Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

O dan heb ik dat verkeerd begrepen, ik las het alleen als 1-2 weken 2-3 weken en 3+ weken

Maar ik heb net een gewone test gedaan + en - maar een dikkere + kan er niet staan en die kwam weer eerder in beeld dan de controlle streep

Ik ben gewoon echt zwanger en ik ga er echt vanuit dat het nu bijna 5 weken is, ik ga nu gewoon de echo afwachten

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

een 2ling op de natuurlijke manier???? nou dat zou wel heeeeeeel toevallig zijn, zal wel gewoon 1tje

we zullen zien de 12e :-)

ik voel al wel duidelijker steken, maar is dat nu omdat ik het weet of dat ook echt zo is.

Gast estrhalita
Geplaatst

Maar dat is altijd zo als je iets weet voel je het ook. Ben benieuwd hoe mies reageert haha op de natuurlijke manier verwacht niemand

Geplaatst

Nee dat verwacht niemand nee, we hebben al 6 jaar geen voorbehoedsmiddel meer en nog noooooit iets van een zwangerschapje gehad, ja met de iui verder nooit, en dan nu op de natuurlijke manier ik ben ook zooooo benieuwd hoe hij reageerd.

Gast estrhalita
Geplaatst

Hoop dat je hem snel spreekt.

Ik ga effe fietsen met de mannen tot later.

Gast estrhalita
Geplaatst

Ben er weer. Naar de supermarkt gefiets en toen naar de speeltuin. Was lekker rustig. Net thuis, nu eten maken en wachten op Jan.

Heb je Mies al gesproken?

Geplaatst

Lekker gefietst dus :-)

Nee, als hij belt zal het vanavond pas 22.30- 23.00 uur zijn, hij heeft nachtdienst dus slaapt de hele dag, en hij leest denk ik pas vannacht zn mail, als hij hem al leest want dat doet hij niet zo vaak.

Gast estrhalita
Geplaatst

Echt balen dat je zo slecht contact kunt hebben met hem. Ik zou daar denk ik niet tegen kunnen hoor. Toen Jan in Hong Kong zat 1 week zaten we elke avond op skype. Vonden de kids zo leuk

Geplaatst

Ja we skypen ook als hij dag dienst heeft, maar ook niet erg vaak, er zit ook tijds verschil, ben hem een uur vroeger, en hij gaat echt heel vroeg slapen met dag dienst, hij werkt natuurlijk 3 weken lang elke dag minimaal 12 uur, en moet sochtends om 5 uur opstaan met dag dienst, dus hij ligt er dan wel om 9 uur in.

We weten niet beter, zijn het gewend, alleen op momenten zoals nu vind ik het wel echt balen, maar dat komt niet vaak voor dat het slecht uit komt

Gast estrhalita
Geplaatst

haha nee je hebt niet elke dag goed nieuws dat je zwanger bent op de natuurlijke manier.

Maar ja als er iets in de familie is kan je niet even bellen, ja via de spoedlijn maar dan heb je hem ook niet meteen aan de lijn. Nou maar hopen dat hij gauw belt.

Geplaatst

Hey Medusa, wat lees ik nou?? Ben je spontaan zwanger?? Wat geweldig zeg, jeetje joh, gefeliciteerd, echt onwijs leuk!

Ik denk eens even kijken waar de oude lichting ineens zoveel over praat ;-)

Echt super voor je. Geniet er maar lekker van.

groetjes Sab

Geplaatst

Dank je wel Sab, ik moet er ook echt nog aan wennen hihihihi ook aan dat je zegt de oude lichting maar jeetje dat is wel zo he

Ik zie dat jou punctie ook al snel is, spannend allemaal weer :-)

Michel belde gisteravond, hij had mijn mailtje niet gelezen dus was nog niets vermoedend, nou het was een bizar gesprek.

Even voorop gezegd dat we dit jaar heeel veel tegenslagen hebben gehad voornamelijk financieel maar wat diepe gevolgen heeft en dan nog natuurlijk de mmm dat niet lukt.

Ik zei tegen hem vraag eens hoe het mij gaat, ok hij vroeg dus hoe gaat het met je, ik ben zwanger.... bijna 5 weken, hij weer huh dat kan toch niet de ivf was niet gelukt het duurde ff en uitleg dat het op de natuurlijke manier is, was hij een poosje stil, daarna zei hij dingen van maar dat kan toch niet weet je het zeker hoe kan dat dan hoe weet je dat enz.

Hij vond het ff heel lastig om te reageren was echt overdonderd moet het echt ff laten zinken, maar net als ik gelijk wel de angst voor mk, en te verbaasd om een gat in de lucht te springen en ja we wachten de echo wel af.

Toen zei hij ik heb ook nog wat te vertellen, had hij van de week ff buiten gestaan met de rigmanager ( de manager van dat hele booreiland )

En die zegt dat 2 mannen mechanics ( dat zijn opper monteurs zeg maar ) goed over hem te spreken zijn en veel in hem zien en ze zien graag dat hij promotie maakt, dus dat gaan we dan maar regelen zei de manager.

Het is niet van de 1 op ander moment gedaan, hij moet eerst meelopen als 3e persoon en wat boekwerk doen, maar dat zal dan wel dit jaar nog gebeuren, hij is nog geen 2 jaar motorman ( gewone monteur ) en hij wordt assistent van de mechanics terwijl andere soms al meer dan 6 jaar in zijn functie zitten en nog steeds niet gepromofeerd zijn.

Dit is dus een enorme veer in zn kont

Zouden we genoeg tegenslagen gehad hebben dat we nu weer in een opwaartse spiraal zitten??? we hebben ook opgehangen en we waren gewoon erg beduusd.

Geplaatst

nou na zo'n jaar hebben jullie het wel verdiend, alles goeds komt ineens, geweldig toch?

ja de oude lichting, tis toch echt zo haha, jammer dat er geen nummertjes uitgedeeld zijn bij aanmelding ;-)

Ik ga je even volgen de komende 4 maanden :-)

Gaat gewoon goed komen en ik hoop je te volgen, brrrr ieks haha

Geplaatst

Inderdaad Sab wie weet komt nu alles goed.

Jij bent volgens mij nog van het oude forum toch??? en mee verhuisd naar dit forum wat ( jullie? ) zelf gemaakt hebben??/

Volgens mij ben ik een maand of 4 nadat dit forum ontstond lid geworden en er waren er maar 4 in die periode zwanger toen deden we nog niet aan zwangere maand, wat is het groot geworden he :-)

Ik hoop dat je snel volgt met een dikke postieve test!!! :-)

Geplaatst

klopt wij zijn idd verhuisd naar 'ons eigen forum' . Er was er eentje verbannen van die andere site, hahaha en daar waren we allemaal zo verbolgen over dat we weg gegaan zijn daar, lachen hoor.

Ja tis idd groot geworden, ken nu ook niet iedereen meer hoor en er zijn er toch best veel die niet meer komen omdat ze 'er klaar mee zijn'. Helemaal logisch hoor, ik hoop ook ooit voldaan afscheid te kunnen nemen ;-)

en nu maar hopen op een beebje uit deze poging idd, zou wat zijn...ik zit nu al in de twijfelzone, je kent het wel, pff

Maar ik vind jouw verhaal wel echt geweldig hoor, net voor de 2de ivf, hoe is het toch mogelijk he? wat een wonder!

Geplaatst

O oke, ik wist de rede niet van jullie verhuizingen een eigen forum maken, maar volgens mij zijn er ook al een paar weg hier die toen mee verhuisd zijn toch?

ja er hebben er best veel afscheid genomen en helaas niet iedereen voldaan.

ja die twijffels en ik zag ook als een berg tegen die 2e ivf poging op, de 1e was zo'n grote terleurstelling dat die niet gelukt is, ik zag het gewoon ff niet zo goed meer zitten.

ja dit is echt een wondertje, maar ben nu als de dood dat het niet goed is, blij gemaakt met niets.

Ik voel me niet echt zwanger en dat maakt me onzeker.

Gast estrhalita
Geplaatst

Kan me wel voorstellen hoor dat Mies schrok. Jij bent ook nog niet aan het idee gewend.

En wat leuk dat hij promotie gaat maken. je kent het gezegde he, zeven goede, zeven slechte jaren. Dus ja tel maar na???

Ik ben de hele dag een soort Ballorig geweest (Playcity). de mannen hebben zich super vermaakt. Jens is alleen net heel hard van de bank gevallen en een echte ei op zijn hoofd. dus die ligt al sinds 6 uur op bed hij was zo moe. En ik ook trouwens.

Robbie zit op zijn Ipad te youtuben haha.

Geplaatst

Nou dan moet het goed komen, we zijn vorige maand 7 jaar getrouwd, dan komen nu de 7 goede jaren hihihihi

Leuk, waar is dat?? ook Rottedam??

Hoe weet jij toch van al die plekken om heen te gaan???

Ach arme Jens, bult op zn hoofd, maar wel lekker dat ze zo moe zijn na een dagje spelen.

Hahaha Robbie youtuben, wat kijkt hij dan??? kinder filmpjes

Knap hoor dat hij weet hoe het werkt

Gast estrhalita
Geplaatst

Nee het was in barendrecht. Veel via vrienden en kennissen en zoeken op internet. Donderdag gaan we naar drievliet. Ben benieuwd of dat leuk is

Ja YouTube ik heb favorieten aangemaakt en eigen filmpjes erop gezet en zij ( Jens en robbie) weten precies hoe het werkt. Aanzetten. Openen van YouTube of spelletjes, filmpje zoeken. Aanzetten, nieuw filmpje etc etc. Het is dat ze nog niet kunnen typen haha maar ze kunnen er uren zoet mee zijn. Mag niet hoor. Robbie alleen tussen de middag als Jens slaapt en voor het slapen gaan soms samen een half uurtje of zo

Geplaatst

Ik had het ook al ff opgezocht :-) ziet er ook leuk uit.

Jij woont natuurlijk in de randstad, daar is misschien veel meer te doen dan hier midden in het land kleine dorpjes.

Drievliet lijkt me ook nog leuk ja, wij gaan in September misschien naar Juliana toren, maar Drievliet lijkt me ook zo iets.

Wat zijn ze dan al wijs he als ze zo met de pad om kunnen gaan, dat kan ilona nog niet hoor.

Weet jij of het kan dat als je zwanger wordt via iui/ivf/icsi en zo door alle hormonen daarom al in de ww vrij duidelijke zwangerschapsverschijnselen kan hebben als je zwanger ben, zoals ik heb gehad, en dat ik nu op de natuurlijke manier zwanger ben er langer over doe of zo iets??

Ik begin nu wat aan mn borsten te voelen dat ze iets gevoeliger zijn en ja ik voel echt wat in mn buik soort ongi gevoel en zo, maar weet niet als ik niet had geweten dat ik zwanger ben zelf zo iets had van ja wat ik voel is zwanger.

Allen echt mn onderrug/bekken daar heb ik een soort pijn dat ik heb als ik iets met mn lichaam heb kan ook ziek zijn.

Ben ook wel moe maar niet dat ik met mijzelf loop te slepen en echt niet misselijk of zo iets.

Dit alles maakt me onzeker omdat ik de andere keren zo over duidelijk zwanger was

Gast estrhalita
Geplaatst

Meid de andere keren ben je zwanger geraakt met hormonen en nu zonder misschien dat het daarom anders voelt. Ook ksn elke zwangerschap anders voelen en er zijn zat vrouwen die niks voelen. Een miskraam kan altijd dat zegt niks over hoe je je voelt hoor. Bij mijn miskraam was ik hartstikke misselijk, maar mij testen waren heel licht en negatief dus het zegt echt niks meid probeer je geen zorgen te maken je kan er niks aan veranderen

Geplaatst

Nee ik weet het, ik kan er niets aan veranderen en ik moet gewoon de echo afwachten ik weet het.

Sorry ik zit nu al dagen hier over te kletsen is niet zo leuk voor jou misschien

Gast estrhalita
Geplaatst

Dat maakt toch helemaal niet uit daaris dit forum toch voor

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden