Ga naar inhoud

wie met verhoogd FSH heeft goeie ervaringen?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja, ik ben 35 jaar...voelde me altijd heel jong maar toen ik de resultaten van de FSH binnen kreeg en daarna begreep wat het betekende voelde ik me plots zo jong niet meer. Ook de LH waarden waren toen borderline hoog.

Bij mij zijn ze vrij licht begonnen omdat ze hebben gezien dat ik tijdens de IUI vrij goed reageerde op de medicijnen. Dus ik ben begonnen op 150, daarna stilletjes gestegen naar 225 en daarna 1 streepje hoger. Weet niet meer hoeveel het exact is.

Ik had op de dag van de punctie 9 grote follikels en 2 hele kleintjes, tijdens de punctie zaten er maar 6 eicellen in en van die 6 zijn er maar 4 bevrucht. Van die 4 waren er 2 toppers bij van 6 cellen en 2 iets mindere van 4 cellen.

De dokter wou 3 terugplaatsen maar ik heb beslist om toch niet zo drastisch te gaan.

Geplaatst

Hoi Yasmine,

Altijd fijn om een positief verhaal te horen!! Dat er maar snel een aantal zwangeren op dit forum bij mogen komen.

Mia, ik heb een je weet wel kater, dus voor zijn zaadjes maakt het niks meer uit.

Oh, het kleine draakje staat voor de deur met zijn papa en mama. Hij blijft een nachtje logeren, dus morgen helaas geen uitslapen voor mij... Maar die big smile van hem maakt dat helemaal weer goed. Fijne avond allemaal en tot morgen.

Kuzz

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

Sorry dat ik er even niet was. Het was zo’n hectische week. Ik ben 3 keer om 4 uur opgestaan om om 5 uur in de auto te zitten naar Gent…..en met het weer zoals het nu is, kunnen jullie je vast voorstellen dat ik elke keer weer pas in de middag thuis was en dan moest ik nog van alles………..en een daarvan was vooral slapen, want het hakt er allemaal in…..de hormonen, het al dan niet slechte nieuws, daarvan niet kunnen slapen en om 4 uur op, rijden in weer en wind……..Ik heb jullie wel, als het kon, even gelezen op mijn i-phone….dus ik heb niet minder met jullie meegeleefd!!! Aan het einde van dit bericht vertel ik jullie hoe het mij vergaan is, maar ik wil er eerst effe voor jullie zijn.

HP: Lekker geknuffeld met het draakje??? Heerlijk he om dat even te kunnen doen? Maar soms ook pijnlijk confronterend!

Wat ontzettend fijn dat die hysteroscopie goed gegaan is (en niet zo onzettend pijnljk en meegevallen was) en nog meer dat je eindelijk iets aan het spuiten is…..ook al is het een kleine hoeveelheid. Het kan net genoeg zijn, meid, om de boel in actie te brengen daar down-under. Fijn dat je geen last hebt van de hormonen. Heb vertrouwen…..er gebeurt nu tenminste eindelijk iets….nog een paar dagen en je ziet wat het gedaan heeft. Ik heb trouwens ook een meer hart-vormige baarmoeder (is dat hetzelfde als een T-vormige, ik zou denken van wel). Mij is verteld dat het niet uitmaakt bij het zwanger worden maar dat er daardoor wel meer kans is op een stuit-bevalling. Maar ach…..als we maar eens kunnen bevallen he? Ik wens je veel succes meissie!

Sen:Ik zie dat je begonnen bent met spuiten! Goed hoor meisje….en voor al eindelijk…….Hopelijk gaat deze keer alles van een leie dakje. En als er al 3 klaarliggen kunnen die in elk geval al gaan groeien. En idd er kan nog van alles bijkomen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dacht dat er bij ladies met VO het al heel wat is als ze er 3-5 krijgen……..? Maar ik kan me voorstellen dat als je de vorige keer 5 had en het mis ging, dat het nu heel frustrerend is. Heb jij er vaker meerdere gehad dan? Hoe voel je je nu? Veel last van het spuiten?

Ik spoot deca en 300 eh menopur. Ik kreeg elke dag hoofdpijn en werd misselijk na de deca, weliswaar iets minder toen de menopur erbij kwam maar toch en…..jeukende borsten, niet normaal. En weet je, het is je al vaker gezegd maar wil het nog een keer doen…..: wat is het onzettend knap dat je gestopt bent met de AD. Als ‘ons kindje’ toch eens wist wat we allemaal voor hem/haar over hebben he? Succes maandag meid….ik ga duimen dat er gewoon 5 follies bijgekomen zijn! Enne…..sen, weet je…..ik zou gewoon naar die magnetiseur gaan……ook al ben je sceptisch….je kunt er niet slechter van terug komen volgens mij. Wie weet levert het iets op?

Chantal, Meid, hoe is het met jou? Wat super dat het alweer bijna zover is en dan zonder al die kermis!!! Dat moet gewoon goed komen nu, zodat je die lieve donor gewoon alleen maar nog nodig hebt om samen te genieten van het succes. We duimen er gewoon heel hard voor. Ik ken het gevoel heel goed om af te willen vallen. Ik zou zelf een kilootje of 10 willen afvallen, maar vind het ook weer niet het juiste moment om drastisch te gaan lijnen. Ik denk dat idd, zoals HP zegt, rustig aan wat afvallen, haast ongemerkt, door gezond te eten, te letten op suiker en vetten, en te gaan bewegen geen kwaad kan. Maar dan ook echt heel rustig omdat er anders te veel afvalstoffen vrijkomen. En altijd veel drinken om die stoffen kwijt te raken….volgens mij kan het dan niet zo heel veel kwaad. Ik probeer dat op dit moment ook maar. Ben de afgelopen 10 dagen dan ook niet meer dan bijna een pond afgevallen, maar goed…..het is er wel af. Die hormonen hebben ook op mij effect gehad….sindsdien ben ik ook een kilootje of 5 bijgekomen, afschuwelijk dat dat er ook nog bijkomt he? Heel veel succes meis, met alles!! Het is zo 27 januari! Maaaaaaareh……ik hoop wel dat je waanzinnig hard aan het klussen bent geraakt, want idd…..laat geen kansen liggen!!! Go girl!!!

Mia: Je bent nu ook begonnen met spuiten. Wat goed dat je geen last van die deca heb? Ik voelde op een gegeven moment letterlijk weerstand bij het spuiten omdat ik er zoveel last van had. Hoe voel je je nu de gonal erbij gekomen is. Ik hoop zo voor je dat er heel veel eitjes zullen groeien. Het klopt wel wat HP zegt…..je leeftijd is natuurlijk wel gunstig als het gaat om de kwaliteit van de eitjes!!! En als je eerder goed gereageerd hebt, is er toch reden om alle hoop te kunnen hebben op nog zo’n ronde! Heb vertrouwen, dat helpt ook. We gaan gewoon heel hard positief denken! Succes meid!

Jootje: Wat goed dat je 8-2 een afspraak hebt in DD…..er gaat weer iets gebeuren.. Je bent ook een doorzettertje he? Blijf het knap vinden! Ik ben benieuwd hoe ze het deze keer gaan doen. Gelukkig dat je nog medicijnen hebt liggen. Ik heb ook nog gonal liggen, van een eerdere iui, maar ik moet de datum in de gaten houden. Er is een pakje bij wat in april verloopt. Ik heb nog geprobeerd te sprokkelen de laatste keer, maar in gent geven ze heel precies wat je nodig hebt. Balen wel.

Wat goed van die magnetiseur. Ik geloof ook dat het zo werkt dat je op onbewust niveau blokkades kunt hebben die een zwangerschap tegen houden (ik heb net dat boek ‘zielskinderen’ uit, dat gaat ook daarover) Misschien ben je idd ergens onbewust heel bang voor ene herhaling van zetten. Je hebt ook nogal wat meegemaakt. Ik vind dat jouw doorzettingsvermogen potverdrie nu eindelijk eens beloond mag gaan worden. Veel succes jootje…..!

Yasmine: Fijn dat je ons komt verblijden met ene hoopgevend bericht. Van harte proficiat met je zwangerschap! Genier er lekker van en blijf positief!

Tja, meiden en dan ik…..ik zit officieel in de wachtweken. Ik heb gisteren om 11 uur een IUI gehad en het was een zeer bijzondere en positieve afsluiting van de afgelopen paar weken. Het zaad van mijn lief was wonderwel goed genoeg voor IUI en ik had een mooie follie en mooi slijmvlies en de arts zag geen enkele reden waarom deze IUI niet zou kunnen lukken. We hebben dus gewoon de 15% kans die een IUI biedt en dat was fijn. Wat nog mooier was, was dat de arts een zeer bijzondere en betrokken man was en ruim de tijd nam om alles uit te leggen en te doen. Hij vroeg mijn hubbie zelfs of hij me zelf wilde insemineren. Dok wilde hem precieze instructies geven en zou hem goed in de gaten houden of hij alles goed deed. En toen wilde mijn lief natuurlijk wel. Doc en mijn lief gezicht aan gezicht samen de zaadjes inbrengen. Nuchter gezien een beetje een gek beeld…..maar emotioneel gezien een waanzinnig bijzonder gegeven. Ik werd er emotioneel van toen mijn hub mij een vette knipoog gaf net voordat hij het spuitje begon leeg te spuiten. De dokter gaf hem een dikke 10 voor zijn werk en gaf hem het buisje waar alles in had gezeten mee, voor als het succesvol zou zijn. Ook gaf hij aan dat we ons in de avond nog maar een keer moesten gaan ‘amuseren’…..en dat hebben we dan ook gedaan. Het was een lange heftige rit maar, man, wat waren we samen onder de indruk en blij dat het zo gelopen was. Wat een fantastische arts, wat een mooie dag. Mijn lief was zo onder de indruk van de zorgvuldigheid en betrokkenheid dat hij nu twijfelt of we wel naar DD moeten gaan

(is ook nog steeds een financiele kwestie. Gent wordt volledig vergoed en dd niet)………..we hebben besloten nog even geen afspraak te maken en even de wachtweken af te wachten en er de komende tijd over te gaan praten met elkaar.

Lieve meiden…..er is van alles gaande bij iedereen. Ik hoop zo dat we met zijn alle nu eindelijk in de positieve flow terecht zijn gekomen.

Ik ga nu even mijn blog bij werken.

Ik wens jullie een waanzinnig fijne zondag, geniet lekker van het winterse wonderland.

Veel liefs en positiviteit, :toppie:

Kuzzz Bloem.

Geplaatst

Thanks dames. Het jammere is dat ondanks de positieve bloedtest er toch een heel vies twijfelend duiveltje blijft hangen die constant zit angst te spuwen over allerlei eventuele ramp scenario's. Echt genieten zal waarschijnlijk pas na de 12 weken zijn, als het meeste gevaar geweken is.

@ Bloem: Waauw..wat een fantastische arts...hopelijk lukt het voor je en echt leuk dat je lief er zo bij betrokken is mogen zijn. En dan s'avonds voor alle zekerheid nog bijgeklust, kan niet verkeerd gaan.

De wachtweken vind ik altijd het moeilijkst. Ik weet echt niet hoe mensen het doen om die tijd te overbruggen zonder stress. Bij mij was het nu eerst 2 weken wachten voor een bloedtest. En dan zeiden ze binnen 3 weken moet je terugkomen voor een echo. Dat zijn in totaal 5 wachtweken. :fear:

Heb dan maar het heft in eigen handen genomen om steekproefjes HCG te nemen, heb net nog bloed gaan laat prikken en morgen is het resultaat.

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Yasmine, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap en ik kan mij heel goed voorstellen dat je eerst die 12 weken wil afwachten voordat je echt heel blij kunt zijn, maar wel genieten nu hoor want het is toch echt heel bijzonder dat er een klein hummeltje in je groeit!!!!!!!!

Lieve lieve Bloem meissie wat zal dat een speciaal momend zijn geweest kan mij voorstellen dat je reg emotioneel onder was.

Ik hoop zo dat de rest je gespaard blijft en dat je de eeste van ons mag zijn om te vertellen dat 2010 goed begint ( kunnen wij hier allemaal je mooi volgen)

Ohhh en ja wat zul jij moe zijn van al die nachtelijke ritten en slapeloze nachten maar nu goed rusten en broeden dan moet het echt goed komen hoor!!!!

Duim draaien gewoon overuren voor ons allen.

Sen, wat een gedoen hè die eetstoornissen gelukkig werk ik bij een stichting die door waar alleen mensen werken die een eetsoornis hebben gehad en die daardoor mensen helpen die hulp nodig hebben, ik kan dus erg goed met mijn gedachten en gevoelens bij mijn collega's terecht en dat maakt het wel wat makkelijke. En meid ook ik ga heel hard duimen dat er een paar mooie follikels erbij zijn gekomen. Hoe voel jij je nu met de hormonen?

Mia en jij voel jij je goed met al die hormonen en ook voor jou hoop ik dat je een mooi aantal follikels mogen groeien en net wat Henkie zegt je hebt dan wel een hoog FSH maar ook ik denk dat je leeftijd hier nog wel een beetje positief in staat.

meid zet hem op!!!

Jootje, waar zit die man misschien wil ik er ook wel heen ook ik ben heel nuchter hier in maar baat het niet schaat het niet dacht ik zo.

Wat fijn dat feb weer een start wordt gemaakt en meid het moet toch een keer lukken met jou?????

Henkie, hoe is het met jou, fijn dat je nog niks voeld van de hormonen en heb je nog steeds een gezellig humeur voor je mannetje ( hoorde vanmorgen dat mijn mannetje vond dat ik verandere in een echte bitch, vond het zelf nog wel mee vallen hoor hahahah)

Wij hebben lekker geklust en ook wij gaan nog even door vandaag want ja het zal toch echt een bak zijn als het nu dan toch zal lukken.

Moet zeggen dat ik wel even baalde dat ik zo laat een positieve test in handen had omdat er dan later een tp weer zal zijn, maar nu denk ik gelukkig want als het zo mag zijn dan is het wel met een eitje van mijzelf en dat is toch ook wel een erg fijn gevoel.

Niet dat ik het van onze donor niet fijn en geweldig vind maar eigen is toch beter)

Mijn mannetje is nu met een stel mensen van de duikclub een wak aan het zagen en we gaan dan ook een ijsduik maken vandaag ( weet nog niet of ik durf hoor!!!!) maar we zullen zien.

lieve meiden een heel fijne zondag allemaal

Ik denk aan jullie

Liefs

Geplaatst

Even inbreken...chantal...die ijsduik zou je dat wel doen nu? stel dat er wel e.e.a. gaande is in je lichaam. Zal vast niet van het beste zijn meid! Ik wil me nergens mee bemoeien hoor maar zo'n sterkte temp.wisseling is denk ik niet goed nu joh!

Geplaatst

Hey Esther,

Fijn dat je mij er op attent maakt ik ga denk ik dan ook maar niet duiken, was toch al niet zeker van mijn zaak en ja je hebt een punt al duik ik wel met een droogpak en wort alleen mijn gezicht en handen koud. ik moet het niet gaan opzoeken gewoon aan de kant blijven staan en kijken naar de rest. Misschien is dit echt wel onze enigste kans om spontaan zwanger te raken ( heb namelijk voor het eerst in 8 jaar een positieve ovluatietest in handen gehad).

Geplaatst

Daarom meid! En je wilt je later toch niet af hoeven te vragen...wat als...!!!

Fijne middag en ik hoop voor je dat er iets gaande is in je lichaam!

Geplaatst

Ja Chantal, doe maar voorzichtig hoor! you never know what's going on! Ik zou het uberhaupt al niet doen... brrrrrrrrrrrrrrrrrr veeeelste koud man

Bloem!!! eindelijk een teken van leven jeeej en dan nog positief ook! great! we zaten al een beetje te stressen om je. Maar je zal wel uitgeput zijn na zo'n week als dit. Wat goed dat je zo'n positieve ervaring hebt gehad zeg, dat hoor je niet vaak tegenwoordig. Nou gaan we duimen draaien!!!

Ik ben blij dat ik geen deca heb want ik krijg daar ook zo'n knallende koppijn van.. maar ik heb nu evengoed koppijn want ik ben strontverkouden. En ik zit nu ruim een week helemaal zonder AD en ik voel wel dat ik niet helemaal sterk ben hoor... ik heb nogal een kort lontje op het moment. Mja kan er ook niets aan doen.

Nou ff kijken wat we vandaag weer eens gaan doen. Ik denk niet veel bijzonders want we waren laat uit bed en zijn een beetje aan het hangen...

Ik heb dus morgen weer een FM, zit wel een beetje te stressen maarja we zien wel, heb er toch geen invloed op

nou fijne zondag meiden

liefs

Sen

Geplaatst

ow en girls, nog even een tip. Als je nog in de vergoede pogingen zit: laat zoveel mogelijk meds uitschrijven en zeg bij een volgende vergoede poging nooit dat je nog wat hebt liggen. Bewaren die handel, al is het niet voor jezelf, dan kan je het nog altijd schenken aan iemand die z'n poging zelf moet betalen!

Geplaatst

Lieve meiden,

Wat een hoop nieuws weer!

Bloem, wat een geweldig bijzondere ervaring. Mocht je nu zwanger raken van deze poging dan heeft je mannetje je toch nog echt helemaal zelf bevrucht. De duimen gaan weer draaien. Super hoor en zo fijn dat jullie er een positief gevoel over hebben. Probeer dat vast te houden.

Sen, voor jou dus morgen alweer een follikelmeting. Spannend... ik hoop zo dat je verrast gaat worden door minstens 5 gegroeide eitjes. En een kort lontje daar hebben we allemaal wel eens last van en nu kun je het lekker gewoon op de hormonen afschuiven en je lekker laten gaan. Dat is dan maar even zo toch.

Chantal, goed dat jullie flink geklust hebben. Een positieve ovu-test voor het eerst in 8 jaar, moet toch wat te betekenen hebben zou ik zeggen. Gelukkig ga je niet ijsduiken, toen ik dat las dacht ik ook meteen nu maar even niet, maar anderen waren me voor en had je zelf ook al besloten het niet te doen. Zou toch een bak zijn..... spontaan zwanger, de medische wereld op z'n kop denk ik.

Yasmine, ik kan me je onzekerheid goed voorstellen, maar probeer vooral te genieten van het feit dat het gelukt is. Je bent zwanger en de rest komt straks vanzelf.

Ik heb heerlijk genoten van het kleine mannetje, zo gezellig en vrolijk. Daar wordt je gewoon spontaan blij van. Hij heeft van 7 tot ongeveer 11 uur vanochtend het hele huis door getijgerd en daarna is hij op mijn schoot in slaap gevallen. Zooo lief.

Ook voor de andere meiden nog een fijne, weer koude sneeuwachtige zondag gewenst.

Liefs, Henkie

Geplaatst

ey meiden,

Vanmorgen zag ze rechts 3 follikels en links 2 follikels dus in totaal 5 stuks variërend in grootte van 7mm tot 12mm. Het bmsv was 9mm. Dus mijn dag is weer goed :happy7:

vanavond beginnen met de cetrotide en a.s. donderdagmorgen weer een follikelmeting + bloedprikken voor de hormoonwaardes en mn vriend en ik moeten beiden nogmaals laten prikken op hiv etc. (dat moet in Dusseldorf altijd net voor de punctie gedaan zijn, is bij de wet geregeld in Duitsland).

hoe is het met jullie?

liefs

Sen

Geplaatst

Hey meiden,

Sen, onwijs fijn zeg 5!!!! daar teken je toch voor, helemaal goed! Is cetrotide om spontaan springen tegen te gaan?

Bloem, jullie iui ervaring is wel onwijs romantisch! Moet wel heel bijzonder geweest zijn. Meis, ik hoop het zo voor jullie, dat zou wel goeie grap zijn!

Hier alles prima, had vandaag wel de hele dag opvliegers en hoofdpijn, toch spuit het goedje (2 X) met alle liefde elke avond in. Ik heb wel het gevoel dat ik dichter bij onze droom ben dan ooit! We moeten er toch in geloven he!

Meiden fijne avond voor iedereen!!

Geplaatst

heee meisjes....

iemand nog nieuws? Hp.....al een echo gehad?

Sen.....succes voor morgen alvast....dat er maar heel veel leven in de brouwerij is in de eierstokskes!!!

Geplaatst

Hey meiden,

Even een snelle korte update.

Net voor echo geweest en er was wel wat reactie. 1 follikel van 12 mm en 1 van 8mm. De arts was niet ontevreden, ik zelf moet het eerst nog maar eens zien. Follikeltje heb ik vaker gehad tijdens gewone metingen (ondanks geen goede cyclus) en ook met de clomid (zelf echo). Dus het zegt mij nog niet zoveel. Maar het lijkt in ieder geval niet negatief met deze lage dosering. Min baarmoederslijmvlies was wel nog steeds dun. 3 a 4 mm, dus daar maak ik me wel en beetje zorgen over, zeker gezien het feit dat ik ook normaal nauwelijks menstrueer. De arts zei dat ze vanaf 4 mm acceptabel vinde, maar dat lijkt mij erg dun. Hij zei dat hij mensen zwanger heeft zien worden met 4 mm en anderen met 10 mm niet. Ik hoop dat het in ieder geval nog wat dikker gaat worden, gevoelsmatig is dat beter. Ik moet nu zaterdag weer terug. Heb ik een beetje voor niks al die vrije dagen deze week, maar ja. Ga ik maar wat leuks doen, denk ik.

Hoe ie het met de andere meiden? Bloem, spannende wachtweken?

Sen, morgen voor jou weer een spannende dag. Hopelijk nog veel meer eitjes of in ieder geval mooie groei van de 5 die er zaten.

Ben het even kwijt of de anderen nog afspraken hebben deze week. Zo ja, veel succes dan en laat snel weten hoe het was.

Liefs, Henkie

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

ik ben vandaag thuis, ik stond vanmorgen op met een giga hoofdpijn, duizeligheid en misselijk. Ik heb vandaag alleen maar op de bank gelegen en Scarlett (miniserie) gekeken. Zijn dit nu de bijwerkingen van de deca en/of gonal? Ik lijk wel een vaatdoek! Ik spuit de deca nu al bijna 3 weken en de gonal sinds vrijdag, tot nu toe had ik nergens last van!

Gisteravond kreeg ik de naald van de deca niet eens door mijn vel heen! Ik was er opeens klaar mee en werd helemaal emo! Lekker janken en chocola eten dan maar.

Vrijdag heb ik de eerste follikelmeting na 7 avonden gonal spuiten. Ik vind het echt spannend, ik wil zo graag (veel /genoeg) eitjes!!!!!!!!

Henkie, niet slecht dus, weet je hoe snel bms kan groeien? Had je vrij genomen voor een evt inseminatie? Een beetje rust is misschien nu ook wel lekker, toch? Op welke stimulatiedag zit je nu? (sorry, ben ook nog vergeetachtig)

Bloem, heb je een beetje rust in je lijf? Ik heb je gedicht gelezen en ik vond het prachtig! Ik ben al emo, dus dat hakte er wel een beetje in! Je kan zo mooi schrijven en vaak ook leuk, dan moet ik enorm lachen!

Sen, morgen mag je weer, spannend! Hoe laat ben je aan de beurt? Ik ben erg benieuwd naar je follikeltjes. Heb jij last van bijwerkingen?

Kissie voor de andere meisjes!!

Geplaatst

Hey Mia,

Wat vervelend dat je je zo rot voelt, hopelijk heb je vrijdag wel heel veel eitjes en is het niet voor niks... Waarschijnlijk moet je lichaam nog een beetje wennen aan die stoot hormonen. Rust maar lekker even uit!

Ik had de vrijdag vrij vrij genomen voor een evt echo maar omdat ik nog wat dagen over had van vorig jaar heb ik de donderdag ook nog gekregen en daar zit ik nu niet zo op te wachten, want ga nog veel dagen nodig hebben. Maar ja, het is ook wel lekker. Ik krijg overigens geen inseminatie. De gyn zei dat alles waar je artificieel iets mee doet, toch weer meer kans geeft op complicaties, en aangezien het zaad top is, wil hij het niet.

Ik vond het gedicht van Bloem ook weer prachtig, had ook al een reactie geplaatst op de site. Inderdaad tranen in de ogen, zo pakkend geschreven. Prachtig!

Sen, nogmaals veel succes morgen!

Kuzz voor iedereen!!

Geplaatst

hey meiden, ff nog snel een korte reaktie van mijn kant. Ik moet morgenochtend om 8.50 uur voor de follikelmeting en moet ook bloedprikken en dan hoor ik waarschijnlijk morgen wanneer de punctie gaat plaatsvinden. Ik ga nu snel mn bed in

liefs

Sen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden