Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oke, snap hem. Ja, dat is ook leuk dat ze zich weten te vermaken. Spelen Robbie en Rens ook samen? Nou, het is nu herfst hier! Brrr. je zult maar op de camping staan.......bye. Joy1

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Gast estrhalita
Geplaatst

Medusa, ik zou afwachten tot maandag, maar omdat je al roze afscheiding hebt gehad kan het misschien best wel. En anders even overleggen met het ziekenhuis.

Ja wij gaan een eigen huis bouwen op een stuk grond aan de andere kant van Rotterdam. Dat heb ik hier een tijdje geleden al gemeldt hoor, maar misschien over heen gelezen. Heel spannend allemaal.

Joy ja hier spelen ze wel leuk met elkaar, maar ook veel vechten hoor. Jens en Robbie hebben beide losse handjes en willen altijd met hetzelfde spelen zeg maar. Maar de tv is toch wel favoriet hoor met dit weer. Hun eigen speelgoed is toch niet zo leuk zeg maar. En kleien, kleuren of puzzelen is leuk voor 3 min en dan is het klaar. Dus ja daar heb ik dan niet zo'n behoefte aan om alles op te zetten etc.

Gisteren zijn we wezen zwemmen. Jens niet laten slapen tussen de middag en hup naar een zwembad in Zoetermeer, want een onwijs gaaf peutergedeelte heeft met super glijbanen. Robbie vond het meteen leuk, maar Jens durfde echt niet van de glijbaan totdat hij een beetje gewend was. Nou hij bleef gaan, op zijn billen, rug, buik etc. Super cool. Dus van 13.30 tot 16.00 uur gezwommen. In de auto Jens wakker gehouden en om 18 uur lag hij gestrekt in bed. Vanmorgen tot 7.45 uur heeft hij geslapen haha.

Wat een weer vandaag zeg. Ik denk dat we vandaag niet veel doen en eigenlijk wil ik even kijken of ik vanmiddag even zonder kids naar de Primak kan. De sokken zijn heel goed van hun (ja ja ) en Robbie moet echt nieuwe sokken hebben. Kost maar 2 euro voor 5 paar haha. En met kids is dat geen doen, want het is daar altijd zo druk.

Geplaatst

Ik heb vandaag een test gedaan en die is super positief, ik ben met stomheid geslagen, ik voel me totaaaaaal niet zwanger.

Kruidvat tets 2 voor 5 euro, en binnen paar seconde stond de streep er, en hij is behoorlijk donker.

Ik bel morgen naar het zh en hoor wat ze te zeggen hebben

Gast estrhalita
Geplaatst

En gelijk een trikker ( of hoe zo iets heet) maar dan zou je dus toch natuurlijk zwanger zijn? En niet van die IVF (dus 3 maanden zwanger)

Geplaatst

ik heb met een zwangerschapscalculator alles ingevuld ff van een natuurlijke zwangerschap uitgaand en de vermoedelijke bevruchtingsdatum klopt precies wanneer we seks gehad hebben, kan haast niet missen, en ik denk echt niet dat het van de ivf poging is.

ja wilde eienlijk niet gelijk een tikker maken kon het toch niet laten, maar het lijkt gewoon te kloppen, nee helaas niet bijna 3 maanden denk ik.

Nee ik kan Mies niet bereiken dus ik hoop dat hij vanavond belt, ga morgenochtend natuurlijk gelijk bellen naar het zh, maar ga er van uit dat ik nu gewoon 3 weken moet wachten op een echo

Gast estrhalita
Geplaatst

Je hoort het vaker hè als mensen met ivf bezig zijn opeens natuurlijk zwanger raken. In jullie geval een echt wonder. Lachen toch

Gast estrhalita
Geplaatst

Ps morgen gewoon een clearblue tijds indicator kopen om erachter te komen hoe lang je bent

Geplaatst

Het zou natuurlijk te gek zijn als het nog van de ivf is, dan ben ik al bijna bij de 3 maanden, dat schiet lekker op, maar ik denk ook dat de roze voortekenen van ongi dus eigenlijk van de innesteling waren.

Ik bel morgen en hoor wel wat ze zeggen, ik dnek dat met ruim 4 nog niets op een echo te zien is, weet dus niet of ik dat wel wil om niet onnodg in paniek te raken.

ben wel als de dood voor een mk

Geplaatst

O ja dat zou ik kunnen doen

alleen de test is veel donkerder als toen bij ilona en bij de mk, dat maakt me weer aan het twijffelen

Gast estrhalita
Geplaatst

Gewoon clearblue morgen doen dan weet je al iets meer toch. Ps tip nu een leuke film op rtl4 of ik vind het leuk haha

Gast estrhalita
Geplaatst

Haha leuk juist verstand op 0 en kikken maar en de brandweerman is zo lekker

Geplaatst

Zo zal ff op jou reageren Es, wat super spannend een eigen huis laten bouwen, ik heb er waarschijnlijk totaaal overheen gelezen staat me niets van bij namelijk.

Wel Rotterdam dus.

Wat is dat primak??? nog nooit van gehoord.

Ik woon in een klein boerendorpje daar zijn de winkels niet op zondag open, en deze regio is ook heel christelijk lees zwaar van de kerk, omliggende plaatsen hebben wel geprobeerd maar gaat nooit lukken vanwege de kerk.

Michel heeft niet gebeld gister :-( ik heb paar keer dat nummer voor nood gebeld maar was steeds in gesprek.

Dan krijg ik de radiokamer en die kunnen dan vragen of michel ff naar huis wilt bellen.

Vrijdag 12 augustus hebben we echo.

Begin nu ineens wel zenuwachtige kriebels te krijgen.

xxx

Gast estrhalita
Geplaatst

12 augustus, spannend zeg. Maar vanmiddag zijn toch wel de winkels open, dus vanmiddag een clearblue test halen hoor. Dan weet je in ieder geval hoe lang je ongeveer zwanger bent.

Ik ben dan wel op vakantie dus mij even sms-en he hoe de echo was???

De Primark is een soort H&M maar dan nog veel goedkoper. Je kan er nooit winkelen zonder dat het er super druk is. In Nl maar 2 vestigingen, Hoofddorp en Rotterdam. Gisteren 20 artikelen gekocht voor 99 Euro. Voor mijzelf 6 t-shirtjes, 8 paar sokken voor Robbie, 2 setjes lingerie voor mij, bikinie voor mij, 2 hoedjes voor de zon voor de jongens, 2 zwembroeken voor de jongens, trianingsbroek met 2 shirts voor gymen op school voor Robbie, polo voor Robbie, trui voor Robbie. Lingerie was voor mij voor het eerst daar. 2 setjes voor 8 Euro. En het zit me toch lekker.

Het is wel een rommel winkel, omdat het zo druk is haha. En je moet er ook zonder kids naar toe gaan hoor. Tassen voor ons zijn ook heel heel leuk daar. Meestal ga ik op een ochtend als de kids er niet zijn, maar nu paste Jan op. Robbie zijn sokken waren allemaal te klein en die sokken daar zijn echt super. 4 paar voor 2 Euro. Dus 8 paar nieuwe sokken. Lachen he.

Wel spannend dat je Michel niet hebt kunnen spreken, heeft hij geen mail of zo daar dat je hem kan mailen of hij je wilt bellen? Of gewoon nog een keer het noodnummer bellen? Wanneer komt hij weer thuis?

Ben je al een beetje aan het idee gewend?

Zo eindelijk is het weer droog. Vanmorgen blijf ik thuis, beetje opruimen, strijken (5 wassen gisteren gedraaid) en na een middagdutje ga ik lekker fietsen, boodschappen doen en ik denk even onkruid verwijderen terwijl dejongens lekker buiten spelen.

Geplaatst

Zo he 20 artikelen voor 99 euro, dat is niet duur nee, is dus niet gek dat ik er nog noooooit gehoord heb :-) er zijn er maar 2 in nederland.

ja heeeel spannend 12 augustus echo, ze bevstigde dat ik dan toch echt zwanger ben als de test zo overduidelijk was en al 4 dagen overtijd, maar ik maak me zorgen dat ik me niet zwanger voel, ben gelijk bang dat het niet goed is.

Voel wel ietsjes steken in me buik en zo ,maar niet op de manier zoals de vorige keer, toen kon ik geen slipje verdragen tegen mn buik.

Ik heb hem vanmorgen gemaild dat als hij dit leest hij me wil bellen, ook al is het vannacht ( hij heeft nacht dienst ) dat er niets ergs aan de hand is maar dat ik hem wel heeeeel graag iets wil vertellen.

maar hij leest lang niet elke dag of in dit geval nacht zn mail.

Ga dus ook nu overdag dat nood nummer niet bellen, hij slaapt nu en heeft die rust nodig.

Ja als daadwerkelijk een hartje hebben zien kloppen dan hebben we s avond seen leuk kado voor mn schoonouders die zijn 40 jaar getrouwd.

Michel komt thuis op 11 augustus als ik dus 7 weken zou zijn.

Jaaaa ik stuur je wel een sms dan :-)

schiet ook al op dat jullie weg gaan, lekker hoor

Gast estrhalita
Geplaatst

Elke zwangerschap kan anders voelen hoor. Bij Robbie had ik enorme pijn in mijn borsten en af en toe misselijk. Bij Jens had ik nergens last van, pas toen ik wist dat ik zwanger was was ik heel af en toe misselijk, maar dat ben ik nu ook wel eens haha. En bij die miskraam was mijn test heel licht, dus HCG te laag. Bij jou is je HCG goed, want je test slaat meteen uit. Meer kun je nu toch niet doen. Die onzekerheid zou je ook hebben als je met IVF zwanger zou zijn geworden, je moet toch wachten tot je echo en tot die tijd blijf je onzeker denk ik.

Ja 5 augustus gaan we weg en 14 august zijn we terug. Even een weekje naar de zon, hopelijk. want de laatste weken is het daar ook niet echt super weer.

Geplaatst

Dat is waar dat elke zwangerschap anders voelt, maar je vergelijkt met de ervaring die je heb, maar ook als ik met ivf zwanger geworden was ben ik net zo onzeker, heb nu alleen me de hel van ww bespaart!!! dit was de makkelijkste ww ooit hahahaha.

hoop het ook voor je dat het weer daar opknapt, thuis zijn met regen en zo is al K#T maar met vakantie al helemaaaaal.

er zit niets anders op dan afwachten tot 12 augustus.

heb me maar net opgegeven bij MvM

Het is maar beter als ik niet misselijk word en zo, Michel is er voorlopig niet en ik moet dan toch in mn upje hier alles blijven doen.

kan het me niet veroorloven om me ziek te voelen.

Geplaatst

die CB testen met aantal weken geeft max 3+ aan, daar zit ik sowieso al aan dus dat heeft geen zin

Mischien dat ik nog een gewone test doen met + en - vandaag.

x

Gast estrhalita
Geplaatst

Nee hoor want volgens mij werkt die zo dat hij geeft 1-2 weken of +3 aan en dat moet je er 2 weken bij optellen van de 1ste weken voor de bevruchting. Want anders zou iedereen +3 hebben als je wacht tot je nod namelijk en ik zie hier vaak genoeg dat mensen 1-2 weken hebben terwijl ze op testdatum testen.

Gast estrhalita
Geplaatst

Dit staat op de site van clearblue

Verklaring van de uitslag

Je huisarts berekent de zwangerschapsduur op basis van de eerste dag van je laatste menstruatie. De conceptie-indicator vertelt je hoeveel weken geleden de bevruchting plaatsvond. De bevruchting gebeurt ongeveer twee weken voordat je volgende menstruatie zou moeten beginnen.

Uitslag van de test Verstreken tijd sinds de bevruchting Zwangerschapsduur bepaald door de huisarts (bij een cyclus van 28 dagen)

Je bent niet zwanger Je bent niet zwanger

Je bent zwanger, de bevruchting vond 1-2 weken geleden plaats. 3-4 weken

Je bent zwanger, de bevruchting vond 2-3 weken geleden plaats. 4-5 weken

Je bent zwanger, de bevruchting vond meer dan 3 weken geleden plaats. Meer dan 5 weken

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden