Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ik keek net ff maar is al afgelopen, kan me voorstellen confrontered

Ik kan niet meer dan afwachten, heb net mn zus nog gesproken, en ik kan haar bellen of ze komt als ik dat wil

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Renaat, Oei, dat had ik al begrepen dat je hier heel erg tegenop ziet! Kun je niet iemand bellen in geval van nood? Er in je eentje ermee zitten lijkt me ook niet fijn! Je kan bij ons in het geval van (dreigende) miskraam ook de kraamafdeling bellen van het ziekenhuis. Ik weet niet of dat bij jou ook kan? Heb ik ook gedaan toen ik van onze dochter veel bloedverlies had. Ze hebben me heel lief te woord gestaan. Paracetamol en je ergens op richten om je rust te vinden? Heel veel sterkte hoor. Joy1

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik wou dat ik iets voor je kon doen. Probeer een filmpje op te zetten of zo en je een beetje te ontspannen (makkelijker gezegd dan gedaan denk ik).

Gast estrhalita
Geplaatst

Als je met iemand wilt praten of zo. De telefoon ligt de hele nacht naast mijn bed. Je mag me altijd bellen he.

Dikke kus en heel veel sterkte voor vannacht.

Gast estrhalita
Geplaatst

En hoe ben je de nacht door gekomen?

Geplaatst

eigenlijk wel goed, ben op de bank inslaap gevallen en werd wakker van de kramp.

ben naar bed gegaan en dacht probeer maar te slapen als het komt komt het, moet niet gaan liggen wachten.

ben gelukkig inslaap gevallen, heb nu geen kramp meer, wel menstruatie gevoel, en nog steeds geen bloed.

Gelukkig alleen morgen nog maar en dan heb ik het achter de rug.

Thanx meiden voor gister

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik hoop voor je dat het gevoel vandaag rustig blijft en dat er alleen nog morgen is, maar dan is Michel er.

Geplaatst

Ja, dat hoop ik ook voor je! Afzien lijkt me....Sterkte hoor, wat kan ik verder zeggen he? Lukt het samen met de dochter? Joy1

Gast estrhalita
Geplaatst

erg rustig hier he dames, kan wel merken dat het moederdag is en iedereen de hort op is haha

Geplaatst

We hebben vandaag gelunched met mn moeder, en ik heb een mok gekregen van Ilona ( van het kdv ) bekliedert met water vaste stift.

en jullie dames???

Ik heb sinds eind van de middag weer heel erg dat menstruatie gevoel in mn buik en ook ineens dat ik me helemaal niet lekker voel, hartstikke misselijk.

Gatver wat voel ik me beroerd.

Gast estrhalita
Geplaatst

Wat leuk een mok. Ik kreeg 2 potjes met badzout en die potjes was met verf beklidderd. Maar die zout stonk zo verschrikkelijk dat ik het eigenlijk gelijk heb weggegooid. Eigenlijk al toen we het 2 weken geleden meekregen van de creche. Van de PSZ heb ik van Robbie een ketting gekregen in de vorm van een hart met kliederviltstift.

Voor de rest weinig gedaan. Even op en neer naar Harderwijk. Had verwacht dat we de rest van de dag bij onze vrienden bleven, maar hun hadder blijkbaar andere gedachten. Dus in 2 uur op en neer naar Harderwijk. Jan moest daar toch afrekenen want het zijn ook klanten van ons. Maar ja zonde van de tijd dus. Toen maar even snel bij de chinees gegeten.

Ik ben heel druk geweest met het vinden van een vakantiehuis. We hebben er 1 gevonden. Moeten alleen nog even navragen of de omheining van de tuin wel helemaal dicht is ivm de honden. Maar dan zouden we 4 sept. voor 2 weken naar L'ampolla gaan (dit is 1,5 uur rijden voorbij Barcelona). Nou ik heb er nu al zin in. Hoop echt dat het doorgaat.

Jeetje renaat echt niet eerlijk dat het allemaal zo moet gaan. Het beste is om het in 1x te verliezen of dat het toch goed blijkt te gaan, maar dit is lijdend met een LANGE IJ. Menstruatiekrampen horen ook bij een zwangerschap he dus of dat nu een duidelijke aanwijzing is op je miskraam is ook weer zo moeilijk. Hoe laat heb je de laatste check echo? En hoe laat is Michel thuis?

Geplaatst

Vanmorgen lag ik nog voor pampes in bed en daar kwam er een drietal de trap op. Manlief had ze wakker moeten maken om 7.30...de moederdagenvelop laten kleuren met een heuse moederdagkaart erin. Een verwenpakket van de DA, mmm. lekkere geur erin, vers gebakken croisantjes, gesneden appeltje, theetje. Cadeau van zoontje van de peuterspeelzaal, een geverf iets , kleurenvenster, wat je voor het raam kan hangen met een geverfde papierentas erom heen. Heel origineel. De man moest aan het werk dus vanaf 8.30 gezellig met kinders thuis. Eeen paar uur naar sch. ouders, manlief weer tussen het werk door opgehaal den weer weggebracht. Was erg leuk vandaag. Moest wel veel aan mijn eigen moeder denken, 2002 overleden. Heb ik normaal niet zo maar nu dus wel.

Jullie zijn dus ook niet vergeten! Leuk hoor.

En Renata wat rottig dat het zo tegen de avond weer begint. Ik hoop dat de echo morgen toch meer duidelijkheid geeft over het verloop van de miskraam.Weten ze zeker dat je echt niet zwanger bent????

En wat heerlijk zo'n vakantie! Ik hoop echt dat het door gaat, De beschrijving klinkt heeeel goed!

Joy1

ps. Had je beter even door kunnen rijden...had je bij ons op de thee kunnen komen!

Gast estrhalita
Geplaatst

Joy jij bent echt goed verwend zeg met een ontbijtje op bed. Jan was pas om 5 uur thuis dus die lag lekker te slapen en ik moest er dus vroeg uit haha.

Kan me voorstellen dat je aan je moeder denkt hoor. Lijkt me raar om je moeder niet meer te hebben. Heb je je vader nog wel? En zijn je schoonouders wel leuk? Mijn schoonmoeder is overleden toen ik 8 weken zwanger was van Robbie. Nu dus inmiddels 4 jaar. Mijn vader heb ik al 4 jaar geen contact meer mee. Sinds de geboorte van Robbie zeg maar.

Ja die vakantie hoop ik ook. Toen ik zwanger was van Jens hadden we ook een huis gehuurd. Toen in Frankrijk. Echt een super huis, maar helaas in de middle of knowwhere. Dichtsbijzijnde supermarkt 20 min. rijden. Dus dat was een tegenvaller. Maar dit huis ligt 500m van het strand. Dus dat zit wel goed. Wij blijven toch veel in het huis omdat RObbie nogal wegloopt, maar gewoon dat je even naar de Boulevard kunt of zo zonder dat de honden de hele dag alleen in dat huis zitten. Hangt dus nu af van de omheining of dat die goed is. Ben heel benieuwd

renaatje doe maar lekker rustig aan hoor. En hou je maar lekker rustig tot dat Michel weer thuis is. Zo is het wel balen he die baan van Michel

Geplaatst

Es. Ja, ik heb hele meelevende schoonouders, ze zijn wel heel anders dan wij maar met het hart op de goed plaats. Met mijn vader de zelfde situatie als jou. Mijn moeder was voor de tweede keer getrouwd, maar met hem heb ik incidenteel contact. Vind ik prima overigens, het is wel een lieverd.

Nou, dan heb je het wel beter voor elkaar als je zo dicht bij de boulevard zit! Die Robbie ook, ik zou hem graag eens ontmoeten, ben super nieuwsgierig hoe hij in de omgang is. Zo-ie-zo lijkt me het leuk om elkaar eens in het echie te zien!

Wel naar voor Jan, zo vroeg overleden!

Ja, dat ontbijtje vond ik zo leuk! Manlief weet hoe belangrijk dit soort dagen voor mij zijn dus...heeeeel fijn! Was Jan mee naar H' wijk??? Korte dag dan voor hem! Weinig slaap.

Geplaatst

Hoi Dames, lekker aan de kwebbel.

Es, hoop voor jullie dat het hek goed is bij dat vakantie huis, heerlijk toch nog op vakantie, klinkt goed.

Wat een tegenvaller dat je praktisch voor niets naar Harderwijk gereden bent

Joy1, wat een heerlijke moederdagochtend heb jij gehad, kan me voorstellen dat je dan aan je moeder denkt.

Ik heb beide ouders en schoonouders nog.

Of ik zeker weet dat het een miskraam is.... dat zegt de gyn dus ja dat neem ik dan maar aan, de 1e x waarschijnlijk een hartje gezien maar te klein om zeker te weten en de 2e x niets van een hartje of zelfs maar een embryo, en het vruchtzakje liep 2 weken achter.

Morgen zullen we het voor de 100% weten.

Ik ben niet voor niets al ingepland voor de curretage, lijkt mij.

Ik ben ook zoooooo verschrikkelijk moe, ben zo straks op de bank in slaap gevallen, ik kan smiddags en begin van de avond echt mn ogen niet meer openhouden.

ik moet weer om 11.15 bij de gyn zijn en ik weet nooit van te voren hoelaat Michel thuis komt maar ik verwacht rond 14.00 op het station.

Gast estrhalita
Geplaatst

Jan is altijd op zondag rond 11-12 uur op. Dat is hij gewend. Nu is hij ook weer even weg. Druk bezet mannetje he.

Wel fijn dat je fijne schoonouders hebt. Ik heb het niet zo getroffen vind ik.

NOu zit wel met die vakantie in mijn maag hoor, want het is 1700 km rijden. En Jan wil dan in 1x rijden. Dus ben benieuwd hoe we dat moeten gaan doen. Maar eerst maar even kijken of het dat huis wordt voordat we problemen gaan zien die er nog niet zijn.

En mekaar ontmoeten? Het is een eindje rijden he? Je bent hier altijd welkom en anders wil ik wel een keer die kant op komen rijden in de zomervakantie of zo?

Geplaatst

Renaat, Ja is ook wel zo natuurlijk, je wordt niet voor niets ingepland. Zal de misselijkheid dan van de spanning zijn of toch zwangersschapshormoon? Ik word er al moe van als ik je verhaal lees, wat intensief zeg! Nou, op naar morgen! Mannetje weer lekker thuis! Fijn dat je alles nog hebt hoor! En er contact mee hebt. Geeft wel rust lijkt me. Nou, ik ga zo weer stoppen met 'forummen'. Wens je een rustige nacht toe!!!Joy1

Gast estrhalita
Geplaatst

Wij zaten tegelijkertijd te typen.

Wel balen dat Michel weer niet mee kan naar het ziekenhuis en dat je dat weer alleen moet doen? Ik vind het zo raar dat als er alleen maar een vruchtzakje is dat je zoveel zwangerschapsverschijnselen heb. Maar ja ik ben geen expert dus ik zou het niet weten of dat wel klopt.

Geplaatst

In 1 keer? Om en om rijden? Pfff. Nou, succes hierbij!! Een keer in Utrecht afspreken? Of jij hier ik daar, alles goed hoor. Haha, niet op 1 dag he? Zit jij hier in ...en ik in R' dam. (Jij hier , ik daar...) Ja, een druk bezet man! Kon ik al op de foto zien! (Van de trouwdag, wat een gedrevenheid in het koppie zeg!) Wat voor een werk doet hij?

Geplaatst

Dat is iets wat ik zelf ook vreemd vind, dat ik me zoooo zwanger kan voelen van een leegvruchtzakje, maar ja wat weet ik er dan van he, ik ga af van wat de gyn gezien heeft.

Vind het niet erg om morgen alleen te gaan, ben het gewend om dingen alleen te doen, en het is nu toch geen verassing meer of zo, het is voor mijn gevoel een formailiteit.

Gast estrhalita
Geplaatst

Heb nu 2 vriendinnen gemaild die beide in Italia op vakantie gaan met de auto met 2 kids dus even kijken hoe zij het doen??

En waar we afspreken vind het ook goed een keer hier en een keer daar hoor. Utecht is ook goed. Maar we zitten wel beide met 2 kids, dus waar spreek je dan af, dan is bij iemand thuis meestal wel makkelijk lijkt me.

Renaat, heel veel sterkte weer morgen hoor. En geniet ervan dat Michel morgen weer thuis komt. Ik hoor wel hoe het was morgen. Ik denk aan je. Moet morgen met de 2 heren naar het cb. Dus een drukke bedoeling, beide wegen meten etc etc.

Joy, Jan heeft 2 eigen bedrijven. Een beveilingsbedrijf in de horeca en een RFID chip bedrijf. Hou mezelf alleen bezig met het beveiligingsbedrijf, neit met het andere bedrijf.

Meiden ga een kopje thee drinken en naar bed, zie dat jullie al niet meer online zijn dus tot morgen.

XX

Geplaatst

Nou, er lopt hier opeens een super wakkere dame over de vloer..nog niet eerder meegemaakt die we even vol 'stoppen' met een biologische verantwoord nachtpapje van biobim en een kruidenthee van zonnatura...dus wie weet hebben we het nu druk en kunnen we voor de verandering een nachtje doorslapen?

Es. Ik laat de kinderen gewoon thuis en ga alleen op stap! Manlief mag de de honneurs waarnemen...Haha, maar dan zien de kinderen elkaar niet....We zien wel. Trusten.

So he, 2 bedrijven, toe maar! Een beveiliging snap ik nog maar dat andere bedr...?????

joy1

Geplaatst

Es, ben benieuwd hoe beide heren het afbrengen op het cb.

Mijn zus gaat in juli voor de 2e x met 2 kinderen en de caravan naar Italie, kinderen 3 en 6 jaar.

Hun vinden het helemaal geweldig.

Loopt je dochtertje nog beneden Joy1???? lekker latertje voor haar.

ik sluit af dames

truste

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden