Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ow Es, ik krijg er helemaal de kriebels van!

Ik had trouwens ook geen klachten he?! Dus het zegt niks.

Het MOET gewoon lukken.

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ja Es, echt waar, ik was in mn ww echt misselijk, niet zo kots misselijk als jij de laatste week maar ik kon geen koffie meer verdragen en nog wat meer eten.

Sávond heel erg honger.

Op vrijdag mocht ik officieel en donderdagavond was mn buuv bij me en daar vertelde ik aan dat mn symptomen als sneeuw voor de zon verdwenen waren.

Ik ben nog wel misselijk na het eten of zo,maar eigenlijk niet noemenswaardig.

Maar eerlijk waar de dag voor mn officiele dag zijn mn symptomen verdwenen.

Kop op meid, het is nog niet over he.

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik kan er toch niks aan veranderen als het niet zo is. Dus ik moet me niet gek maken. Weet je de laatste zwangerschap wist ik duidelijk dat ik zwanger was. Steekjes in de liezen, gevoelig midden in mijn buik. Maar ja dit is ook een miskraam geworden dus misschien dat ik het daarom wel zo duidelijk voelde omdat het niet goed zat. Ik weet nog dat ik bij Jens een vriendin van mij aan de lijn had 2 dagen voor mijn testdag en zei dat ik zeker wist dat ik ongesteld zou worden. Zo voelde het echt, maar ik was zwanger.

Ik vraag mij nu gewoon af, waarom ben ik vanaf vrijdag t/m vanmorgen zo misselijk geweest.

Jan is vanaf vrijdag ziek zeg maar. Een griepje. Beetje verhoging, niet verkouden, maar enorme spierpijn. Hij is gisteren zelfs naar het zkh geweest omdat er gedacht werd aan de mexicaanse griep. En omdat mijn oren nu suisen en ik een beetje pijn in mijn keel heb dat ik misschien al die dagen wel een griepje onder de leden heb al die tijd. Mijn buik is wel 's avonds behoorlijk opgezet haha. Mijn broek moet echt open en mijn spijkerbroeken zitten niet echt lekker. Wel mijn spijkerbroek van na de bevalling haha.

Even gewoon heel wat anders. Wat een weertje he. Echt genieten gewoon. Wat gaan jullie met Koninginnedag doen? Ik zit een beetje met mijn ziel onder mijn armen die dag. Jan moet werken van 12.00 tot 05.00 uur de volgende dag. Om naar activeiten te gaan met de duo wagen is gewoon echt niet te doen en de hele dag thuis zitten bah daar moet ik ook niet aan denken. Dus vraag ik aan iedereen wat die gaat doen om ideeen op te doen.

Geplaatst

Es, ik vind het knap dat je tot vrijdag gaat wachten. Ik zou het niet kunnen, en dat bleek ook wel met het vroege testen de laatste keer.

Hier ook geen plannen hoor voor koninginnedag. Danny is ook de hele dag aan het werk (5.30 tot 23.00) arghhh!!!!!

Ik heb geen idee wat ik er van moet gaan maken. Dus ook ik ben benieuwd naar de tips :-)

het weer is inderdaad werelds, zelfs hier aan de kust is het lekker. Jammer van de aanhoudende wind, maar dat hebben jullie daar denk ik niet zo erg?

Ik zit hier op mijn werk mijn laatste uurtje weg te kijken. Ik stik vanaf vanmiddag al van de koppijn, echt maar aan 1 kant, dus het begint migraine te worden. Ben ook misselijk en aan het :puke: Dus het beloofd weinig goeds.

Straks lekker naar huis een door naar bed!

Gast estrhalita
Geplaatst

haha en ik hoopte gewoon van jullie beide wat tips te krijgen.

Weet je waarom ik wacht tot vrijdag. BIj de miskraam heb ik alleen maar licht positieve testen gehad. Nu wil ik dat niet, ik wil gewoon een goede duidelijke test. Zodat ik na 1 test klaar ben. Wij krijgen geen bloed test.

Balen zeg van die hoofdpijn en misselijkheid. Thuis maar weer meteen naar bed.

Geplaatst

Ja, begrijp dat je dan liever wacht tot vrijdag.

Met koninginnedag is Michel er natuurlijk ook niet, normaal gaan wij in de middag met mn zus/zwager en de kinderen en vrienden van hun op het terras wat drinken hapje eten en dan later naar huis.

Nu weet ik het niet, ze weten niet dat ik zwanger ben, ga natuurlijk niet drinken en tja ze gaan vragen stellen.

Maar mn zusje en dr vriend gaan dit keer ook mee en voornamelijk ook omdat ik er ben, weet niet zo goed wat te doen.

Vanmiddag weer fysio gehad, ik mag niet meer met mn benen over elkaar zitten, en moet al gaan beginnen met kussentjes verhogen.

Krijg steeds oefeningen mee die er moeten voor zorgen dat mn spieren rond mn bekken niet "slap" worden door de hormonen en dan zo minder b.i.

Geplaatst

Vrijdag word zo te horen een rustige dag voor ons allemaal:glasses1:

Renaat, kan je niet zeggen dat je paracetamol hebt genomen voor je hoofdpijn (die dan natuurlijk is afzakt) en dat je daarom niet drinkt?

Ik heb een afspraak voor een 3d echo gemaakt voor de 26e van mei, dan kunnen we zien wat het gaat worden!!!:wav:

Geplaatst

Misschien een idee om hier een klein agenda'tje te maken voor onze afspraken? Ik vergeet het zo snel en dan zijn we een beetje op de hoogte van alles?

Zoiets als dit:

30 april Es testen

3 mei Renata eerste echo

20 mei Diana controle Gyn

26 mei Diana 3d echo + geslachtsbepaling

Geplaatst

Wat spannend en ontzettend leuk dat je dan je 3d echo heb en je het geslacht weet.

Heb je ietsjes voorkeur???

Voorkeur is niet echt het goede woord.

Ik zou een jongetje heel leuk vinden maar diep in mn hart nog een meisje zou ik stiekum ook wel heel leuk vinden.

Ja, ik vind het prima een lijstje hier, maar ik weet niet wat Es er van vind.

Misschien vind zij het wel confronterend mocht ze niet zwanger zijn, kan me dat heel goed vorstellen als dat zou zijn.

Es??? bij deze een vraag aan jou, mocht je niet zwanger zijn hoe vind jij het dan als wij dit topic ook gebruiken als ons zwangeren topic??? gewoon eerlijk zeggen.

Gast estrhalita
Geplaatst

Nee joh gewoon doen. Ik leef toch met jullie mee. Nou ik heb geen kwaaltjes niks meer. Ben wel heel erg grieperig, pijn in mijn keel. Dus voel me klote. Met Jan afgesproken dat we vrijdag testen. Als we zwanger zijn willen we een duidelijke streep en geen onzekerheid met een halve lichte streep of zo. Maar ik ben ik al wel 2 dagen niet naar de wc geweest dat is wel een kwaaltje

Geplaatst

Ik heb nog steeds goede hoop hoor voor je dat je zwanger bent.

Ik begrijp het dat je wacht tot vrijdag, dat is al snel dat scheelt nu wel.

Geplaatst

Een berichtje met de data.

30 April test dag Es

3 Mei 1e echo Renaat

20 Mei controlle gyn Diana

26 Mei 3D Echo + geslachts bepaling Diana

26 Mei afspraak vk en echo Renaat

Geplaatst

19 Mei gaat Michel weer met Ilona naar het cb voor het eerst naar het peuter-buro, dan gaan ze het ook over haar praten hebben of beter gezegd niet praten.

Ik maak me daar een beetje ongerust over, niet over Ilona ik geloof er wel in dat ze gaat praten, maar meer dat ze iets gaan opleggen en Michel heeft wat dat betreft een kort lontje, had al aan hem gevraagd of ik de afspraak zal verzetten dat ik ga maar dat hoefde niet.

Ik ben erg benieuwd wat ze te zeggen hebben.

Hoe gaat het bij jens met praten???

Gast estrhalita
Geplaatst

jens zegt de laatste tijd alleen maar Bumba, Eendje, Mama, Papa en eten. meer echt niet. Ik heb het nagevraagd bij de therapeute van Robbie en meer hoeft ook echt nog niet. Het komt vanzelf. Ik ben ook benieuwd. Ik moet 10 mei met beide naar het peuterburo. Robbie zijn laatste prikjes volgens mij. Bah.

Geplaatst

Dat zeiden ze op het cb de corige x ook, ze hoeft niet veel te zeggen maar wel wat, en ze zegt wel papa en mama maar niet gericht naar ons en dan telt het niet ze het zegt, zeiden ze.

Ik heb Michel gezoend van het weekend, dat had ik beter niet kunnen doen, ik heb me toch een prutlip waar je U tegen zegt. pfff lekker zeg

Gast estrhalita
Geplaatst

haha ik lig naast Jan 's nachts dat had ik ook beter niet kunnen doen, heb nu de griep hahahaha

Geplaatst

Lekker zijn die mannen zeg!! laten ze hun vacillen bij zich houden hahaha

Hier begint langzaam aan de zenuwen te komen voor de echo maandag.

Begin een beetje bang te worden dat het hartje niet klopt.

Gast estrhalita
Geplaatst

de test vanmorgen negatief. Ik ben dus niet zwanger. Gelijk zkh gebeld omdat de dossiers vandaag worden besproken en maandag mag ik terugbellen over het hoe en wat voor misschien nog 1 (allerlaatste) poging.

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik wil zo graag nog 1 poging wagen en ik krijg altijd mijn zin van Jan dus ja, maar dat is echt de allerlaatste poging want het vergt te veel van onze relatie al die pogingen.

Ga nu lekker genieten van het weer, de kids zitten op de creche dus even Estherdag.

XX

Geplaatst

Je komt wel relaxed over ondanks dat het mislukt, goed van je.

Als het teveel vergt van jullie relatie dan is nog 1 poging denk ik ook zat. ( makkelijk gezegd misschien )

Geniet lekker vandaag, morgen met koninginnendag lekker een roseetje of wat dan ook drinken.

X

Gast estrhalita
Geplaatst

Lees maar even terug dat ik van het begin af aan al gezegd hebt dat het niet goed was met deze poging. En dat heb ik (ondanks de misselijkheid) altijd in mijn achterhoofd gehouden. Tuurlijk baal ik enorm en als ik net de buuf langs zie komen met de kinderwagen met baby denk ik echt KUT. Maar ja ik heb 2 kanjers. En 1 poging komt er nog aan. Misschien had het wel zo moeten zijn.

En ja morgen haha. Ik drink geen alcohol dus nee geen roseetje voor mij. Nu ik niet zwanger ben ga ik (bij goed weer) met oma en opa en de kids naar de kermis. Leuk voor de jongens.

Geplaatst

Drink je helemaal niet????

Ja je dacht het de hele tijd al dat klopt, maar met jens dacht je ook dat het mislukt was.

Nou morgen lekker naar de Kermis.

Je heb gelijk, je heb 2 kanjers thuis, dat is natuurlijk fantastisch.

Zou je het goed naast je neer kunnen leggen als de laatste poging ook niet lukt???

X

Geplaatst

Jeetje Es! Dat had ik echt helemaal niet verwacht. Wat onwijs balen!!!

Ik heb nog wel wat in de koeling voor je, ik hoop dat dat iets helpt!

Sterkte meis! Vind het echt heel erg voor je.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden