Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Gast estrhalita
Geplaatst

Diana wat leuk dat je weer even komt kletsen. Ik hoop dat je huis snel verkocht wordt.

En ja de Toppers. Het witte is hier ook geen probleem, maar ja Zilver he. Heb al zoveel gezocht. Ga nu donderdagoverdag shoppen in amsterdam en hoop dat nog wat zilveren assesoires te vinden.

Joy1 Goede tip van die stoelverkleiner. Toen ik de bakfiets kocht kreeg ik de peuterstoel erbij. Ik laat hem er nog maa even in en probeer het van de zomer wel een keer hoe dat gaat zonder.

Effe druk maar kom gauw weer. Ga vanavond uiteten met 2 vriendinnen en morgen heb ik weer alle tijd.

XX

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi, Nou, volgens mij ligt Es lekker in de zon! Ik lekker binnen en voor de rest zijn alle slaapkamers weer bezet! Vanmiddag gepicknickt in de tuin, idee van zoonlief, iedereen bleef zowaar op het kleedje zitten.....Wel hard op de stenen. Toch maar eens wat gras in de tuin leggen en een zandbak!!!Want dat gegraai in die zwarte grond is ook niet echt lekker. Nou, ik ga wat doen, groetjes allemaal. Joy1

Gast estrhalita
Geplaatst

Liggen in de zon, nee dat lukt niet hoor met Robbie haha. Onze tuin was eerst gras en is nu alleen maar steen. Veel beter hoor. Wij hebben een soort gele zon wat de zandbak is (een soort schelp zeg maar), een tuin huisje voor de kinderen en een grote tafel. Ik had vanmiddag een oud collegaatje op visite dus we hebben lekker in de tuin gezeten. Vanmorgen was Robbie naar de psz en heb ik met Jens lekker gefietst. Vanmiddag toen Jens wakker was heb ik gekeken tot hoever ik kon fietsen. In totaal 3 km heen en terug. 1 uur onderweg geweest. pijn in spieren van mijn billen en bovenbenen. Het is dus voor een goed doel geweest. Nog even naar de speeltuin geweest en nu ga ik koken. En daarna boodschappen doen voor de aankomende week en dan op naar de toppers morgen. Om 12 uur ga ik naar Amsterdam, shoppen, terassen en genieten van mijn vrije dag, lekker wat eten en dan om 19 uur weer terug naar de Arena en uit mijn dak gaan bij de toppers. Ik heb er zo zin in.

Vrijdag heb ik ook een drukke dag, maar ik kom wel even verslag doen natuurlijk van mijn super donderdag.

XX

Geplaatst

Nou, ben reuze benieuwd de buuf van mij is ook vanavond....dus krijg ws. twee verslagen! Nou, lekker gefietst dus! Heerlijk weer mee! Ik geniet er ook van. Morgen naar ballorig, kan het eigenlijk niet wachten want we gaan vanaf zaterdag 3 dagen naar de wadden......Maar goed, beloofd is beloofd....Joy1

Gast estrhalita
Geplaatst

Nou ik vond het super gezellig gisterenavond. Ik zat echt zo dichtbij. Als ze naar boven gaan om de eregast op te halen liepen ze zo langs ons. Dus echt super. Overdag heb ik ook lekker genoten in Amsterdam. Het was super weer dus lekker op een terasje gezeten. Vandaag wel enorm brak hoor. Was pas om 2 uur thuis en ja gewoon om 7 uur op. Dus na de lunch ga je dat wel voelen en omdat we morgen een familiedineetje hebben mocht Robbie niet slapen tussen de middag, want hij moet morgenmiddag slapen.

Diana hoe vondt jij het?

Joy lekker zeg een weekendje weg, hoe was ballorig. Ik vind dat altijd zo heftig druk. Ben zelf altijd super moe ipv de kids haha

En ja hoor vanavond de 1ste spuit weer gezet. De 4de en laatste poging is nu begonnen.

Renaat ik zal verslag doen van X faxtor voor je morgenochtend haha.

Geplaatst

aha, 1e spuit alweer! Nou, spannend hoor, laatste poging! Ik leef erg met je mee! Wat leuk dat je het zo naar je zin hebt gehad, de beelden van de tv. zagen er heerlijk uit.

Ballorig, was top! Vriendin mee en we blijven gewoon 1 1/2 uur en daarna lekker naar huis. Ik lees daar ook vaak een boekje, appeltaartje met slagroom erbi, capucino, hoe schrijf je dat...Heerlijk!!

Ik ben idd. een paar dagen weg. Tot dinsdag maar weer. Zat te doen nog...Veel plezier met een fam. uitje! Joy1

Gast estrhalita
Geplaatst

Het wordt dus een rustig weekend hier :(. Maar dan moeten we de schade volgende week maar inhalen he.

Joy heel veel plezier. Het is lekker weer dus zalig genieten met je gezinnetje.

Renaat Bad Boys ligger eruit. Qua zang wel te begrijpen hoor, maar qua X FAXTOR snap ik het niet helemaal. Die jongens hebben een totaal plaatje en als je dan Donny kijkt die zingt heel goed, maar meer niet. Maar ja dat is mijn mening.

Nou als er weer iemand online is dan hoor ik het wel.

XX

Geplaatst

Hey hey, en daar was ik weer even!!

Es, de toppers klinken super! Wij gaan vanavond heen. Ik heb er zo'n zin in!!!!!

Om 18.15 word ik opgehaald, en dan hopen we er een uur of 7 te zijn. Lekker optijd.

Joy, baloorig hebben we hier in hhw ook, schijnt heel erg leuk te zijn, al ben ik er nog nooit geweest.

Gisteren is de makelaar geweest en heeft foto's gemaakt. Als het goed is staat het huis woensdag op funda (spannend!!!) De borden gaan we vanmiddag op de boven ramen plakken. Officieel mag het pas als het op funda staat, mja, de pinkster komt eraan, dus we doen het gewoon.

Liefs Diana

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik dacht dat je ook donderdag ging joh. Heb ik helemaal overheen gelezen. Nou ik weet zeker dat je het naar je zin hebt gehad. Hoe is het trouwens met je BI. Trek je het een beetje

En ik ga heel hard duimen voor je dat je jullie huis zo verkocht hebt. Een vriendin van mij was haar huis binnen 2 dagen kwijt. Dus het kan hoor.

Net terug van een familiedineetje. Opa 90 geworden. Gelukkig hebben beide jongens vanmiddag van 12.30-15 uur geslapen en ging het dus super. Ze hebben zich keurig gedragen. Om 21 uur waren we thuis en nu liggen ze lekker te slapen. Misschien slapen ze morgen wel een beetje uit, zou lekker zijn.

Nou meiden tot snel weer

Geplaatst

Hey hey,

Toppers was inderdaad geweldig. We hadden wel slechte plaatsen (2e ring) maar het was evengoed een feest!

Ik ga nu samen met Jamillah lekker genieten van het mooie weer en haar slechte humeur :-)

Diana

Geplaatst

Hallo girlies,

Wat een mooi weer hè, alleen helaas is Charlotte ziek.... 40 graden, verder weet ik niet wat ze heeft. Slaapt veel, maar dan wel in je armen... hihi. Ik vind het altijd vreselijk als ze ziek is, voelt zo onrustig en ik vind het zielig. Gelukkig kan Hub voor haar zorgen, want ik moet leren. Maar toch, dan hoor ik haar de hele tijd, en dan moet ik de neiging onderdrukken om toch de hele tijd bij haar te gaan zitten.

1 juni tentamen. Daarna stopt mijn studie voor een hele tijd, want dit jaar zijn er geen vakken meer en komend jaar ga ik niet studeren ivm komst baby nr. 2. Heel verstandig denk ik, maar wel een heel raar gevoel. De studie begint weer in september, maar Petit komt ws half november dus dan lukt 1 vak doen niet meer. En in januari begint cyclus 2, maar dan is Petit net 1,5 maand en volgens mij word ik helemaal gek met 2 kleintjes in het begin. Dus nee, heel verstandig besloten een jaartje over te slaan.

Ja Renata, als ik klaar ben ga ik waarschijnlijk èn een eigen praktijkje beginnen èn twee dagen per week bij een instelling werken. Maar het duurt nog wel even, vooral omdat ik er nu weer een jaar tussenuit ga. Ach ja, langzaam maar zeker moet het een keer afkomen.

Jeetje Es, wat spannend weer, de volgende poging. Ik ga enorm voor je duimen. Good luck!

En Joy, ja bijzonder dat je zoontje dat zei. Hij heeft het zeker een keertje ergens gehoord en die kleintjes pakken dat toch heel snel op. Of zou hij het echt van zichzelf weten??? zal wel gek voor hem zijn inderdaad. En als je denkt goh, nooit zo'n ritueel gedaan, en je wilt het nog doen, dan kan het altijd nog hoor.

En Diana, ik ben nog steeds heel benieuwd waarom je toen schreef dat je voorlopig niet op het forum komt. Hoe gaat het met je? En ik las dat je je huis gaat verkopen? En hoe is het met de zwangerschap?

Nou girlies, ik ben hartstikke stout, moet enorm leren, dus ga maar weer. Geniet van het mooie weer bij deze vrije dagen.

Doedoe, liefs niki

Gast estrhalita
Geplaatst

Zo wat een weer he. De hele dag buiten geweest. Vanmorgen naar het speeltuintje en wezen wandelen. Vanmiddag in de tuin. De jongens goed ingesmeerd maar mijzelf vergeten. Nou knalrood dus. Maar het was zalig hoor.

Niki lijkt me moeilijk hoor om 1 jaar met je studie te stoppen, maar ik geef je wel gelijk hoor. Ik heb 6 maanden nodig gehad om in een vast ritme te komen met 2 kids. Nu is het zo makkelijk. En je merkt hoe makkelijk het is als 1 van de 2 nu uit logeren is. Dan is het zo rustig in huis haha. Vind het toch al knap hoor dat je zoveel kunt leren en dan ook nog mama zijn. Heel knap.

Diana ja ring 2 is het zicht wat minder. Ik vind het zo hoor en zo eng. Zou het niet durven om daar te zitten. Ik zit altijd heel laag. Arena vind ik ook niks de hele tijd staan.

Volgens mij komt morgen renaat weer thuis. Ben benieuwd hoe het met haar gaat na alles van net voor de vakantie.

En ja hier weer begonnen met spuiten en het is gelijk aan mijn humeur te merken. Erg toch he. Dit is wel een geheime poging. Niemand weet ervan. Ik heb waarschijnlijk wel oppas nodig voor de punctie, maar dan verzin ik wel een ander verhaal of zo. Moet ik nog even over nadenken. Iedereen weet dat onze 3de poging is mislukt en dat wij het hierbij laten haha. En ook hier op het forum zijn jullie de enige die het weten en ik ga me ook nergens anders bij aansluiten. Ook mijn handtekening verander ik niet. Even rust tijdens deze behandeling. Voor mijn gevoel is dat even beter.

Ga nog even tv kijken en optijd naar bed.

Geplaatst

Hoi Meiden, ik heb nog helemaal niets gelezen, ben vanmiddag thuis gekomen.

Ik zal vanavond of morgen ( als ik vanavond te moe ben ), ben nu namelijk al vanaf zondagmorgen wakker en aan het reizen/wachten geweest met naar huis komen. alles ff lezen van tijdens mijn vakantie en natuurlijk vertellen over Curacao

XXXX

ps, het was echt geweldig

Gast estrhalita
Geplaatst

Blij je weer te horen. Rust maar uit en we horen je gauw.

Geplaatst

Renaat, fijn om te horen dat je weer terug bent!!

Ik hoop snel je verhaal te lezen, maar nu is lekker rusten belangrijker.

Liefs Diana

Geplaatst

Hey Renaat, ik zie dat je nog geen tijd hebt gehad om te reageren.

Ik hoop dat je weer een beetje in het ritme kan komen, en geen erge jetlag hebt!

Liefs Diana

Geplaatst

Ik heb jullie berichtjes doorgelezen, jullie zijn ook kletskousen hahahaha

Mij een beetje door bergen berichtjes willen laten worstelen :tard:

Wat leuk dat jullie bij de toppers zijn geweest, ondanks dat het totaaaaaaaaal mijn muziek niet is, snap ik best dat het daar een feest kan zijn.

Es, je bent weer begonnen met spuiten heel spannend, we gaan weer keihard duimen, hoop erg dat het zo mag zijn voor jullie

Diana, hoop voor jullie dat jullie je huis snel kunnen verkopen, hebben jullie al een nieuw huis op het oog???

Leuk dat je weer meer komt kijken hier.

Niki, pittig een eigen praktijk en ook nog bij een instelling erg knap dat je die opleiding doet, en heel logosch ook dat je er ff een jaartje tussen uit gaat.

Joy1, ook nog lekker druk met je kids, fietsen in je bak fiets.

Ik zag trouwens in je profiel staan dat je werk in rust heb staan, hoe bedoel je dat???? zelf geen baan meer en dat ff lekker zo houden of wel bij je werkgever periode onbetaald verlof of zo iets????

Ik heb uiteraard een heeeeeeeel verhaal over mn vakantie :blob1: was echt fantastisch.

Pffff de heen weg vlieen was 12 uur, ff in nederlandse tijd, s'ochtends om half 7 werd ik opgehaald en s'nachts om 0.30 waren we ingecheckt in ons hotel, maar het is daar 6 uur vroeger dus waren we daar rond dinner tijd.

Maar het is in tijd echt een hele lnage vermoeiende reis.

Ik zal mn verhaal wel een beetje beknopt houden maar wel genoeg details.

We hadden een gewone hotelkamer geboekt met zeezicht, 2 bedden en een badkamer meer niet, aan het zwembad.

Met inchecken kregen we te horen dat we ge-upgrade waren naar een suite, 2 badkamers 2 slaapkamers en hele mooie keuken, mega grote balkon en het was 2 hoog maar op het strand en we konden bijna een steentje in de zee gooien van onze suite zo dichtbij.

Wij blij natuurlijk maar snapte niet zo goed waarom, bleek er na ons een grote groep geboekt te hebben die bijelkaar in het comlex moesten zitten en dat de algeboekte gasten dus naar een andere kamer moesten.

Een dag later wij gaan bij de bar wat drinken , de bar stond op het strand, een open bar met alleen van die palmboombladeren dakjes, echt geweldig.

Hoorde we dus wie die grote groep was, het was AJAX.

Heb helemaal in een deuk gelegen.

Ajax had een toernooi in Curacao en die moesten in die hotelkamers.

Ik heb helemaal niets met voetbal maar dit was wel leuk, alle commotie er omheen, ze aten en dronken ook gewoon op het resort, heb er wel schik om gehad.

Verder de vakantie, ja je waant je echt in het paradijs, zo'n mooie zee, witte strand, palmbomen, coctails, heerlijk.

Door de wind en bewoklt was het wat tempratuur goed uit te houden, het was daar wel bewolkt, maar anders als hier.

Ik heb me steeds met factor 50 ingesmeerd en niet in de zon gezeten en ben toch verbrand.

Ik wil zeker nog een x terug maar dan met Michel, ik ben een heimwee aangelegd typje en heb hem en Ilona erg gemist.

Maar dan wil ik langer daar zijn en dan dingen ondernemem, hebben we nu niet gedaan.

Er zaten in ons hotel heeeel veel gehandicapte mensen en mensen met down syndroom, vanwege dat het seaquaruim ernaast zit, die mensen zijn er dan voor de dolfijntherapie.

het is ook een heeeel fijn hotel voor gehandipcate, het is er ook kwa ligging en bouw opingericht, heel rolstoel vriendelijk.

Al met al een geweldige vakantie, kan het zeker aanraden ook dat resort, de mensen die daar wonen zeiden ook dat het hotel waaar we zaten de mooitse ligging had en sfeer.

Hoe gaat het met mijzelf na de mk, nou eigenlijk wel goed, heb wel 1,5 week gevloeid maar per dag niet meer dan 1 maandverbandje en de laatste paar dagen alleen maar met afvegen, dus dat stelde gelukkig niet zoveel voor.

Verder zal het pas emotioneel weer wat doen met de volgende x, zal ik denk ik wel meer angstiger zijn voor dat het weer fout gaat, maar voor nu gaat het goed.

Nu maar afwachten wanneer ik ongesteld word voor we weer kunnen beginnen.

Gister ben ik Michel misgelopen, hij ging s'ochtends werken en ik kwam s'middags thuis, dus zie hem over 2 weken pas.

Maar nu zijn vakantie in december niet door gaat ( wilde dat doen na de bevalling ) gaat hij kijken of hij in augustus 2 weken vrij kan krijgen, maar hij is daar door dan 6 weken thuis, he daar wel ff zin in, heerlijk wat dingen samen doen met het gezinnetje.

Ben ff uitgetypte, hihihihihi jullie hebben ff wat te lezen

O ja, Diana hoe gaat het met je bi en je werk????

XXXX

Geplaatst

OW renaat, het klinkt als een heerlijk tijd die je daar hebt gehad!

Ik wil er ook nog zo graag eens naar toe. Mijn vader heeft er 2,5 jaar gewoond, en ik wil het daarom zo graag eens zien.

Maar dat zal nog wel even toekomstmuziek blijven.

Met de BI gaat het best aardig, momenteel is het extreme overgeven (bloed) en de duizeligheid het allerergste. Morgen naar de KNO-arts en hopen dat het behandelbaar is. Er word gedacht aan een ontsteking aan mijn evenwichtsorgaan. Het is heel lastig want alles duizelt. Ik was gisteren nog even met de auto wat eten halen, en toen belande ik op de middenstrook. Dus autorijden doen we niet meer. Ben ook al een paar keer flink onderuit gegaan. Opstaan uit bed en omvallen, douchen en omvallen, traplopen en eraf vallen. Ik word er zo zat van. Vind het nu met Jamillah ook zo eng worden. Ze kan zelf gelukkig wel de trap op, maar eraf moet ik haar tillen en dat vind ik doodeng.

Heb niemand verteld dat ik zo vaak val, want ik ben als de dood dat ik dan constant in de gaten gehouden ga worden.

Maar goed, genoeg geklaagd :-)

Ben blij dat je weer terug bent!!! Het is toch anders hier zonder jou.

Liefs Diana

Geplaatst

Dat klinkt eng Diana, dat duizelig zijn, krijg ja dan medicijnen of zo als het je evenwichts orgaan is???

Wel fijn dat je bi nog meevalt.

waarom woonde ja vader op Curacao????

Ja heerlijke tijd gehad maar ook fijn om weer thuis te zijn hoor.

Ik ff online zoeken over menstruatie/vloeien na een mk, ik heb vanaf vrijdag/zaterdag niet meer gevloeid, mn lichaam had het ook afgebouwd en nu begint het ineens weer, heb ook lichte menstruatie gevoel in mn buik.

Daar baal ik wel van, hoelang kan dat doorgaan????

Geplaatst

Hoi allen, Ik ben weer terug. (Jij ook Renata!!!) Wat een weer!!!!Lekker zeg. Kamperen viel goed in de smaak, wel weer wennen voor de kleintjes, het strand...water....slapen in een tent.....slaapmatjes.....Toch maar liever met z'n allen plakken in een 2 persoonsslaapzak.....Gaat eentje zich omdraaien..o....dan maar met z'n 4en omdraaien...Flits, flits, ooo dat is de vuurtoren. Op een plek zonder water en licht dus...Waar is de knuffel, waar is pop en waar is in hemelsnaam de zaklamp! Ontbijten om 10 uur in het restaurant en toen hadden we al honger om 8.00 uur...Oja...niets mee aan bestek en potten en pannnen haha, kamperen is kreperen! Maar......het was dolletjes.

Nou later meer. Groetjes Joy1.

Gast estrhalita
Geplaatst

He Renaat fijn dat je weer terug bent. En het klonk onwijs zeg. Het staat ook op mijn verlanglijstje voor als we geen honden meer hebben haha. Maar hoe was de bruiloft? Daar heb je nog niks over verteld. Balen zeg dat je Michel nu zo lang niet ziet, maar je hebt Ilona in ieder geval bij je. Lekker he om je meisje zeker weer te zien.

Diana dat klinkt allemaal niet lekker zeg. Bah kan me voorstellen dat je je niet veilig voelt. Hopelijk kunnen ze er wat aan doen.

Joy hoe je het ook weer allemaal omschrijft haha Ik lach me rot. Maar dat is ook een van de redenen dat wij NOOIT zullen gaan kamperen, dan maar een stacaravan huren of zo. Veel meer relaxter.

Nou meiden nu kunnen we weer uren beppen hier haha. En Renaat qua vloeien. Ik heb na een curretage af en aan 6 weken gevloeid dus dit is nog niks joh haha.

Geplaatst

Diana, Nou, dat klinkt mij ook absoluut niet lekker in de oren. Je moet wel meer openheid van zaken gaan geven hoor, dan kunnen ze je ook beter helpen toch? Anders sta je er ook zo alleen in , lijkt me. Wel heel naar dat je zo wegvalt en duizelig bent. Heel veel sterkte hoor!!!!!En dat je maar snel je huis mag verkopen, dat is ook niets waard als ik het zo lees. Lekker wonen is toch wel belangrijk met name ook voor je gezondheid.

Renata, Ik ben een keer op Aruba geweest, indrukwekkend hoor!!!!We hebben toen op iemand zijn huis gepast dus we hadden alleen de vliegkosten! Niet verkeerd.

We zitten hier nog in de kampeerzooi. Tjonge, we hadden zoveel mee...3 dagen weg maar je moet toch wel rekening houden met allerlei weertypes, ziektes, we konden volgens mij wel 3 weken blijven als ik kijk naar kleding en spullen.....Haha, ja, hotel is wel makkelijk ja. Maar goed, we een ervaring zo hoor!!!!!De hond vind het ook geweldig, die wordt doodmoe van het geloer naar vogels, bezoekers, fietsers, vreemde honden, kinders die alle kanten opvliegen. Hij heeft me toch op een oor gelegen 's nachts! De hele kudde bij elkaar in de groepstent want wil een herder nog meer?!?

Nou, ik ga nu....morgen weer plannen zat! Trusten en tot mails.Joy1

Geplaatst

Goedemorgen iedereen!

Joy1 , dat vind ik ook altijd naar van de vakantie, inpakken gaat wel redelijk snel, maar voordat je alles weer gewassen/opgeruimmd/schoon heb duurt een paar dagen.

Diana, hoe was het vandaag bij de kno-arts???

Es, wanneer jeb je de fm??

Vanochtend maar weer maandverband gepakt, is weer nodig voor het vloeien.

Jakkes als dit nog 4 weken kan duren....zucht

Ik had gister wel gelezen dat als je normaal een mooie regelmatige cyclus heb je na een curretage ( de meeste ) na 4 weken weer ongesteld wordt.

Ik heb altijd een hele mooie cyclus dus daar hoop ik dan maar op.

Maar wanneer weet je dat het vloeien van de mk overgaat in menstruatie???

O ja, hihihi niet over de bruiloft verteld.

Ja was heel bijzonder, er is een prieeltje op het strand, heel mooi met van die witte doeken er omheen, mooie witte stoelen en grote schelpen en echt mooi strand aangekleed.

Na de ceremoni stond er een stukje verder op het strand en tafel waar we aangegeten hebben.

Ja het geeft je wel een bijzonder gevoel, zo op het strand het weer en de zon gaat heeel snel onder dan staan er van die fakkels op het strand, ja is heel mooi.

Vanmiddag hebben we onze jaarlijkse feestmarkt in het dorp, ga daar natuurlijk heen, is altijd wel leuk en gezellig.

Het is best wel fiks afgekield vandaag, bah jammer

Gast estrhalita
Geplaatst

Het is gewoon erg koud vind ik. Wij hadden allemaal t-shirt met korte mouwen aan, maar heel snel dat omgeruild voor shirts met lange hoor.

Robbie ligt weer eens op de bank te slapen haha. En niet naar bed willen hoor.

Ik moet eerst ongesteld worden joh voordat er een fm komt. Dus ik denk zelf pas zo einde 1ste week juni mijn fm. Ben er nog niet zo mee bezig eigenlijk.

Ga even gauw wat dingen voor mijzelf doen nu alles slaapt en kom vanavond wel weer even online.

XX

Ps klinkt heel mooi zo'n bruiloft op het strand. Het lijkt al weer zo lang geleden mijn bruiloft.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden