Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb vandaag een paar keer fiks pijn in mn onderbuik gehad, niet laag in mn onderbuik, en heb nu een drukkend gevoel tegen mn schaamstreek aan, denk dan zou het misschien dan toch??? maar het zal wel wat anders zijn.

Geplaatst

Goed daar ben ik weer, maar tevens weer wat kort want ik ben bekaf. Heb vannacht maar 1,5 uur geslapen :waiting:

Overleg met de gyno gehad, de 20e moet de datum worden. Hij denkt dat ik de 26e met mijn voorweeen niet ga halen. Dus er was geen discussie meer mogelijk.

Afhankelijk van of hij de ochtend of de middag opereert die dag word het als het 's ochtends is om +/- 8.45, en als het 's middags is om half 1.

Heel erg spannend dus!!!!!!!!!!!!!

Verders was de controle prima, bloeddruk netjes 130/60, buik was wel erg groot vond hij. Zit nu qua formaat op 38 weken.

Heb ook slaapmiddel meegekregen omdat ik zo slecht slaap van de pijn.

Dus morgenavond lekker een pilletje en een goede nachtrust tegemoed!! Ik kan niet wachten!

XXX

Geplaatst

Diana, Dat is dan mooi geregeld, weet je in ieder geval waar je aan toe bent he? Niet helemaal je wens begrijp ik uit je verhaal . Maar uh...wie gaat er nou trouwen eigenlijk?

Renata, er gebeurd tenminste iets, dat kun je als positief benoemen.....Ik vind het hoopgevend hoor.

En ik ga zo plat, koorts en het loopt gewoon uit mijn neus. Zoonlief ook thuis gebleven vandaag. Trusten!!!!Joy1

Geplaatst

Inderdaad wel goed geregeld. Degene die gaan trouwen is mijn beste vriend.....dus tja......

Maar eerlijk is eerlijk ik hoor al een week of wat zo goed als niks meer van ze....misschien moest het zo wezen?

Geplaatst

Ja, Dat zou kunnen maar misschien is er wat anders aan de hand, kan toch? Je weet het niet. Wel jammer, wanneer trouwt hij dan? de 25?

Geplaatst

Renaat, ik vind het ook een goed teken dat je wat voelt!!!! De pregnyl kan het in ieder geval niet meer zijn nu, dus wie weet......(duim duim duim)

Geplaatst

Hun zijn waarschijnlijk druk met hun bruiloft en helemaal daar mee bezig.

ja weet niet wat ik er van moet denken dat er wat gebeurd, weet gewoon echt niet of het een goed teken kan zijn.

Joy1, wat balen dat jullie zo ziek zijn, hoop dat jullie snel opknappen, truste en beterschap

Geplaatst

Nou, wij hebben voorlopig een loge, mn zusje gaat scheiden ( die afgelopen mei getrouwd is ) ze is vanavond door mn andere zus gebracht.

het is een heeeeel verhaal, maar blijkt dat hij al een jaar haar telefoon en mail controleerde ze mocht niet meer alleen naar ons toe en dat soort dingen, heeeeeel ziekelijk allemaal, maar nu is ze hier en stap voor stap bekijken hoe nu verder.

Geplaatst

Morgen is mn zusje vrij, moet dus stiekum proberen zonder dat ze het door heeft een test doen, zucht....

Morgen de zolder in orde maken zodat ze daar kan slapen een een plekje ff voor dr zelf heeft.

wat een gedoe weer, maar beter dat ze bij hem weg is.

Geplaatst

Jeetje renaat dat is toch ook wat met je zusje!!!

Ben wel benieuwd naar het verhaal hoor! Zo te horen heeft ze een zware tijd achter de rug gehad.

Hoe voel jij je? Succes met het testen morgen, ik ben benieuwd!!

Joy, ben jij een beetje opgeknapt?

Geplaatst

ja, het is inderdaad een heel verhaal, vertel het nog wel

Joy1, hoe gaat het met de ziekenboeg???

ja ik neem vanavond de test mee naar bed en als ik morgenochtend ga douchen kan ik de test doen.

Ik heb totaal geen zwangerschapsklachten, maar heb wel een diepliggend gevoel in mn buik en een drukkend gevoel in mn lies, maar ja zegt dat wat.

ben ook stiekum erg benieuwd naar de test morgen.

Geplaatst

Nou Renaat, die lies dat is een goed bijverschijnsel hoor! Maar goed, feit is dat je nog 'gewoon' moet testen en dan weten we meer, stiekem testen...haha. Als je zus maar niet schrikt als het een dike vette steep is en jij gilt! Maar goed, de zus van jou heeft het zwaar!!! Fijn dat ze bij je terecht kan. Beroerd hoor als je zo aan banden bent gelegd en dat je je niet vrij voelt in een relatie. Wat een rotervaring moet dat geweest zijn zeg. Het zal wel afkicken zijn als je zo lang in een afhankelijke situatie hebt gezeten.

Ik lag er gisteren heel vroeg in, weer een rotnacht met zoonlief, dus weer thuis gehouden. Zelf voelde ik me vanmorgen ook beroerd maar door de dag heen en dankzij de paracetamol verliep het wel goed. vanavond maar weer vroeg het nestje in. Nou meiden tot mails en trusten als je er aan toe bent!!

Joy1

Geplaatst

Nou Joy1, die griep is hardnekkig hoop toch snel dat het minder wordt, arm knulletje dat die zo ziek is.

Ja ik weet het dit keer echt niet, heb totaal niet hetzelfde gevoel als de andere keren die vrijwel hetzelfde waren.

Morgen is wd8 ben erg benieuwd, is eigenlijk no te vroeg om al pos. te testen al mocht ik wel zwanger zijn, maar toch ga ik testen

hahaha ja ineens moet dat stiekem, ach het is zo, je kan je famillie niet buiten laten staan, de komende dagen gaan we de zolder opleuken, tv'tje, pc staat er al eigen spulletjes voor dr dat ze zich wel een beetje thuis voelt en zo.

ze heeft eigen toilettafel op zolder dus allebei wel wat privecy ( verkeerd geschreven??? )

We gaan een kledingkast neerzetten zodat ze niet uit een tas hoeft te leven en vanaf hier dr leventje weer opstarten.

Maar ja het is erg zwaar geweest voor dr

maar ze komt er wel weer bovenop

morgen laat ik de testuitslag natuurlijk weten

truste dames

Geplaatst

100% negatief, we weten dus nu dat bij in ieder geval na 9 dagen de pregnyl uit mn lichaam is.

Het geeft niet dat het negatief is, want om een positieve test te hebben omdat ik zwanger ben is nu echt nog te vroeg.

Zaterdag weer testen dan is het wd10.

Maar ik denk zelf niet dat ik zwanger ben hoor, ondanks dat ik zo'n soort drukkend gevoel diep in mn buik heb en dat in mn lies, heb ik verder totaaaal geen verschijnselen, niet misselijk ( heel soms iets een vlaag maar niet noemsnwaardig, ik weet niet eens zeker of het wel zo is, zo lichtjes )

en geen pijn in mn schaambeen, denk dat deze ronde mislukt is.

Joy1 hoe gaat het met de ziekeboeg???

Diana, heb je nog wat gehoord van de kijkers van je huis???

Geplaatst

Oke renaat, de pregnyl is nu dus officieel uit je lijf vandaag.

Mocht er nu op welke test dan ook een streepje komen, dan weten we genoeg! Op naar de volgende test dus maar!

Hier was het vanochtend even spannend....Ging met de auto naar de garage voor de APK, en mijn ouders reden mij dan achterna daar naar toe.

Ben ik bijna bij de garage begint er toch iets te ratelen en tikken!! Ik schrok me rot dus meteen auto aan de kant.

Dacht misschien een tak tussen de wielen (zo klonk het) maar ik zag niks.

Ik gauw mijn ouders gebeld en die kwamen er met dat gelukkig net aan en zagen mij dus staan.

Bleek de multisnaar van de auto half af te breken.....arghhhhh.....blij dat mijn pa ooit automonteur is geweest, dus die kon het stukje eraf snijden en toen na nog 2 keer stoppen en afsnijden was ik bij de garage, oef.....en dat in een stukje van hooguit 1 km. Vond het maar heel eng allemaal.

En tja wat doet zoiets voor de knip.....oei oei oei.....

Ik wacht het maar af.

Geplaatst

Nou dat was inderdaad spannend, inderdaad hoop dat de kosten meevallen.

Jij blij dat je ouders achter je aan reden.

Vanavond Michel weer thuis na de cursus en dan langzaam aan is onze vakantie voorbij, dinsdag gaat hij weer werken.

Geplaatst

Hallo , Tjonge jonge, moet er even in komen hoor....Maar ben niet de enige zo te lezen. Renaat, afwachten dus en zaterdag meer. Ben zo benieuwd, kan nog alle kanten op he?

Diana,ga ook even kijken wat jij geschreven hebt want ik kan zo niet zien wat jij geschreven hebt dat kon wel bij het forum oude stijl...

Geplaatst

Oja over je auto, wat had er kunnen gebeuren dan? Wat doet zo'n snaar????

En...Ik ben een student geworden! Wat grappig zeg!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden