Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi, daar was ik weer, ik heb weer eens wat.

Ik blijf een gevoel alsof ik een hartstike blauwe plek heb op de plek houden waar het infuus zat.

Nu voel ik een bult zitten onder mn huid kan het gewoon heen en weer bewegen. ( het verschuift echt onder mn huid )

Het lijkt alsof de ader opgezet is en die kan bewegen.

wat is dat nou weer wazig zeg

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Gast estrhalita
Geplaatst

Renaat dat trekt vanzelf weer weg hoor. Heb ik ook een keer gehad. Duurt effe.

Joy. Ik moet hem morgen om 8.30 uur brengen, met een tussendoor pakketje, lunch pakketje en gym kleren. Om 9.00 uur moet ik weg en dan mag ik hem om 13 uur weer halen. Nou ik kan je nu al zeggen dat dat janken wordt hoor. Ik weet dat hij er aan toe is, maar ik nog niet haha. Heb last van het lege nest syndroom zeg Jan. Want in december gaat Jens ook 2 ochtenden naar de PSZ toe en 1 dag creche. Dan heb ik wel veel vrije tijd he.

Nou vandaag ook een druk dagje. Robbie nu naar de PSZ. Ga met Jens zo een fotoalbum maken die voor hun is. Ze vinden het zo leuk foto's kijken.

Dan Robbie halen, eendjes voeren, lunchen, Jens slapen, met Robbie oefenen, dan Robbie naar de gym, met Jens boodschappen doen, Robbie halen, koken etc etc. Maandag is altijd druk hier.

Groetjes

Geplaatst

Renaat wat betreft iemand om mee te praten. Toe hubbie naar het crisisteam ging in het ziekenhuis, vertelde de psycholoog daar dat er ook een speciale arts was die mensen in een fertiliteitsbehandeling begeleid. Wij hebben er toendertijd geen gebruik van gemaakt. Dus ik weet niet of het ook wat is hoor.

En wat betreft die twijvels, pfff, die heb ik nu nog!!!! Ik denk regelamtig, mijn hemeltje, waar ben ik aan begonnen! 2 zo dicht op elkaar, hoe moet ik dat allemaal gaan doen? We waren er ook nog eens voor 100% vanuit gegaan dat deze poging zou mislukken, en we zouden dan pas april/mei weer verder gaan.

Maar dat liep dus anders.

Het is niet zo dat we er niet blij mee zijn hoor!!! Maar ik vind het wel heel erg heftig allemaal.

Misschien horen dit soort twijfels er wel "gewoon" bij?! Het betekent dan wel dat je er goed overnadenkt.

Ow ja Jamillah is net naar het CB geweest, en tja, ik had er weer eens woorden. Ik heb zo'n hekel aan dat bureau!!! Vreselijke mensen.

Maar goed, alles was oke. Ze weegt nu 11,3 kilo en is 81 cm lang.

Ze vonden dat ze erg snel met alles is, vooral met het praten, dat was uniek voor deze leeftijd. En nu moet ik gaan beginnen aan de zindelijkheidstraining, maar goed daar was ik al mee bezig.

Liefs Diana

Gast estrhalita
Geplaatst

Raar hoor die CB's. Bij ons hebben ze niks gezegd over zindelijkheidstraining. Dat komt pas vanaf 2 in Rotterdam haha. Dus wij hebben nog een half jaartje rust. Maar als je 2 kids hebt is het moeilijker hoor die zindelijkheidstraining.

Hebben jullie ook digitale tv? Ik kijk heel veel naar Discovery travel & Living. Op zondagavond hebben ze altijd een programma over vrouwen die niet wisten dat ze zwanger waren en dan opeens bevallen. Echt leuk

En op maandag bijvoorbeeld een programma over een 6 ling. Zo leuk.

Geplaatst

Hey Es,

Wij mochten wat sneller met de training beginnen omdat jamillah alles zo snel leert, en hoe eerder we uit de luiers zijn hoe beter :-) Die pampers zijn zo duur, zeker straks met 2 kids!

Wij hebben ook digitale tv, maar eerlijk gezegd kijk ik nooi naar discovery. Die programma's klinken wel heel leuk.Toch maar eens gaan kijken, dan kan ik NCIS wel opnemen.

Liefs Diana

Geplaatst

Ik zit de afgelopen week in en behoorlijke achtbaan was emoties betreft, heb ook meer last van mn borderline er gebeuren wat heftige dingen achter elkaar.

Mijn moeder heeft afgelopen week de keus gemaakt dat ze geen contact meer wilt met mij en mn zussen.

Het gaat psychisch al heel lang niet goed met haar, maar zij vind dat dat niet zo is.

Kwa hulp staan we met onze rug tegen de muur, wij kunnen totaal niet tot haar doordringen, alles is ander mans schuld, wat heel ver gaat bij haar.

Ik heb net mn zus gesproken en zij denkt ook dat mn moeder noooit hulp zal gaan zoeken wat dus inhoud dat we geen contact meer zullen hebben met haar.

Vind dat wel erg moeilijk.

En ik ben vanmorgen gebeld dat een kennis/vriendin van mij gister is overleden, hoe weet ik nog niet maar het lijkt er op dat ze in dr slaap is overleden.

Wat kan het leven toch hard zijn.....

Geplaatst

Jeetje Renaat dat is gewoon echt een kl*te week zeg!

Ik hoop voor jullie dat je moeder nog bijdraait, maar zoals ik uit je woorden begrijp zal dat niet zomaar gebeuren. He bah,wat *&!#$!!!!!

Ik hoop dat je rustig aan doet. En als er wat is.....nou ja goed dat weet je, he?!

Geplaatst

Nou, dat lijkt me heel verdrietig zeg Renaat. Wat moet ik zeggen, zo hoort het toch niet te gaan he? Ik heb mijn vader ook al jaren niet meer gesproken en als ik je verhaal lees dan moet ik toch even slikken. En dan de kennis van je, slapen en dan doodgaan....Dat is ook zo onverwachts zeg. (Ook weer heel herkenbaar want zo is mijn moeder ook overleden...)Ja, ik kan me voorstellen dat je er door heen zit. Alleen rust kan je redden zeggen we dan hier tegen elkaar. Ik hoop dat je de rust in je zelf kan vinden! Mis jij je man dan ook niet heel erg op zulke momenten? Dat zou ik hebben denk ik.

Es., Dus je moet Robbie achterlaten in een vreemde omgeving. Nou, Daar zou ik me toch moeite mee hebben zeg!

Ik ben toch wel benieuwd hoe het jullie vergaan is. Lege nest syndroom....ja, ik ben ook een enorme moederkloek. Het valt me wel op aan mezelf dat ik de afgelopen maanden wel nodig heb gehad om aan het idee te wennen dat hij naar school gaan. Maar hij maakt zoveel stappen, wbt. onwikkeling, dat hij er nu geloof ik wel meer aan toe is. Ik heb al wat minuten voor de sier op het plein gestaan en geloerd naar binnen en wat juffen gesproken en zo langzamerhand ben ik in de rol gegroeid van basisschoolmoeder.....Maar...ik blijf allert! Ze moeten niet aan mijn kind komen!!!

Bij ons goed, zoonlief super verlegen toen alles om hem ging draaien de laatste 20 min. van de psz. Ik vond het reuze gezellig en leuk om daar even met hem te zijn en nu heerlijk naar de basisschool! We zijn er aan toe, hoe leuk ze ook hun best hebben gedaan de afgelopen jaren het was toch niet helemaal waar hij tot zijn recht kwam. Vraag me niet waarom maar er was daar iets. Nou, kijken wat dit wordt.

Leuke foto Diana! Mooi buikie hoor! En die buro's...ach er is meestal wel iets...ze worden wat anders als je al een kind hebt of ik word zelf wat mondiger.....Ik heb ze nog nooit gehoord over zinnelijkheidstraining. Of doen jullie een cursus via het buro ofzo????

Joy1

Geplaatst

Joy, dank je wel!

Wel een bijzondere dag voor het laatst naar de PSZ! Vanaf wanneer gaat hij nu naar de basisschool?

Wij doen geen cursus hoor, maar ze zei omdat jamillah zo snel alles oppakt dat we er wel mee mochten gaan beginnen, en toen zei ik dus dat we dat al deden, hahahaha.

Ze had daar een houten boekje met afbeeldingen van fruit en in de tijd dat we binnenkwamen en weer weggingen had ze het woordje appel geleerd. Je had het gezicht van die vrouw moeten zien! Het was met geen pen te beschrijven!!!:tongueP: En wij waren natuurlijk ook wel even trots.

Gast estrhalita
Geplaatst

Diana, je mag trots zijn hoor. jens zegt nog geen woord, ik maak me daar wel eens zorgen om hoor.

Renaat jeetje wat een ellende in 1 week. Ik heb ook al jaren geen contact met mijn vader en hierdoor ook niet met mijn broertje (15 jaar jonger). Heel heftig allemaal en ik blijf er altijd aan denken, maar voor mij (ons) is het wel beter zo.

Ja morgen, eng hoor. Bij de psz moest ik hem ook achterlaten en dat ging ook goed. Ik denk dat ik me meer zorgen maar dan hij. Alleen het vervelende is hij kan daarna niet vertellen hoe hij het vond. Al ga ik natuurlijk wel proberen iets van emotie eruit te krijgen, dat blijft altijd moeilijk als hij mij dat moet gaan vertellen.

Voor de rest is Jens vandaag een enorme draak. Heel de tijd huilen, Robbie uit proberen en alles afpakken. Bah ik vind hem even niet zo leuk.

Geplaatst

Esther dat is ook lastig. Heb je geen emo. plaatjes die hij aan kan wijzen? Of kent hij dat niet? Nog toekomstmuziek? Ik meende mij te herinneren dat je namelijk met een fotoboek werkt. Ja morgen is de dag, ik typte verkeerd. Succes met het draakje! Haha, leuke leeftijd he? En sterkte voor voor morgen! Onze dochter laat de taal ook nog aanleunen hoor, ze is veel te druk met dingen om haar heen verkennen en de boel uitproberen. Ik zei vanmiddag nog tegen manlief, straks blijf ze steken in dit taaltje van 'aja', 'ap' kunnen we op zoek naar een speciale school...Ik maak er nu maar een grapje over...schijnbaar trekt ze een ander plan dus haar eigen plan...By,bye! Joy1

ps. Diana, Woensdagochtend mag zoonlief naar de basisschool om samen met mij daar de boel te verkennen en donderdag morgen mag hij alleen, als het goed gaat....

Geplaatst

Es, succes morgen, zal best wel ff slikken zijn.

Joy1 ook erg spannend dat je zoontje naar de basisschool gaat.

Es, brabbelt Jens wel, onverstaanbaar voor jullie maar wel lekker kletsen???

Ilona zegt ook nog steeds geen woord alleen papa en mama maar ook te pas en on te pas, maar ze kletst wel de oren van mn kop maar ik versta het niet, maar door dat ze zo kletst en op haar manier echt dingen verteld maak ik me geen zorgen.

Wat is Jamillah lekker snel met alles zeg, hoop dat ze zindelijk is voor dr zusje er is.

Vanmorgen zalf van de huisarts gekregen voor Ilona ze heeft een schimmel infectie.

Woensdag heb ik zelf een gesprek met de huisarts over hoe of wat met een nieuwe zwangerschap.

Geplaatst

Goedemorgen dames.

Succes vandaag Es, ik hoop dat je straks aan Robbie kan zien/merken/horen dat hij het naar zn zin gehad heeft, dat zscheelt voor jou ook weer eens tuk lijkt mij.

Joy1, spannend hoor morgen gaat het beginnen voor je zoontje en jou natuurlijk, ik heb nog geen moeders gehoord die niet emotioneel werden zodra hun kroost naar de basisschool ging, weer een nieuwe mijlpaal.

Gelukkig heb je nog een kleine spruit rond lopen :-) verzacht misschien wat.

Diana, je begint al een mooie buik te krijgen, mooie troste buik.

oooo als ik je foto zo zie denk ik toch wel wat zou ik toch graag weer een buik met beeb willen.

Hoe gaat het met je oorgruis???? morgen gaan ze het behandelen toch??? hoop dat het dan ook over is.

We hadden een deal, dit x een zwangerschap zonder rare en pijnlijke kwaaltjes :nono:

Vandaag exact 3 weken na mn curretage vind ik dat mn miskraam officieel is geeindigd.

Ik heb al vanaf vrijdag/zaterdag niet meer gevloeid en van de 2 kilo die stipt na mn miskraam eraan zaten is er nu al plots 1 af, ik heb ook altijd dat ik ongeveer 1,5 kilo zwaarder ben in mn menstruatie en een paar dagen na mn menstruatie verdwijnen die kilo's ook vanzelf en aangezien mn gewicht daalt is het voorbij.

De 1e x dat ik nu ga vloeien is mn echte menstruatie. :toothy2:

Ik heb zo een afspraak bij mn psycholoog, nou wat ben ik daar aan toe ffies.

O ja Joy1, je had gevraagd of ik Michel nu niet meer mis, ja vind het zoals nu in deze 2 weken erg lastig dat hij weg is en mis ik hem ook echt, vind het ook moeilijk om de keus te maken of ik het aan de foon moet vertellen of niet, van ja hij kan er daar niets mee, maar aan de andere kant heb ik hem nodig en gaat het leven ook door ook al is hij op zn werk, heb het hem zondagavond gevraagd en ik mag eht gewoon zeggen dus heb hem het verteld van mn moeder dat scheelt al ietsjes voor mij.

Geplaatst

Al met al als je zo om je heen hoort zijn er echt wel veel mensen die geen contact meer hebben met 1 of beide ouders. vind dat best wel een erg

Geplaatst

Inderdaad hoor je van veel mensen dat er geen contact met ouders is.

Hubbie heeft hetzelfde. Sinds 4 jaar geen contact meer met zijn ouders (door mij helaas) Hij heeft het er nu pas wat minder moeilijk mee. Maar het blijft in zijn hoofd spelen. Wat ik ook heel erg goed begrijp hoor!

Dank je wel voor je compliment, begin ook wel weer trots te raken op mijn buik. Maar het blijft wel vreemd hoor, en zooooo spannend!

De oorgruis ging eigenlijk wel oke, maar vandaag is het weer helemaal mis. De hele tijd overgeven, knallende koppijn en heel erg duizelig. Ben blij als ik morgen heen kan.

Gast estrhalita
Geplaatst

He meiden,

Nou Robbie is naar school geweest. Hij ging gelijk spelen toen hij binnen kwam en had er geen moeite mee toen ik na 15 min. weg ging. Om 13 uur kwam ik hem halen zaten ze aan tafel te eten. Ik had er wel moeite mee dat alles kindjes zo op hun zelf waren. Het zijn toch allemaal kinderen waar wat me is. Het is goed gegaan. Hij kon heel goed meekomen met de groep en 16 augustus mag hij voor het eggie komen. Ik heb met Jan gesproken over waar ik moeite mee had en we hebben afgesproken te kijken hoe Robbie zich ontwikkeld. gaat alels super met hem dan doen we hem als hij 5 wordt misschien alsnog wel naar gewoon basisonderwijs.

Voor de rest net even snel wezen winkelen. Kleren voor de kids, want ze groeien beide echt als kool. Eind deze week begint de uitverkoop en ik kreeg nu al de korting. Dus dat scheelde enorm. '

Diana wat balen dat je je nu zo slecht voelt. Morgen komt daar gelukkig verbetering joh

Renaat hoe was het bij de psycholoog? VOel je je nu gelijk beter . En inderdaad als ik de buik van Diana zie dan wil ik ook weer dus hup de schouders eronder en we gaan er weer voor.

Geplaatst

Hey meiden,

Es, wat fijn om te horen dat het allemaal goed is gegaan met Robbie. Hoeft hij nu geen dagen meer heen om te wennen?

Wat boffen dat je nu al korting kreeg op de kleding, dat scheelt toch wel een hoop geld altijd.

Joy, ik ben erg benieuwd hoe het vanmorgen op school is gegaan! Heeft je zoontje er wel zin in? Of ziet hij er tegenop?

Renaat, hoe is het bij de psycholoog gegaan? Heeft het een beetje geholpen?

Hoe gaat het verders met je? Wat fijn dat het vloeien nu gestopt is. Nu afwachten op je menstruatie. Spannend hoor.

Meiden, het was niet mijn bedoeling om jullie met de foto voor het hoofd te stoten! Sorry daarvoor, het was niet zo bedoeld.

Ik probeer het er al niet over te hebben hier, maar aan de foto had ik niet gedacht eerlijk gezegd. Beetje dom.:icon_scratch:

Verders ben ik weer heel erg misselijk en duizelig. Ik ben blij als ik straks heen kan, en ik hoop dat het allemaal over is!!!! Ik begin er al meer een hard hoofd in te krijgen omdat het nu echt veel erger geworden is dan dat het was.

Maar goed, nog heel even wachten w8

Liefs Diana

Gast estrhalita
Geplaatst

Diana je stoot mij in ieder geval niet voor mij hoofd. En van mij mag je het ook gewoon over je zwangerschap hebben hoor. Ik ben juist super blij voor jullie en vind je buikje heel mooi. En als ik de andere meiden goed genoeg ken denken zij er net zo over hoor. Jullie krijgen het toch ook niet voor niks. Dus gewoon lekker genieten en ons laten meegenieten.

XX

Gast estrhalita
Geplaatst

PS en die foto gewoon terug zetten joh. Doe toch niet zo mal

Geplaatst

Dit meen je niet, een lang berichtje getikt over hoe wij met elkaar omgaan hier in dit forum, sla ik op is de server overbelast of zo bla bla weet ik veel. grrrrr

Diana, je moet gewoon je foto plaatsen en lekker over je zwangerschap kletsen, vind het echt niet leuk dat je je foto weg gehaald heb en zo weinig mogelijk over je zwangerschap heb.

En eerlijk gezegd stoot je me meer voor het hoofd door je foto weg te halen en bewust zo min mogelijk over je zwangerschap te hebben dan dat je het wel doet.

Ik dus dat niet meer zeggen dat ik ook graag een zwangere buik wil hebben of dergelijke dingen, want dat is weer vervelend voor jou, terwijl het voor mij een positieve opmerking was en ik soort kriebel in mn buik had wat prettig was.

OP deze manier vertellen we niet meer wat we willen zeggen of delen en daar zijn we hier toch voor op dit forum.

We hopen allemaal zwanger te worden en ja daar horen ook mislukte pogingen en miskramen bij of dat er gestopt wordt omdat de cryo's op zijn of misschien de allerlaatse poging is geweest of omdat iemand geen volgende zwangerschap durft maar wel wilt ( ik noem nu gewoon allelei situaties op die zouden kunnen gebeuren en gebeurd zijn )

Ik ben juist zooo blij met dit forum ( deze topic ) omdat ik eigenlijk hier alles kwijt kan ook over de behandelingen enzo, zonder dat ik denk van o daar heb je haar weer, want we zitten in hetzelfde schuitje en weten hoe het is.

En mn vriendinnen hoe lief zo ook kunnen zijn kunnen het niet snappen.

Laten we aub geen rem krijgen op het forum hier

AMEN :alright:

Geplaatst

Joy1 Hoe was het gegaan vandaag????? heb je het droog kunnen houden???

En uiteraard hoe heeft je zoontje het ervaren???

Es, wat fijn dat het gister zo goed is gegaan met Robbie, en het zou super zijn als hij naar een gewone basisschool zou kunnen, ik weet dat je dat graag zou willen, en ja korting met de kleidng alle korting is zeker welkom,maar erg netjes van de winkel dat je het nu al kreeg.

Diana, hoe was het bij de kno arts??? is je gruis weg????

Wanneer moet je nu weer gaan werken dan///

Ik heb wel wat aan de psycholoog gehad ff het 1 en ander kunnen analyseren.

Mijn vriendin is overleden aan een hersenbloeding, ze wordt zaterdag begraven, en hele trieste nu is, ze wordt op dezelfde datum begraven als haar broer die 19 jaar geleden overleden is, ze wordt ook bij hem bijgezet.

Kan me niet indeken hoe het voor haar moeder moet zijn.

Vanmorgen mn gesprek met de huisarts gehad en dat heeft me goed gedaan, hoewel ik doooooodsbang blijf wil ik toch voor een brusje gaan.

We hebben de eventuele maatregelen door genomen, hij heeft ook eerlijk gezegd hoe hij denkt dat het verloopt, net zo heftig als met Ilona maar hoopt door andere omstandigheden dat het draagelijker word.

Es, ik moest gister wel ff glimlachen om je opmerking, hup schouders eronder en we gaan er weer voor.

Dat gaan we doen.

Oja, en het vloeien ben blij dat het over is, en er is nu 1,5 kilo weer af van de 2 die na de curretage aan zat dus komt helemaal goed.

Heb wel het gevoel dat er een menstruatie aan zit te komen maar ja, afwachten he.

Geplaatst

Hoi, Hier ben ik dan weer. Was gisteren zo missselijk en opgeblazen gewoon ziek ervan en slap. Dus gisteren lekker 2 uur op bed gelegen en een zetpil erin en dat luchte op. (Domperidon.)

Niets geen tranen hier hoor! Ik ben blij dat hij naar de basisschool kan want ik heb zelf het idee dat hij daar zich lekkerder zal voelen. Vraag me niet waarom...het is daar een andere sfeer die hem w.s. goed zal doen. Hij ging vanmorgen alleen om te spelen, ik wou mee (hij ook...) Juf..zei ja een goed idee dat je de eerste keer mee bent gegaan zo te zien. (Is namelijk niet gebruikelijk.) Morgen voor het echie. Manlief zou hem brengen op verzoek van kind maar helaas moet hij morgen al voor zevenen op pad en ja...dan begint de school nog niet.... Het was vanmorgen wel zwaan kleef aan maar toch ook wel gepuzzelt en de andere kinderen vonden het reuze interessant! 1 kindje kende hij van de psz. later kwamen we in de buurt toevallig een jongetje tegen die er vanmorgen ook was. Ik vond het wel grappig want zoontje had het heeel leuk gehad en daar was hij heeeeel verlegen! Zo zie je maar weer, zijn beleving was anders dan hij liet zien.

Diana, gewoon een foto blijven plaatsen hoor, vind het juist leuk om je belevingen te volgen en er een plaatje bij te hebben. En hoe is het met je gruis? Ik had er nog nooit van gehoord maar heb het opgezocht, het blijkt wel vaker voor te komen, nou, heb ik weer wat geleerd! Ik hoop dat de behandeling te doen is geweest.

Es., Super he? van Robbie! Geeft toch een lekker gevoel, en wie weet kan hij later naar de basisschool? Idd. deze optie openhouden. En jij bent ook lekker aan het shoppen, heerlijk he? Vind het zo leuk om ze weer in nieuwe kleertjes te zien!

Renata je hoeft trouwens geen reden op te geven als je een bericht wijzigt hoor, gewoon deze optie overslaan en op verzenden drukken, dat wil namelijk ook. (Tenzij je graag wilt laten weten wat de reden is van wijzigen....) En wat een verdriet voor de fam. van je vriendin, ook voor jou natuurlijk! En dan op de zelfde datum zeg! Misschien hebben de ouders nu geen kinderen meer?

Fijn dat je je hart hebtzijn, de kilo's die er af zijn. En langzamerhand kom je weer in balans he?

Nou, ik vind het ook fijn om hier te schrijven, de belangstelling voor elkaar.

Dat doet me goed. Joy1

Geplaatst

hihihihihi ik dacht dat dat moest een rede aangeven waarom je een berichtje wijzigd.

Wat fiijn ook Joy1 dat je zoontje het zo leuk vond, en ook dat er al een jongetje bij jullie uit de buurt in de klas zit.

En wat goed van je dat je het droog gehouden heb, ik weet ook nog wel van mn zus, zij vond het een hele mijplaal maar mn neefje was er zoooo verschrikkelijk aan toe.

Jammer dat papa hem morgen niet weg kan brengen.

Voel je je zelf nu een stuk beter dan gister????

ja, het is inderdaad erg triets op dezelfde datum begraven worden( sterfdag zit denk ik 1 dag tussen ) als ik er aan denk ook kan me niet voorstellen vind het zooo erg voor haar ouders, ze heeft nog 1 jonger broertje, althans de ouders hebben nu nog 1 zoon.

Het was de bedoeling dat dr moeder bij haar zoon in het graf bijgezet zou worden t.z.t niet verwachtend dat haar dochter eerder zou gaan.

Ja ik heb wel het idee dat de hele mk gebeurtenis verdwenen is en weer in een cyclus zit zeg maar.

Dames is het bij jullie ook zo mooi weer??? heerlijk in de tuin, we hebben sinds kort een zonnescherm waar ik onder kanz itten en kan ik dus met de laptop buiten zitten.

Geplaatst

Jeetje meiden, zo was het allemaal helemaal niet bedoeld hoor!

Ik had alleen maar goede bedoelingen, maar dat komt niet goed over heb ik nu wel door. Sorry!

Ik wilde juist niemand voor het hoofd stoten, en door dat niet te willen, heb ik dat nu eigenlijk wel gedaan (is dat een begrijpelijke zin?)

Ik ben het er mee eens dat iedereen hier moet kunnen zeggen wat diegene wil, dat geeft juist die vrijheid, die zo fijn is.

Het was zeer zeker niet de bedoeling dat gevoel van iemand af te nemen!!

Geplaatst

Nu wat anders.....ik heb jullie hulp nodig!!

Het grote "namen-drama" is hier aangebroken :-(

We zijn opzoek naar een arabische naam, die wel goed voor ons nederlanders is uit te spreken.

Weten jullie iets?? Ooit wat leuks gehoord?

Tot nu toe hebben we de namen: Latifah, Levana, Bouchra en Aïsha.

Ik hoop heel erg dat jullie ons een beetje kunnen helpen!!!

Alvast heeeeeeeeeeeeeeeeel erg bedankt

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden