Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Gast estrhalita
Geplaatst

Zo terug van de punctie. Het viel mee moet ik zeggen.

8 eitjes was de score en nu op naar de tp op woensdag.

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat een leuke fotoos!!!

Enne weet je nog dat wij dezelfde wandelwagen hebben??.... volgens mij hebben wij ook dezelfde box als ik het zo op de foto kan zien :santahat:

Gast estrhalita
Geplaatst

Leuke foto's Diana, Heb je de wipkip niet gegeven, want die zie ik niet op de foto's?

Vandaag heb ik de tp gehad van 1 super emmie 8 cellig. Dus dat is perfect.

Nu weer wachten t/m de 28ste.

XX

Geplaatst

Hey meiden,

Renaat, wat een toeval dat we ook dezelfde box hebben!!

Es, we hebben inderdaad de wipkip niet gegeven, maar een muziekspeeltafel.

Ik hou het even heel kort want ik moet nu echt fotokerstkaarten gaan bestellen, ik ben al schandalig laat!

Liefs Diana

P.s. zullen we adressen uitwisselen voor de kerstkaarten?

Gast estrhalita
Geplaatst

He diana,

Wij versturen al jaren geen kerstkaarten dus je mag mijn adres wel hebben, maar wij doen helaas niet aan de kerstkaarten hipe mee. Sorry.

Geplaatst

Hey Es, dat klinkt super 8 delig, nu maar weer fiks duimen voor de 28e.

Wij hebben vandaag de box uit de kamer gehaald, was dat ding zo zat en Ilona zit er praktisch niet meer in.

We gaan hem op marktplaats zetten.

Mocht er toch een 2e kindje komen dan hebben we zo weer 1tje gekocht.

Ik geloof er niet zo erg meer in dat Michel nog een 2e kindje wilt.

Hij heeft totaal niet de behoefte aan een 2e zegt ie.

Vind het wel moelijk, het is waarschijnlijk wel het beste voor mij, maar neemt niet weg gevoelsmatig nog wel een brusje zou willen.

Geplaatst

Hey meiden,

Even kort want ik zit op mijn werk.

Jamillah is vandaag geopereerd, alles ging goed.

1 oortje bloedde nog wel na, maar dat ziet er nu ook goed uit.

Alles is wel beetje blauw rondom haar oortje.

We hebben het idee dat ze veel meer hoort, maar misschien lijkt dat gewoon maar zo.

Probeer vanavond of morgen wat meer te schrijven, sorry!!!

Liefs Diana

Gast estrhalita
Geplaatst

He Diaan, wat fijn dat het goed is gegaan. wij hadden ook het gevoel dat Robbie meer hoorde na het plaatsen van buisjes.

En renaat inderdaad moeilijk, maar het is echt een knop omzetten en genieten van wat je hebt.

Wij zijn net terug van een nacht en een dag van Winterefteling. Het was super leuk, maar ook heeeel erg koud. Eigenlijk te koud voor de jongens

14597-5795131.jpg

Met Jensje gaat het super. Hij brabbelt honderd uit, maar verstaan doen we het nog niet. Lopen langs de tafel, het bochtje om en overstappen naar de bank gaat allemaal goed. Alleen losstaan en lopen wil hij nog niet. Maar ook dat gaat vanzelf komen.

Nou meiden ga even lekker onder de douche mij opwarmen.

Geplaatst

Was het niet heeel erg mooi in de efteling met de sneeuw???

Ja de knop omzetten, soms gaat het wel en denk ik ook echt, we hebben een mooi gezinnetje ben dankbaar voor onze dochter en erg blij dat we toch wel 1 mooi gezond kindje hebben en elkaar natuurlijk, maar toch als ik weer een baby zie of een zwangere vrouw of er gewoon aan denk nog zo'n wondertje van ons saampjes krijg ik daar toch ook wel bijzondere kriebels bij.

Ik ben niet aan de pil dus ach wie weet is de natuur ons een x gelukkig gezind, al denk ik zelf na 5 jaar onbeschermd sex en nooit ( spontaan zwanger geweest te zijn ) dat dat er niet in zit.

Geplaatst

Hey meiden,

Nou hier gaat alles lekker.

Druk bezig met de kerstvoorbereidingen, en de komende week flink wat uren werken.

Ik moet zeggen die 30 uur werken valt mij met de week zwaarder!

In februari loopt mij contract af, dus als ze het gaan verlengen moet ik toch maar eens over het aantal uur gaan nadenken. Zeker als er wel een tweede mag komen, dan is het echt teveel.

verders heb ik eigenlijk niet veel te vertellen, dus tot snel weer!

Es, hoe gaat het met de wachtweken? Weet je al of je eventueel nog cryo's hebt?

Renaat, het lijkt mij wel moeilijk als je beide anders denkt over een tweede!

Maar goed, niks is onmogelijk, dus wie weet komt er een wondertje je tegemoed!!!

Liefs Diana

Geplaatst

Ja ik vind het ook erg moeilijk hoor dat we daar allebij anders over denken maar ja het is niet anders, probeer er niet zoveel aan te denken en wat ik in mijn vorige berichtje al zei, denk er gewoon aan dat we toch 1 dochtertje hebben wat natuurlijk al een mooi wonder is.

Ik ben ook "druk " bezig met de kerst voorbereidingen, we vieren het bij mn zus maar we maken allemaal wat.

Michel is vanmiddag op de trein gestapt om weer te gaan werken, hij is er met kerst niet bij.

Ilona gaat super, ze loopt al de halve kamer door los, en ieder x als ze ergens tegen aan staat probeert ze vanaf daar stukjes te lopen, echt een schattig gezicht.

Verder kletst ze de oren van mn kop met dr dadada en tjo tjo tjo maar nog steeds geen "zinnig " woord.

Als we aan de telefoon zitten doet zij haar hand tegen dr oor en begint hard te kletsen dan is ze ook aan het bellen ook errrg leuk om te zien.

Diana, 30 uur werke is ook erg pittig en zeker met een kindje thuis.

hoop voor je dat je minder uur kan gaan werken, en zeker mocht er volgend jaar een brusje komen.

Es hoe gaat het met jou?? voel je je goed??

Gast estrhalita
Geplaatst

He ladies,

Wat een weer he, mijn mannen vinden het niks haha

Ja Renaat het is en blijft moeilijk. Maar inderdaad geniet volop van Ilona. DIe heb je en die neemt niemand je meer af toch.

Ja Diana ik kan me voorstellen dat 30 uur wat veel is vooral straks met een 2de mogelijk. Weet je al wanneer je weer mag beginnen?

Hier weet ik het weer niet. Woensdag dus die tp gehad. Donderdag van 14.30-16.15 enorme steken in mijn vagina, onderbuik gehad. Alsof ze met messen zaten te steken. Daarna was het over. wat dat was?? Daarna heb ik nergens meer last van gehad. Nu nog steeds niks. Nog 1 week dan mag ik testen dus we zien wel. Cryo's hoor ik ergens tussen kerst en oud en nieuw, maar ik ga er niet vanuit. Ze waren er niet heel positief over. En ja dan de laatste poging. Maar dat zien we dan wel weer toch.

jens gaat ook super. Hij loopt overal langs, steekt over. Maar nog niet los hoor. Ook brabbelt hij erop los. Zegt een paar verstaanbare dingen, zoals mmma, paaaaapa en als je vraagt :"Wat zegt de koe". dan zegt hij had en luid BOE. Ook doet hij Hoera, leuk he na zijn verjaardag kan hij het opeens en hij knipoogt en kroelt met zijn hoofd tegen de mijne. Zo leuk en zoveel verschil met Robbie. Echt leuk.

Nou meiden ik ga even bankhangen wens jullie hele fijne feestdagen en hoop dat mijn kaartje nog op tijd is bij jullie.

Tot gauw.

Es

Gast estrhalita
Geplaatst

Hoi Dames,

Allereerst :merryxmas:

Vandaag zit ik op wachtdag 9 en officieel mag ik maandag testen. Maar gezien we nu kerst hebben en ik wel lekker een wijntje wil drinken en carpaccio, ossenhaas wil eten heb ik vanmorgen getest. Als hij negatief is, dat is dan balen, maar dan kan ik wel super lekker eten en drinken. Is hij positief heb ik een goede kerst, maar kan ik niet zo lekker eten. Nou en wat denk je een heel licht positief streepje. Ik kan het bijna niet geloven man. Gelijk gekeken wanneer ik uitgerekend ben en dat is en dat is 5 september, maar gezien ik met 38 weken een keizersnede krijgt zal dat in de week worden van16-22 augustus. Robbie is 17 augustus jarig dus dat wordt weer een augustus kindje. Zo leuk. Zondag ga ik nog een keer testen om te kijken of het streepje donkerder is, maar ik ga er eigenlijk wel van uit.

Nou fijne dagen en tot .....:wave:

Geplaatst

In het ziekenhuis zeiden ze een streep is een streep......... gefeliciteerd meid.

Hele fijne kerstdagen een super leuk kerstkado!!! :merryxmas: :openpresents:

Liefs Renaat

Gast estrhalita
Geplaatst

Vanmorgen weer een test gedaan en het blijft een heel licht streepje. Dus ik vrees het ergste eigenlijk. Heb nu geen testen meer in huis dus moet wachten tot de kruidvat morgen open is en dan kan ik weer testen kopen. Ik baal wel dat ik nu geen testen meer heb zeg. Het zou toch niet meer van de Pregnyl kunnen zijn he.

Geplaatst

Ik weet nog bij mij dat ik ook ietsjes eerder getest heb en ook een licht streepje en in het ziekenhuis zeiden ze een streep is een streep maar echt pas dagen later werd het een duidelijke streep.nog geen hoop verliezen er is een streep te zien en je bent officieel nog 2 dagen van je test datum af wat dus eigenlijk nog logisch kan verklaren een lichte streep.

geniet lekker van je kerstdagen

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja ik weet het, maar het is zo licht dat er niet eens een foto van te maken is. Al ziet Jan de streep wel dus ik verbeeld het me niet. Baal er wel van dat ik nu geen testen meer heb. Kan wel naar de apotheek rijden, maar ja dat is weer een andere test dan die van de kruidvat en dat risico wil ik nu niet lopen dat er opeens negatief staat. Dus maar wachten tot morgen 12 uur. Ik heb nog wel een klein beetje hoop, maar heb ook zulke ongi klachten. Maar ja dat had ik bij Jens ook. We wachten ongeduldig af haha. Bedankt voor je lieve woordjes in ieder geval. Fijne 2de kerstdag.

Gast estrhalita
Geplaatst

NOu ik dus om 12 uur bij de kruidvat en heb 2 testen meegenomen. Die van 2 voor 5 euro en die van 2 voor 7,49 Euro. De Clear Blue digitaal hadden ze niet meer liggen. Thuis gekomen gelijk naar de wc gegaan en 2 testen gedaan. Die met de paarse dop en die met het pipetje. Beide gaven redelijk snel aan dat ik zwanger ben, alleen blijft het streepje wel heel licht. Ik ga er dus nu toch maar vanuit dat ik zwanger ben en morgen dus met het EMC bellen voor de 1ste echo. Officieel ben ik 5 september uitgerekend, maar met 38 weken krijg ik een keizersnede dus wordt het geboren eind aug.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden