Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Gast estrhalita
Geplaatst

En toen gingen we een stukje rijden, naar huizen kijken en een stuk grond en toen viel hij natuurlijk in slaap gggrr. heb hem gewoon weer wakker gemaakt na 10 min hoor haha.

Geplaatst

Ilona is de laatste tijd erg vervelend, absoluut niet willen luisteren, ik voel me net een agentje de hele dag, is dat bij jullie ook zo???

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja het is nooit anders geweest haha. De hele dag corrigeren en soms word ik gewoon in de maling genomen door de kids. Volgens mij is het overal zo.

Geplaatst

oei nog 2 dagen, spannend!!!!!!!!!!!

Hier soms ook een peuter met verstopte oortjes.....maar het komt met vlagen gelukkig

Geplaatst

Ik voel me vandaag weer erg onzeker en ben er van overtuigd dat het niet gelukt is

Ilona is vandaag verkleed naar psz, ze hebben feest ochtend met afsluiten papatjes

Ze is uiteraard als prinses

Gast estrhalita
Geplaatst

meid het zegt niks weet je nog met mij en Jens

En leuk een prinsesje haha.

Gast estrhalita
Geplaatst

Je bent echt veel te vroeg joh. Ik mog altijd van het ziekenhuis precies 2 weken na de punctie (LET OP dus niet de tp) testen of 12 dagen na de punctie en dat was dan ook de dag dat de test echt duidelijk was. Vaak deed ik het er 2 of 3 dagen voor en dan was het een heel licht streepje (dus wachtdag 12 mocht ik testen en ik teste op zijn vroegst wd 9). Jij zit nu op wd 7 dus het kan echt nog hoor. Je weet in ieder geval zeker dat de pregnyl nu uit je lichaam is. Als ik jou was zou ik vrijdagmorgen (en ook met ochtendurine en niet halverwege de dag) pas testen. Als hij dan negatief is dan kan je er wel vanuit gaan dat de uitslag goed is. X

Gast estrhalita
Geplaatst

Je moet niet tellen van na de punctie maar na de tp.

Gast estrhalita
Geplaatst

ja dat verschilt heel erg per ziekenhuis. Ik mocht 12 dagen na de tp testen of 14 dagen na de punctie. Mijn tp was ook 2 dagen na de punctie en niet 3, volgens mij. Ik zou vrijdag testen maar dat zeg ik haha.

Geplaatst

12 dagen na punctie nog steeds negtaief de test, ik geloof nu niet meer dat het gelukt is, en het erge is maar dat zal je wel herkenen dat wat ik in mn buik voel lijkt alsof ik wel zwanger ben, zucht ja was ook te mooi om waar te zijn he bij de 1e poging gelukt.

Gast estrhalita
Geplaatst

Hè meid wat balen zeg. Ik ken het gevoel klote is dat hè. Sorry dat ik er even wat minder ben. Maar Jan kan niet meer lopen, een hele dikke voet en ze kunnen de oorzaak niet vinden dus veel arts bezoeken en ziekenhuis in en uit.

Ben je al gestopt met de bollen?

Geplaatst

Shit Medusa... t had zo mooi geweest....eerste keer gelijk raak!!

Ik heb 13dgn.na punctie en op dag 10 na tp getest....wat vroeg is, maar

als het zo is, zie je het dan ook wel zeg maar!!!

Nu weer wachten op je ongi :-p mag je gelijk verder??

liefs

Geplaatst

Nee ben nog niet gestopt met de bollen??? zou ik dat nu kunnen doen???

En inderdaad tweety, als het zo is zou er nu al wel heel ietsjes te zien moeten zijn en hij is "stralend " wit de test

Nee wij mogen niet gelijk door, ik moet nu eerst afwachten natuurlijk tot ik ongi ben, en dan bellen voor evaluatie gesprek, en ik heb lange protocol dus dat wordt pas ergens augustus weer beginnen met deca denk ik, daar zie ik echt heeel erg tegen op.

Ik ga wel vragen of ik korte protocol mag, ze zeggen dat je dan ook meer kans heb op meer eitjes dusss.

Zou ik nu kunnen stoppen met de bollen???

Jeetjes wat raar dat Jan zo'n dikke voet heeft zonder dat ze dat weten, beterschap met hem.

Thanx tweety dat je ff "langs " kwam x

Geplaatst

Ik mocht op dag 14 na punctie stoppen met de bollen....werd dan ongi!!

Jammer dat je niet gelijk verder kunt, maar misschien wel lekker om ff rust te hebben!!

k zag toen ook erg tegen de 2de behandeling op, wat me achteraf gezien wel meer mee is

gevallen dan de eerste keer, omdat je wel meer weet wat je te wachten staat!!

Maar goed, eerst dit maar ff een plekje geven hoor!!

Geplaatst

ik stop zaterdag met de bollen en als ik dan ongi ben bel ik naar het zh, ik zelf zou graag gelijk door willen, en ik zie ook heeeel erg op tegen de 2e poging.

De tranen zitten achter mn ogen maar komen niet zeg maar, vind het best wel een zware tegenslag.

Had jij lnage of korte protocol?

Geplaatst

Kant begrijpen dat de tranen achter je ogen branden.... tis gewoon klote...

k vond het zelf toen ook hoor!!Zoveel al doorstaan, en dan voor noppes....

Bij ons werken ze niet met lang of kort.... ik moest aan de Deca op dag 21 van

m'n cycles....zou dan na n week ongi worden (werd ik dan natuurlijk niet, want bij

mij werkte het niet op commando) en dan zou je theoretisch gezien kunnen starten met de

Gonal F... maar goed, bij mij werkte het dus al helemaal anders al normaal....want ik heb geloof ik

wel bijna 2,5 maand Deca gespoten voor ik pas (m.b.v. pillen) ongi werd... en verder kon zeg maar!!

Kan t begrijpen hoor, dat je tegen poging 2 opziet... je hebt ook geen cryo's zag ik...bah...hadden wij bij

poging 1 ook al niet....

Meid, eerst ff ongi worden, dan pas verder kijken hoor.... t komt goed!!kijk maar naar mij ;-)

knuf

Geplaatst

Medusa, niet stoppen met de bollen hoor! als je ongesteld moet worden komt het er gewoon doorheen. Maar heb nou toch nog even geduld. Niet zomaar stoppen met de bollen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden