Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat heeft Stacey trouwens aan, wat afgrijselijk zeg.... en ik vind de bad boyz inderdaad ook niet zo goed zingen, dat dansen maakt een hoop goed

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Gast estrhalita
Geplaatst

Nee die zoek ik zelf op internet. Nu kaarten gevonden om te leren tellen. Hij kan al tot 3, lichaamsdelen en kleuren. Dan zit er een plaatje bij en het woord geschreven. Dan eerst een hele tijd het plaatje met woord en dan later alleen het woord en dan moet hij het ook weten. Dit moet ook helpen om hem sneller te laten praten. En sinds dat we dit doen, komen er wel meer woordjes uit hem (het zijn klanken niet echt woordjes). Morgen even printen en lamineren en dan hop oefenen.

Wie bedoel je nu haha dat mens haha.

Bad Boys doen het toch altijd leuk he. Zang is niet altijd top, maar de act is echt altijd goed.

Geplaatst

joy1, ik had het van de week toch over dat ilona de triptrap in klom ik het plankje laag had gezet.... nou dat heeft geen nut meer, mevrouw kan er nu toch nog weer inklimmen. zucht.

Ik zet nu de stoel maar in de gang neer, want ze probeert nu vanaf de stoel op de tafel te klimmen en uiteraard al een x naar beneden gevallen.

Je bent wel een sportiefeling als ik het zo lees, baantjes trekken en lopen.

Ik had al van es begrepen dat jullie dezelfde bakfiets hebben.

Gast estrhalita
Geplaatst

Haha die Ilona zo sportief. jensje kan alleen de trap al op, maar meer ook echt niet haha.

Jan wil in bed verder x factor kijken dus ik ga helaas weer afsluiten. Het is niet zo vaak dat Jan thuis is dus ik probeer er lekker van te genieten. sorry naatje.

XX

Geplaatst

hahaha lekker duidelijk, ik bedoel dat mens die eruit ging vorige week, uhhh Sarina of zo???

Wat knap om hem zo dingen te leren, is hij ja hoe zeg je dat, je heb natuurlijk gradaties in down en heeft hij in die mate down dat hij wel zou kunnen praten uiteindelijk en een redelijk volwaardig bestaan leiden, of is dat nog te vroeg om te kunnen zeggen???

Ik ben vaak bang om iets uit leggen als ik een vraag heb over Robbie of iets wil zeggen dat ik lullig of bot of minderwaardig over kom richting hem, maar dat is echt mijn bedoeling niet.

Geplaatst

hoi hoi renaat,

Ik lees af en toe ook mee en echt zoooo niet eerlijk! Je gevoel bleek dus juist te zijn. wat raar he.. toen ik zwanger was wist ik het meteen! het voelde meteen goed. en dat was bij de andere 2xen toch echt anders in de ww.

meid ik hoop dat je alsnog een super vakantie hebt, even lekker je hoofd leegmaken en genieten van het mooie weer.

Liefs

Desiree

Geplaatst

Hoi Dees, ja ik kan ook niet uitleggen waar dat gevoel vandaan kwam, maar van dat knagend gevoel was het/is het. de Gyn zei dat ze dat heel vaak meemaakt las vrouwen dat gevoel hebben het ook klopt.

En wat jij bij de zwangerschap van Julian had, had ik ook bij Ilona, ik had gelijk het gevoel het zit goed, was ook totaal niet bezig van o jee wat als het fout gaat, en dit x..... ik had mijzelf al ingelezen in miskramen.

Dank je voor je reaktie

Geplaatst

Dochterlief is 6 dagen verwijderd van november...dus dan moet de topic aangepast worden...(Ahum...) Ja. ik klets graag mee want ik hoor nergens meer bij, sneue ik!

Ik voel me ook heel sportief maar dat banen trekken moet ik weer oppikken hoor, dat heb ik alleen maar gezegd als vergelijking met de sauna! Haha, kan wel stoer lopen doen maar in de praktijk lig ik meer op de stoel dan in het zwembad, stomme forum ook, veel te verslavend.

Nou Renata, dat lijkt me idd. erg spannend dinsdag, alvast alle succes!!!! Fijn dat de man mee kan, dat is een fijn idee, naar omstandigheden dan he?

Ik weet waar de arts w.s. op doelde. Je kan i.p.v. de zgn. witte bollen ook pregnyl (Zwangerschapshormoon) spuiten. Het ene werkt lokaal, witte bollen, pregnyl werkt door het hele lichaam. Aldus de inferti. arts die mij dit bij de laatste cryoterugplaatsing verteld heeft.

Ik kijk niet naar x factor. Straks misschien efkes.

Bedankt Es. dat je me vanmiddag even op de hoogte hebt gesteld, gelukkig dat Renata dat niet erg vond, het is idd. haar verhaal. Maar de bedoeling was goed.

Groeten, Joy1

Geplaatst

Pregnyl spuit je toch alleen voor de eisprong???ik heb pregnyl gespoten de dag voor de bevruchting??? doe je dat ook nog dan als je al zwanger bent???

Doe bollen ken ik ook alleen van verhalen.

Ik zal de volgende ronde er toch eens naar vragen.

Nee hoor, vond het niet erg dat Es ff een uitleg had gegeven, ik had andersom ook in afwachting gezeten.

ja ben erg blij dat Michel mee kan, maandag komt hij weer thuis en is hij erbij, dat is een voordeel dat pas maandag de curretage is.

hahahaha als je het weer zo zegt kwam het inderdaad sportiever over als dat het is.

We kunnen vragen aan een mod of die de titel aan wilt passen, dan hoor je er bij.

Geplaatst

Ik snap het even niet.... Maandag echo lees ik. en dinsdag de 11e toch de curretage? Maakt niet uit, zal wel een typfoutje zijn, beroerd blijft het, lees net je nieuwe topic. Wel fijn dat je zoveel lieve reacties krijgt he?

Pregnyl spuit je idd. ook als de eisprong opgewekt moet worden. De pegnyl die later gespoten wordt is om je lichaam te doen geloven dat je zwanger ben, net als de ondersteunende witte bollen. Een vriendin van mij heeft het ook gedaan en wel meer vriendinnen van het forum. Niet zo heel bijzonder hoor geloof ik. Alleen met vroegtesten kan het de uitslag beinvloeden.

Nou, dit is het even. Ik wil er ook wel bijhoren maar het hoeft van mij niet aangepast te worden hoor, wel lief dat je het zo schrijft. Gezellig zo in bed? Tv..laptop....manlief....groot bed zeker!

Geplaatst

Hey Joy1, voor ons hoor in in dit topic ( ik bedoel maar die 6 dagen verschil met okt. maakt ook niet uit )

Nee het is geen type fout, je leest het goed.

ik heb maandag nog een echo, maar ik sta al ingeroosterd voor dinsdag de curretage, ik heb gister ook al de intake gesprek gehad op de afdeling opname, bloed gegeven "incheck" tijd gehad.

Ik snap dus ook niet waarom maandag nog een echo, waarom niet maandag al de curretage, maar ja het zal wel aan mij liggen denk ik dan.

Wat doet die pregnyl dan nog xtra als je dat spuit na de bevruchting???? helpt dat beter om zwanger te worden????

Is het verstandig om daarna te vragen de volgende ronde???

Gast estrhalita
Geplaatst

Zo meiden ik moest zowaar bijlezen vanmorgen. Gezellig zoveel berichtjes en leuk Joy1 dat je hier mee schrijft.

Wij hebben in ons huis maar 3 slaapkamers, maar die zijn wel enorm groot. Beneden in de woonkamer hebben wij een nieuwe tv en die van de woonkamer hangt nu in de slaapkamer (Plasma tv) dus ja dat is heerlijk kijken in bed. Maar ja we lagen nog geen 5 min. tv te kijken of Jan sliep al. Erg gezellig dus. Ik kon niet slapen. Waarschijnlijk omdat Robbie er niet was. Jens werd pas om 8.45 uur wakker Dus die heeft aardig lang liggen slapen. Had altijd al het gevoel dat hij door Robbie wakker werd. Dus wij hebben uit kunnen slapen haha.

Qua ontwikkeling Renaat. We weten niet hoe Robbie zich zal ontwikkelen. De tijd zal dat leren. Belangrijkste vind ik nu is dat hij gaat praten. En je hoeft niet bang te zijn om dingen te vragen hoor. Soms is het moeilijk om een vraag op de juiste manier te stellen, maar ik snap echt wel dat je het niet verkeerd bedoelt.

Wat een naar weer he trouwens. bah echt verschrikkelijk.

Geplaatst

hahaha dat is ff wennen he dat je moet bij lezen.

Jan was dus goed moe.

Wij hebben helemaal geen tv boven, mis het ook niet.

Het is echt bagger weer, ik heb gewoon overdag de verwarming aan, zo koud zeg, je wordt er haast droevig van.

Morgen moederdag, wat doen jullie daar aan???

Wij ( ik en mn 2 zusters aanhang en kinderen ) nemen mn moeder mee uit lunchen in een restaurant, en we hebben een kadobon van de knutselwinkel hier, ze knutselt erg graag.

Michel is er (weer) niet met moederdag dus ik heb weer dikke vette pech.

Geplaatst

Renata, Nou, dan kom ik hier gezellig schrijven. Renata, het ging me om dit zinnetje.....en daardoor raakte ik even van de wijs. Je schreef....; dat is een voordeel dat pas maandag de curretage is.. Vandaar. Het is mij helemaal duidelijk hoor. Ja, waarom niet alles in een handeling, goedie vraag!

T.a.v. de pregnyl. Je kan het een of het ander. Als je een verse poging achter derrug hebt kiezen ze soms niet voor pregnyl maar voor de witte bollen omdat

bij evt. overstimulatie de boel extra gestimuleerd word in tegenstelling tot de witte bollen. Het wordt meestal na een aantal dagen gespoten. Het is idd. een ondersteuning van je cyclus!

Sommige vinden het ook prettiger om pregnyl te spuiten dan de witte bollen vanwege de smurry/ lekkage. Nu heb ik daar zelf totaal geen moeite mee want ja...als je er zwanger mee kan worden dan hoor je mij niet klagen toch?

Nou, Es. Lekker en goed bevallen, ik hoop Robbie ook. En de ontwikkelingen van Robbie, mooi hoor dat er steeds ontwikkelingen zijn. Ik heb er wel een positief beeld bij Es. als ik je verhalen lees! Dit zegt overigens niets over hoe jullie het ervaren he? Maar ik word er wel blij van.Heb al genoeg gezien! En ja, de verschillen zijn groot.

Het weer...ja, het had wat mooier mogen zijn, toch hebben we vanmorgen al een route door de wijk gemaakt met bakfiets. 2 speeltuinen, vriendin hallo gezegd, kibbeling gehaald, gansjes dag gezegd, lief!!!5 stuks, mijn moederhart smolt.... Toen mijn poging mislukte zag ik de fam. gans fier door het water zwemmen, moeder voorop, 5 kinders en vader sloot de rij....Ik moest er van slikken want jonge gansjes heb ik in al die jaren nog nooit bij hun gezien. Wat zullen ze blij zijn....snif, snif, nou 5 in een keer gaat gaat trouwens mij ook wel wat ver...maar ik zeg geen neen!! Ontspan en onvang.....zal het ganzepaar ook wel denken.

Hoe gaat het vandaag met je Renaat??

Joy1

Geplaatst

Renaat, Hoezo????Is er echt geen uurtje dat hij thuis is????Wat sneu voor je en je dochter...of...ben ik wat zwaar op de hand?? Wij vieren het met een lekker ontbijtje, kadootje, peuterspeelzaal presentje. Gebakje erbij....De rest van de middag ben ik ook allleen, net als nu, want het werk groeit manlief even boven het hoofd..dus....aan de slag!

Mijn moeder is overleden dus...dat feest gaat voorbij maar ik ga wel heeeeel erg aan haar denken!!!Mijn schoonouders ga ik misschien nog wel bezoeken, zal even overleggen hier thuis. Ze zijn op vakantie maar mischein morgen ook wel weert huis. En jullie verder????

Geplaatst

Sorry Joy1, ik heb ff terug gelezen, en je heb gelijk dat was een type fout, daar had dinsdag moeten staan.

Jij durft toch met de bakfiets weg te gaan.

Ik heb vanmorgen de boodschappen gedaan.

Ik heb gister pillen gekocht waardoor ik niet meer hoef over te geven, en dat scheelt al enorm, daar voelde ik me de hele dag lamlendig door.

Jonge dieren zijn altijd schattig, wij hebben voor ons huis in de sloot een eenden echtpaar wonen, die hebben binnen kort ook kuikens, erg schattig.

Had jij graag een "groot" nest gewild??

Es, ja je heb ook gelijk, per ontwikkeling kijken hoe het gaat en daar oprichten, je kan toch niet verder kijken.

Joy1, mijn man komt maandag thuis en ik heb altijd vanaf zaterdag voor dat hij thuis komt altijd kriebels in mn buik en een soort spanning.

En het verlangen van mij naar hem om hem nu thuis te hebben is natuurlijk xtra groot dan anders.

En ik merk dat mn gevoel nu meer overstemd is in nog 2 nachtjes slapen dan is hij er weer.

Waar blijft Niki nou eens zeg, ze is nu al de hele week niet geweest.

Gast estrhalita
Geplaatst

Zo jullie beppen wat af zeg.

Ik pak eigenlijk te weinig de bakfiets. Ik vind het zo gedoe om hem te pakken uit de schuur haha. Maar als de vakantie voorbij gebruik ik hem altijd op maandag en woensdag. Mits het niet regent natuurlijk.

Wij hebben nog nooit wat aan moederdag gedaan. Ook niet toen ik nog thuis woonde. Ik heb van de jongens van de creche en PSZ wel kadootjes gehad, maar die heb ik al uitgepakt haha. Jan moet vannacht werken dus die is morgen pas rond 12 uur uit zijn bed en die heeft niks gekocht. Dat doet hij nooit. geeft niks. Wij vieren ook onze verjaardagen nooit. Natuurlijk wel die van de kids.

Morgen gaan wij naar Harderwijk. Jan moet daar voor zaken naar toe. Het is en zakenrelatie, maar zijn vrouw is een vriendin van mij. Dus even gezellig een bakkie doen. Maandag met de 2 heren naar het consultatieburo. Wordt ook een drukke bedoeling

Dinsdag ga ik met een vriendin en haar 2 zoontjes (8-6 jaar) naar Dippiedoe in Best. Super gaaf is dat. Dus een zware en vermoeiende dag voor zowel ons als de kids. Wij doen altijd in de vakantie wat leuks met de kids. Ik probeer 1x per week iets leuks te doen met ze. Deze week naar de kinderboerderij geweest en Robbie bij oma gelogeerd en volgende week dus naar Dippiedoe. In de zomervakantie doe ik dat ook zo. Elke keer iets leuks.

Ben trouwens benieuwd maandag bij het CB hoe het zit met Jens zijn praten, want hij zegt echt zo goed als niks de laatste tijd.

Renaat wat voor pillen zijn dat voor de misselijkheid? Ben je echt zo misselijk dan? Toch raar he, want ze zeggen hoe misselijker je bent des te minder kans op een miskraam????????????????

Geplaatst

Je heb weer een drukke week voor de boeg, wel leuke dingetjes.

Dit is ff een kort berichtje ben eten aan het koken.

Maar ik denk dat vanavond/vannacht misschien de miskraam opgang gaat komen.

Heb best wel het gevoel van ongesteldheid sinds vanmiddag wat aan het opbouwen is, en af en toe een golfend gevoel door mn buik,kan niet uitleggen.

Ik hoop het niet, wil dit niet in mn eentje doen, laat het nou maar gebeuren met de curretage. kan wel janken nu

Geplaatst

Sorry meiden, ik ga nog wel reageren op jullie berichtjes, maar ik nu een beetje van slag.....

Dat golfend gevoel in mn buik is volgens mij de spieren die wat aanspannen en weer loslaten en dan weer aanspannen enz enz...

Misschien is er wel niets aan de hand nu, maar zo voel ik het niet, ben nu zooooo bang dat de miskraam opgang komt, ik voel me nu zoooo ellendig.

Tot vanmiddag maakte ik me daar niet druk om, had totaal niet de indruk dat de mk, vanzelf zou komen, maar met wat ik nu in mn buik voel en voel me wat onrustig ben bang dat het gaat gebeuren.

Gast estrhalita
Geplaatst

Renaat zoals het klinkt zijn het dus weeen die de miskraam opwekken. Misschien even iemand extra thuis regelen die er vannacht voor je is. Want ik had er niet zoveel last van. Lichte weeen, toen een persdrang en ik verloor het vruchtzakje, maar er zijn vrouwen bij wie het echt voelt als een bevalling en dat wil je zeker niet alleen doen lijkt mij.

Het is beter als het zelf lost laat hoor, ook voor je verwerking. En laat de echo maandag gewoon staan, want dan kunnen ze zien of het allemaal weg is.

Meid sterkte nu. Ik check later nog wel even mijn mail.

Dikke kus

Geplaatst

Ik heb nog steeds het gevoel dat ik ongesteld moet worden, maar die spieraanspanningen zijn wat minder volgens mij, ik weet het niet.

Ik ben behoorlijk in de war.....

Gast estrhalita
Geplaatst

Neem anders lekker een paracetamolletje in, warme kruik en lekker onder de wol gaan liggen. Als het komt komt het toch. Je kunt er niks aan doen.

Gast estrhalita
Geplaatst

Misschien ga je wel vloeien maar komt het toch niet los. Dat is volgens mij helemaal het ergste senario.

Ik zit Paul de Leeuw te kijken met tranen in mijn ogen. Allemaal mensen met het Syndroom van Down en dat is toch wel confronterend.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden