Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zo ik ben weer terug!

Vanmorgen bij de KNO arts geweest. Ik heb gruis in mijn oor zitten (?)

Ik moet volgende week woensdag voor een poliklinische behandeling komen en dan halen ze het gruis weg. De klachten moeten dan over zijn.:occasion16:

Ow en ons huis staat sinds vandaag op funda!!!! Jahoe!!!!

Ik hoop dat er snel kijkers komen, en het gauw weg is.

Ik ga rustig aan nog wat in huis proberen te doen want we moeten vanavond weer snel weg.

Liefs Diana

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Gruis in je oor?? wat is dat??? wel jammer dat je nog een week moet wachten, maar fijn dat het dan ook over is.

ja echt heel koud, ik had eigenlijk de verwarming aan moeten doen vandaag.

hahahahaha Es,en jij bent pas afgelopen september getrouwd.

Ik ben over 3 weken 6 jaar getrouwd, ik mag het al bijna vergeten zijn. :-)

Diana, spannend vanavond je 3d echo, ben erg benieuwd naar het geslacht, ga je het ons vertellen????

Ik ben verschrikkelijk moe, heb best wel last van een jetlag, overdag kan ik mn ogen niet open houden en s'avonds ben ik over mn slaap heen.

Ik lijk Michel wel die thuis komt van zn 2 weken werken, die heeft dit ook.

Gisteravond heeft hij nog ff gebeld, ze gaan akkoord met zn vakantie, we hebben nu vakantie van 2 augustus tot 13 september, heeeeerlijk.

Nu nog wat verzinnen om te gaan doen.

X

Geplaatst

We waren op vakantie met een jongen( 26 jaar ) ingesprek geraakt, en best wel emotionele gevoelige jongen, hij was daar met zn ouders en broertje, zn broertje deed meet aan de dolfijnen therapie, hij heeft down.

Dat zn ouders nooit opa en oma zouden worden omdat hij geen kinderen kan krijgen, ze hebben om een bepaalde reden zn zaad gecontroleerd en dat was 0

Hij zit daar behoorlijk mee in de knoop, had best wel met die jongen te doen, soms ontmoet je mensen die je raken , dat had ik bij hem.

Had tegen mn zus ook gezegd, dat is een persoon die soms eens in je gedachten voorbij kan komen en je dan afvraagt, jeetje hoe zou het toch met hem zijn.

Terwijl je andere mensen totaal kan vergeten.

Gast estrhalita
Geplaatst

wouw Renaat 6 weken vakantie samen, dat wordt genieten. En er is zat te doen joh in NL.

En die jongen, ik kan me dat heel goed voorstellen. Robbie kan 99,9% zeker geen kinderen krijgen, maar goed ook. Maar ik hoop wel dat jens ons gezin voort zal zetten hoor.

Jetlag, ik ben een paar keer naar de Dominicaanse geweest en terug had ik altijd wel gauw een week last van de jetlag hoor.

Diana wouw de 3d ECHO, ben benieuwd wat het wordt en misschien wil je het wel delen met ons :) En hopelijk werkt het weghalen van het gruis echt en ben je volgende week weer beter. Ik duim voor je trouwens dat jullie je huis snel verkopen. Vrienden van ons binnen 3 dagen dus dat gun ik julie ook wel.

Geplaatst

Nou, heerlijk 6 weken! Dat lijkt me ook wel wat, ga je dan ook echt 6 weken weg? Dat houd ik dan weer niet vol.......We komen altijd eerder terug van vakantie omdat we zo graag naar huis willen...Soort heimwee ofzo..haha, wel lachen dat we dat allebei hebben he?

Oh...een echo! Vond dat altijd zo leuk! En 's avonds, dat is ook wel apart. Ik hoop dat alles naar wens is gegaan. En gruis? Daar heb ik nog nooit van gehoord, is er ook nog een andere benaming voor? Ik ga zo even kijken op internet! Wordt er wel wat nieuwsgierig van. Ben dol op medische dingen, om dingen te weten. NIet om ze te krijgen uiteraard.

Renata, ja apart is dat, je treft soms mensen die je op een een of andere manier een beeje zou willen volgen! Wie weet tref je elkaar nog eens, het kan soms raar lopen!De wonderen zijn de wereld nog niet uit toch?

Er zijn overigens mensen die wel een kind krijgen Esther, al hebben ze een beperking/handicap ligt er toch ook aan wat het niveau is? Wie heeft Robbie later nog een verrassing voor jullie..........mmmm, ik zie je nu al steigeren geloof ik....

Nou, ik ga wat doen. groetjes Joy1

Gast estrhalita
Geplaatst

Joy, jongens met het Syndroom van Down zijn voor 99,9% onvruchtbaar. Vandaar dat ik dat zei. Mocht ik jonger zijn dan zou ik hem overal in steunen en helpen, maar tegen die tijd ben ik ook 25 jaar ouder of meer en ja dan kan ik ze niet meer volledig helpen. Dus misschien laten we het wel voor de zekerheid kijken of hij onvruchtbaar is en anders laten steriliseren.

6 weken vakantie lijkt mij lekker, maar ook niet 6 weken van huis hoor. Wij gaan nu 2 weken naar Spanje, maar ik weet zeker dat we een paar dagen eerder thuis komen. Als we met de auto gingen is dat altijd al zo geweest. Toch weer lekker naar huis zeg maar. Maar 6 weken geen werk (Jan dan) lijkt mij zalig alleen dat is bij ons nooit. In Spanje hebben we in het huis geen internetverbinding (heb ik expres gedaan zeg maar) nou dat gaat hij op zoek naar een internetverbinding in de buurt zodat hij om de 2 dagen of zo zijn mail kan uitlezen en beantwoorden. Ja werk verslaafd haha. Dat zal bij jullie ook wel zo zijn Joy met een eigen zaak?

Diana hoe was je 3D echo? En wat wordt het???????????????????????????

Geplaatst

Neeeee , we gaan echt geen 6 weken weg, daar kan Renaatje niet tegen ( en geen geld voor )

Michel is 6 weken thuis dat hij niet hoeft te werken, we willen wel in die 6 weken goed tijd leuke dingen doen met het gezin, misschien als het mooi weer is te plekke bedenken of we met de caravan een paar dagen in nederland blijven. mijn zus heeft een caravan die we zo mogen gebruiken, hun zijn dan al terug van vakantie.

Michel gaat dan het 1e weekend met de motor weg met zn vader en onze zwager naar Belgie.

Ja,ik had die jongen verteld dat ik hem enigsinds begrijp, omdat ik hulp nodig heb om zwanger te worden, hij heeft wel vaak gezegd dat hij het heel bijzonder en emotioneel vond dat hij mij ontmoet heeft, hij had nog nooit iemand ontmoet en of gesproken met vruchtbaarheids problemen, en voelt zich daar radeloos alleen in, heel sneu.

( dat broertje heeft down he, niet die jongen die ik gesproken heb..)

Diana ik ben erg benieuwd naar je echo en uiteraard wat het geslacht is, ben heeeeel nieuwsgierig.....wil je het delen???

Ja joy1, het maakt voor mij ook niet uit hoe mooi en of leuk het ergens is, er is toch iets in mij dat weer naar huis wilt, ook wel een dag of eerder wil gaan.

X

Geplaatst

Nou we zijn weer terug!

Het was een bijzondere echo! Zal er niet teveel over uitweiden.

Maar het is een...........:bcbbgirl2:

Geplaatst

:sign19::sign19::sign19: JEAH wat leuk, waarom wil je er niet teveel over vertellen???

Ik had het gevoel dat je graag nog een meisje wilde????

Geplaatst

Kan je na 14 dagen al ongesteld worden??? ik heb 1,5 week heel licht gevloeid alleen wat met vegen zeg maar daarna 4 a 5 dagen niets en nu vloei ik echt als menstruatie.

Geplaatst

Ja klopt een meisje had mijn voorkeur. Het scheelt ook een hoop schilderwerk en shopwerk, want alles is roze van Jamillah:toothy9:

Maar ik bedoelde niet te veel over de echo.

Dat komt van de week wel met een paar leuke foto's, word het nu te laat voor.

Geplaatst

Ik kan je daar geenantwoord op geven Renaat. Ik heb het nooit meegemaakt en ken ook niemand die het heeft meegemaakt.

Kan je op het internet er niets over vinden?

Geplaatst

Vind het super leuk voor je dat het een meisje is..... :-)

Mijn stiekume voorkeur is ook een meisje, betekend niet dat ik minder blij met een jongetje zou zijn.

Alle info is zo onduidelijk wat ik kan vinden, of het zijn van die standaart zinnen of juist vragen net zoals ik heb.

Misschien dat ik een vraag hier op het forum gooi.

Geplaatst

Ow ik was ook blij met een jongen geweest hoor, tuurlijk, maar ik had nu eenmaal een voorkeur.

Practisch gezien is een meisje handiger, en ik vind het voor jamillah ook leuker. Er zijn alleen maar jongens in haar omgeving.

Ik zou inderdaad een vraag op het forum gooien. Helaas zijn er hier meer die het mee hebben gemaakt. Wie weet krijg je dan beter antwoord op je vragen.

Of anders misschien de gyno nog even bellen? Of doe je dat liever niet?

Geplaatst

Tuurlijk ben je net zo blij met een jongetje, maar ja de stiekume voorkeur he hihihi

Ja heb een vraag op het forum gelegd, hoop van hun antwoord te vinden en anders bel ik wel ff ja.

Geplaatst

Ik kan het niet laten hoor sorry!

Hier even 2 foto's van de echo van vandaag:

Onze uk in 3d:

Foto-MZXDRACU-D.jpg

Het is een meisje:

Foto-OBP7SPSS-D.jpg

Geplaatst

Ja leuk he dat het zo compleet is!!

Het is en blijft een groot wonder. Zeker met zo'n echo denk je toch wel weer even hoe is het mogelijk in 17 weken!

Ik hoop dat je snel antwoord krijgt op je vraag!

Ik kan mij voorstellen dat je het wel wilt weten.

Dan heb je er weer grip op, lijkt mij.

Gast estrhalita
Geplaatst

Wouw diana wat super weer een meid. Ik vind het ook super 2 van hetzelfde geslacht. Is voor de kids denk ik ook leuker. Dus enorm gefeliciteerd en wat zie je al veel op de echo zeg met 17 weken. Zalig voor jullie het is jullie zo gegund.

Renaat heb je al antwoord gekregen of het je menstruatie is? Ik weet niet precies meer hoe dat bij mij na de curretage zat. Na de miskraam werd ik gewoon netjes 4 weken later ongesteld. Maar ja ik verloor het vruchtje uit mijzelf dus dat is toch wat anders. Ik hoop voor je dat het je menstruatie is. Des te eerder kun je weer aan de slag, toch.

Ik heb net een film gekeken "Back up plan". Moet nog in de bios komen, maar echt een aanrader voor thuis op de bank hoor dames. Echt weer een dames film. Vind ik in ieder geval he. http://www.moviemeter.nl/film/59098

Ga even verder in huis, straks de kids halen van de creche en vanavond ouder avond op de creche.

Geplaatst

Ik zal straks ff op de moviemeter kijken, het zal nog wel horen bij de miskraam, en ik hoopte al menstruatie maar eerlijk gezegd kan ik eigenlijk nog geen eisprong gehad hebben.

Dus wat dat betreft kan je denk ik niet eerder dan 4 weken later menstrueren????

Zucht gewoon afwachten.....

Gast estrhalita
Geplaatst

Klote is dat he. Na de bevalling van Robbie heb ik 6 weken gevloeid, toen werd ik gecurreteerd en toen weer 6 weken vloeien. Wat nou 9 maanden niet ongesteld nou dat had ik na de zwangerschap met 12 weken bloed weer allemaal ingehaald hoor. Werd er gek van.

Maar oke voor jou geldt dat natuurlijk niet joh. Jij vloeit nog een paar dagen en dan 4 weken niet en dan wordt je gewoon netjes ongesteld. Toch :yeswink-1:

Geplaatst

hahahahaha dank je wel Es, ik heb daar wel goede hoop op, ik heb altijd een hele mooie regelmatige cyclus, dus zal vast goed komen, maar ik wil uiteraard zo snel mogelijk ongesteld om met de volgende cyclus weer te kunnen beginnen, en dat betekend wederom geduld hebben zoals niet anders in behandelingen.

X

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik heb ook altijd een hele goede cyclus gehad en nu nog hoor. Zit nu trouwens ook te wachten op mijn menstruatie. Hoor morgen ongesteld te worden, maar voel nog niks hoor. Maar ja we kunnen het ook niet afdwingen he.

Ga naar bed, ben enorm misselijk van het eten. Denk dat het verkeerd is gevallen en ben zo moe. Net al een zetpil ingenomen tegen de misselijkheid. Ooit van de arts gehad en de houdbaarheid was nog goed dus hopelijk gaat het wel werken.

Tot morgen??

Geplaatst

Hallo Allemaal, Allereerst Diana wat een prachtige 3d foto/echo! Men, doddig zeg!!!!!Zo helemaal al comleet zeg, prachtig koppie erop. MMm, mijn hart smelt!!

Helemaal blij zeker! En een meisje, ja schattig, ik weet er alles van.

Ik wist dat niet (meer) van de onvruchtbaarheid Es. Het zijn toch dilemma

s voor ouders. Ik geloof dat ik niet helemaal fijgevoelig gereageert had? Maar zien hoe het verloopt met Robbie. Voorlopig ben je nog met andere dingen bezig he?

Jullie hebben dat dus ook met vakanties, ik heb het ook zo naar mijn zin thuis, wel goed teken toch?

Renata volgens mij vroeg jij aan mij, paar berichten terug, hoe dat zat met mijn verlof? Nou, ik heb mijzelf verlof gegeven. M.a.w. ik werk thuis. De eerste jaren willen we de zorg van de kinderen zelf oplossen, met een zaak die we net opgestart hebben is het gewoon lastig om nu 2 banen te hebben. En zo is het goed. Inderdaad Draait bijna alles om het werk maar ik kan dat goed hebben, manlief zorgt wel voor balans dus ik heb niet het idee dat werk voor het meisie gaa.

Wel vervelend die bloedingen zeg, ik zou ook het ziekenhuis bellen als je het zelf raar vind of niet goed raad weet met de situatie. Daar zijn ze voor. Ik denk dat geen enkel lichaam hetzelfde is en ook weer een ander menstruatiepatroon geven. Maar meestal willen ze in het ziekenhuis ook wel graag het verloop weten dus...bellen hoor. Dan weet je ook een beetje waar je aan toe bent. Ze kunnen toch even een echo maken/inwendigonderzoek doen. Heb ik ook weleens gehad als ik zo mijn twijfels had over de menstruatiecyclus na bijv. bevalling. Gyn. vroeg er zelf om, deed me wel goed een extra check. En in mijn geval zei hij er ook bij, als je dit nog langer hebt wil ik je graag zien over huppelepup weken.

Ik weet niet of ik overal wel op gereageert heb eigenlijk, er wordt zoveel geschreven....Haha, Ik ga zo even naar Sieneke kijken/luisteren op 1. Morgen gezellig met een forumgenoot winkelen! Grappig he? Zo ken je elkaar via dit schrijven en zo ontmoet je elkaar tijdens het winkelen! Nou, bye,bye!!!! Joy1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden