Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo Allemaal, Ik weet niet waarom ik zo kwakkel. Heb nu een ontstekingsremmer voor de longen, wordt gebruikt door astmapatienten en copdpatienten...., en daar reageer wonderwel goed op en een neusspray. Wel prednison. Wel raar hoor want ik ben nog nooooooit bij een longarts geweest????!!!!!!

Maar goed, zal er zelf maar eens om vragen.

Medusa, Succes met de spuiterij! Ben zo benieuwd voor je!!!!!Wat is Jens lang zeg! Dochterlief is nog geen 90 cm. En ook nog geen 13 kilo. Ze maakt nu wat korte zinnetjes. Ze plakt er tijdens het praten iedere keer een woordje achteraan. Bijv. ik slapen..... niet, mama sap....... lekker, ikke sap ook....goed ...mag? Heel doddig hoor. Maar er zijn ook mensen die aan me vragen of ze wel praat..... Nou, ik heb weinig te vertellen. Ik zit niet veel meer achter de computer. Joy1

Geplaatst

Nou Joy1, hoop dat de medicijnen een x goed zn werk gaandoen.

Er zaten 5 follikels van 10 tot 12 mm, maandag weer fm en we krijgen er 2 terug geplaatst.

x

Gast estrhalita
Geplaatst

medusa niet echt veel folikels toch? Ik had er meestal tussen de 9-15 folikkels. de afmeting is wel goed toch.

En 2 terugplaatsen goed zo, maar wel spannend want stel je voor dat je een 2-ling krijg haha.

Joy gelukkig slaan de medicijnen aan, maar je loopt echt al een tijd te kwakkelen he.

Sorry dat ik even wat minder online ben geweest. Drukke dagen gehad, begrafenis, Jan veel weg, met de kids zwemmen in het zwembad. Maar vanaf maandag zal ik weer wat meer online zijn hoor denk ik.

XX

Geplaatst

Twee terugplaatsingen...hebben wij ook altijd gedaan. Leuk hoor. Spannend meissie! Esther, je hebt wel een druk boeiend leven zeg.. Lees vaak van de energieke dingen! Lekker hoor. Nou, ben idd. dat het e.e.a. zo goed aanslaat! Houd ik ook wat meer energie over...... Fijn weekend allemaal! Joy1

Gast estrhalita
Geplaatst

Maar Joy wij waren volgens mij toch wat ouder dan Medusa? Maar alleen maar super dat ze er 2 krijgt. Verhoogd de kans toch. Bij mij heeft het nooit geholpen. Bij de laatste terugplaatsing kreeg ik zelf een echo mee van de 2 embryo's in mijn buik. Die hing hier in de keuken. Wel een raar gezicht hoor.

En hoezo een broeiend leven? Ik onderneem veel met de kids begrijp ik van mensen om me heen. Thuis zitten vind ik namelijk zo saai, vooral met mooi weer. Maar voor de rest vind ik mijn leven niet echt boeiend hoor??

Woensdag moet ik met Robbie naar de GGD voor een medische keuring. Ik heb namelijk een invalide parkeerkaart aangevraagt op naam van Robbie. Hij mag geen (lange) afstanden lopen en bijvoorbeeld bij het ziekenhuis merk ik toch dat hij wel heen wil lopen, maar terug gedragen wil worden. En de buggy ben ik echt zat aan het worden voor al die kleine stukjes. Dus hopelijk gaat het lukken. Duimen jullie voor me.

Joy gaan jullie nog op vakantie deze zomer?

Hier duurt de school nog 4 weken en dan begint onze zomervakantie. Misschien dat wij nog een midweekje weggaan. Onze vloer moet opnieuw geschuurd en gelakt en dan morgen we er 4 dagen niet overheen lopen. Dus ja dat wordt moeilijk met 2 kids en 2 honden he.

Wat een druilerig weer vandaag. Ga maar eens een beetje poetsen, wassen en strijken. Moet ook gebeuren he.

Geplaatst

Hey, ja inderdaad weinig follikels 5, ga er wel vanuit dat we geen cryo's hebben kan het alleen maar meevallen.

Ja Michel was er gelijk overuit 2 terug laten plaatsen maar ik was nog in twijffel, maar met zo weinig follikels ben ik er ook voor.

Ben nu wel super blij dat ik 300 spuit, de gyn zal wel gelijk hebben dat mn lichaam aan de puregon gewend is en het niet goed stimuleerd. als ik gewoon 150 had was het misschien wel te weinig om ivf door te laten gaan.

Bij ons moet je gewoon zelf doorgeven wat je wilt 1 of 2 en niet van die regels boven de 35 of alleen met slechte kwaliteit enzo.

Had het niet verwacht hoor dat dit zo makkelijk kon.

Vandaag zijn we naar kidzcity geweest, was erg leuk alleen wel heel erg benauwd.

Nou hoop dat het lukt met je invalide kaart.

Ja het is natuurlijk ook erg mooi weer geweest

X

Gast estrhalita
Geplaatst

Raar joh dat er dan niks anders is dan Puregon om te stimuleren. Ik heb ook nog nooit gehoord dat je gewend kan raken aan de Puregon. Ik heb het toch ook 1,5 jaar achter elkaar gebruikt. Maar ja gelukkig heb je wel eitjes en spuit je 300.

Kidscity is leuk he, en ja het is de laatste dagen warm geweest dus daarom zal het er wel benauwd zijn.

Net nog op zoek geweest voor toch een vakantie in frankrijk 2 weken een huis. Er zijn wel huizen, maar niet echt super en ja we willen wel in de buurt van het strand en een omheinde tuin is echt een must. Had een leuk huisje gevonden, maar helaas is onze schoolvakantie dan voorbij als ze plek hebben. Dus zoals het er nu uitziet wordt het toch nog een weekje NL of Belgie, helaas. Maar ik hou wel de site in de gaten want er zal maar net iemand afzeggen haha. ga zo naar bed ben een beetje moe.

Succes morgen bij je Fm

Geplaatst

heb nu 7 follikels van 14/15 mm woensdag weer fm waarschijnlijk vrijdag de punctie.

Ja geen idee hoe het zit met de puregon, als deze mislukt hebben we toch eerst evaluatie voor de volgende poging.

Lekker dat jullie toch wel ff weg gaan

Gast estrhalita
Geplaatst

He super man 7 follikkels dat is toch beter dan 5. En bij de punctie vinden ze er vaak nog wel een paar meer hoor. Had ik ook altjd. Spannend he.

Yeah net een huisje geboekt in zuid frankrijk voor een weekje. 100 meter van het strand wat willen we nog meer. Het is de laatste week van onze schoolvakantie maar dat maakt niet uit. Super gewoon een weekje nog weg.

Geplaatst

Ooo das lekker toch nog ff weg naar zuid frankrijk.

Nou ben al blij met 7 we zullen het wel zien vrijdag eerst woensdag nog de 3e fm

Gast estrhalita
Geplaatst

Jeetje nog een meting, ze doen het heel zorgvuldig hoor bij jullie in het ziekenhuis. Netjes hoor.

Dus geen forumdag voor jou he. Lekker rusten vrijdag. Je zult wel wat last krijgen van je buik namelijk.

Geplaatst

Ja en ik heb vanmorgen en woensdag weer eerst bloed moeten prikken, dat schijnt ook nergens anders te hoeven ( dan alleen de zh die met radbout samen werken ) dat is voor een exacte waarde van je hormoon of zo en wat ze meenemen wanneer je de punctie moet hebben.

Vanmiddag een grote plafond vantilator 1.20m voor beneden gekocht en 1tje van 90cm voor boven het bed, echt lekker zeg wat een verschil.

weet je al wat over de invalide kaart??

X

Gast estrhalita
Geplaatst

Lekker zo'n plafontaire, wij hebben er ook 1 in de woonkamer. Maar nu hebben wij overal airco's hangen. Dat is nog lekkerder haha.

Voro de invalideparkeerkaart hebben wij woensdag een medischekeuring. ben benieuwd hoe ze dat keuren, want Robbie heeft de ziekte van perthes. Dat zie je niet aan de buitenkant, hij kan ook gewoon lopen, maar mag dat alleen niet heel veel van de ortopheed.

Nou ik ga slapen. Spreek je morgen weer

XX

Geplaatst

Hey meiden,

Hier nog steeds een gekkenhuis, dus forum kom ik niet aan toe.

Medusa, heel veel succes met je punctie!!! Spannend hoor.

Es, wat fijn dat de vakantie nog is gelukt.

Joy1, vervelend hoor al dat gekwakkel, ik hoop dat het nu veel beter met jou/jullie gaat.

X

Geplaatst

Es, hoe is gegaan vandaag??? krijgen jullie die kaart??

Zaterdag de punctie, morgen de papieren ophalen en dan weet ik hoelaat enzo

x

Gast estrhalita
Geplaatst

wouw super hoor zaterdag de punctie. Vindt het wel laat als je nu al folikkels heb van 21 mm. Hier in Rotterdam wordt als de folikkels rond de 18 mm 2 dagen later de punctie gedaan. Maar ja zoals al eerder is gebleken elk ziekenhuis is anders.

Nou wat een medische keuring is dat zeg. Stelt niks voor. We hebben nu voor 2 jaar een invalideparkeerkaart toegewezen gekregen. Denk binnen een paar weken dat we hem hebben. scheelt een hoop kosten weer hoor.

Geplaatst

Ja geen idee, ik zou vrijdag eigenlijk de punctie hebben, maar ze moesten overleggen met de planning en ben ik door geschoven naar zaterdag,ik kon nog wel een dagje spuiten en door groeien zeiden ze., maar net wat je zegt er zijn zoveel verschillende verhalen hoe de zh werken.

Beter dat het zo makkelijk ging en dat jullie die kaart krijgen.

Gast estrhalita
Geplaatst

Door de medicijnen controleer je natuurlijk echt alles dus dat kan wel. Met iui ben ik wel eens te laat geweest ondanks de pregnyl maar dan gebruik je natuurlijk niet de deca. Hoe ervaart mies alles? Is toch wat meer dan iui en hoe denkt hij nu over het kamertje in het zkh voor zijn zaad?

Ja stond er ook van te kijken dat er de kaart meteen voor 2 jaar krijgen hoor. Scheelt wel veel geld haha en volgende week krijgen we aangepaste tandem. Dan kan ik weer alleen met de boys fietsen nu de bakfiets weg is

Geplaatst

Nou hij heeft meer vertrouwen hierin dus staat er ook beter in, nou het kamertje heeft hij geen moeite mee meer geloof ik :-)

zaterdag om 11.00 uur d epunctie.

Nou beter ja, gelijk voor 2 jaar die kaart, fijn dat het zo ging en niet helemaal door magel heen hoeft.

X

Geplaatst

Hey meiden,

Weer even een teken van leven van mij.

Medusa, heel veel succes zaterdag. Ik zal duimen.

Es, super hoor dat jullie de kaart hebben gekregen!

X

Gast estrhalita
Geplaatst

Medusa al zenuwachtig? Nog 1 dagje. Ik ga heel hard voor je duimen dat het allemaal mee valt en dat er een goede oogst is. Als je puf hebt hoor ik graag je verhaal zaterdag.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden