Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Gast estrhalita
Geplaatst

Dat klinkt als een mooi eitje. Wat gaat het toch snel zeg. Zondag al weer. Spannend hoor. Sterkte

Joy1 beterschap. Duurt wel lang bij jullie dit keer zeg.

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Gast estrhalita
Geplaatst

Spannend weer hoor. Dit is toch nog niet de laatste of wel.

Geplaatst

Hey meiden,

Nou hubbie ligt nog steeds in het ziekenhuis.

Dinsdag was hij 's ochtends al niet zo lekker, erg moe, dus 's middags (half 2) naar bed gestuurd.

Half 4 kwam iemand van de WMO van de gemeente voor hulp in huis.

Om kwart voor vier kwam hubbie naar beneden, helemaal weer wazig en zijn gezicht hing weer helemaal.

Vrouw van de gemeente schrok zich rot (en ik ook)

Meteen spoedlijn van de HA gebeld en daar naar toe.

Bij de HA, hoge bloeddruk, 170 over 90, dus met spoed ambu gebeld, en met gillende sirenes naar de EHBO.

Ct scan gehad en geen bloeding, ziet er naar uit dat het een TIA was.

Nu ligt hij weer op de neuro afdeling, en wachten we op de MRI. Dat word pas maandag, maar misschien dat hij vandaag met weekendverlof mag.

Ergens heerlijk als hij thuis komt, maar aan de andere kant ook wel weer heel erg eng! Wat als het weer gebeurt???

Woensdag belde de gemeente nog even om te vragen hoe het met hem ging, want ze was heel erg geschrokken.

"s middags belde de thuiszorg dat we vanaf volgende week 6 uur hulp in huis krijgen.

Dus dat is wel lekker, dan heb ik eindelijk een beetje rust!!!

Nou meiden, ik probeer jullie een beetje op de hoogte te houden, maar de tijd ontbreekt vaak, en ook de energie.

Jamillah slaapt heel erg slecht en ligt de halve nacht te huilen, en uiteindelijk maar bij mij in bed half half te slapen.

ik ben nu dus echt helemaal af, maar ik moet door.....

XXXX

Geplaatst

Jeetje Diana, wat verschrikkelijk heftig, kan me niet voorstellen wat jullie nu moeten door maken, maar wat fijn dat jullie hulp krijgen.

Hoop dat Hub snel beter wordt, hele dikke knuffel.

Nee dit is niet de laatste ( al hoop ik van wel dan zou ik zwanger zijn ) nee volgende maand nog 1, als de laatste IUI gaat beginnen mogen we al wel vast naar een info avond in Nijmegen over de ivf. maar heb geen idee hoe vaak dat is en of we daar alsnog lang op moeten wachten.

En de laatste iui meer puregon spuiten omdat ik weer maar 1 eitje heb.

X

Gast estrhalita
Geplaatst

Jeetje Diana wat heftig allemaal zeg. Weten ze niet waar al die Tia's vandaan komen dan? Ik heb er geen verstand voor hoor dus ik zeg maar wat. Jamillah steeds huilen 's nachts, zou dat aan het weer liggen, want Jens is ook al 3 nachten bezig. Ben ook helemaal gesloopt. Moet er gemiddeld 4x per nacht uit voor hem. En waarom hij huilt ik weet het niet.

Medusa, hoe is het trouwens met het praten van Ilona? Jens zegt heel veel worden, maar nog maar een paar 2 woordszinnetjes en dat zijn echt de gemakkelijke dag papa, dag mama, smakelijk eten en dat is het wel een beetje. Maar voor de rest wel heel veel woorden. Maar soms kom ik kindjes van dezelfde leeftijd tegen en de kletsen de oren van je kop en dan denk ik toch Uhhmm Jens waarom jij niet.

VOor de rest is Jens echt een verschrikkelijke peuter. Hij huilt de hele dag door, wil alleen maar zijn zin anders gaat hij drammen, gillen en dus weer huilen. O ja op de grond liggen is ook zijn favoriet. Tot ergenis van mij. Vanmorgen op de fiets naar de PSZ, nou gillen op de fiets want hij wilde lopen. En ja het afscheid nemen van mama is ook verschrikkelijk. Huilen niet normaal meer. Ik weet soms echt niet meer wat ik moet doen. In ieder geval wordt ik niet boos want dat werkt al helemaal niet, maar dat is wel moeilijk hoor. En op het potje/WC is al helemaal not done. Hij wil wel op de wc, maar dan alleen maar om een boekje te lezen. Van de week deed hij eindelijk een plasje. Ik helemaal juigen, nou hij was helemaal niet onder de indruk. Gisteren zag ik dat hij moest poepen dus hup op de wc (op de pot staat hij op en rent weer weg), na 15 min nog niks dus hem er maar weer afgehaald. Zijn luier aan en ja hoor hij ging gelijk poepen. Verschrikkelijk toch. Tips zijn dus welkom.

Geplaatst

Nou ze zegt wel wat meer losse woordjes en nog maar 1 tweewoorde zinnetje mama kijk, maar ook als ik leeftijd genootjes hoor kan je echt al een " gesprek " mee voeren, maar ik merk wel verschil met bijvoorbeeld 2 maanden geleden dan zit er wel een vooruitgang in.

Ilona heeft dat ook,gillen en huilen als ze dr zin niet krijgt en als ik echt boos wordt klapt ze alleen maar dicht, ik probeer haar eerst weer kalm te krijgen en dan rustig uitleggen wat de bedoeling en soms helpt dat.

Verder zegt ze heel vaak plas op een dag en ik zet haar iedere keer dan op de wc en soms moet ze dan ook echt plassen, ik krijg steeds die mailtjes van pampers als ze weer een maandje ouder is, en daar stond toen in dat het zindelijk worden een beetje vaan 2,5 jaar begint en bij sommige misschien pas vanaf 3,5 jaar, het heeft pas nut om zindelijk proberen te maken als je signaals krijgt van het kind , bij mn vriendin vind het ineens erg vies om poep in de luier te hebben, het schijnt vrij duidelijk te zijn als je die signalen krijg.

Ilona wil ook niet op het potje, alleen op de grote wc, heb er wel een verkeiner op zitten.

Verder weet ik het ook niet echt.

x

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja ik zie ook wel vooruitgang bij Jens hoor, maar in vergelijking met andere kindjes van die leeftijd loopt hij gewoon echt achter vind ik qua praten. Maar ja het zal wel goedkomen denk ik.

Ik probeer ook kalm uit te leggen wat de bedoeling is en hoop dan dat hij daardoor rustiger wordt. Soms til ik hem gewoon op, ga met hem zitten en negeer het gewoon. Daar wordt hij ook rustig van.

Fijn van dat potje dat ik dat weet dat dat dus nog niet erg is. Mooi weer wat geleert.

Morgen zal ik niet online zijn. Vanaf 15 uur is hier een vriendin van mij uit Steenwijk en 's avonds vier ik feest. Ik word namelijk 40 morgen :eek_yello:

Ik ga met 6 vriendinnen uit eten ( ik heb ze uitgenodigd). Bij een restaurant wat in alle gerechten (dus ook nagerecht) Knoflook doet. lachen he.

O ja en ik ben 2 weken overtijd. Zo raar altijd wilde ik overtijd zijn en nu ben ik overtijd en voelt het zo raar. de 1ste menstruatie duurde 3 weken en was pijnlijk. 2 weken daarna werd ik weer ongesteld en die duurde 1,5 week en had ik geen last. En nu dus 2 weken overtijd. Misschien blijft het nu wel weg voor altijd. Toch check ik wel veel haha. heb zelfs zitten denken om toch een test te gaan doen om zeker te weten dat ik niet zwanger ben haha. Stom he.

Geplaatst

o jaaaa Es 40 jaar hiepr de hiepr de PIEP lang zal ze leven hoeraaaaa :occasion14: daar moet op gedronken worden Hele fijne dag morgen

Ja Ilona loopt ook heeel erg achter met die andere kindjes, maar omdat ik wel verbetering zie maak ik me geen zorgen.

Verder is dit ook de fase waar ze in zitten, ze hebben ineens door dat ze een willetje hebben, denk dat we ff tanden moeten bijten en er door heen moeten, en inderdaad het ff laten rusten en zo worden ze meestal wel kalm van.

En het potje, voor nu alleen "aanbieden "of de gewone wc als Jens er om vraagt, en het zal nu eerst alleen maar stoer en leuk zijn dat ze er op zitten en het doortrekken.

gaat Jens ook altijd bij jou mee naar de wc kijken, ilona wel in ieder geval

fijne dag vandaag xxx

Geplaatst

Meiden,

Hubbie is weer even thuis met weekendverlof.

Is mij door het ziekenhuis op het hart gedrukt dat als er ook maar iets gebeurt ik meteen 112 moet bellen.

Ik loop hier dus als een havik in de rondte :-)

Ben zo bang dat het weer fout gaat.

Dus het is wel fijn dat hij thuis is, maar zoooooo vermoeiend!

Ik denk dat ik zo mijn ouders even bel om op te letten en dat ik er even tussenuit ga.

XXX

Geplaatst

Es, leuke verjaardag gehad???

Diana, nog ff weg kunnen gaan gister??

Joy1, weer beetje beter???

Ik zit weer in de ww, ik blijf voor de verandering vanmiddag maar eens rustig op de bank, heb gevraagd hoe het zitten met de tijd van bevruchting en innestelen, en binnen paar uur is de bevruchting en dan binnen een dag de innesteling, als die er is natuurlijk.

pompidompiedom maar weer lekker gaan wachten

Geplaatst

Hier is alles goed gegaan het weekend!! Gelukkig maar.

Vanmiddag weer terug gebracht naar het zkh.

Nu morgen de MRI afwachten.

Es, ik hoop dat je een leuke dag hebt gehad!

Medusa, ik duim weer voor je!!!

XXXX

Gast estrhalita
Geplaatst

Meiden daar ben ik weer met een enorme flinke griep. Dus ik hou het even kort.

Diana wat fijn dat het goed is gegaan. Weet je al wat van de MRI?

Medusa lekker broeden he en hopelijk over 9 maandjes een beebje, duim duim duim

Mijn feestje was top. Ik heb echt genoten (foto's staan op hyves). Het was super gezellig. Ik was om 1.30 uur thuis en om 2.30 uur ging ik naar bed. helaas vond Robbie het nodig om mij om 7 uur wakker te maken dus voelde me enorm brak gisteren. Maar het was super gezellig en dat is het belangrijkste toch.

Nou ik duik mijn bedje in. Jensje heeft trouwens allemaal pukkeltjes in zijn gezicht. Lijk wel of hij in de pubertijd zit. Het ziet er niet uit. Dus even aankijken en anders maar even langs de huisarts.

XX

Geplaatst

Pompiedom, succes met broeden!!!!Diana....Oef meissie, schrikken. Ik hoop dat je snel meer weet. En Es.....welkom bij de club van veertigers! Hier gaat het beter! Groetjes allen. Ik ga wat minder op internet want...ik kom gewoon niet aan de dingen toe die belangrijk zijn......(jullie zijn natuurlijk heel belangrijk maar je begrijpt me wel he?) Joy1

Geplaatst

Es, balen dat je nu zo de griep heb, zijn de pukkeltjes van Jens al minder???

Ik zal straks ff op je hyves kijken naar de fotoos, maar super dat je zo de 40 ingegaan bent!!!! :-)

Diana, weet je al wat meer over de mri???

Joy1, fijn dat het wat beter gaat bij jullie, en ja ook al zijn wij heeeel belangrijk thuis zijn er altijd dingen net iets belangrijker uiteraard!!! :-)

Ik heb gister dubbelgelopen van de buikpijn, vandaag een stuk beter maar echt nog wel buikpijn hoop de komende dagen wegtrekt, en ja weer aan het broeden pokpokpok broedkipje

Gast estrhalita
Geplaatst

Buikpijn? wat raar medusa.

Die pukkels zijn nog niet minder. De Ha al gebeld maar ja hij heeft geen jeuk dus doen ze er niks aan. Mocht het vrijdag nog niet minder zijn dan mag ik even langskomen met hem.

Ik voel me iets beter, maar zo pijn in mijn borst van het hoesten, bah ben in tijden niet zo grieperig geweest. lag gisteren al om 20.30 uur te slapen.

Diana gaan ze nu verdere onderzoeken doen waar het vandaan komt.

Geplaatst

De buikpijn is nu een heeel stuk minder gewoon zeurderug aanwezig, heb geen idee waarom ik deze keer zo'n buikpijn had, maar ja bijna weg.

Hm raar die pukkeltjes bij Jens, hoop snel wegtrekt.

Diana, al iets meer bekend bij jullie??

Es, ja van griep kan je heeel ziek voelen, en duurt wel ffies voor je helemaal opgeknapt bent

Gast estrhalita
Geplaatst

IK heb bij die miskraam poging ook zo'n buikpijn gehad. Raar toch he.

Gast estrhalita
Geplaatst

Nee want ik vroeg dat toen nog, maar dat was 2 dagen na de tp en toen zei de arts nee zo snel kan je geen pijn in je buik hebben voor een miskraam hoor.

Geplaatst

Nee en ook niet van een innesteling of iets dergelijks, dus waarom dan die buikpijn, geen idee, gelukkig bijna weg,net wel weer ff een losse broek aangedaan want het voelde toch nog niet prettig mn gewone broek tegen mn buik

Ff terugkomend op je spiraaltje volgens mij nog niet op gereageerd, ,maar overtijd dus en geen buikpijn meer??? nou heerlijk geniet ervan

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja maar aan de andere kant toch wel begrijpelijk. Je krijgt toch iets in je buik terug gespoten en dan zou je dus toch wel iets kunnen voelen lijkt mij. Ja het menselijk lichaam is en blijft een raadsel.

Ja met dat spiraaltje gaat het nu goed. Had van de week wel wat ongi krampen dus dacht zou ik dan nu toch weer ongesteld gaan worden, maar nee hoor nog steeds niks. Vrijdag 3 weken overtijd. Blijft raar hoor om overtijd te zijn zonder dat je zwanger bent. Veel zeggen doe je geen test voor de zekerheid, maar ja ik heb dat niet gedaan. Ik weet gewoon 100% zeker dat het door het spiraaltje komt.

Geplaatst

nou ja er wordt wel wat in je buik gespoten ja maar het is heel weinig en als uhhhhh het met de sex gebeurd krijg ik ook niet zo'n buikpijn dus snap inderdaad niet zo'n reaktie, nou ja zal wel goed zijn.

Wel heerlijk zeg niet meer ongi zijn!!!! ja je mind moet nog ff matchen met je lichaam.

Hoe is het met de griep en jens??

Morgen ga ik met Ilona naar schatkids de binnenspeeltuin weer ff uitrazen voor haar.

Michel gaat zometeen naar de motobeurs met zn vader

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden