Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Das inderdaad dan balen ja van de efteling, nou hopelijk woensdag wel mooi weer.

Ja weet ik, maar heb gewoon wat moeite met het forum in totaal, dit is toch ivf forum, heb het er deze keer gewoon wat moeilijk mee.

Zal wel proberen hier te blijven schrijven.

Mijn vader ligt weer in het zh, weer hetzelfde als vorig jaar, erge hoge ontsteking wat niet weg gaat, waarschijnlijk diezelfde ontsteking als vorig jaar ook.

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Gast estrhalita
Geplaatst

Jeetje wat balen van je vader zeg. Hopelijk wordt hij snel beter.

Ik snap wel wat je bedoelt hoor met het forum. Ik zit hier alleen nog omdat ik met jou, Joy1 en Diana contact heb anders was ik hier ook al lang weg geweest.

Vandaag een rustig dagje. vanmiddag even naar de Ikea, van die hekjes voor aan bed halen voor de jongens. Papa is weer het hele weekend werken dus moet ik ze weer bezig houden. Morgen ga ik ook de hele dag op visite bij een vriendin.

Fijnw eekend allemaal

Geplaatst

Sterkte met je vader! Begrijp het ook wel van het forum. Zit ook nog steeds te dubben om hier te stoppen.....ik spreek jullie ook wel via Hyves.... gegroet Joy1

Gast estrhalita
Geplaatst

Joy ik heb datzelfde hoor. Diana spreek ik veel op hyves en facebook, jou zie ik bijna helemaal niet meer online haha en renaat spreek ik alleen hier dus vandaar dat ik hier blijf omdat ik toch wel super meeleef met haar pogingen.

Wat een weer trouwens he. Gisteren ben ik met mijn moeder en de boy's naar Plopsa in Hasselt geweest. Het was druk, maar we kregen een pas zodat we via de uitgang in een attractie mochten ivm Robbie. Ik hoefde ook veel minder entree te betalen. Jens is onder de 1 meter, mijn moeder met een kortingsbon, ik als begeleider gehandicapte en Robbie als gehandicapte. Nou gaan die jongens van mij ook echt nergens in. We zijn in de draaimolen geweest en in de eendjes en 2x naar de voorsteling van Bumba. Voor de rest alleen lekker rond gelopen. Maar toch super dat het allemaal kan zonder brief van de arts of zo. Ik denk ik probeer het gewoon. Ook stond ik voor de deur geparkeerd met de invalidekaart. Wel zo lekker met al die regen. Vandaag zijn we een dagje thuis en boodschappen doen. De rest van de week ben ik in de speeltuin geweest. Heb ook niet echt veel plannen meer staan.

Heeft iemand trouwens ervaring met de steunhekjes voor aan een bed die je onder een matras schuift. Op vakantie wil ik geen campingbedjes meer doen. Robbie past er echt niet meer in. Maar dus in een gewoon bed, maar dat zijn ze niet gewend. jens gaat denk ik wel goed, maar Robbie slaapt echt door het hele bed heen?? Hoor graag ervaringen????

Geplaatst

Je kan wel bij de ikea van die rekjes kopen die je aan het bed klemt, komt op hetzelfde neer denk ik, volgens mij werkt dat wel.

Ik merk dat ik echt moeite heb met deze mislukte poging, komt denk ik wel weer als ik start met spuiten, er zit zoveel tijd tussen dat je genoeg ruimte heb om je rot te voelen, dat is met iui niet dan ga je gelijk weer door.

Fijn dat jullie zo over mee geholpen worden met andere in en uitgangen en zo.

Het was tot gister ook mooi weer.

zondagnacht tot half 3 snachts in het zh bij mn vader gezeten, het scheen kantje boord geweest te zijn, hij is vandaag weer thuis gekomen, hij had een abces in zn lies die een bacterie had waardoor hij bloedvergiftiging had, streptokokken. nu antibiotica kuur.

Verder zit ik helemaal in mn e reader, zit heel veel te lezen, ook ff minder online daar door, ff niet bezig zijn met ivf en zo.

Ilona plast al vanaf zondag in het potje en ook paar x gepoept, paar kleine ongelukjes maar ver voelt ze het ook al goed aankomen.

snachts nog wel luier om hoor en als we weggaan ook. maar ben hier al erg blij mee, ze is zelf ook zotrots als een pauw.

Michel is begonnen met voorwerk voor de verbouwing badkamer en als hij is augustus thuis komt dan gaan we beginnen een stuk van onze slaapkamer komt bij de badkamer en echt van top tot teen verbouwen.

Es, hoe staat het met dat huis dat jullie graag willen kopen???

xxx

Gast estrhalita
Geplaatst

Zo dat is ook niet mis met je vader en dan nu al thuis. Heftig allemaal hoor.

Knap van Ilona, Jens doet nog lekker alles in zijn luier. Ik merk wel dat hij nu nog maar 2 a 3 luiers heeft per dag en normaal veel meer. dus misschien betekend dit ook wat haha.

Dat huis is een heel lang verhaal. We zijn er nog steeds heel druk mee bezig maar we zijn nog nergens mee begonnen hoor. Eerst alle kosten op een rij zetten.

Geplaatst

Hoi, ik ben nu wel meer online Es., Merk ook wel dat het veel tijd in beslag neemt...

Ik vergeet gewoon de tijd als ik achter de computer zit! Tjonge wat heftig om te lezen van je vader zeg! En nu nu al thuis zeg, nou, was hij daar al wel aan toe dan?

Dochterlief is opeens 's nachts droog????? Overdag vergeet ze, of ik...(voor haar dus...), naar de wc te gaan... We zijn er wel mee bezig maar kan wel iets actiever eigenlijk...

Wat een weertje trouwens, wel ships als je vakantie hebt zeg. En een verbouwing voor de boeg, staat in de top 10 van overspannenheid heb ik eens gelezen...dus succes haha. Joy1

Gast estrhalita
Geplaatst

Nou het weer is natuurlijk zwaar kl@te zeg. Jeetje dit is geen zomer. Ik hoef echt geen 25 graden en strak blauwe hemel, maar op zijn minst droog weer. We zitten al dagen binnen. Vandaag heeft Robbie therapie thuis, ik moet voor een bovenbuik echo, naar de boekhouder dus de dag is weer zo om hoor. Maar dit weer is niet leuk voor de kids.

Geplaatst

Bovenbuik echo???? waarvoor is dat???

Het is erg slecht weer, om te huilen.

Ilona plast nu al ruim een week op het potje en af en toe poept ze er ook op, gaat best goed, hoop zoooooo dat ze snel zindelijk is.

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik heb al een tijdje enorme pijn in mijn maag/bovebuik. Pillen gehad voor een maagzweer maar die helpen niet. Net dus een echo ivm misschien galblaas. Er zit een poliep op mijn galblaas, maar dat mag geen pijn doen en 2 cystes in mijn lever, maar dat is het ook neit volgens die arts. Dus nu wachten wat de ha zegt en anders verder zoeken.

Knap van Ilona zeg.

Geplaatst

Zijn die 2 cyctus in je lever en een poliep op je galblaas niet erg??? hopelijk komt er verder wel wat uit.

Ja, ik heb net onderbroekjes gekocht en ga van de week ook zonder luier met haar boodschappen doen en steeds verder uitbreiden.

Ze voelt het wel al echt aankomen dus dat is goed.

Heerlijk he dat het weer omgeslagen is.

xxx

Gast estrhalita
Geplaatst

Volgens de echoscopist kan het allemaal geen kwaad, maar als je op internet leest kan het dus wel pijn doen en moet het verwijderd worden. Hij zij ook dat ik van de cystes en/of poliep geen pijn kon hebben. Nou die pijn wordt nu met de dag alleen maar erger. De ha gebeld vanmorgen en kan pas op zijn vroegst dinsdag bellen voor de uitslag tot die tijd doet hij niks.

Robbie en Jens dragen al heel lang onderbroeken hahaha. Maar wel knap dat ze het al voelt en dat het goed gaat hoor.

We gaan morgen weer een poging wagen naar de efteling haha

Geplaatst

Hoe was de efteling???? beter weer gehad???

Nou lekker tegenstrijdig wordt je ook onzeker van. het klinkt niet oke, het hoort er toch niet te zitten.

Ilona droeg nog steeds rompertjes, makkelijker met luierverschonen hoeft niet alles uit :-)

Ja vind het ook erg knap hoop zo dat het doorzet vandaag de hele dag weg geweest dus gewoon luier om gehad maar mprgen weer met het onderbroekje aan :-)

xxx

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja de efteling was top. Toen we er heen reden hadden we regen onderweg dus een beetje balen, maar na 15 min werd het droog en na een uur brak de zon door. Rond 15 uur ging het enorm regenen en zijn we dus maar naar huis gegaan. Het was niet druk dus we hebben echt alles kunnen doen.

O de jonegns dragen al een tijd een onderbroek en ik doe niet alles uit hoor bij luierverschonen. Ik doe het ook staand, broek op de enkels hup schone luier. Dus vandaar dat ik het verschil niet zie tussen romper of onderbroek.

Geplaatst

nee dat met het rompertje of onderbroek klopt, was niet logisch gedacht van mij...

lekker dat jullie overal in konden en het weer was er goed voor :-)

xxx

Gast estrhalita
Geplaatst

Het is wel weer stil hier, we kunnen beter rechtstreeks mailen met elkaar haha we zijn bijna nog maar met zijn 2-en

Geplaatst

Ja klopt, maar dat is al best lang zo....

Ilona had een luier aan vanmiddag was boodschappen met haar wezen doen en durf nog niet aan zonder luier, waren we weer thuis komt ze wat later aan lopen had ze dr luier uitgetrokken omdat ze moest plassen netjes op het potje :-)

Als het zo door gaat dan ga ik volgende de week ook kleine poojes weg zonder luier om, zoals boodschappen doen.

Ik zit met spanning op mn ongi te wachten kan ik beginnen met de pil en voor mijn gevoel is dat ook de start van de volgende poging.

xxx

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja dat snap ik hoor dat als je ongi wordt je nieuwe ronde begint. Omdat je dan natuurlijk de pil gaat slikken he.

He super man die Ilona. Ik zie dat hier nog niet zo snel gebeuren hoor. We lezen wel veel voor over plasje op het potje en ik neem hem vaak mee als ik naar de wc ga, maar hij moet gewoon niks van een potje wezen. Als we straks een week naar de zon gaan dan laat ik hem zonder luier lopen een week, kijken of dat werkt. We hebben toch een terras/tuin vol van tegels daar dus emmer erover schoon.

Over een maand weten we zeker of we gaan verhuizen. We moeten het nog eens worden over de grondprijs. Die mensen zijn nu op vakantie en komen terug een dag nadat wij weg zijn gegaan. Dus ja dan laat dat nog even op zich wachten. maar wij denken wel dat we eruit gaan komen hoor. Ons huidige huis staat denk ik binnen 2 weken op funda. De makkelaar is al druk bezig en het wachten is nu op de fotograaf. Ik vind het zo spannend allemaal. Wordt wel heel mooi denk ik hoor, maar zo eng.

Geplaatst

Ooooo wat spannend met jullie huis, maar het was toch al maaanden onder voorbehoud verkocht?? wat was daar mee dan??

Maar balen zeg dat je nu lang in spanning moet zitten :-)

an ga ik op funda gluren naar je huis :-)

Toen het 2 weken geleden mooi weer liep ilona ook op dr blote billen buiten, we hadden badje opstaan, heb tegen haar gezegd als je moet poepen of plassen moet je op het potje doen he, en heb potje buiten gezet en sinds dien gaat het zo, maar heb haar wel de hele week op dr blote billen laten lopen ook gewoon binnen toen het slechter weer werd, en dat ging eigenlijk heel goed.

Ik ben nog niet ongi :mad: ik heb altijd de dag ervoor iets roze en dan soms diezelfde dag maar zeker de dag erna ben ik ongi, heb het al vanaf maandag af en toe roze, maandag zou wel erg vroeg geweest zijn het is vandaag 4 weken geleden maar ik ben altijd 2 dagen eerder ongi nooooit op dag 28, ik baaaaal als een stekker zo gaat deze ivf ook niet door omdat ik laat ongi wordt.

Ik zou donderdag ongesteld geworden moeten zijn.

Gast estrhalita
Geplaatst

Misschien is dat roze wel je ongesteldheid. kan door alle hormonen zijn dat je nu bijna niet ongesteld bent he.

Nee we hadden het nog niet gekocht hoor die grond. We zijn al wel heel ver met de architekt en de gemeente. Beetje omgekeerd haha. Maar we komen er wel uit.

Ja ik denk ook dat het het beste is om ze in hun blootje te laten lopen. Dus als we op vakantie zijn is dat goed te doen. Een week lang mooi weer en mocht het hier voor die tijd ook nog mooi weer worden dan begin ik hier ook gewoon. Pest is dat we een houte vloer hebben en ze nooit de hele dag buiten lopen, altijd van binnen naar buiten en omgekeerd zeg maar.

Geplaatst

Uh, ik ben ff het verhaal kwijt??? gaan jullie een huis laten bouwen??? ik dacht dat jullie een huis wilde kopen dat al heel lang ondervoorbehoud verkocht was??

Das helemaal spannend ja.

ja, maar hoe weet ik dat nou zeker of mn ongi geweest is dan, ik moet met de pil beginnen :-S

Ik heb dit nog nooit gehad kan dat dan??

Ik heb ook geen gevoelige borsten alleen af en toe heel lichtjes een gevoel onderin in mn buik van oke het zou kunnen dan ik ongi word.

mn hormoon pukkeltjes zijn alweer weg en heb mn dag vreten ook al gehad.

Moet ik nu gewoon maar starten net de pil??

Ik snap er niets van dit heb ik nog nooit gehad.

Ja ze zeggen dat dat het beste werkt op de blote billen, wij hebben parketvloer maar ilona heeft weinig ongelukjes gehad, en ze heeft ook op de bank geslapen zonder luier en ook droog gehouden, net voor het eerst boodschappen wezen doen zonder luier en is goed gegaan.

xxx

Geplaatst

Hoi hoi, Hier het Noord-Oosten weer aanwezig! Hier ook druk met zindelijkheid. Gaat stap voor stap. Kindlief wil overdag geen romper meer aan en draagt ook al een tijdje hemdje en onderbroek. (Traniningsbroekje/luier)

Ja, wat moet je dan doen als de ongesteldheid niet echt doorzet? Misschien even het ziekenhuis bellen? Ten minste zou ik doen. Ik kreeg geen melding da thier geschreven was dus....bleef zelf ook weg. En ziedaar toch weer heel veel tekst! Ja, het weer is niet echt geweldig he? HIer vermaken ze zich prima met z'n tweeen en vriendjes en dinnentjes komen ook over de vloer dus....helemaal goed zo. Ik hoop dat de vakantie droog is, het duurt nog efkes voor we gaan.

Es., Wat apart zo die klachten. Ook pijnlijk dus. Nou, ik vind het wel heftig om te lezen hoor. Heel veel succes met je en ik ben benieuwd naar de uitslag.

Allemaal een fijn weekend en hopelijk droog. Groet joy1

Geplaatst

Ik ben officieel niet te laat, vandaag dag 28, alleen voor mijn doen wel, ben nooit later dan 26 dagen.

Fijn dat je kids zich wel vermaken

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden