Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Er was een mooi kloppend hartje te zien, er zit bloedstolsel in de baarmoeder wat zich naar buiten werkt, ik zal de komende dagen nog meer bloed verliezen.

Ze zien het liever niet maar ik heb geen kramp en het hartje klopte goed dat hun zich geen zorgen maken, ze vonden het een mooie echo.

Gast estrhalita
Geplaatst

Wouw wat een super nieuws zeg. Was mies erbij? O meid ik ben zo blij voor jullie. Nu maar proberen te genieten hè

Gast estrhalita
Geplaatst

Ps 2het is ook wel vroeg al een kloppend hartje vaak toch pas vanaf 7 weken

Geplaatst

Nee, hij komt donderdag thuis, hij weet nog niet eens hier van af

Ik heb volgende week dinsdag de 16e weer echo.

Nou het is nog vroeg het had gekund dat het hartje nog niet zichtbaar waar, het is net aan wel of niet kunnen zien.

Ik lees verschillende verhalen ( had een topic geopend met die vraag )bij de 1 wel en bij de ander pas echt bij 7 weken zichtbaar.

Ik ben nog niet geheel gerust hoor, pas na volgende week met de echo

Gast estrhalita
Geplaatst

Nou mazzel dus dat er een hartje was. En lekker snel weer een echo volgende week. Een dag voor. Robbie zijn 5de verjaardag.

Geplaatst

Jeeeeeee Medusa wat lees il nu weer, kreeg je vandaag al een echo???

Nogmaals van harte en t is nu toch wel echt he?

Geplaatst

Thanx Sab, ja maar wel eng met het bloed verlies maar heb het hartje gezien en dat stelt wel grotendeels gerust, na volgende week de echo dan ben ik helemaal opgelucht

Geplaatst

Breek ook ff in.

Medusa...wat een opluchting voor nu..vond t ook spannend worden..zo nu en dan spiek ik eens ff bij jullie en zag

t verhaal van je bloedverlies. Erg blij voor je met deze goede echo! Fijn ook dat je snel weer mag kijken.

groetjes Manon

Geplaatst

Thanx Manon, lief van je :-)

Ineens merk je als je er "iets "is dat er veel van het forum meeleven echt fijn is dat.

Dank je Diana, ben ook blij maar schrik wel als ik weer bloed zie, mn lichaam toept dan toch neeee dat hoort niet

Gast estrhalita
Geplaatst

Verlies je nog veel bloed? Ja en natuurlijk blijft het schrikken. Maar gewoon goed vertrouwen hebben in dit wondertje haha.

Geplaatst

ja gisteravond hele klodders en is lastig om dan te denken het lciht aan die stolsel, het matcht gewoon niet zwanger zijn en bloed verlies

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja dat is zo en dat terwijl je het zo vaak hoort hè

Geplaatst

Ja je hoort het vaak, als je op internet leest is maar de helft bij vrouwen met bloedverlies een mk , maar toch lastig.

Vandaag is het weer minimaal en oud, het wisselt heel erg.

Hoe is het bij jullie??

Gast estrhalita
Geplaatst

Gelukkig is het nu oud.

Hier is het vermoeiend. 's morgens gaan we naar het strand en is het rennen àxhter robbie aan haha. Tussen de middag slaapt alles zo'n 2 uur. 'S middags blijven we bij het huis. We hebben hier een zwembad op gezet en ' 's avonds gaan we lekker uiteten en wandelen, kermis, shoppen etc

Ze gaan vaak pas rond half 10 naar bed. Maar het gaat beter dan verleden jaar. Een week is wel lang zat. En hèt weer is zalig hè alleen daarom zou ik wel hier willen wonen

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja in NL is het niet veel hè deze zomer.

Hoe is het met hetbloed?

Geplaatst

Nee joh geen bal aan, de wind is gewoon koud echt herfst weer hier.

Na gister alleen ietsiepietsie oud gehad te hebben vandaag nog niets gespot :-) wie weet is het over

Nu nog de echo van dinsdag afwachten dan ben ik wat meer gerust

Ik begin alleen wel verschrikkelijk moe te worden over dag, ben blij dat Michel morgen thuis komt voor 4 weken, alleen gaan ze vanaf volgende week de badkamer verbouwen, zal ik nog niet kunnen rusten.

Maar ik mag niet klagen ben eindelijk zwanger :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden