Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Gast estrhalita
Geplaatst

Morgen ben ik er de hele dag niet. We gaan met de kids op pad waarschijnlijk weer naar de Efteling haha

Gast estrhalita
Geplaatst

Diana wij zijn uiteindelijk niet naar Drievliet gegaan, maar weer naar de Efteling. De jongens vinden het daar zo leuk en Jan was er ook al 2 jaar niet meer geweest. We waren en om 9.45 uur. Het was wel druk, maar met die handicaptoeganskaart van Robbie hoefde we nergens in de rij te staan en dan is het echt goed te doen hoor. Zelfs naar de show van Ravelijn geweest. Was leuk. Om 17.15 uur gingen we pas weer naar huis. Drievliet moet nog maar even wachten. Wilde volgende week donderdag gaan, maar mijn vriendin vindt het iets te prijzig zo aan het eind van de vakantie. Dus gaan we (als het weer het toelaat) naar Plaswijckpark.

Ik ben vandaag weer niet veel online. De fotograaf komt vanmiddag om 16 uur foto's maken dus ik denk dat jullie wel weten wat ik ga doen vandaag. Opruimen en poetsen. En tussendoor moet Robbie ook nog naar de logopediste. En als de fotograaf komt gaan de kids even bij de oppas spelen. Vanavond gaan Jan en ik even lekker samen uiteten.

Medusa hoe voel je je? Heb je nog een extra test gedaan? En heb je Mies nog gesproken? Hoe laat heb je de echo de 12de?

Geplaatst

Es, zelf denk ik dat je niet veel zal missen aan drievliet. Persoonlijk vind ik het leuker als ze wat ouder zijn. Er zijn veel dingen waar ze niet in mogen, maar voor jamillah hoefde ik dan ook niet te betalen.

Wat wel heel leuk is en niet duur is sprookjes wonder land in enkhuizen, maar dat is voor jullie wel een stuk rijden.

Geplaatst

Dabk je wel Diana.

es, je huis netjes gehad voor de fotograaf??? wanneer staat je huis op funda, ff zeggen :-)

Dat is nog eens op een leuke manier naar de efteling, niet overal zo in de rij staan.

Ik wil dit najaar eens kijken bij plopsaland indoor is ook niet zo duur en lijkt me wel leuk voor ilona al.

Nee ik heb geen test meer gedaan, ik voel amper aan mn buik dat ik zwanger ben geen bandenpijn of iets dat ongi gevoel heb ik ook amper en gister eigenlijk de hele dag niet.

Merk alleen dat ik moeier wordt en zondag voelde ik nog niets aan mn borsten en dat wordt steeds meer.

Ik kan wel janken ben zooo bang dat niet goed is, vannacht droomde ik dat ik heftige bloedingen had

Ik heb beide keren het afwachten tot de echo me niet zo gevoeld als nu

Gast estrhalita
Geplaatst

Diana, Jens gaat zowieso niet in veel attracties en wij hebben Robbie nog die een stuk groter is en wel al in veel dingen mag. In de Efteling gaat hij ook in heel veel attracties, behalve natuurlijk die echte achtbanen etc haha. Maar deze vakantie zit drievliet er niet meer in hoor. Het wordt begin deze week mooi weer dus hup zwembad op en genieten maar. Even voorbruinen voordat we met vakantie gaan. de jongens zijn nu trouwens wel heel erg verkouden zeg.

renaat ik denk dat het niet meer dan normaal is hoor dat je zo twijfelt. Volgens mij heeft iedereen dat die in de medische molen zit. Vooral als je al eens een miskraam hebt gehad. Bij Robbie maakte ik me totaal geen zorgen. Bij Jens wel en eerlijk gezegd kwam dat door het forum. Je leest hier veel geluk, maar ook heel veel ongeluk. En jij houdt je maar vast op wat je voelde bij de vorige keren dat je zwanger was, maar dat zegt echt helemaal niks. Bij Robbie deden mijn borsten verschrikkelijk pijn, bij Jens voelde ik ze helemaal niet. Als voorbeeld. Dus ik denk niet dat je je daar aan moet vast klampen. Je hebt ook miskramen gehad terwijl je je wel zwanger voelde......................??????

Geplaatst

Ik heb net een digitale test van cb gedaan en die geeft 3+ aan

Ik weet het Es, maar ik ben geeneen keer zooo onzeker geweest als nu, ik kan het gewoon niet los laten, en klopt wat je zegt heb ook miskramen gehad terwijl ik me wel zwanger voelde.

En je hoort inderdaad van vrouwen die meerdere keren zwanger waren geen een is hetzelfde maar toch krijg ik het niet rustig in mn hoofd.

Ik probeer alle logica bij mijzelf toe te passen, maar ik kan alleen maar dneken aan de ontbrekende kwaaltjes.

lekker hoor ff voorbruinen voor de vakantie, heerlijk vooruitzicht

o ja we hebben de echo om 11.30

Geplaatst

ik ben "nog"maar 5.2 week zwanger maar de cb digital geeft 3+ aan dat is meer dan 5 weken, ondanks dat ik maar 2 dagen ruim 5 weken ben, dan moet het toch goed zitten met de hcg?

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja natuurlijk zit het goed qua HCG. Meid echt ik heb echt sterk het gevoel dat het goed zit hoor. Je test streepje kwam ook zo snel, dat deed hij bij mij bij Robbie nog niet eens en toen teste ik ook pas toen ik bijna 5 weken was. En vraag echt maar om je heen dat heel veel vrouwen anders voelen bij een zwangerschap. En misschien wordt dit wel een jongen en dan voel je je misschien wel heel anders. Mijn nichtje heeft een zoon en toen een meid. De zwangerschap van die zoon, merkte ze niks. Heel de zwangerschap niet, behalve natuurlijk de buik haha. De 2de was een meid. Vanaf week 7 t/m week 40 is ze ziek geweest. Bijna alleen maar op bed gelegen, spugen, bekken. Gewoon echt ziek. Probeer jezelf wat rust te geven en over 1,5 week heb je je echo. Dan zie je een hartje kloppen en dan komt de onderzekerheid weer tot de 2de echo hahaha. (Geintje)

Geplaatst

Hey ja stil he,

Ja gaat goed met me, nog steeds geen last van kwaaltjes.

Ik kan al zeggen volgende week de echo dat klinkt al beter, ben wel rustiger dan vorige week.

Vanmiddag lekker van het weer genieten, zo een badje opzetten voor ilona.

Ben jij al klaar voor de vakantie??

Gast estrhalita
Geplaatst

Nog niet klaar voor de vakantie. Druk met het badje buiten, spelen genieten van het mooie weer. Vrijdagmorgen heb ik nog de hele dag te tijd om alles te doen. En vrijdag rond 21.00 uur gaan we rijden. Wel super veel zin in hoor.

Gast estrhalita
Geplaatst

Wij al 2 dagen heerlijk lekker thuis robbie is alleen echt snipvekouden en Jens begint ook al. Vandaag trouwens een nieuwe Autostoel voor Jens gekocht. Zo'n vervolg stoel al. Hij zit er prins heerlijk in.

Hè wees trouwens blij dat je geen kwaaltjes heb. Hopelijk blijft het je hele zwangerschap

Geplaatst

welk model??

Ilona zit al vanaf het voorjaar in een vervolg autostoel.

Zo 1tje waar je de zitting los van kan halen dat je alleen een stoel verhoger heb, en voor nu met rugleuning, alleen in dit model heeft zij nog eigen gordel erin inplaats van dat zei met de autogordel vast gezet wordt

Gast estrhalita
Geplaatst

Oké die van mij echt alleen met de autogordel. Maxi cosi rodi. Robbie heeft hem ook. Veel makkelijker zit ook lekkerder denk ik

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja dat idee heb ik ook. Officieel mag het pas vanaf 3 jaar en soms zie je 3,5 jaar staan. Maar ja hij is groot voor zijn leeftijd en weegt 15 kilo

Geplaatst

Ik word niet goed van ilona, ze is zoooo stout de laatste tijd echt niet leuk meer.

Ze mag een hoop met spelen en doen maar dan net wat niet mag doen, vanmorgen een armbandje en kettinkje voor dr gekocht en vanmiddag is ie alweer helemaal stuk, kapot getrokken.

Werd echt super boos, vind het niet leuk hoe ze doet, hoop dat dit snel overgaat.

Gast estrhalita
Geplaatst

Hier 2 hele agresieve mannetjes, die slaan, duwen, schoppen en bijten. Mekaar maar ook mij en weet je wat jens soms zegt: Je moet je bek houden" Van wie hij dat heeft weet ik niet, wij zeggen dat niet. Als ik boos op hem wordt dan schreeuwt hij keihard NEEEEEE tegen mij en slaat dan nog even lekker een keer. Zal de leeftijd wel zijn hoop ik. Maar inderdaad om gek van te worden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden