Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Gast estrhalita
Geplaatst

lekker he shoppen online. Heb je ook niet zo'n last van je reuma. Wijntje erbij, o nee je bent zwanger haha

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Gast estrhalita
Geplaatst

PS ik ga afsluiten. ben moe en ga lekker in bed tv kijken.

Tot morgen

Geplaatst

Renaat fijn dat je toch geslaagd bent.

Es, word een leuke week zo te horen!

Inderdaad heb ik nu al nesteldrang denk ik. Maar is ook voor de verkoop, want die gaat hoe dan ook door.

Heb hier gisterenmiddag huilend in de kamer gezeten door de buren. Leg het nog wel eens uit wat er gebeurde, maar het is echt TE ERG!!!!!!! Ben er nu nog van uit mijn humeur.

Fijn weekend nog.

Geplaatst

Ik ga liever gisteren dan vandaag, maar goed.......de laatste dingen moeten afgemaakt worden en dan het bord i nde tuin en dan zien we wel.

We kunnen altijd bij mijn ouders in huis, en anders huren we wel wat. Misschien niet handig en erg heftig, maar hier blijven geeft mij nachtmerries. We slapen allemaal bijna geen nacht (en middag).

Geplaatst

Esther, Ik had ook iets heel raars..het leek wel op een zakje met een draadje eraan en ik dacht..ben ik nou toch zwanger geweest???Ik dacht van wel...Ik heb het keurig opgevangen in een bakje...direct naar de gyn. gebracht en volgens hem was het een stolsel...Vond ik ook wel weer jammer want ik had het dan fijner gevonden om het dan op die manier af te sluiten, klinkt ook wel weer lullig maar dan was ik toch zwanger geweest...

Joy1

Gast estrhalita
Geplaatst

Diana klinkt niet echt gezellig met jullie buren. In mijn eigen huisje had ik een bovenbuurman die altijd als ik sliep boven mijn hoofd keihard muziek ging aanzetten, stampen etc etc. Hele gesprekken gehad met de woningbouw. Hij huurde nog en ik had het huis gekocht. Maar hij gaf altijd mij de schuld ik had volgens hem altijd housemuziek aan. Nou ik werkte de hele dag en als ik thuis kwam lag ik op de bank tv te kijken. Was ook blij dat ik op een gegeven moment bij Jan kon intrekken. Laatst langs mijn oude straat gereden en hij woont er nog steeds. Echt te belachelijk voor woorden.

Joy1 dan zal het bij mij ook wel een stolsel zijn geweest misschien. Ik ben echt enorm ongesteld. Een tampon kan ik niet indoen. Die lekt meteen door zeg maar. Loop met dik nachtmaandverband in.

We hebben vanmiddag een kraamfeest. Kindje is nu 1 maandje oud. Heb het kindje al gezien. Het is echt zo'n feestje van gezien en gezien worden. Weet ook niet echt wat ik aan moet. Een spijkerbroek is zeg maar "not done".

Renaat ik zou ook zenuwachtig zijn hoor voor de 1ste echo. Het blijft toch spannend he.

Geplaatst

Renaat, ik snap dat je onwijs bang en zenuwachtig bent!! Nog 1 nachtje en dan is het zover. Wel balen denk ik dat je pas 's middags gaat? moet je de hele ochtend nog doorkomen. Maar het komt vast helemaal goed, en dan is alle spanning weer vergeten.

Es heb je al kleding uitgezocht? Heb je evengoed wel zin in het feestje?

Nog leuke plannen voor vandaag in petto?

Ik wilde mijn zolder gaan opruimen, maar hubbie moet tot laat werken, denk een uurtje of 23.00 en ik ben opgestaan met knallende koppijn, gaan we dus maar niet doen.

Liefs Diana

Geplaatst

Es, jeetje er dus ook nog een "dresscode" voor een kraamfeest.

Ik hoop dat het wel gezellig wordt vanmiddag.

Balen dat je zo'n hoofdpijn heb Diana, neem je toch paracetamolletje.

Ik heb al vanaf het begin een angstig gevoel over een bbz, weet niet waarom, maar dat is steeds een knagend gevoel geweest.

Ik moet echt dringend boodschappen doen, dus komt eigenlijk wel goed uit dat het pas om 14.15 is dan heb ik dat in huis.

Mn buuv gaat mee.

Ik heb nu al een paar dagen, niet dat ik echt misselijk ben en dan overgeven, maar dat ik een beetje moet hoesten en dan ineens in een hoest moet spugen, en daarna hou ik een wat misselijk gevoel over.

Als Ilona op bed ligt dan ga ik ff op mn gemak die jurk bestellen.

Gast estrhalita
Geplaatst

renaat als je een bbz had heb je enorme buikpijn volgens mij hoor. Dus daar zou ik me maar niet zo druk om maken. En de kwaaltjes zegt niks. Die nemen af en weer toe. We gaan gewoon van het beste uit.

Ik weet nog niet wat ik aan doe. Jan is net wakker. Ik moet ook nog douchen. Ik denk een witte spijkerbroek met Uggs een T-shirt en een vest of zo. Een rokje heeft geen zin, want de kids gaan mee.

Geplaatst

Wat kan je je zelf gek maken he, het gevoel van een bbz is nergens op gebaseerd, weet ook niet waarom ik dat knagend gevoel heb, gelukkig morgen de echo.

Het klinkt prima wat je nu zegt wat je aan gaat trekken, hoop dat het een leuke middag wordt.

Ik heb verschrikkelijk vreet bui vandaag, komt door de zenuwen voor morgen, en ik haat mijzelf dan.

Ik wil zo min mogelijk "slechte "dingen eten in mn zwangerschap elke pondje moet er ook weer af, en ik heb al zo, n strijd om mn overgewicht er af te krijgen.

Es fijne middag

Geplaatst

heb paracetamolletje genomen dus hoofdpijn is minder en nu niks meer te zeuren. Lekker rustig dus!

Wilde een poging tot slapen doen, maar de buren hebben besloten dat dat niet gaat gebeuren. Ga maar op de bank een filmpje kijken en misschien waait mijn rothumeur dan over.

Wens jullie een fijne middag, nog een fijn weekend, en ook morgen voor renaat natuurlijk een fijne echo.

Geplaatst

Hallo girlies,

Allereerst Es, wat jammer dat het niet gelukt is.... Heel jammer. Ja wie weet wat het was dat stolsel, zou zomaar kunnen hoor. We weten er nog zo weinig van. Maar moed houden en op naar de volgende poging hoop ik. Mijn koelkast ligt ook nog vol van de afgebroken poging, dus wie weet kan ik je ook helpen?

Verder ben ik zojuist gestopt met de rubriek zwanger/november 2010 hoor. Het is veel leeswerk en er wordt echt nooit op een berichtje van mij gereageerd. Niet erg hoor, want ik kan hier mijn eitje kwijt gelukkig. Maar geen zin meer. En jullie schrijven al zoveel, hihi, dat is al stof genoeg om te lezen. :icon_rendeer:

Wel leuk zo'n datumlijst, vooral als het Es het ook ok vindt, ik ga zo ff mijn agenda halen.

Hier lijkt het nog goed te gaan. Morgen de combitest. Ik vind het heel spannend hoor. Hoe zal het gaan met Petit, wat voor een cijfer zal er uit komen??? Afijn. We zullen zien. En jij ook veel succes morgen Renata, ik hoop dat het allemaal supergoed is.

En ik ben nu:

TWAALF WEKEN

joepie, en inmiddels nog twee dagen erbij. Toch blijf ik het nog maar spannend vinden. En echt het gevoel dat ik zwanger ben, naast dat ik supermoe ben en sneller geprikkeld, hou ik nog niet zo goed vast. Maar misschien is dat ook omdat het een tweede is, en je het al druk genoeg hebt met die eerste.:glasses9:

Buren, breek me de bek niet open.... Wij wonen in een oud huis, met nogal dunne muren en een kamerverhuurpand naast ons. Dan heb je soms buren die je bijna niet hoort, en soms er één die je het liefst dood zou schieten, want behalve dat het niet mag, hihi, helpt dat toch soms wel heel goed. Ach ja, we hebben nu weer een nieuwe die we aan het trainen zijn.... Puppytraining lijkt het net. Liever niet dit, liever niet dat, zou je ook... Puntje puntje puntje. En dat allemaal onder het mom, van laten we het gezellig houden. Tot nu toe beweegt hij zich langzaam de goede kant op maar het kost veel ergernis en energie.

Ik zou nu eigenlijk heel hard moeten leren.... Dus... Ik ga ff mijn agenda halen.

Dan mail ik zo het lijstje. Groetjes, niki

Geplaatst

3 Mei 1e echo Renaat

3 mei nekplooimeting + bloed Niki

20 Mei controlle gyn Diana

26 Mei 3D Echo + geslachts bepaling Diana

26 Mei afspraak vk en echo Renaat

26 mei afspr Gyn niki

groetjes, niki

Gast estrhalita
Geplaatst

Wel lachen hoor dat we alleen nog maar hier schrijven en niet op andere topics. Het is gewoon allemaal te veel en mensen houden zich bijna alleen met hun zelf bezig.

het kraamfeest, man wat een stelletje bij elkaar haha. Echt gezien en gezien worden. En vooral die kids allemaal gekleed in merkkleding. Een meisje helemaal in Burbery. Echt te gek voor woorden, maar ja wie ben ik he. Het is een klant van ons dus heb me netjes gedragen en achter de kids aan te rennen. Het was een restaurant en de voordeur stond open dus je moest de hele tijd opletten. Allemaal ophogingjes, verlagingen etc. Dus niet echt kindvriendelijk haha. Maar we hebben het overleefd.

Nou zal ik mijn agenda ook invullen haha.

Morgen met de kids op visite

dinsdag fotoshoot

woensdag fotoshoot

Donderdag sauna met Jan

Of bedoelen jullie niet deze agenda (geintje..........)

Nee hoor houden jullie maar lekker je lijstje hier bij.

He Renaat en Niki succes morgen en laat even weten hoe alles was he.

Geplaatst

Niki, wil toch wel ff zeggen, je heb de 12 weken grens gehaald, je kan nu wel echt gaan geloven dat het goed gaat. SUPER!!!

O jee, nee Es dat is ook niet echt mijn ding, al die merkkleding enzo opgedirkt.

Je heb het overleefd :-)

Misschien zijn we wel teveel hier gekliekt om ons nog ergens anders tussen te proppen in een topic hihihi kweet ook niet.

Morgen je combitest, spannend hoor, zal vast wel goed zitten.

Es, je kan wel in je lijstje zetten wanneer je weer gaat beginnen met spuiten en dergelijke, het is ons lijstje, we mogen lekker zelf bepalen wat we erin zetten :toothy4:

We gooien gewoon alles door lekaar kan ons het schelen hahaha

Niki, 2 jaar geleden was je al hard aan de studie ( en je huis van top tot teen aan het verbouwen als ik me goed herinner ) hoe gaat het daar allemaal mee??? hoelang moet je nog studeren???

Ik laat morgen weten hoe de echo was

Gast estrhalita
Geplaatst

O ja Niki vergat ik helemaal. Gefeliciteerd met je 12 weken

Geplaatst

O ja Es, was ik vergeten, gister met mn zus over curacao gehad, en ze vertelde dat we naast het seaquaruim zitten met de dolfijnen, ik vertelde haar dat ik daar over gehoord had ( van jou ) over dolfijntherapie met een kindje met down, en zij vertelde aan mij dat ze gehoord had dat dat ook in het dolfinaruim komt, dolfijntherapie.

Hoe of wat verder wist ze niet, maar ze wist dit wel zeker.

Gast estrhalita
Geplaatst

Het is er al, via de stichting SEM. Het nadeel is dat je dan 1x in de week komt voor een bepaalde tijd en in Curacao 2 weken achter elkaar therapie hebt. Dat is beter voor het kind. Alleen curacao is zo verschrikkelijk duur. En Robbie is nu nog iets te jong. Het mag al wel hoor. Vanaf 3 jaar en in NL via de stichting SEM vanaf 6,5 jaar.

Het staat op ons lijstje. Mijn moeder is verleden jaar in Curacao geweest en ook in het Dolfinarium geweest. Daar ook gesproken over Robbie en ze raden ons echt aan te wachten tot minimaal 5 jaar. Dan is het bereik voor Robbie beter.

Geplaatst

Oke, nou opzich wel goed dat ze het hier ook hebben.

Wat houd die therapie precies in??? wat kunnen ze bereiken bij Robbie??

Gast estrhalita
Geplaatst

Moet je heel eerlijk bekennen dat ik dat ook niet weet. Ik weet wel dat de kids gewoon in therapie gaan met de fysio, logopedie etc etc en als beloning zwemmen met de dolfijnen zoiets.

Dit is de tekst van de site:

Veel kinderen kiezen de dolfijn als lievelingsdier en nog meer kinderen worden vrolijk bij het zien van een dolfijn. Ook op kinderen met het Syndroom van Down of een autistische stoornis kunnen dolfijnen een positieve invloed hebben. Vaak gaat dit nog veel verder dan alleen het vrolijk worden! Een professionele therapie waarbij de kinderen interactief met de dolfijnen bezig zijn levert vaak geweldige resultaten op. Met behulp van de dolfijnen leren de kinderen dingen waar ze moeite mee hebben, zoals bijvoorbeeld om met hele zinnen te praten of iemand aan te kijken als hij/zij praat.

He meid ik ga afsluiten. Was vouwen, strijken. etc. Morgen ben ik de hele dag bij een vriendin in Giesbeek en pas rond 17 uur weer thuis.

Ik wil je nogmaals heel veel succes wensen morgen en ik lees het morgenavond wel. Ik ga voor je duimen, dikke knuffel en maak je niet gek vannacht he. Michel is toch nog wel thuis of moet je alleen?

Geplaatst

Lekker druk dagje dus.

Ik heb wel eens een verhaal gelezen ja over een kindje dat autistisch is en die maakte inderdaad grote sprongen vooruit.

Heel bijzonder en mooi dat dat kan.

Nee Michel is niet thuis, hij komt over een week thuis, mn buurvrouw gaat mee.

Ik ga mn best doen om "lekker "te slapen vannacht.

Fijne avond truste straks.

X

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden