en toch is mijn huisje perfect hoor. De ideale leefomstandigheid bestaat niet er is altijd wel iets wat niet naar je zin is toch.

Ga gauw verder, drukke dagen.

XX

Geplaatst

Ilona heeft vanmorgen dr bedje helemaal onder gespuugd ze is heeeeeeel pips, ben bang dat ze buikgriep heeft, we kijken vanmiddag aan maar denk dat ik dr verjaardag afzeg, hoop dat ik hello kitty taart in de vriezer kan doen.

Leuk een teletubbie taart, ik vind die taarten wat ze allemaal kunnen maken echt schitterend.

En inderdaad grappig dat ze dezelfde maat hebben :-)

Ilona heeft knal roze snowboots, met zo'n bont randje heeft ze zelf uitgekozen.

Nou weet je nog, ik zeg toch iedere keer wat ik denk hoe de poging wel of niet lukt, inclusief dat ik mn mk al wist, dat gevoel zei ook dat als we voor een brusje zouden gaan dat we er meer dan 1 keer over zouden doen, dat we echt wat tegenslagen zouden krijgen

Ik heb het tot nu toe nog steeds goed, ik heb al vanaf het moment dat we zwanger proberen te worden dus nog voordat we wisten dat het niet zou lukken op de natuurlijke manier een gevoel bij een tweeling net zoals het gevoel over al die pogingen.

Maar ja dat gevoel kan het ook mis hebben :-) , er is ook jaren geleden voorspelt bij mij dat ik een 2ling zou krijgen.

Eerst maar een s zwanger zijn en dan de spanning naar de echo :-)

Ik heb ook altijd al vanaf mijn puberteit gezegd dat ik niet zwanger kan worden ( op de natuurlijke manier )

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik heb ook altijd gezegd dat ik niet zwanger kan worden (natuurlijk dan) en dat we 3 kinderen zouden krijgen. Ook een paragnost bij Jan zei dat hij 3 kids zouden krijgen. Maar ja nu met het spiraaltje gaat dat er echt neit meer komen. Maar stel dat je gelijk gaat krijgen??

Kijk maar uit dat jij geen buikgriep krijgt?

Geplaatst

Als het een tweeling wordt dan gaat je hcg ook heel snel omhoog! Kan je misschien al eerder testen? Nou ja, in ieder geval spannend!

En Diana, pas goed op jezelf. Depressief zijn is niet niks!

Groetjessssssss

Geplaatst

Ja, als het een 2ling is dan is het zo.

Ik bekijk het met testen hoe ik me voel, voel ik me na ruim een week echt zwanger dan ga ik al testen.

Dag 3 van de ww, ik heb wat steekjes diep liggend in mn onderbuik, dat mn broek er niet lekker zit zeg maar, MAAR ik beschouw altijd alles wat ik voel tot en met dag 4 dat het door de pregnyl kan komen.

Ik weet dat ik nu geen last in mn buik meer kan hebben van de iui zelf.

Geplaatst

Ilona ligt weer op bed, wilde geen eten zo straks, is weer ff aan kijken als ze vanmiddag uit bed komt.

Ik vind het zelf ook wel weer heel spannend, maar wel te houden spanning zeg maar

Geplaatst

Ik heb toch maar mn broek uit gedaan en een lekkere losse rok aan gedaan, kreeg het ineens spaans benauwd, omdat die broek me niet lekker zat op mn onderbuik.

Geplaatst

kheb ff gespeurd op internet, dit gevoel wat ik nu in mn buik heb komt wel overeen met het gevoel wat je kan hebben bij een innesteling, heb dit ook wel iedere keer gevoeld, alleen de data van een innesteling varieert heel erg van 3 tot 7 dagen, ik zit op dag 3 dus tja, ook al komt het gevoel overeen de dw vind ik nogal twijffelachtig

Gast estrhalita
Geplaatst

:toppie:Haha ik moet zo lachen om jou. 3 dagen na de tp en je weet het bijna al weer. Ja jij voelt het ook zo goed als je zwanger bent. Nou ja elke IUI ben je tot nu toe nog zwanger geweest dus je weet niet eens hoe het voelt als het niet lukt, maar zoals je het nu omschrijft komt het overeen met de andere keren hoor. Dus het is dat je nog niet kan testen he. :toppie:

Geplaatst

hahahahaha, Ja ik vind het zelf eigenlijk ook belachelijk hoor en weet helemaal niet of het wel kan wat ik zeg, maar ik heb inderdaad wel steeds vanaf een dag of 4 of 5 beginnende zwangerschapsklachten, ben er wel heel vroeg bij ja.

Maar heb ook heel eerlijk wel in mn hoofd dat het misschien wel de pregnyl is die dit doet.

En ik weet inderdaad niet hoe het voelt als het mislukt is!!!! we zien wel, ik hou hier wel bij wat ik voel of niet

Geplaatst

Wat een rust hier, Es fijne dag morgen met Jens zn verjaardag.

Vandaag hebben we voor mn vriendinnetjes dr verjaardag gevierd, was gezellig morgen komt famillie

Gast estrhalita
Geplaatst

Fijn dus Ilona is niet meer ziek?? Hoe voel je je?

Wij zijn de hele dag druk in huis bezig geweest. Eindelijk na 4,5 jaar is de box weg. Ik heb hem op mp gezet, gratis omdat hij wat mankementen vertoond en niemand wil hem hebben. Ik snap er echt niks van.

Geplaatst

Ilona heeft net 2 keer weer alles onder gespuugd, ze was al de hele dag zoooo witjes.

Er staan misschien teveel boxen op MP, weet het niet.

Ik voel af en toe is zeurderigs en mn schaambeen begin ik weer ietsjes te voelen, verder gewoon.

Maar wie weet komt dit nog door de pregnyl, ik heb geen idee wat je kan voelen van de pregnyl als je niet zwanger bent

Gast estrhalita
Geplaatst

Balen dat ze net weer spuugd zeg.

Pregnyl moet toch wel weg zijn nu?

Geplaatst

Ja vind het heeel sneu voor dr en ik merk bij ons allebei dat de schrik er dan nog in zit van het rotavirus van van de zomer.

Ik heb echt geen idde hoelang je nog wat kan merken van de pregnyl, volgens mij was het na 9 dagen uit mn lichaam.

Gast estrhalita
Geplaatst

moet je eens kijken bij vroegtesters. Want iedereen zegt dat het halveert elke dag, maar babeth (meiske) heeft het ooit eens helemaal uitgerekend geloof ik en kwam het neer op 4/5 dagen.

Ja dat klopt ja van de zomer. Maar er heerst nu buikgriep he

net programma zitten kijken over vrouwen die niet wisten dat ze zwanger waren. Vrouw beviel op wc van een 2ling van 32 weken oud zonder dat ze wist dat ze zwanger was. Hag geen buik niks. Raar toch he

Geplaatst

heeeel bijzonder dat ze niets merken, we hadden het er toevalling vanmiddag over, waaromvrouwen die niet weten dat ze zwanger zijn altijd op de wc bevallen, misschien omdat persweeen op de aandrag van naar de wc moeten lijkt??

ik had volgends mij de vorige keer op wd9 geen pos test meer. ik kan weinig vinden wat pregnyl doet wat je ook echt kan voelen.

ik wacht geduldig af of het meer word wat ik voel of minder

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden