Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Gast estrhalita
Geplaatst

Diana dank je wel. Je hoort me nog.

Maandag heb ik weer contact met het ziekenhuis dus dan weet ik meer over wanneer het weer kan.

Of ik het naast me neer zou kunnen leggen. Nee, ik gun het Jens zo om nog een "normaal" broertje of zusje te hebben. Maar ja ik denk dat je op een gegeven moment gewoon moet. Jens is zo anders dan Robbie. Zo makkelijk om te zien hoe die ontwikkeling gaat. Aan de andere kant is 2 kids wel makkelijk. Je hebt maar 2 handen en 2 ogen. Met 3 kom je altijd net iets te kort. Eerst maar eens nog een keer proberen.

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dat begrijp ik ook wel ja, dat je Jens heel graag een "normaal" brusje gunt.

Laatste x is scheepsrecht, hopen we maar.

Laat je er dan weer 2 terug plaatsen???

Lekker Q-Day vandaag NOT.

Wat een droevig weer, we zitten de hele ochtend nog lekker in onze piyama.

Ilona ligt nu op bed, en ik denk dat ik zelf ook ff een tukje ga doen zo.

Eind van de dag naar mn zus, daar wat drinken en misschien hapje eten.

Morgenmiddag met mn zus vakantie winkelen, ik moet wat zomerjurkjes hebben en leggings voor eronder, en uiteraard moet het 1 jurkje worden die ik met de bruiloft aan trek en ik heb geeeeeen idee wat ik wil.

Gast estrhalita
Geplaatst

Ben vanmorgen ongesteld geworden.

Hier is het nu een half uurtje droog en schijnt de zon. Wij gaan zo naar de kermis met mijn ouders en dan uiteten bij de griek. Jens ligt al vanaf 11.30 uur te slapen. Dus denk dat hij rond 14 uur wakker is.

Moeilijk om iets te vinden voor de bruiloft. dat heb ik ook altijd als ik de stad in ga voor iets kan ik niets vinden en als ik niks zoek dan zie ik zoveel leuke dingen.

Ik denk dat Jan het niet durft om 2 terug te laten plaatsen. Hij was nu ook zo bang voor een 2ling, maar ja ik krijg altijd mijn zin hahahaha dus er worden er 2 terug geplaatst.

Geplaatst

hahahahaha, wat erg eigenlijk dat met alles wat jullie doen je van te voren weet dat je uiteindelijk je zin krijgt.

Je bent wel netjes optijd ongesteld geworden zeg.

Hier is het wat wolken wel wat opgeklaard maar het regent nog steeds.

Ik zou eigenlijk wel de hele dag in bed willen blijven liggen met mn hoofd onder de dekens.

Nu nog 2 dagen en dan heb ik mn echo, beetje nerveus wel

Gast estrhalita
Geplaatst

Nou krijg natuurlijk niet altijd mijn zin, maar wel vaak hoor. Ik wilde een bakfiets na ons huwelijk. Dat vond hij onzin, ik zeuren en een dag later had ik een bakfiets haha. Ik vraag nooit om wat hoor. Anders lijkt het net of ik super verwend ben.

Kan me voorstellen dat je de echo spannend vindt. Het is toch maar weer de vraag of alles goed zit en het hartje klopt. Maar joh daar zou ik me geen zorgen om maken. Gelukkig komen miskramen nog steeds minder voor dan goede zwangerschappen.

Hoe laat moet je maandag?

Geplaatst

hahahaha, ik bedoelde ook niet dat je een verwend nest bent hoor.

Eerlijk gezegd krijg ik ook heel vaak mn zin bij Michel.

Maar net als wat jij net zegt ben er niet op uit met dingen vragen om het hebben of zo.

om 14.15 moet ik er zijn.

ja weet wel dat het vaker goed gaat als fout, maar toch he.

Ik voel me ook niet zwanger en dat vind ik eng, ja behalve dat mn schaambeen alweer zeer begint te doen.

En de artsen zeggen ook dat na 7 weken en de echo is goed de kans op een mk nog vrij klein is, en na de 10e week en de echo is goed dan ben je de kwetsbare periode voorbij.

De meeste mk's week 4,5,6 zijn ( uitzonderingen natuurlijk daar gelaten

Maar af en toe steekt er een naar gevoel de kop op.

Geplaatst

Es, wat balen dat je ongesteld bent geworden! Maar goed op naar de allerlaatste poging!! Ik zal weer voor je duimen!.

Renaat, ik kan mij voorstellen dat je zenuwachtig bent! Was ik ook zo verschrikkelijk! In je achterhoofd bekruipt je dan toch een heel naar gevoel/stemmetje. Die van mij zit er nog steeds. Maar het komt wel goed:toothy10:

Hier is het nu best aardig weer, ben vanochtend met jamillah en mijn moeder naar de rommelmarkt geweest, even wat tennisballen voor de hond gekocht. 42 stuks, daar kan hij wel even mee voort, hahaha.

Natuurlijk nog oranje-tompoucen meegenomen voor vanavond, en op de terugweg een patatje gehaald, waar vooral jamillah heel erg blij mee was.

We gaan zo lekker even naar de ikea, en dan zit de dag er al zowat weer op.

Liefs Diana

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja het klopt dat de meeste miskramen zijn voor de 7 weken. Alleen in sommige gevallen komt het pas los bij 10-12 weken. En dan lijkt het net of ze al verder waren.

Onze dag is toch nog leuk geweest. Rond 14 uur zijn we naar de kermis gewees. Jens vond alles het einde, maar Robbie moest overal bij huilen. Hij zat denk ik niet zo lekker in zijn vel vandaag. Daarna nog heel even de stad ingeweest en ik heb nog wat zomer shirtjes gekocht voor Jens.

Daarna zijn we bij de Griek wezen eten. Dat zijn kennissen van ons en die zijn gek op kinderen. En aangezien Robbie niet zo makkelijk is met eten dacht ik dat het wel fijn was om het daar te oefenen met uit eten. Nou het ging super. Jens heeft al die tijd met de serveersters zitten sjansen. Echt heel erg uitsloven en de dames volgen door de hele zaak. Robbie heeft 5 happen gegeten en een heerlijk ijsje haha. Om 17 uur zaten we aan tafel en om 19 uur gingen we naar buiten. Dus ze hebben zich keurig gedragen.

Thuis gekomen ging het fout. Jens heeft last van Breath Holding Spells. Dat houdt in dat hij stopt met ademen als hij gaat huilen en soms zo erg dat hij echt heel slap wordt en helemaal blauw, ontlasting laat lopen en dan eindelijk weer gaat ademhalen. Nou vanavond kreeg hij dat dus weer, maar dit keer viel hij bewusteloos neer. Ik wilde net 112 bellen, toen hij zijn ogen open deed en weer ging ademhalen. Maar hij was niet zich zelf. Ik had hem op ons bed gelegd en steeds viel hij weer in slaap. Net toen ik de arts wilde bellen begon hij gelukkig weer te praten. Het duurde zeker wel een half uur voordat hij weer kleur kreeg. En toen ik hem in bad zetten scheet hij ook nog eens het bad onder.

Nu ligt alles gelukkig te slapen. En ik ga lekker x factor kijken en de website van de jongens eens bijwerken.

Geplaatst

Wat fijn dat jullie dag nog zo leuk is geweest, maar JEZUS wat eng met Jens.

Ik zou denk ik in totale paniek zijn.

Wij zijn bij mn zus geweest, lekker frietjes gegeten.

Ik ga ook x-factor kijken

X

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja in het begin was ik ook altijd heel erg in paniek. Ik merk wel dat ik wel nog steeds enorm sta te shaken, maar het steeds rustiger blijf.

Ik vind Bad Boys ook zo leuk. Die 2 komen er wel. haha

Gast estrhalita
Geplaatst

Even een paar leuke foto's

14597-6134104.jpg

Fetta vond Jens niet echt lekker haha

14597-6134099.jpg

14597-6134098.jpg

14597-6133999.jpg

Geplaatst

Wat een leuke fotoos zeg.

Wij zijn eigenlijk heel slordig met fotoos :oops: ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst een foto gemaakt heb, Michel maakt wel geregeld fotoos met zn foon.

En ja dan hebben we fotoos doe ik er niet zoveel mee.

Vind het altijd erg knap als mensen zoveel met fotoos doen enzo.

Ja Bad Boyz zijn best leuk maar ik vind ze zelf niet zo super.

Ik heb nog niet echt een favo, Jaap heeft inderdaad erg mooie stem, maar verder vind ik hem niets aan.

En Maaike kan mooi zingen.

Ik ga lekker naar bed Truste

X

Geplaatst

Ik breek even in hoor. Gut wat hebben jullie hier een gezelligheid! Es., Wat een toestand bij je zeg! (Dat is dan weer niet zo gezellig....)Ik zou ook lopen shaken. Dochterlief heeft koortstuipen en niet even gewoon...neen...niet bijkomen, shaken...ziekenhuistoestanden inmiddels hebben we de valium al in huis...maar wat een toestand als je kind zoiets ongrijpbaars heeft. Ze 'vertekken' en komen weer bij wanneer???? Ja, heel vervelend, bij mij is de angst altijd wat aanwezig als ze koorts heeft....Maar goed. Kind is bij en jij hebt je zinnen alweer verzet! Groetjes 'Joy1"

ps. Es.en ik 'kennen' elkaar via Hyves vandaar...dat ik even hier kom bijkleppen...

Geplaatst

Hoi Joy 1, geeft niets hoor dat je ff inbreekt. hihi

Ja dit is wel een gezellig hoekje :-)

Ik ben zoooo blij dat Ilona niet dat soort dingen heeft, weet niet hoe ik zou zijn namelijk. jakkes.

Ook eng die koorts stuipen., ik heb bij mn neefje een x gezien dat hij verschrikkelijk ijlt van de koorts, dat doet hij heel vaak met koorts, en dat vind ik heeel zielig.

Als er iets met kinderen aan de hand is is dat tig x zo eng of zielig.

Ik ben blij dat Sarina eruit is, ik vond haar zooo slecht gisteravond, en al die tijd vind ik haar al niet super.

Gast estrhalita
Geplaatst

Renaat, ik doe voor de rest ook weinig met de foto's. Maar maak wel elk jaar een digitaal fotoalbum die ik dan laat afdrukken met zo'n 60 foto's. Leuk voor hun later. Ik gebruik echt nooit mij videocamera. Die wilde ik perse hebben en ligt hij in de kast weg te rotten.

Ja en Xfactor. Er zitten goede bij, maar echt een topper vind ik er ook niet bij zitten. Maar dat vond ik van Lisa ook verleden jaar niet. Ze kan goed zingen, maar meer ook niet. En dat is bij de kandidaten dit jaar ook. Bad Boys kunnen niet al te goed zingen, maar zetten wel elke keer een leuke act neer. Daarom zijn ze ook populair. En Jaap kan super zingen. Beter dan Gordon maar dat is niet zo moeilijk.

Ik ga trouwens 20 mei naar de toppers. De kids zitten die dag op de creche dus ik kan al vroeg in de middag en dan gaan we (ik met een vriendin) eerst shoppen, lekker wat eten en dan naar de toppers. Super dagje dus.

Joy1 je klets maar lekker mee hoor. Ja we zijn een hecht clubje hier. Leuk he. En koortsstuipen lijken me ook niet alles. Ik heb het nog nooit meegemaakt. En Jens blijft wel elke keer langer weg. Gisteren had ik al de 1 van 112 gedraaid haha.

Jens heeft net een schoolkrijtje opgegeten. Ook lekker toch??

Nou ik ga de stad in. Robbie zijn bril is kapot en die moet gemaakt worden.

Tot vanmiddag

Gast estrhalita
Geplaatst

HiHi wij zaten te gelijker tijd te typen. Ik wist nog niet dat Sarina eruit was. Was in slaap gevallen, maar ik ben ook blij dat zij eruit is. Vind haar helemaal niks. Weet je wie ik ook eng vind, hoe heet ze????? Sumera. Ik vind haar zo nagemaakt. En iedereen vindt haar zo mooi, ik zie iets aan haar. Iets engs. bah. Nou ga nu echt afsluiten. TOt later

Geplaatst

Ja, wat leuk de toppers! Dat wordt vast een heeeeeeele leuke avond! Je hebt het goed voor elkaar! Renata, Je kan maar beter niets met de kinderen hebben idd. We hebben ook nog een hond...net als je denkt wat is het toch rustig dan komt er weer van alles aan...tropenjaren zeggen de huisartsen hier...Haha, zo voelt het wel eens! Joy1

Geplaatst

Hahaha, wat kunnen smaken toch verschillen!! Ik vind Sumera echt super! Ze lijkt sprekend op het meisje waar wij min of meer Jamillah naar vernoemd hebben. Zitten/ zaten voor de 2e (als het een meisje word) heel erg over die naam te twijfelen.........

Maar Jaap heb ik echt wat mee, ik heb met dikke tranen gisteren geluisterd. Heb zowiezo een groot zwak voor het nummer dat hij zong, maar met zijn stem gaf het nog net even wat extra. En de hormonen ook niet vergeten natuurlijk :toothy9:

Wat eng van Jens zeg!! Toch heel knap dat je rustig blijft en zo het overzicht kan bewaren.

Nou ik ga verder met mijn opruimwoede! Heb al 5 grote containerzakken vol naar grofvuil laten brengen, en hubbie is nu met de auto stampvol naar de kringloopwinkel om spullen weg te brengen, en ik heb net bedacht dat mijn 4 eetkamerstoelen oook weg moeten :whistling_girl:

Liefs Diana

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja ik moet af en toe aan mijzelf denken he. Die week is toevallig heel erg. Dinsdag met vriendinnen uiteten, donderdag Toppers, zaterdag feest van mijn opa die 90 wordt. Ach mag toch ook wel eens. En wij hebben ook 2 honden hoor Joy1, volgens mij hebben Renaat en Diana ook honden. Dus er is altijd wel iets met iemand of iets hier haha.

Sumera haar naam kan wel leuk zijn, maar ik vind haar persoonlijkheid niet... Heb het gevoel dat ze haar verlegenheid en nerveusiteit facket (hoe schrijf je dat ook al weer)

Diana nu al nesteldrang??

Geplaatst

Hahaha, ik heb ook echt niets met Sumera, en zooooo mooi vind ik haar ook niet, ben het met Es eens, er is iets waar ik de kriebels van krijg.

Vorig jaar had ik het wel met Lisa.

Ik ben vandaag wezen shoppen met mn zus, lichamelijk kan ik dus echt niet meer en dag shoppen ( vanwege de reuma ) was helemaal stuk, heb niets kunnen vinden, en bij de laatste winkel had ik de tranen in mn ogen, voelde me echt doodongelukkig met mijzelf.

Vanavond ff kijken of ik online wat kan vinden.

Lekker hoor opruim woede, ff op frissen thuis.

Weet jullie al of jullie je huis gaan verkopen??? en hebben jullie zelf al wat op het oog???

Joy1, wij hebben ook een hond, en die is oud en seniel.

Geplaatst

Es, lekker hoor wat leuke dingen voor jezelf, en de toppers is opzich mijn smaak niet, maar het lijkt me best leuk om met een biertje op er een feestje van te maken.

Gast estrhalita
Geplaatst

Klote zeg meid dat je niks hebt kunnen vinden en dat je ook nog eens enorme pijn had. Hopelijk kan je online wel wat vinden. Ik slaag de laatste tijd ook beter online. Vind het ook makkelijker hoor. Lekker vanuit huis op de bank.

Waarom is er op zaterdagavond nooit wat op tv, vind ik dan in ieder geval. Jan slaapt die moet straks werken en dan zit ik hier op de bank..... Heb net maar de hele woonkamer gesopt.

O ja even een onsmakelijk verhaal. Ik ging net naar de wc. Verloor ik een enorm groot stolsel. Leek een beetje op het vruchtzakje van die miskraam????? Ik verlies ook veel meer bloed dan normaal, loop echt leeg zeg maar, zou er dan toch iets geweest zijn en verklaard dat dan toch die misselijkheid??

Geplaatst

O jee, dat durf ik echt niet te zeggen, misschien wel het zou het wel verklaren.

Het zou natuurlijk best kunnen.

Maandag misschien bellen naar het zh wat hun zeggen???

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja wat heb je eraan om het te weten. Het is toch fout afgelopen dus ze kunnen er niks meer aan doen, maar ik schrok een beetje van wat ik kwijt raakte aan stolsels zeg maar.

Geplaatst

Ik weet wel dat het toch fout gegaan is, maar als je weet dat je wel een beetje zwanger geweest bent, dan weet je dat je misselijkheid daar van komt, en weet je weer iets meer over je lichaam. ( over hoe je je kan voelen als je zwanger bent ) nu is het twijffelachtig over hoe je je gevoeld heb.

zal het wel-zal het niet....

Ik ga het weekend een mooie lange ( tot op de grond ) zomerjurk kopen bij Esprit online

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden