Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik zou morgenochtend doen dan weet je zeker dat de uitslag klopt ipv nu met drinken etc

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ja dat denk ik ook ja, als ik vandaag of vannacht niet ongi word ga ik morgenochtend testen das ook wd13 dus die test moet al wel uitsluitsel kunnen geven

Gast estrhalita
Geplaatst

Heb je een gevoel dat je ongesteld moet worden dan??

Geplaatst

Ja of ik voel complet niets totdat ik ineens ongi word of een dag of 5 van te voren al ongi gevoel, dat wil nog wel eens verschillen

Geplaatst

Geen twijffel mogelijl de test is negatief.... zal wel snel ongi worden en rond 15 mei starten met de deca.

michel is vrij in juni dus kan de 1e ivf gewoon van start gaan

hoewel ik het absoluut verwacht had ben ik toch wel beetje terleurgesteld merk ik

x

Gast estrhalita
Geplaatst

He bah meid ik had het je toch zo gegund. Balen zeg. Maar wel super dat Mies er is in juni zodat je gelijk voor de 1ste IVF kunt. Ik had toch ook stiekem wel de hoop hoor.

Gast estrhalita
Geplaatst

Je doet gewoon hetzelfde als ik. 1ste kind 1x IUI 2de kind 8x IUI (jij 7) en ik 2 IVF jij 1x hahaha...

Gast estrhalita
Geplaatst

Er zijn er zat die bij de 1ste zwanger worden hoor, kijk maar naar Diana

Geplaatst

ja das waar, maar dat is met icsi, en met icsi liggen de kansen wel net iets hoger, ach je weet het toch niet van te voren.

Het kan maar zo blijken dat ik hele slechte eitjes heb, dat weet je niet met iui dat weet je pas met ivf.

Ik ga er wat dat beterft blanco in en we zien het wel..... hoewel ik nog niet aan de punctie moet denken. :-S

Morgen gaat ilona een uurtje proef spelen op de psz, vandaag was ze voor het laatst op kdv, en dan na de mei vakantie gaat ze voor het eggie.

Hoe gaat het trouwens met Jens en praten, Ilona maakt echt sprongen vooruit, probeert na te praten en ook meer woorden zinnen. ( soms )

Geplaatst

Ah wat jammer dat de test negatief is! Ik had er ook goede hoop op. Je gunt het elkaar ook zo, het was zo mooi geweest toch? Nou meid, heel veel sterkte met de negatieve uitslag. En nu maar weer opladen voor de allereerste ivfpoging. Wel snel zo he? Je valt in het een in het andere. Kun je het wel aan zo snel achter elkaar? Liefs Joy1

Gast estrhalita
Geplaatst

Is dat zo joh met ICSI. Ik dacht van niet hoor. ICSI is alleen als het zaad langzaam of weinig is. dan spuiten ze de zaad rechtstreeks in de eicel. Bij IVF mengen ze het zaad met de eicel en moet de bevruchting zelf plaatsvinden. Maar bij beide krijg je een bevruchting terug geplaatst en moet je lichaam de rest zelf doen. Dus volgens mij heeft dat minder met ICSI te maken dat mensen daar vaker zwanger bij zijn.

Maar wel lekker dat het al zo snel kan toch...

Geplaatst

Je heb gelijk Es, bij de bevruchting heeft icsi meer kans dan ivf, maar als er een tp is heeft het geen invloed meer of het ivsi of inf is geweest.

Nee Joy1, ik vind het niet zwaar om gelijk door te gaan, ik vind het erger dat we elke maand na een poging verplicht een maand moeten rusten.

Ik wil zelf uitmaken wanneer ik pauze nodig heb.

23 mei de uitgansecho

vanmorgen proef ochtendje geweest bij de psz, ze vond het erg leuk, na de mei vakantie gaat ze er heen.

X

Gast estrhalita
Geplaatst

Leuk dat ze het naar haar zin had.

Diana wat is er vannacht nou weer gebeurt met hubbie?

Geplaatst

Hij maakte mij wakker met pijn op de borst, benauwd en pijn in zijn arm.

Heb meteen 112 gebeld, dus mee naar de eerste harthulp en daar nachtje gebleven.

Was niet veel te vinden maar bij de fietstest bleek het niet helemaal goed te zijn.

Hij staat nu op de wachtlijst voor een hartcatheterisatie.

Wij gaan trouwens zo voor de 2de provocatietest.....spannend!

Geplaatst

Nou Diana,wat een drama steeds met Hubbie, hoop ook dat dat mee gaat vallen. sterkte daarmee.

Ook met die test.

Ja gaat wel goed komen met de ivf.

Es, hoe gaat het met praten van Jens???

mijn vader gaat vandaag trouwen, hebben straks feest :-)

XXX

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden