Ga naar inhoud

wie met verhoogd FSH heeft goeie ervaringen?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He Chantal,

heel veel succes morgen! Misschien valt het allemaal wel mee. Gewoon jezelf zijn hoor!

Kissie Joyce

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Meissies,

Heel snel even een kort berichtje van mij, want heb weinig tijd vandaag. Chantal heel veel succes morgen! Kan het me niet voorstellen dat ze in het UMCU geen goedkeuring zouden geven. Als ze daar nu ook al moeilijk over gaan doen, terwijl ze altijd zeggen dat er "voor ons" er eigenlijk maar 1 optie is nl is ECD.... Dus no worries, komt goed!

Wel spannend hoor.

De rest van de meisjes spreek ik morgen uitgebreider.

Liefs, HP

Geplaatst

Hey Meisjes,

Hoe is het met jullie?

Chantal: hoe was het vandaag? Als het goed is ben je nu zo'n beetje weer thuis van de verre reis.... Hoop dat je een positief gevoel en bericht hebt. Groen licht zou zo super zijn!

Ik hoor de laatste tijd echt steeds meer postieve verhalen over Dusseldorf en met name over het feit dat ze daar de behandeling echt probereb af te stemmen o pde persoon. Helaas wel een eind weg, maar misschien kan de behandeling ook deels hiet plaats vinden zoals echo's en zo. Weten jullie daar wat over? Bloem: jij malit toch met iemand die daar nu net 5 follie's heeft gehad.... Hoe vaak moest zij op en neer, weet jij dat?

Ik heb overigens mijn vriendin uit Nijmegen gebeld. Zij zit nu niet meer in het UMCN, maar zij zou ze wel even bellen voor me en "mijn casus"aan ze voorleggen. Ze zij dat als ze het wel zouden willen proberen dat ze dan in ieder geval wel een snelle afspraak voor me zou kunnen regelen. Verder wil ik eigenlijk wel een back-up afspraak maken in de VU. Weten jullie welke arts je daar het beste kan hebben? Twijfel over deze laatste optie nog een beetje want mijn gyn in het ziekenhuis waar ik werk heeft ook wel gezegd dat als ik vastloop in het EMC dat ze het dan wel een keer wil proberen. Zij werken samen met Voorburg. Dat is wel zo gemakkelijk en dichtbij. Van de andere kant is het denk ik ook wel weer een beetje a-relaxed in je eigen ziekenuis behandeld te worden voor zoiets als dit.

Het forum over behandelingen in het buitenland is wel interessant, vind ik. Die prive-kliniek in Barcelona Eugin heeft ook hele goede resultaten. Kunnen we er meteen lekker een weekendje aan vastplakken, haha. Moet misschien eens even informeren bij mijn verzekering wat ze allemaal wel en niet vergoeden.

Tja, het blijft je bezig houden he... Alle scenario's zijn in mijn hoofd al wel de revue gepasseerd. Soms denk ik ook wel eens als ik de verhalen hier op de verschillende fora lees over de teleurstellingen en hoe er weer geleurd moet worden voor de zoveelste poging elders, dat ik niet de grootste kans moet aangrijpen en kiezen voor ECD. Tja, ik denk dat ik daar wel eerder voor zal kiezen dan een hoop anderen die hier regelmatig schrijven, maar vooralsnog niet. Er is tot nu toe nog helemaal niks geprobeerd dus laat ze eerst maar eens met iets komen, toch?

Nou meissies, heb weer even lekker mijn twijfels van me afgeschreven, waarvoor dank! Heb vanavond een vergadering, maar daarna check ik nog even of jullie nog nieuws hebben.

Kuzz, HP

Geplaatst

Hey meidn,

Ik ben weer terug naar een lange dag op het ziekenhuis eerst om 6:00 weg en ja hoor waar ik bang voor was gebeurde op de autobaan waren 3 rijstroken afgesloten waardoor een ernome file was onstaan en mijn hub moest voor 9:00 zijn zaad inleveren en het moest daar ook nog geproduceerd worden gelukkig waren wij om 8:56 op de afdeling( auto op kort parkeren geparkeerd) en is het dan toch nog allemaal op tijd gelukt.

Toen het gesprek met de maatschappelijk werkster deze verliep eigenlijk erg goed wij hadden duidelijk antwoorden en hoefde eigenlijk nergens over na te denken. Toen onze donor naar binnen ook dat ging heel goed ( het enige dat elke keer werd gezegt was oh dat zijn de anderen ook al) dus al met al erg positief.

Daarna naar de Gyn ook hier ging alles soepel voor ons allemaal zowel bij mij als mijn donor was alles goed en ze zag dan ook geen bezwaar.

nu komt het wachten op de goedkeuring maandag zijn ze bij elkaar maar dan is mijn gyn op vakantie wij krijgen het dan ook pas na haar vakantie te horen en dat is dan op 27 Okt.

Wij zijn in iedergeval erg blij dat alles zo goed is gegaan.

lieve hp ik kan mij voorstellen dat je zoveel twijfels hebt maar volg je hart dat is altijd goed.

Liefs

Geplaatst

heee meissies,

Chantal, meid....dat klinkt allemaal goed....super hoor....behalve dat wachten weer he? grrr

Ik ben wat stil even.....geen worries.....zit even in mijn grotje.....

mijn ongi moet weer komen en dan word ik elke keer weer zo verdrietig van....Kennen jullie dat?

Komende vrijdag lekker een weekendje weg naar de zee....even uitwaaien.

dan zal het daarna wel weer beter gaat.

Weet wel dat ik toch wel aan jullie denk!

Dikke knuffel

bloem

Geplaatst

Hoi lieve meiden,

Ik ben er ook nog hoor! Even een paar drukke dagen gehad en dus wat minder tijd om te babbelen hier. Boven dien gebeurt er op dit moment even niet zoveel, dus weinig nieuws van mijn kant in ieder geval.

Chantal: super dat alles zo goed is gegaan in het gesprek met je donor in het UMC. Helaas moet je even afwachten omdat je gyn op vakantie is, anders had je wel heel snel bericht gekregen want ze vergaderen toch al maandag toch? Maar gezien het positiev gesprek weet ik zeker dat jullie eind oktober het groene licht gaan krijgen en dus mogelijk al voor het einde van het jaar zwanger gaan zijn. Zo, dar wetende wordt ik bijna jaloers, haha. Nee hoor ik gun het je van harte!!!

Bloem: kan het me voorstellen dat je een beetje in je schulp zit nu je verwacht weer ongi te moeten worden. Ik hoop zo voor je dat je je voor niks zorgen maakt en dat de rode duivels zich niet meer laten zien. Misschien tegen beter weten in als ik jou zo hoor over het Pavlov effect, maar hoop doet leven toch....

Ik heb gisteren nog even contact gehad met mijn vriendinnetje in Nijmegen en zij heeft mijn casus voorgelegd aan de artsen in Nijmegen. Ook heb ik met haar besproken dat ik gewoon in ieder geval 1x IVF/een proefstimulatie wil proberen omdat ik niet op basis van een bloedwaarde kan accepteren dat ik nooit zwanger van mezelf zou kunnen worden. Zij zei dat als ik in het EMC niet verder zou mogen, dat ze dan zou zorgen dat ik wel in Nijmegen een proefstimulatie zou kunnen ondergaan, want zij zegt ook dat dat het minste is wat ze moeten doen... Maar zij zei ook dat het het er helaas wel somber uitzag voor ons.... Maakt me ook wel weer erg verdrietig want ook al weet ik dit zelf ook wel het is toch anders dan dat een "vreemde arts" het tegen je zegt dan een vriendin. Zij zou dit niet zeggen als de kans niet echt heel klein is. Ze begrijpt heel goed dat we het een keer willen proberen maar dat we er wel rekening mee moeten houden dat het wel eens helemaal niet zou kunnen werken. Effe slikken dus... Tot nu toe was ik steeds een beetje baldadig als er werd gezegd dat het zinloos is bij zo'n hoog FSH, dan dacht ik als ze het me laten proberen, dan zal ik ze wel laten zien dat ze het mis hebben... Maar nu voelt het echt als een allerlaatste kans. ECD komt weer op in mijn gedachten...,hier of het buitenland, eigen of onbekende donor..... Het malen is weer begonnen....

Mia: hou jij het nog een beetje vol tijdens de wachtweken. Wanneer mag je testen? Duim nog steeds voor je.

Nou meiden, tot snel weer.

Kuzz, HP

Geplaatst

He meiden!

Lieve Henkie, dat is inderdaad niet leuk om te horen, ik denk aan je! Maar nog steeds zal je de drang hebben om het te proberen, toch? Plan B kan volgend jaar ook nog. Moeilijk om er niet constant mee bezig te zijn, he. Hier mag je uithuilen en lekker alles van je afpraten om het malen een beetje te reduceren.

Chantal, voor jou gelukkig goed nieuws, meid je moet wel blij zijn! Ik ben zeker blij voor je!

Bloem! Zit je nog in je grotje? Ik heb er ook een beetje last van hoor! Voor dat je het weet is het februari! Je hebt zoveel mogelijk in gang gezet, nu moet je wachten en dat valt niet mee! Je kijkt vast enorm uit naar het weekendje aan zee! Heerlijk meid, je verdient het!

Zoals ik al zei, zit ik ook een beetje in een grotje, komt ook een beetje door het weer. Ik heb ook het idee dat het een beetje door de hormonen komt, ik heb deze week ook veel last gehad van een opgeblazen gevoel. Zo dat was even zeuren om niks, lekker hoor!

Ik had afgelopen dagen congres, daar heb ik enorm van genoten. Even lekker weg van je werk, even iets anders!

Meisjes, ik hoop dat het goed gaat met jullie, ik denk aan jullie!

Kissie Mia

Geplaatst

Bloem, voor het geval ik je niet meer hoor hier op het forum voor je weggaat, heel veel plezier dit weekendje weg. Lekker uitwaaien en even je gedachten op wat anders zetten! Heb morgen zelf dienst, dus kan zijn dat ik er niet ben....

Genieten!!!

Kuzz, HP

Geplaatst

Jullie zijn zo lief......thanx meiden.......wat zou ik nog moeten zonder jullie??:blink:

Weet dat ik aan jullie denk en meeleef met alles wat er zoal speelt! HP....laat je niet ontmoedigen....dat wat jouw arts zei, zei de mijne ook.......dat is de 'nederlandse visie'..... ECD kan altijd nog.....geef niet op meissie!!!! We gaan er gewoon voor! zullen we proberen er samen de moed proberen in houden?

Mia....voelt veilig he....af en toe zo in dat holletje?

Morgen, en anders maandag ga ik weer even uitvoerig schrijven. Vandaag was ik 1 dag 'overtijd'.......maar voel nu de krampen heel heftig dus morgenvroeg als ik ga plassen zal de ellende wel weer losbarsten.

Ik heb er zoveel last van...............soms zou ik wel eens even een dag aan een stuk door willen janken zodat ik er weer even tegen kan maar het lukt niet....het blijft ergens steken en dan kom je in je grotje terrecht.....althans zo werkt het bij mij.

Meiden, dank jullie wel voor jullie lieve woorden.

Ik wens jullie eem prachtige nacht toe vol met dromen die geen bedrog zijn!

dikke knuffel van mij

bloem.

Geplaatst

Lieve Bloem,

Ik wil je even een heel fijn weekend wensen en net wat Hp zegt probeer lekker te genieten ondanks het droevige bericht hierboven.

Ik hoop zo dat je lichaam je nu voor de gek houd ga duimen voor je dat de rode duivels weg blijven.

Lieve bloem dat lekker in je eigen grotje kruipen is erg fijn ook ik heb dat in deze tijden het is echt heel normaal om zo verdrietig te zijn in het falen van ons lichaam.

ik kan aleen maar zeggen GENIET GENIET GENIET van het weekend.

Mia ja het voeld voor mij wel super alleen kan ik nog niet heel erg blij zijn we hebben de laaste jaren al zo veel tegenslagen gehad dat ik het bijna niet durf om blij te zijn.

Waneer mag jij nu testen?

HP misschien wel voor het einde zwanger maar krijg dus ook de 27e te horen wanner we beginnen het moet namelijk wel uitkomen de afd.gaat namelijk dicht tussen kest en oud en nieuw.

Lieve meidinden ik hoop zo dat jullie ook binnenkort goed nieuws krijgen dat dat 2010 voor ons maar een fantastisch jaar mag worden.

Liefs Chantal

liefs Chantal

Geplaatst

Meissies,

Ook ik ken dat grotje heel goed.... Mijn hubbie zegt dan altijd dat ik stil ben en dat hij het probleem er dan echt uit moet trekken. Ik voel dat niet zo. Ik vind het gewoon lekker om even op mezelf te zijn, niemand te hoeven uitleggen over hoe en wat...

Ik denk ook, Chantal, 2010 wordt het jaar van ons allemaal! Met allemaal dikke zwangere buiken en mooie roze blozende babywangetjes...

Bloem, nogmaals een super lekker en relaxed weekendje weg gewenst. Enne ik hou er voorlopig nog even samen met jou de moed in hoor!

Liefs, HP

Geplaatst

Hey Bloem,

Lees net op je blog over het afgelopen weekend. Wat k*t dat de duivels er alsnog aangekomen zijn, maar dat je wel eerst 4 dagen voor de gek gehouden hebben. Ik snap dat je er enorm van baalt, maar van de andere kant moet je ook maar zo denken dat je nog elke maand een normale cyclus hebt en positieve ovulatietesten en dus toch wel elke maand een kansje, ook al is ie klein... Voor mij zou een positieve ovulatietest of een regelmatige cyclus al een hele vooruitgang zijn. Maar ja, kan me ook voorstellen dat de teleurstelling voor jou elke maand weer groter is, juist omdat je weer ongesteld wordt. Dat is voor mij juist weer anders. Ik ben juist weer blij als de rode duivels er zijn, in de hoop dat er weer eens een normale cyclus aan zit te komen of de stiekeme hoop dat er eindelijk normaal cyclusherstel optreedt en dat het afgelopen jaar nog allemaal te wijten was aan "het niet bestaande ontpillen"...

Gelukkig hebben jullie ook wel lekker genoten van elkaar en het weg zijn dit weekend als ik je blog zo lees. Volgens mij zijn er overigens 2 van deze dezelfde fora in de omloop want vanochtend heb je volgens mij op een andere met dezelfde naam geschreven. Was even verwarrend maar heb ons forum weer teruggevonden gelukkig.

By the way: laat je niet gek maken door dat berichtje over Gent hoor! Lieverd, je hebt er zo'n goed gevoel over tot nu toe, dus wacht het gewoon even af. Blijkt het uiteindelijk niet te werken of verandert dat gevoel gaande weg, dan is die afspraak in Dusseldorf zo gemaakt! Positief ervoor gaan, dat was toch "onze afspraak", niet?

Hoe is het met de andere meiden. Mia, heb je stiekem al getest? Ben benieuwd want volgens mij is het zo'n beetje zover. Ik duim voor je...

Chantal: nog steeds op je roze wolk dat binnenkort waarschijnlijk alles van start gaat. Maar ja dat ellendige wachten he.... Ik ben het ook een beetje zat!

Heb een relatief rustig weekend gehad, behalve vrijdag dan. De dag begon al met het feit dat een van mijn maten ziek was en dus het werk door 4 ipv 5 gedaan moest worden. de hele dag achter de feiten aanlopen dus en dan de hele tijd telefoon met weer spoedjes erbij. Was om 7.30 uur in het ziekenhuis en ging uiteindelijk om 22.00 uur weer naar huis ( dienst). Gelukkig hebben ze me 's nachts laten slapen...

Zaterdag werd mij schoonmoeder 60 en dus hadden we feest. Was gezellig, lekker geborreld en gekletst. Zondag heerlijk uitgeslapen en gerelaxed! En als bonus ben ik vandaag ook nog lekker vrij, helaas wel weer een regenachtige dag, maar ach. Kan ik me weer opladen voor de dienst de komende dagen!

Tot snel.

Kuzz, HP

Geplaatst

Haaai lieve lieve meiden,

Het was idd een heerlijk weekend, mede door jullie aanmoedigingen om lekker te genieten. Dus ondanks alle mixed emotions die er waren, was het fijn er even uit te zijn. Wat is het toch heerlijk om aan zee te lopen…….als ik er wat dichter bij woonde zou ik er vaker zijn. Lekker uitwaaien!!!!

HP, wat een lieve reactie op mijn blog van vandaag…..en je hebt gelijk. Ik was nota bene nog wel degene die zei dat we positief moesten blijven…..shame on me. Je kent het wel, soms word je er gewoon door overvallen en ik zat al in mijn grot, kwam naar buiten omdat ik overtijd was en kroop er vanmorgen maar weer even in…..nu ben ik uit-ge-mokt en ben ik er weer. Idd, er is nog nooit iemand zwanger geworden van mokken en pruilen he?

En je hebt ook gelijk dat ik idd wel nog een cyclus hebt, hetgeen idd wat hoop geeft.

En ik kan idd nog altijd naar Dusseldorf……Even om terug te komen op je vragen van een paar mails terug…… Die meid waar ik mee mail had uiteindelijk (helaas) nog 1 goede bevruchting die is terug geplaatst en zit nu op het wachtbankje….zij staat hier op het forum onder Jootje……ik denk dat ze het niet erg vind als je haar mailt of vragen stelt over hoe vaak ze naar dusseldorf moest en hoe alles daar werkte..

Ik moet vaak aan je denken over die proefstimulatie. Het schijnt namelijk zo te zijn dat je in een maand waarin je fsh lager is, je beter te stimuleren bent dan in een maand waarin je hoog fsh hebt. Sommige ziekenhuizen testen op de 3e dag van je cyclus dat fsh en bekijken aan de hand van die uitslag je mogelijkheden voor die cyclus. Ik geloof trouwens wel dat óntpillen bestaat. Ik weet niet meer hoe lang het heeft geduurd , maar het duurde een hele tijd (maanden) vooraleer het bij mij goed en wel op gang kwam. Ik hoor en lees echter ook steeds meer interessante en erg bijzondere dingen over het opgang brengen van de cyclus met acupunctuur en Chinese kruiden. Ik kom het zo vaak tegen dat ik soms twijfel of ik dit niet eens zou moeten proberen……zie ook eens:

http://www.deverdwaaldeooievaar.be/alternatieve-geneeskunde/448/een-woordje-over

http://www.deverdwaaldeooievaar.be/alternatieve-geneeskunde/366/studie-invloed-van-acupunctuur-bij-vruchtbaarheidsbehandelingen

Maar dan kom je dit weer tegen en dan weet je het niet meer:

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Wetenschap/243753/Alternatieve-therapie-vermindert-succes-ivfbehandeling.htm

We blijven maar zoeken hè, naar mogelijkheden. Ik heb idd nog een ander forum geopend over ervaringen met ziekenhuizen als je fsh verhoogd is. Je kunt ons forum trouwens eenvoudiger terug vinden door te kijken onder Controle-paneel….’discussie met abonnement’…….daar staan de vragen waar je op gereageerd hebt. Ik heb namelijk vanmorgen ook erg lang gezocht….en vond toen deze oplossing.

Nog 17 daagjes hp, en dan gaat er voor jou ook weer even iets lopen. Ik ben zo benieuwd naar de uitslagen van je onderzoeken……Hebben ze bij jou al eens geprobeerd om je menstruatie op gang te brengen met medicijnen? Misschien zou dat kunnen helpen? Ik weet het natuurlijk niet, maar ik wil graag dingen roepen die je op weg zouden kunnen helpen………Ik hoop zo hard dat er voor ons allemaal een oplossing is……….

Fijn te horen dat je wel kunt genieten van de leuke dingen op dit moment……knap ook want ik vind dat soms wel heel moeilijk om me over te geven aan die dingen….alsof ik een beetje met de rem erop leef. Ik heb dat vooral altijd als er geen vaart zit in het geheel…..dus als er gewacht moet worden, sta ik ook een beetje in wachtstand. Moet soms wel om mezelf lachen.

Dat dan weer wel.

Mia……het is bijna 15-10 dus………hoe is het nu meid………???? Ik ben benieuwd of je idd niet al stiekem getest hebt of dat je braaf aan het wachten bent? We blijven duimen.

Chantal………meid……….ik vind het allemaal erg positief klinken maar snap dat je bang bent weer terleurgesteld te raken….we zijn er bijna aan gewend geraakt dat dat gebeurd he? Gek, dat je op een gegeven moment op dat punt komt dat je eerder geloofd dat iets negatief is dan dat het positief is………..Maar ik geloof echt meis, dat dit goed gaat. Wat zou er nog mis kunnen gaan volgens jou?

Meiden, dat was het weer even vanaf het zuiden, Weet dat ik elke dag wel aan jullie denk en met jullie hoop op alles wat voor ons individueel wenselijk is….

Heel veel liefs van bloem

Geplaatst

Lieve Bloem,

Kan het niet laten nog even te reageren op jouw berichtje. Vind het alleen maar super lief dat je meedenkt met mij, dus roep maar raak! Wat betreft de stimulatie als het FSH laag is, dat heb ik in het EMC ook gevraagd en toen zeiden ze dat IVF al voor je cyclus begint en dat dat dus niet gaat. Waarschijnlijk kan het wel als je IUI in een eigen cyclus doet, maar aangezien ik zo weinig cyclus heb is dat denk ik geen optie. Heb in het begin 2 keer een ontrekkingsbloeding op primolut gehad en toen is ook het FSH op de 3e dag gemeten en was toen hoog. Daarna heb ik 2x een spontane cyclus gehad en toen was het idd laag. Nu heb ik recent ook weer wat bloedverlies gehad en dus tel ik dat maar als menstruatie maar het is wel zo weinig dat ik soms weleens twijfel of het echt zo is geweest. Maar we hadden gezegd positief te blijven, dus zie ik het maar even zo!

Ben de daagjes wel aan het aftellen dat er in ieder geval weer wat meer duidelijkheid is, datzelfde zal ongetwijfeld ook voor jou gelden... Nog 9 daagjes te gaan enne het voordeel is dat je dan nog voor je eisprong zit en misschien dus nog wel deze maand een IUI mee kunt pakken!!! Haha dat zou mooi zijn, meteen maar even aankaarten bij die Prof. Sutter toch!

Heb ook al veel nagedacht over acupunctuur en ben zlefs 1x in Den Haag geweest, maar kreeg daar 3 van die megazakken met chines kruiden mee die ik dan 25x moest inkoken tot er een prutje over zou blijven en dat dan opdrinken en 3x per dag. Je snapt em al, da's niks voor mij. Ik heb er gewoon niet de tijd en het geduld voor... Nu schijnt er in Hoogvliet ook een te zitten waar veel meiden van dit forum naar toe gaan en daar wil ik misschien nog wel een afspraak maken. Ze werken daar met kruiden in pilvorm, dus dat is een stuk makkelijker. Maar naar aanleiding van bovenstaande link in jouw bericht weet ik het niet meer zo net...

Ben trouwens ook net begonnen meet een hele vitaminekuur via een vriendinnetje van me die een opleiding orthomoleculaire geneeskunde doet en zij heeft voor mij uitgezocht welke vitamine en mineralen goed zijn ter ondersteuning van de werking van de geslachtsorganen. Dus nu slik ik sinds het weekend braaf een hele lading vitamineboosters weg. Nou ja, hierbij is het in ieder geval wel zo: baad het niet dan schaad het niet. Nou meissie dat was het dan weer even van mijn kant.

Ik denk aan je met positieve gedachten!

Liefs, Henkie

Geplaatst

He Meiden!

Wat zijn we er druk mee he, we moeten ons wel in alle bochten wringen om ons aan iets positiefs vast te klampen. Ik denk dat veel mensen nog iets van ons kunnen leren!

Bloem, wat heerlijk dat je een fijn weekend hebt gehad, kan je goed met je man praten over deze hele situatie? Nu weer uit het grotje en verder. Ik begrijp wel wat je bedoelt met "het wachten", ik onderga ook alles zoals mijn cyclus loopt, een slaaf van mijn eigen lijf, ha ha!

Henkiepenkie, misschien helpt acupunctuur wel om jou cyclus weer op gang te helpen. Ik heb inderdaad ook gelezen dat het fsh laag moet zijn om meer succes bij ivf te behalen. Maar cyclus bij jou staat misschien wel gelijk aan een lager fsh. Hou vol he meis!

Er zijn een aantal mensen in mijn omgeving die weten wat er speelt en volgens mij snappen regelmatig niks van mijn verhalen, het is best lastig uit te leggen

Ik heb zelf ook acupunctuur geprobeerd samen met mijn man, eerst dachten we dat alleen zijn zaad een probleem was (was eerst zeer slecht), dat is wel beter geworden, voldoende voor iui. Ikzelf vond het wel ontspannend, toen ik eenmaal wist dat er meer speelde ben ik ermee opgehouden, ik was er effe klaar mee.

Ik ben nog niet in de stemming om te testen, ik verwacht er niet te veel van. Ik heb wel zere borsten maar dat heb ik altijd als mijn eisprong is geweest! Maar je zoekt wel naar "symptomen ", elke keer weer, ik verzin ook elke keer wel weer wat anders wat mij niet bekend is! Je moet het toch spannend houden!

Meisjes, ik denk aan jullie! Op een dag komt onze droom uit, ik geloof er in!

Slaap lekker!

Kissie Mia

Geplaatst

Een hele goeie morgen meiden…..

Hoe is het met jullie allemaal op deze prachtige herfstdag (althans dat is het hier in het zuiden des lands)?

HP, ik vind het gek dat het ziekenhuis dat zegt over dat IVF voor de 3e dag van je cyclus al begint. Ik las op diverse fora namelijk dat ze vaak eerst FSH prikken en die dag meteen beginnen als het FSH redelijk is (zo kwam ik aan die info). Gek toch, dat je er steeds weer achter komt dat overal anders geredeneerd en geroepen wordt. Frustrerend ook, want hoe weet je nu wat klopt? Was er maar een grote beroemde bekende specialist die DE autoriteit is op het gebied van vrouwen met een verhoogd FSH……..zucht. Nog even en dan weet je meer, lieve HP…..want dit is zooooo frustrerend! Wat ik me ook afvroeg……als je nou niet menstrueert, ben je dan niet elke keer bang dat je niet toch zwanger bent maar het gewoon niet weet omdat je zomaar ineens een eisprong kan hebben die wel goed gaat? Je hebt immers niets om je op te richten. Jeetje meid……ik vind het allemaal nogal wat. Als ik kon zou ik heel hard duwen tegen de wijzers van de klok en nog meer voor jou, dan voor mezelf!

Vond het zo lief te lezen dat je zo snel ff uitgerekend had dat ik bij mijn afspraak in Gent nog net voor mijn ei zat en misschien nog snel een iui kon meepikken. Je bent ook een schat he?

Ik zie erg uit naar die prof…….ik wil vragen of we niet eerder aan IVF kunnen beginnen omdat ik nu nog thuis ben van mijn werk, maar ik ben bang dat ze er niet in zal trappen, omdat er een wachtlijst is…..maar ja, niet gevraagd is altijd mis geschoten. Ik heb idd gisteren proberen dat verhaal over die negatieve ervaring van die meid, achter me te laten, maar ik vond het wel heftig.

Ja, die acupunctuur…..ik moest wel een beetje lachen over dat prutje wat je moest koken……….dat zou idd ook echt helemaal niks voor mij zijn. Ik heb er werkelijk echt heel veel voor over om zwanger te raken, maar ik moet ook nog een een beetje leven hebben…..want ik geloof ook dat als je allerlei dingen doet die niet bij je passen dat ook weer spanning oplevert. Ik heb nu diverse onderzoeken gelezen en de meesten zijn juist pro acupunctuur. Ik zal in januari (als de nieuwe ziektekostenverzekering ingaat) denk ik wel eens gaan kijken of ik het wil doen. Ik weet niet of ik op dagen van de tp het wel zou doen……..zoals je veel leest. Maar vooraf zal toch geen kwaad kunnen? De vraag die men zich stelt of alleen de ‘zwaarste gevallen’ zich aanmelden voor alternatieve behandelingsmethoden is natuurlijk wel een hele belangrijke die niet in het onderzoek beantwoord is.

Kun je me niet eens vertellen welke vitaminies jij allemaal moet slikken…..proberen we dat ook nog, haha……………

Mia, je hebt idd gelijk. Soms ben ik idd geneigd te denken dat ik een echte pessimist ben, maarja, als je dan toch ziet hoe hard we doorknokken kun je ook het tegendeel beweren he?

Het is idd waanzinnig moeilijk om alles uit te leggen aan je omgeving. Al merk ik dat mensen die echt geïnteresseerd zijn, het ook heel snel oppikken en vragen stellen en zelfs zelf op internet info zoeken om je tot steun te zijn., Dat zijn de diamantjes in je vriendenkring. Ik ben zo blij dat ik die er tussen heb zitten.

Mia, zeg jij nou dat het zaad van je partner ook door die accupunctuur beter is geworden?

Ik snap wel dat je nog niet in de stemming bent om te testen……en dat je van alles, elke keer weer voelt……..het is bijna bizar. Ik ben de afgelopen dagen gewoon ECHT misselijk geweest, slaat natuurlijk nergens op. Al denk ik, als ik nu naar de test kijk dat er wel iets gezeten moet hebben want er staat nog steeds dat hele dunne halve lijntje………..

Ik hoop Mia dat die zere borsten deze keer gewoon heel anders zeer doen dan anders, zodat je toch goed nieuws hebt!!!

WHHHHAAAA, DIT GELOOF JE NIET.:BangHead: Krijg ik net een telefoontje uit België dat mijn afspraak met prof de Sutter niet door kan gaan omdat ze in het buitenland zit……het is verplaatst naar maandag de 25e om 17.30! Dan mis ik dus die cyclus en dus ook die IUI die maand. Ik baal echt…..tuurlijk, gewoon nog een 4 dagen extra wachten………..ik hoop maar dat ze op een congres is waar ze heel veel nieuws te horen krijgt over de behandeling van vrouwen met verhoogd FSH zodat het zin heeft!

Meiden. Ik ga lekker douchen en dan een flink stuk wandelen op de heide……….even een frisse neus, en frisse moed halen,

Ik denk aan jullie,

Dikke kuz

Ps: zou het geen idee zijn om een apart hoekje op dit forum in te richten voor vrouwen met een verhoogd fsh???

Geplaatst

Hey meissies,

Ben ik weer....

Bloem, ik heb voor jou even het mailtje opgezocht van mijn vriendinnetje met de vitamines en uitleg ervan en zo. Dit voeg ik aan het eind toe. Ze heeft het voor mij zo gecombineerd in sterke combinatiepreparaten zodat ik uiteindelijk 6 pillen per dag moet slikken, anders vond ik het teveel werk. Ook daarvan zal ik later de exacte beschrijving van mailen maar die liggen in Rotterdam en ik zit vanavond in Leiden vandaar...

Wat klote zeg dat die afspraak verzet is, dat had ik bij de 1e afspraak in rotterdam ook. en toen werd niet eens gebeld maar gewoom een brief gestuurd met een nieuwe datum, alsof ik de hele dag thuis zit te wachten en niks anders te doen heb. Heel irritant! Laten we inderdaad dan maar hopen dat ze wat zal leren op dat congres. Mijn ervaring van congressen is echter dat het meestal erg gezellig is ,maar niet heel leerzaam.

Ik ga denk ik ook nog wel een keer een afspraak maken voor acupunctuur. gewoon even kijken of het daar wel goed voelt. Verder dacht ik in het begin idd wel dat ik misschien wel meteen zwanger was toen ik niet ongesteld werd, maar ik kan eenvoudig en makkelijk bij mezelf een echo maken dus wist toen al wel dat dat niet zo was. Nu geb ik ook het gevoel dat ik toch wat aan mijn lichaam zou moeten merken als ik zwanger zou zijn en voel niks raars dus vandaar dat ik er eigenlijk niet over twijfels nu. Eeen enkele keer als ik veel teveel gedronken heb op een feestje denk ik weleens als ik nu zwanger zou zijn zou dat niet heel handig zijn, maar ach kan er ook niet altijd rekening mee houden hoor! Vorig kaar heb ik op 31 dec een zwangerschapstest gedaan, in de hoop maar tegen beter weten in zwanger te zijn. Dus niet.... Kwamen we later 's avonds bij vrienden bleek zij wel zwanger, en dus een beetje een domper. Maar toen had ik nog geen idee van wat me allemaal nog te wachten ging staan.

By the way dat aparte hoekje op het forum lijkt me een prima idee, maar weet niet zo goed hoe dit allemaal werkt. Hoe doen we dat dan?

Mia,

Spannend hoor de laatste wachtdagen. Kan het me wel voorstellen dat je hetgwoon even afwacht. Misschien ook wel de beste instelling, dan is het alleen maar super als je zwanger mocht zijn en wat minder zwaar als het niet zo is omdat je je hier een beetje op ingesteld hebt. Maar dat zoeken naar kleine verschillen in je lichaam is iets wat je toch automatisch doet, hopend op de positieve tekenen. Mochten wij maar misselijk zijn he, al is het de hele zwangerschap lang (niet overdrijven nu...), dat heb ik voorover! Ik hoop dat jij de 1e met het goede nieuws gaat zijn van ons groepje. Een goed voorbeeld doet volgen toch!

Nou meissies, see you later.

Kus, HP

Voedingssupplementen reproductie en voortplantingsorganen

Betacaroteen (pro vitamine A):

• Werking: Ondersteunt functie ovaria, gaat cystevorming tegen, verhoogt progesteron

• Voeding: Groene en gekleurde groenten en fruit

• Dosering: 6 dd 10 mg (=6 dd 33.300IE)

Vitamine B5:

• Werking: Nodig bij vorming bijnierschorshormonen (w.o. androgenen)

• Voeding: Haring, paddestoelen, hazelnoten

• Dosering: 50-1000 mg per dag

Vitamine B6:

• Werking: Nodig bij vorming geslachtshormonen

• Voeding: Groenten, fruit, vlees, walnoten

• Dosering: 10-500 mg per dag

• NB: Moet icm Vitamine B11 en B12

Selenium:

• Werking: Wordt in hoge concentraties in ovaria aangetroffen

• Voeding: Vlees, vis, soya, ui, knoflook, prei (zwavelhoudende aminozuren)

• Dosering: 100-200 mcg per dag

Mangaan:

• Werking: Ondersteunt functie ovaria

• Voeding: Druif, bes, framboos, banaan, cacao, rode wijn, thee, artisjok, asperges,

spinazie, rode biet, volkoren producten

• Dosering: 2-5 mg per dag

Fyto-oestrogenen:

• Werking: Op oestrogeen lijkende stoffen uit planten, binden aan zelfde receptoren

• Voeding: Soya producten

• Dosering: Dagelijks 1 portie

Omega-3:

• Werking: Zorgt voor toename vloeibaarheid celmenbranen waardoor de

receptorfunctie verbetert

• Voeding: Vette vis: haring, paling, zalm, makreel, tonijn etc

• Dosering: 2000-3000 mg per dag

• NB: Moet icm Vitamine E ivm voorkomen vetzuuroxidatie

Geplaatst

Hey Meiden,

ik hoef niet te testen want ik ben vandaag ongesteld geworden, helaas. ik voelde ook niks en ik heb altijd het idee gehad dat ik wel iets zou merken als ik zwanger zou zijn.

ik voel me zwaar klote en voel me een beetje een oude uitgedroogde onvruchtbare pruim! Mijn man kan beter iemand anders gaan bevruchten! Dan ik het klusje zo geklaard! Dat is natuurlijk stom, maar ik ben gewoon een beetje chagerijnig en verdrietig.

Morgen moet ik alweer gaan spuiten, nu een hogere dosering kijken of er 2 blaasjes ontstaan. Ik wil echt niet de hele tijd bezig zijn met babies maken, maar het kan gewoon niet anders. Sommige vrouwen sexen een keer op een trap in een restaurant met Boris becker en zijn zwanger, na 1 keer! Zo oneerlijk!

Heb net een lekker glas wijn gedronken en ik ga dit weekend naar een pretpark en ga in elke achtbaan, dat kan als je niet zwanger bent!

Zo nu ben ik klaar met mijn gezeur, hoe gaat het met jullie?

Bloem, jammer van die afspraak, je geduld wordt nog langer op de proef gesteld meis. Ik vind het een erg goed idee van dat forum voor vrouwen met een verhoogd fsh. Er bestaat trouwens ook een site voor vrouwen die vervroegd in de overgang zijn met kinderwens, de voek. Daar word je alleen niet erg vrolijk van, de meesten daar hebben ook al allerlei overgangs klachten. Het zijn ook niet bepaald succesverhalen en daar wil ik me nu nog niet op richten.

De negatieve verhalen die je hoort over 'jou' ziekenhuis moet je loslaten hoor, wat voor de een niet werkt kan voor jou prima zijn. Je hoort over ieder ziekenhuis wel negatieve dingen, als jij er een goed gevoel over hebt dan moet je het proberen!

Jij bent uit je grot he, ik ga er nu even in!

Henkiepenkie, bedankt dat je ook aan me denkt, lief dat jullie zo meeleven.

Wat is het toch rot he, dat bijna iedereen opeens zwanger is, het is natuurlijk ook de leeftijd van vrienden en kennissen om je heen.

Het zaad van mijn vriend is inderdaad verbeterd, kan heel erg goed zijn dat het door de acupunctuur komt. Ik moet zeggen dat ik wel een beetje nieuwsgierig ben wat voor functie jij in het ziekenhuis hebt, ik dacht even dat je het elfde deed als ik, tot je over die echo begon.

Meisjes, ik wens jullie een heerlijke avond toe, ik ga nu ernstig aan de chocolade.

Dikke kus Mia

Geplaatst

Lieve Mia,

Shit!!!! Ik had echt gehoopt en gedacht dat jij de 1e met goed nieuws ging zijn.... Weet ook niet waarom maar ik had er een goed gevoel over, helaas mocht het niet zo zijn. Ik ben ook van mening dat je vast wel iets moet voelen als je zwanger bent en dat maakt ook dat ik er niet constant rekening mee ga houden. Ik drink gewoon wat wijntjes op een feestje, filet american op mijn brood etc. Kan niet mijn hele leven on hold zetten voor iets waarvan ik bijna zeker weet dat het toch niet sponaan gaat gebeuren. Voor jou is dat natuurlijk anders als je weet dat je je eisprong gehad hebt, dan zou ik er ook rekening mee houden.

Nou lieverd, maar weer opladen voor de volgende poging dus....

Gelukkig is de kwaliteit van het zaad van je vriend verbeterd en als je nu 2 eitjes zou kunnen krijgen met een hogere dosering, dan zou het toch moeten lukken, zou ik zeggen.

Ik herken het gevoel van jou enorm, het feit dat iedereen in je omgeving maar zwanger wordt zonder dat ze er maar enige moeite voor hoeven te doen. Gestopt zijn met de pil omdat ze het wel leuk zouden vinden maar dat ze niet verwacht hadden dat ze na 1 maand al zwanger zouden zijn...Of zo van: als die en die maar naar me kijkt, ben ik al zwanger. Dat doet altijd wel erg zeer moet ik zeggen. Mijn zus is inmiddels ook 12 weken zwanger en dat vind ik soms ook moeilijk, alhoewel ik het wel erg leuk vind om tante te worden van haar kleintje. Zij vond het ook moeilijk om aan ons te vertellen dat ze zwanger was, want ze begreep wel heel goed dat ik ondanks dat ik uiteraard heel blij was voor haar, het ook weer opnieuw verdriet gaf bij mij. Zij was na het stoppen van de pil ook onregelmatig maar niet zoals ik, maar toen ik haar vertelde over min probleem, heeft ze wel ook direct een afspraak gemaakt bij de gyn, ook omdat ze alweer 2 jaar ouder is dan ik. Gelukkig bleek alles goed.

Trouwens in het ziekenhuis doe ik wat met CT, MRI, echo etc, dus dan weet je het wel toch?! Nou meis, kruip maar even lekker in je grotje de komende dagen. Maar daarna er weer sterk uitkomen he, op naar de volgende kans!

Bloem, hoe is het met jou? Alweer een beetje bekomen van de schrik van het verhaal over Gent en het feit dat je pas de 25e mag komen? Ik heb nog even op de potjes vitaminen gekeken en slik dus nu:

Bonusan multi mineral forte 1dd1

Bonusan multi vital forte 1dd1

Carotenoidencomplex 1dd1

vitamine B6 plus 50 mg 1dd1

omega 3 capsules 2dd1 (2000mg)

Moet eerlijk zeggen dat ik over het algemeen niet zo geloof in alternatieve therapieën, beetje vakdeformatie zal ik maar zeggen... Maar ach, als de wetenschap het af laat weten, dan ga je toch zoeken naar andere mogelijkheden he. Waarschijnlijk werkt het toch wel een beetje als ik er in geloof al is het maar op basis van placebo.

Chantal: alles goed op het wachtbankje voor het groene licht? Denk niet dat je je echt zorgen maakt toch? Alles klonk zo positief, dus het is alleen wat geduld hebben, maar dat is al moeilijk genoeg...

Meisjes, een heel goed weekend! Mia, veel plezier in de achtbaan, enne niet teveel chocolade van tevoren eten hoor!

Dikke kus, Henkie

Geplaatst

Hee meissies,

Het is weer weeeeeeekend!!! Hoe is het met jullie en wat zijn jullie plannen voor het weekend?

HP, dank je wel voor je mail over die vitamines. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik dit moet organiseren??? Maar je zei iets over dat je alles in 6 pillen had??? En waar heb je dat gehaald dan? Ik heb besloten om in januari toch die accupunctuur te gaan proberen, althans een afsprak ga maken Ik zag in dat onderzoek in Australië dat ze verder moeten onderzoeken of de verminderde slagingspercentages te maken had met het feit dat de dames die het meest moeilijk zwanger raken eerder naar alternatieven grijpen dan de relatief gemakkelijke ivf-patienten. En dat is volgens mij wel een heel belangrijk iets dat bepalend is voor de betrouwbaarheid van dit onderzoek. Andere onderzoeken tonen juist aan dat men meer kansen heeft met acc. Ik ga ook gewoon eens kijken en voelen en dan merk ik wel of ik verder wil….

Ik geloof op zich wel in dat soort dingen…..ik heb juist de overtuiging dat de (medische) wetenschap nog erg weinig weet…………..en misschien is dat ook wel iets waar ik me gewoon aan vast wil houden om niet te hoeven verdrinken. Ik ben op dit moment ook een boek aan het lezen over hoe je onderbewustzijn aan het werk kunt zetten om je innerlijke balans te herstellen………….baadt het niet………..dan schaadt het in elk geval ook niet.

Jeetje hp, ik kan me voorstellen dat je soms onzeker wordt van het feit dat je gewoon niet weet wat er gaande is in je lijf. En ik kan me al helemaal voorstellen dat je niet je hele leven erop inricht dat er mogelijk iets gaande is in je lijf. Wel prettig dat je wel echo’s kunt maken bij jezelf want dan kun je in elk geval iets zien zitten.

Ik weet ook nog niet zo goed hoe ik dat aparte hoekje moet opstarten maar dat zoek ik nog wel uit volgende week of zo. Het is fijn als ook andere het gevoel hebben dat dit een toegankelijk plekkie is. Ik ken die VOEK-site ook, maar als ik eerlijk ben, ben ik daar ook nog niet echt aan toe. Ik ben er ook erg van geschrokken, dus voor mij nog even niet. Ik heb nog hoop. Ik ben inmiddels wel over de boosheid van die verzette afspraak heen….je kunt er toch niks aan veranderen en het beïnvloedt alleen maar mijn humeur dus heb ik me er maar bij neergelegd en bedacht dat het misschien wel ergens goed voor is??????

Lieve Mia, wat een domper weer…..arme schat. Het is ook wat allemaal he? Hoe is het nu met jou, en je hubbie? Ik kan me zo goed voorstellen dat je je zo voelt als je beschrijft, al ben je het natuurlijk niet, he mallerd!!!??? Ik heb ook als eens tegen mijn vriend geroepen dat hij maar beter naar een ander toe kan gaan omdat ik toch maar een oud wijf ben. En waar ik vroeger toch moest grinniken over het stuk van hans Teeuwen over de overgang, vind ik het nu helemaal nog niet eens meer een beetje geestig.

En ben je niet misselijk gegeten van de chocolade. Het klopt wel he….dat chocolade bijna overal tegen helpt??? Heeeeerlijk………het is mijn grootste guilty pleasure! En dat is ook zichtbaar op mijn heupen, haha. En idd………zoals hp schreef….kruip maar lekker in je grotje maar neem dan wel je chocolade, een lekker warm dekentje, je hubbie en misschien wel een glas baileys mee………….dat doet wonderen………..maar helaas niet het wonder waar we zo naar verlangen. En je mag best heel erg zeuren als het misgaat…..dat doet toch ook waanzinnig pijn????

Misschien dat ik vanavond ook maar even wat neem…..en een glaasje wijn zou ook niet slecht zijn. Hmmmmm.

Ik heb trouwens van die ovulatie-testen besteld op internet. Ik denk dat ik maar vanaf dag 8 ga testen omdat de afgelopen maand het ook zo waanzinnig vroeg was. Ik durf niks meer te missen, merk ik. Ik merk zelfs dat ik toch sinds de laatste week alweer een paar keer over ECD nagedacht heb…..alleen gedacht natuurlijk, maar toch voelde het ineens al iets minder erg dan anders. Gek he? Zou het zo zijn dat ik me voorzichtig aan het voorbereiden ben en aan het anticiperen ben zodat het straks niet zo hard aankomt???

Jeetje hp…..je zus die zwanger is….dat is toch best heftig. Ik kan me voorstellen dat je dan heen en weer geslingerd wordt tussen allerlei gevoelens. En ook een beetje ‘moeilijk (dit is niet het juiste woord maar ik weet even wat ik anders moet schrijven’) dat het bij je zus (natuurlijk gelukkig) wel alles goed is……natuurlijk gun je haar niet anders, maar ik kan me wel voorstellen dat als ze ook nog ouder is, dat dat op de een of andere manier vreemd voelt………of zeg ik nu iets heel geks of doms??? Vergeef me dan, want zo is het niet bedoeld. Ik ben de laatste tijd wat onhandig in me uitdrukken omdat ik zo’n vat van emoties ben en dan denk dat anderen in mijn situatie dat ook zo zijn??/

Wat fijn dat je zus zoveel rekening met je houdt. Ik kan me ook goed voorstellen hoe moeilijk het voor haar is.

Gelukkig is er bij mij in de directe omgeving nu even niemand zwanger Ik word wel soms gek van hyves want daar staat constant op wie, wanneer zwanger is, moet bevallen en allemaal mooie babyfoto’s………….zo pijnlijk, want daar lijkt het wel een babyboom! Whaaaa, ach wie weet hebben wij volgend jaar hier wel een kleine babyboom van ons…..

Ik weet nog toen ik hoorde dat mijn broertje die 8 jaar jonger is, aan mijn ouders verteld had dat hij en zijn vriendin het ‘aan het proberen’ zijn. Ik was zo verdrietig…….ik wilde zo graag als oudste de eerste zijn die mijn ouders een kleinkind gaf en wist dat dat wrs. niet zou lukken. Ik gun het mijn broertje natuurlijk van harte maar het voelde toch heel naar. Toen ik dat bespreekbaar wilde maken met mijn ouders kreeg ik werkelijk zo’n lompe opmerking………wat ik nou wilde? Moesten mijn ouders mijn broertje soms verbieden nu aan kinderen te beginnen omdat ik vond dat ik eerst wilde zijn??? Dat ze het schandalig vonden dat ik er een wedstrijdje van maakte. Ik was perplex………..dat bedoelde ik allemaal niet!:handbags: Dat geloof je toch niet…………….ze snapten echt helemaal niet de essentie van mijn pijn. Ze zijn nog niet zwanger trouwens, al verwacht ik wel elk moment het grote nieuws……….

Chantal, meid, hoe is het bij jou? Rustig aan het afwachten of krijg je al de zenuwen?

Meiden, dat was het even weer vanaf het zuiden. Ik wens jullie een waanzinnig fijn weekend en hoop dat jullie dit weekend even lekker kunnen genieten van jullie hubbies, chocolade, wijn, filet americain, en alles wat het leven verder aangenaam maakt.

Dikke kuzzzz bloem

Geplaatst

hallo Bloem, ik zie dat jullie een behandeling gaan doen in Gent. Kan jij mij vertellen wat de kosten daar zijn? doe je de echo's enzo ook daar of doe je die in een plaatselijk ziekenhuis? Hoe snel konden jullie daar terecht voor een intake?

alvast bedankt voor je info

groetjes

Sen

Geplaatst

Hallo Lieverds,

Ik ga zo jullie verhalen verder lezen van deze week ik ben zo druk geweest met van alles en nog wat om alleen maar van mijn negatieve gedachten af te komen en ik moet zeggen dat het me aardig aan het lukken is ( ik ben zo bang dat we niet mogen beginnen ook al zeg mijn mannetje dat het wel goed zit)

maar we moeten weer zo verdomt lang wachten op de uitslag.....

Mia wat onzettend vervelend dat het niet gelukt is ik had zo gehoopt dat jij de eerste van ons zou zijn en dat dat wij dan met zijn allen aan mochten sluiten in 2010.

Bloem ik snap zo goed hoe jij je voeld mijn jongste broer heeft ondertussen twee kinderen gekregen en ookbijons snapt mijn moeder niks van onze pijn ze zegt gewoon dood leuk ik ben in iedergeval nog oma geworden als ze op mijn broer en mij moest wachten dan zou dat waarschijnlijk niet gebeuren, je snapt dus dat ook ik geen goede band heb met mijn moeder en mijn vader is helaas al 12 jaar geleden overleden en hij maakt gelukkig niet mee hoeveel pijn het bij ons doet hij zou alleen van onze pijn er al aan onderdoor gaan.Gelukkig heb ik fantastische schoonouders die zelfs voor ons de zaak overnemen als wij naar het zh moeten.

Ik hoop voor jou dat je ouders het ooit gaan begrijpen of in iedergeval proberen om het te begrijpen en dat de band dan iets hechter mag worden of ben jij er al net zo klaar mee als ik dat ben?

ik aarna naar het zal ook het weekend niet veel hier te vinden zijn morgen eerst nog werken daarna gaan we naar het theater en zondag gaan we naar zeeland mijn mannetje gaat duiken en ik ga lekker uitwaaien en ik hoop nog een paar mooie foto's te kunnen maken.

Ik wens jullie in ieder geval een heerlijk weekend lekker genieten van dit herft weer.

liefs

Geplaatst

heee Sen.

Ik kon vrij snel terrecht in gent (paar weken), maar weet verder ook nog niks. Ik heb op 25-10 een afspraak met prof de sutter. Er staat wel al veel info op de site van UZ Gent, ook prijzen, volgens mij.

na 25e weet ik meer, veel succes!!

Bloem

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden