Ga naar inhoud

wie met verhoogd FSH heeft goeie ervaringen?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo Chantal,

Ik snap zo goed dat je je onzeker voelt maar probeer positief te blijven. Ik geloof niet dat het mis kan gaan als alles tot nu toe zo voorspoedig gaat. Dat wachten geeft zoveel tijd om allerlei rampenscenario’s te bedenken, verschrikkelijk!!! Het komt vast goed, echt!!!

En van je familie moet je het hebben he? Ik ben idd helemaal klaar mee en heb momenteel geen contact met mijn ouders. Ik vind dat erg moeilijk maar het kan nu eenmaal niet anders, Ze hebben het E.Q. van een visstick, vergeef me mijn bewoordingen maar ik kan het niet anders uit drukken. Ik raak elke keer weer teleurgesteld over hun gebrek aan empathie en ben er dus gewoon klaar mee. Als ik lees hoe ongevoelig ook jouw moeder reageert dan denk ik, hoe krijgen mensen het over hun lippen??? Het gaat dan toch alleen maar over haar??? Ongelooflijk!

Het maakt niet uit of je je wel of niet kunt voorstellen hoeveel pijn zo’n onvervulde kinderwens doet maar als je toch ziet dat je eigen dochter verdriet heeft dan zou op zijn minst, iets met je moeten doen en je moeten aanzetten tot begrip en betrokkenheid?? Ik snap het niet…………Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit op die manier op mijn kind zou kunnen reageren als hij/zij verdriet heeft. Maar ja……

Adem in……adem uit………pffffff

Meid, ik wens je veel sterkte met wachten en wens je een hele fijne dag aan zee toe………ik was er afgelopen weekend en het was heerlijk. Laat maar alle negatieve gedachten even lekker weg waaien.

Tot gauw, liefs bloem

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hey Bloem, ik heb even op de website gekeken en zag dat de kosten tussen de 3000 -4000 euro zijn. Ga jij de gehele behandeling daar doen of doe je het in samenwerking met een ziekenhuis bij jou in de buurt? Gent is voor ons namelijk ruim 2 uur rijden (190 km).

Ik vind trouwens de prijzen in Belgie wel aanzienlijk hoger dan Dusseldorf. Daar kost ICSI rond de 2300,-

liefs

Sen

Geplaatst

Hoi Meissies,

Heb een beetje een dipje sinds gisteren.... Gisteren 's middags bij vrienden geweest die ook zo'n 3 mnd oud guppie hebben en andere gezamenlijke vrienden van ons en die vrienden zijn zwanger. 2 collega's van mijn hubbie zijn er morgen niet, omdat 1 vader is geworden en de andere voor een termijn-echo met z'n vrouw meegaat. Toen mijn hubbie en ik 's avonds in bed lagen, was hij helemaal verdrietig en met name ook boos dat het allemaal zo verdomd lang moet duren voor er wat gebeurt. 6 maanden geleden was de diagnose ook al duidelijk en nog steeds is er niks gebeurd. Zo frustrerend en we hebben er dan ook allebei weinig vertrouwen in dat ze in het EMC nu wel wat gaan doen. Dus weinig geslapen vannacht, vandaag weer vroeg op en heb nog dienst ook. En heeft er ook nog net even iemand tegen mijn auto aangereden zonder zo vriendelik te zijn een briefje achter te laten. GRRRR!

Morgen ga ik opnieuw bellen met ons vriendinnetje uit Nijmegen om te kijken of zij al nieuws heeft of ze het in Nijmegen zouden willen proberen. Ik wil gewoon dat er voor het eind van het jaar een proefstimulatie gedaan wordt en daarmee basta. Geen onderzoekje meer hier of daar, maar actie en wel nu!

Dat uitgedroogde, onvruchtbare pruim-gevoel van Mia heb ik ook heel sterk. Ben ook echt een beetje bang dat onze relatie dit op een gegeven moment niet meer gaat trekken. Met name dit niks kunnen doen is echt funest, zo zitten wij gewoon niet in elkaar. Weet het gewoon effe niet meer hoor.

Mia,

Hoe is het meis, weer een beetje langzaam uit je grotje aan het kruipen? Hoop dat je genoten hebt van de achtbaan en de chocolade dit weekend.

Bloem,

Wat betreft die 6 pillen vitamines staat ergens in een van de berichten hierboven, maar ik schrijf het nog een keer voor je op. Je kunt via het internet op www. bonusan.nl bestellen. Wel prijzig moet ik zeggen.

Bonusan multi mineral forte 1dd1

Bonusan multi vital forte 1dd1

Carotenoidencomplex 1dd1

vitamine B6 plus 50 mg 1dd1

omega 3 capsules 2dd1 (totaal = 2000mg)

Snapte heel goed wat he bedoelde hoor over de zwangerschap van mijn zus. Ik weet soms ook niet zo goed wat ik erbij moet voelen. Ga binnenkort ook een keer een echo van haar buik maken, maar ben ook wel een beetje bang dat ik dat ook wel weer heel moeilijk ga vinden, maar van de andere kant ook heel mooi. Erg dubbeld allemaal.

Chantal,

Niet opgeven hoor. Je bent nu al zo ver met zoveel positieve berichten. Ik kan het me echt niet voorstellen dat het niet door zou gaan. Denk zelf er soms ook al over om maar vast de intake met de donor ergens te doen, heb ik dat groene licht maar vast als de rest allemaal verder niks wordt. De psychische grens is alleen zo moeilijk te overschrijden als er in nog geen enkel opzicht wat geprobeert is. We gaan in ieder geval al wel vast een keer met haar overleggen hoe zij de dingen daaromtrend ziet en welke ziekenhuis voor haar makkelijk zou zijn. Tot nu toe heeft zij het alleen nog maar aangeboden en hebben we het er verder nog niet echt over gehad omdat ik eerst een eigen IVF wilde afwachten, maar dit wachten en alle weggegooide tijd wil ik zoveel mogelijk beperken.

Sen, veel succes bij je zoektocht naar het juiste ziekenuis in het buitenland.

Klote he meiden als je niet wordt begrepen door de vrienden en familie die je eigenlijk zo hard nodig hebt nu. Gelukkig hebben we hier maar een half woord nodig. Ben blij dat jullie er zijn!

Liefs en een dikke kuzz van een verdrietige Henkie

Geplaatst

He Henkie,

Moeilijk he, je relatie komt wel onder spanning te staan zo he! Als je dit samen doorstaat zit het zeker wel goed! meid kruip er lekker in, vannacht lekker slapen.

Kissie Mia

Geplaatst

Goedemorgen meisjes!

Ik zit een beetje met een aantal vraagjes, wij allemaal hier, toch?

We zijn nog relatief jong, de fsh zegt iets over het aantal eitjes en niet perse over de kwaliteit, of zijn de laatste altijd de minst goeie? Mijn moeder was 35 toen ze zwanger werd van mijn zusje, op haar 38e was ze compleet in de overgang. Je zou zeggen dat haar fsh in die tijd ook te hoog kon zijn? Is het niet zo dat er misschien genoeg dames zijn die spontaan zwanger zwanger raken en niet eens weten dat ze een verhoogd fsh hebben?

Ik ben bang dat ik nu mijn eitjes aan het verspelen ben met deze iui pogingen. Ik ben anderhalf jaar bezig, zonder resultaat. Dankzij mijn verhoogde fsh worden we nu zo snel geholpen anders moet je nog een jaartje doorploeteren. Ik lijk gewoon meestal eisprong te hebben. Toen mijn fsh 17 was, had ik die maand ook een goeie follikel en eisprong, dit is gezien op de echo en met bloedonderzoek bewezen dat hij gesprongen is. Is de kwaliteit dan zo beroerd? Of ligt het ergens anders aan?

Mijn man heeft slechter zaad, ik heb misschien verklevingen in mijn buik, bij de pct test leefde er geen enkel zaadje meer. Zou het niet aan al die andere dingen kunnen liggen, en zijn we gewoon niet zo vruchtbaar samen.

Ik vind het raar om nu behandeld te worden vlgs protocol terwijl er overal anders wordt omgegaan met een verhoogd fsh, in ieder ziekenhuis! dat is toch raar. Ik wil gewoon het beste, want het kan zijn dat het opeens klaar is! Mijn overgroot oma was 30! In die tijd had je al lang kinderen, dus dat zat wel goed.

Is mijn verhaal duidelijk? Misschien een beetje warrig, ik ben gewoon bang dat ze het fsh verhaal een beetje onderschatten omdat er nog te weinig van bekend is.

Ik ga vrijdag voor meting en da ga ik is met haar praten. Ik wil graag doelgerichte actie! Ik denk ook dat ik aan een gynacoloog waar ik af en toe mee werk ga vragen waar ik moet zijn voor mijn fsh vragen. Dan maakt het niet uit waar de behandeling is, als ik er maar iets over te zeggen heb.

Zo, ik ben weer uit mijn grotje, ik ben nu op oorlogspad! Je hebt geen controle over andere alleen over jezelf! Actie!

Meiden gaat het goed met jullie?

Henkie, jij gaat ook actie ondernemen! Goed hoor, als je meer weet, laat je het ons weten he! Hebben jullie vannacht een beetje beter geslapen? Vlgs mij is een proefstimulatie een goed idee, dan weet je wat er zit. Wellicht kan je wachten tot je op de 3e dag een redelijk laag fsh hebt om zo een grotere kans te hebben op een goed aantal. Misschien dan geen proef maar gewoon een poging?

Wanneer krijg je de uitslag van Rotterdam? eigenlijk, het is me even ontgaan.

Bloem, meis, hou je het nog uit? bijna naar de prof, hopelijk weet je dan meer. Tot die tijd veel chocolade en af en toe een drankje!

Chantal, het schiet ook echt op voor jou. Ben je al namen aan het verzinnen? ha ha. Je verlegt je grenzen he, eerst droom je over een een kindje nu droom je over een positieve uitslag zodat je kan beginnen, dan hoop je op veel bevruchte eitjes en dan op een succesvolle terugplaatsing! Dat zijn een hele hoop stappen waar de meesten (gelukkig) nooit aan te hoeven denken.

Sen, ben je helemaal klaar met het VU?

Meisjes, sorry voor mijn lange verhaal, maar mijn omgeving snapt er al helemaal niks van, dus jullie zijn het bokje!

Ik wens jullie een hele fijne dag!

Kissie Mia

Geplaatst

Hoi Meiden,

Mia, ik weet eerkijk gezegd niet zo goed of het FSH meer zegt over de kwantiteit of de kwaliteit. De gyn in het EMC had er wel over dat de goede eitjes eerst springen en dat de kwaliteit op latere leeftijd slechter wordt, maar volgens mij is het zo dat zolang je een normale eisprong hebt er dus een redelijke kwaliteit eitjes moet zijn. Ik denk eerlijk gezegd dat de reden bij jullie misschien toch ook voor een groot deel ligt aan de slechtere zaadkwaliteit en mogelijk de combinatie met verklevingen. Dit zou je makkelijk kunnen oplossen door IVF of ICSI. In jouw geval waarbij je moeder vervroegd in de overgang was en jij zelf al een verhoogd FSH hebt op jonge leeftijd, zou ik er zeker op aandringen om snel over te stappen op een van deze dingen ipv de IUI. Tijd is zo belangrijk in dit geval en wil je niet verliezen! Dus zou het zeker volgende keer bespreken als ik jou was!

Wij hebben net ons vriendinnetje uit Nijmegen gesproken en we kunnen via haar ergens tussendoor gepland worden voor een afspraak. Dus dan gaan we gewoon on de week na de afspraak ik rotterdam naar nijmegen. Dus mijn backup afspraak staat gelukkig!

De afspraak in het EMC heb ik volgende week woensdag. Geeft weer wat ruimte voor positiviteit.

Bloem, Chantal: alles OK met jullie. Het wachtbankje duurt veel te lang he!

Kus, Henkie

Geplaatst

Hoi Mia, toen ik werd gebeld i.v.m. de uitslag van de bloedtest werd er gezegd dat we 2 nov. voor een eindgesprek konden komen. Dus in principe zijn zij klaar met ons. Te hoog FSH, verminderde zaadkwaliteit, terwijl we wel tot een terugplaatsing zijn gekomen maar helaas niet zwanger. Kortom we zijn niet goed voor de cijfers naja je kent het verhaal. We zijn zelf nu in ieder geval tot de conclusie gekomen dat we niet meer willen klooien in Nederland met een standaardbehandeling, we willen een persoonlijke aanpak. Dat is in Nederland blijkbaar teveel gevraagd. Ik heb ons dossier opgevraagd bij het VU en zodra ik die heb ga ik een afspraak maken voor een intake in Dusseldorf.

liefs

Sen

Geplaatst

Hoi Meiden!

Henkie, wat goed dat je die back-up afspraak hebt gemaakt, je weet dat jij er nu alles aan gedaan hebt om je kansen te vergroten, heel goed.

Sen, wat ontzettend rot dat het zo gelopen is met het VU, ik had een goed gevoel over het VU. Het is inderdaad vervelend dat je in Nederland een standaardbehandeling krijgt, we hebben inderdaad geen tijd om te klooien. Houd je ons op de hoogte?

Fijne avond!

kissie Mia

Geplaatst

Heee meissies,

Ik was even afwezig, had een paar stressvolle dagen (gesprek met mijn vader, ahum) maar ik ben er weer en ik heb heel wat gemist zie ik. Ik ga nu even uitvoerig kijken wat er allemaal geschreven is en reageren. Als je het niet bijhoudt is het een hele klus met ons geklep, haha.

Wat ik wel heb gelezen is dat we deze week allemaal een beetje strijdvaardiger en ongeduldig zijn….hangt het in de lucht??/

Lieve Sen. Ik weet nog niet hoe het gaat met de kosten. Ik moest zowel bij mijn arts in mijn ziekenhuis nu als van de arts in gent een medische verklaring krijgen en die opsturen naar de vgz. Die verklaringen heb ik inmiddels in huis, maar ik ben aan het twijfelen gebracht of ik niet toch naar dusseldorf moet gaan omdat ik anders nog tot februari iui’s moet doen en dat voelt zo lang. Ik weet niet of ik in Dusseldorf sneller aan IVF of ICSI zou kunnen beginnen….dus ook dat wil ik uitzoeken. Ik ben nl nu nog thuis van mijn werk en nu zou het allemaal goed te doen zijn, maar ja. Ik weet wel niet of de behandeling in gent incl medicijnen is. Ik weet dat het in Dusseldorf exclusief de medicijnen is. Dus daar moet je wel rekening houden met dat verschil. Ook wij moeten 190 km rijden naar gent. Naar Dusseldorf is 100 km, dus dat is nogal een verschil.

Gent is een contractziekenhuis van de VGZ maar voor IVF moet je toch goedkeuring aanvragen. Soms krijg je maar een bepaald bedrag vergoed en moet je de rest zelf doen. Ik stap over naar CZ omdat ik daar zeker weer dat ze IVF in gent volledig vergoeden.

Eerst nu kijken wat VGZ nu zegt….wat ze in gent zeggen….. Ik heb maandag om 17.30 dat gesprek in Gent en dan weet ik iets meer en dan kan ik verder kijken… Ik wens je veel succes meid!. En je hebt groot gelijk dat je nu verder gaat kijken……….

HP, meissie toch…..heb je het moeilijk en ben ik er zo lang niet geweest, sjips!!!

Ik heb het gevoel dat we allemaal onrustig zijn en het wachten zat……ik vind het ook ongelooflijk dat er in zulke omstandigheden nog rustig een half jaar over heen gaat voordat er iets effectiefs gaat gebeuren. Ik vind het zo goed van je dat je de touwtjes in handen hebt genomen en nu zo goed voor jezelf aan het opkomen bent en nu ook een andere afspraak hebt staan.

Er gebeurt als zoveel waar je geen invloed op hebt dat het belangrijk is om in elk geval ergens de touwtjes in handen te hebben en controle op je proces te hebben. Way to go girl!!!

Dank je wel voor het lijstje met vitamines, Ik zal het een dezer dagen gaan opzoeken en bestellen want ik wil er echt alles aan doen wat maar kan.

Ik ben blij dat je snapte wat ik bedoelde met die gevoelens mbt je zus…..ik dacht dat ik mss heel lomp was……………maar het zijn verdomme ook zo’n niet te beredeneren oergevoelens die hierbij spelen………………………………pffff……………en dan ga je ook nog een echo maken. Meisje toch, zorg je ook een beetje goed voor jezelf hierin? Ik vind het wel ontzettend bijzonder van je, en dapper, maar ook best een heel offertje.

Ik snap trouwens ook wel al dat je graag zou willen beginnen met dat ECD-traject maar het is idd een waanzinnige stap als je nog niks geprobeerd hebt. Ik denk dat het echt zo werkt dat als je aan den lijve ondervonden hebt dat het echt niet lukt, dat je er dan pas aan toe bent een volgende stap te zetten en dat je zo hoofdstuk voor hoofdstuk moet afsluiten voor je aan ene volgend begint………maar natuurlijk intussen hopend dat dat zo min mogelijk hoofdstukken zijn die afgesloten moeten worden. Voorbereidend werk kan natuurlijk nooit kwaad want dat helpt je ook wennen aan de gedachte, denk ik.

Enneh……HP….je hebt geen idee hoe hard je de spijker op de kop slaat als je zegt dat het fijn is om, als fam en vrienden, onhandig zijn in dit onderwerp, om hier bij jullie terecht te kunnen. Jullie zijn zo’n schatten.

Hoe is het nu met je?

Op de eerste plaats….Mia, meid, hoe gaat het met het spuiten? Is er al iets te zien? Ben zo benieuwd!

En over die vragen……..jeetje, die heb ik me de afgelopen 2 jaar meer gesteld dan ooit, dus dat is herkenbaar, zoals zoveel herkenbaar is wat we ons afvragen, voelen en schrijven.

Ik weet niet zeker of de kwaliteit van de eitjes samen hangt met een hoog fsh……….ik weet even niet meer of bij ook al het AMH gemeten is?? Ik meende ooit ergens gelezen te hebben dat, als je je jong bent en in de overgang, de kwaliteit meestal wel beter is dan als je ouder bent in de overgang….omdat de eitjes er natuurlijk nog iets minder lang zitten. En het is volgens mij ook afhankelijk van de oorzaak van je verhoogd FSH.

Wat ik wel weet is dat je geen extra eitjes verspeeld met je iui-pogingen OMDAT je iui-pogingen doet, maar ik kan me wel voorstellen dat je tijd verspilt (dat gevoel heb ik namelijk ook heel erg) en dat je gewoon het gevoel wilt hebben dat je veel effectiever en constructiever en gecontroleerder bezig bent als je met IVF bezig bent. Ik snap ook dat je baalt van zo’n protocol. Ze doen net alsof je alle tijd van de wereld hebt. Ik weet zelf dat ik vorig jaar mei een fsh van 10 had en dat ze toen zeiden dat dat niet zo erg was…..terwijl ik nog gevrraagd had of dat kwaad kon. Meer dan een jaar ben ik verloren totdat opeens nog eens op mijn vraag mijn FSH geprikt werd en ik toen 22 had!!! Ze hebben me met hun onwetendheid een jaar en 3 maanden laten aankl…….. terwijl het toen nog niet zo erg was als nu. Ik ben er soms aan het denken of ik hier niet een klacht over in moet dienen of niet. Ik win er natuurlijk niets mee, maar ik baal er wel van. Ik vind ze nalatig geweest. Ik snap dus heel goed dat jij bang bent dat ze er onvoldoende over weten en het dus allemaal maar zo’n beetje laten lopen.

Goed dat je actie gaat ondernemen…..ga maar op je strepen staan en vraag ergens een second opinion aan over de behandelmethode. Zoals ik ook al aan hp schreef……als je al niets kunt doen om invloed op je lijf uit te oefenen moet je op zijn minst het gevoel hebben dat je de touwtjes in handen hebt mbt het proces dat je aan wilt/kunt gaan.

Super dat ook jij zo goed voor jezelf opkomt nu!!!!

En maak je maar niet druk dat je ons even gebruikt voor je frustraties, daar zijn we toch voor??

Chantal, meid, nog eventjes volhouden en positief blijven denken.!!!

Meiden, het kan goed zijn dat de meid waarmee ik privé mailde misschien een deze dagen hier ook soms aansluit…ze heet jootje en is in behandeling in Dusseldorf. Ik heb haar uitgenodigd om eens een kijkje te komen nemen en dat zou ze doen.

Meiden ik denk aan jullie, we moeten vol houden en elkaar maar moed blijven inpraten zolang het nodig is en als het nodig is.

Veel liefs en een dikke troostknuffel en een High-five voor wat extra grllll-power!

Bloem.

Geplaatst

hoi lieve Bloem, ff snel een korte reaktie, zit nl. op mijn werk :misc_expressions-wh

volgens mij zijn de kosten altijd exclusief medicatie omdat medicatie per persoon erg kan verschillen. Maar als het goed is krijg je zowel in Gent als in Dusseldorf een recept mee en die kan je bij je eigen apotheek inleveren dus dan vergoedt je zkv de medicatie (mits je nog voor vergoeding in aanmerking komt natuurlijk).

oja en het is niet zo dat je met ivf of icsi eitjes verspilt hoor. Die eitjes waren toch wel tevoorschijn gekomen maar niet allemaal gegroeid omdat in een natuurlijke cyclus normaliter maar 1 dominant eitje doorgroeit en tot een eisprong komt. Het enige wat je met ivf/icsi doet is deze eitjes allemaal door laten groeien d.m.v. stimulatie.

Mia: ik had ook een goed gevoel bij het VU. Zoiezo veel beter dan Voorburg. Maar toch blijft het bij een standaardbehandeling. Wat ik minder vind in het VU is dat je steeds weer iemand anders hebt voor de echo. Ik heb 8 verschillende personen gezien, voelde met de kijkdoos van het ziekenhuis :icon_scratch:

nou meiden het berichtje is toch alweer langer geworden dan ik dacht. Ik ga nog wat doen hier

liefs

Sen

Geplaatst

hey meissies,

Ook even een berichtje van mij eij zijn ook erg druk deze week schoonouders op vakantie dus dan doen we alles met zijn tweeen in de zaak.

Ook wij hebben dezeweek heftige gesprekken gevoerd zowelmet mijn moeder als met mijn broer en zijn vrouw die wisten helemaal nog niet waar we mee bezig waren wij wouden voor hun geen oude wonden open halen en gelukkig ging het gesprek erg goed en heb ik het gevoel dat mijn schoonzus het ons zelfs gunt wel zegt ze jaloers te zijn dat wij een donor hebben gevonden ( dat wou bij jun niet lukken en ze wouden geen anonieme donor).

Henkie hoe gaat het nu met jou?

Ik vind het zo goed dat jij het hef in eigen handen hebt genomen en je hebt gelijk dat je een proefstimulatie wilt dat maakt veel duidelijk en dan weet je ook voor je zelfje er alles aan hebt gedaan en ja daarna kun je misschien gaan denken aan ECD mocht dit mogelijk zijn .....

Je vraagt of de kwaliteit samen hangt met het FSH en ze hebben ons gezegt dat dat inderdaad samen zou hangen.

Ons hebben ze ook daarom doorverwezen want bij ons zou een natuurlijke zwangerschap minder als 4% zijn door de kwaliteit vandaar dat wij niet hebben gewacht.

En net wat bloem en sen zeggen je verspilt geen eicellen deze zitten er toch elke maand alleen groeit er dan maar 1 door en met de stimulatie groeien ze allemaal.

Lieve Henkie ik hoop voor jou dat je snel meer weet en dan weer verder kunt.

Bloem, hopelijk ging het gesprek met je vader goed en kunnen ze nu iets meer rekening houden met jullie gevoelens en wensen.

Ook ik heb prive contact met jootje en ik zou het ook erg leuk vinden als zij zich bij ons voegt ( wij zijn ook z'n gezellig clubje hahaha)

ook ik ben erg blij met jullie en kan ook lekker even hier mijn verhaal kwijt en heb ook veel steun aan jullie.

nu ga ik nog een paar dagen verder stressen moet ook zeggen dat dat niet helpt voor mijn humeur begin er een beetje sjaggie van te worden.

Ga nu weer verder met mijn werk ik moet de boekhouding nog even doen bha en kom later op de avond nog even terug.

liefsen een dikke knuffel

Geplaatst

Hey Meiden!

Heb weer een hoop gemist zie ik. Gelukkig voelt alles weer een beetje beter nu ik een het heft in eigen hand heb genomen en een backupje heb in Nijmegen.

Ik vind nl ook dat ik een gewoon een realist ben, geen optimist of pessimist ,maar een realist. Daarom wil ik met mijn eigen ogen zien dat er el of niet iets te stimuleren valt. Zo niet dan is dat heel verdrietig maar kan ik tenminste verder nadenken over ECD. Zo wel dan spring ik een gat in de lucht en gaan we er helemaal voor om een beepje van ons zelf te krijgen, zo simpel is het... Is toch een reeele vraag of niet?

Bloem, meissie, hoe was het gesprek met je vader? Hopelijk wat meer begrip gekregen...? Ben je aan het aftellen naar maandag: het gesprek met prof Sutter? Spannend hoor. Kan het me ook wel voorstellen dat je twijfelt over Dusseldorf omdat je daar misschien eerder IVF kunt doen. Ik zou als jou was gewoon even het gesrek volgende week afwachten en je gevoel daarbij en niet te vergeten het komende strijdplan. Als je dan denkt dat het toch niet is wat je verwacht had, kun je altijd nog naar dusseldorf gaan toch.

Mia lieverd, hoe is het? Nog steeds op oorlogspad? Wanneer moet je weer voor contole? Denk je dat je aan en ander dan bespreekbaar kunt maken? Gewoon vragen hoor. Anders wacht je een eeuwigheid als je het aan de gyn overlaat...

Chantalleke, druk druk druk druk dus....Het voordeel is dan dat de tijd vliegt en voor je het weet krijgen jullie groen licht! Moet toch een goed gevoel zijn dat het allemaal echt staat te gebeuren, maak je niet te veel zorgen want het gaat echt door, kan het me niet voorstellen van niet.

Sen, moeilijk he die keuzes: nieuwe ziekenhuizen, hiet of het buitnland wel of niet doorgaan, ECD of toch een keer zelf proberen. Hoop dat jullie er samen uit komen en dat je weer met een positief ergens verder kunt. Hou ond op de hoogte Ok?!

Jootje, mocht je je hier melden, dan bij deze vast van harte welkom!

Meiskes, het is alweer bijna 23.30 uur dus bedjestijd!!!

Slaap lekker en tot morgen.

Kuzzz, HP

Geplaatst

heee meiden,

Effe heel snel want ben druk...er is een eitje in aantocht volgend de test en dus zijn we gisteravond extra EI-verig geweest en vanavond natuurlijk ook. Ik ga zo naar het kinderfeestje van mijn petekindje.....allemaal meiden van een jaar of 9 die gaan disco-zwemmen en daarna hebben mijn hubbie en ik het samen romantisch.....

Ik ga morgen of zondag even uitvoerig reageren.

Ik denk aan jullie. Fijn begin van het weekend alvast!

Kuzzz, bloem

Geplaatst

Hoi Meiden!

Weekend!!

Vandaag ben ik op controle geweest, mijn follikels zijn gemeten, links 1 van 9mm, rechts 1 van 12 en 13mm. Dit lijkt best goed! Maandag weer meten.

Bij onze iui vorige maand (de 1e) bleek het zaad van mijn vriend te slecht om een goeie kans te hebben, ze hebben het toch gedaan, je weet maar nooit. Al met al een lekker vruchtbaar stel. Ik zei al voor de grap, ik ben blij dat het niet alleen aan mij ligt, als het zonder ivf zou lukken is dat echt een godswonder! Slecht zaad, verhoogd FSH en waarschijnlijk nog verklevingen ook!

We hebben even met de ferti-arts overlegd wat te doen als deze iui mislukt (hoogst waarschijnlijk)! Het is echt een schat, ik hoefde helemaal niet op oorlogspad, ze staat open voor alles en mocht het niet lukken kunnen we waarschijnlijk in januari met ivf beginnen!

Zij wil iedereen een kans geven, maakt niet uit wat de hoogte van het fsh is. Ze bekijkt elke casus apart, hier werken geen protocollen voor. Ik zie ook elke keer dezelfde mensen, heel fijn. Oorlogs gevoelens waren dus voor niks. Ik ga weer met frisse moed verder.

Zover een updateje van mij. Hoe gaat het met jullie? Lekker aan de klus, in afwachting van afspraken, het leven staat nu een beetje on hold he!

Ik wens jullie een heerlijk (romantisch) weekend!

Kissie Mia

Geplaatst

Hey Meiden,

Tis lekker weekend... Alhoewel voor mij pas morgen want heb vandaag dienst. Het regent pijpenstelen, dus dan vind ik het altijd minder erg.

Mia: Klinkt allemaal superpositief! Misschien wel 3 eitjes in aantocht en de toezegging dat als het allemaal niet mocht lukken dat je door mag voor IVF. Fijn dat de ferti-arts zo met je meedenkt en je niet op oorlogspad hoeft. Ik vind dat het meest frusterend soms dat je godverdomme overal moet praten als brugman om iets gedaan te krijgen. ze weten toch wel dat mensen dan gaan shoppen elders in het ziekenhuis tot ze je ergens willen helpen, dus wat is de zin er dan van om zo bot "nee" te verkopen.

Bloem: goed je best gedaan meissie? Wie weet heb je die hele Dr Sutter uiteindelijk niet nodig....

Chantal: ook voor jou nadert het einde van het wachten weer!

Meissies, hou het effe kort, want moet helaas aan het werk.

Tot morgen.

Kuzz, HP

Geplaatst

Lieve Meiden,

Alles goed met jullie? Goed weekend gehad?

Bloem, goed geklust voor een mooi beepje? Zou toch een mooie grap zijn, als je nu spontaan zwanger zou zijn en die hele Dr sutter - of was het nou Prof.- met haar verlate afspraak, kan overslaan.... Morgen is het in ieder geval eindelijk zo ver. Hoop dat jullie positieve berichten gaan krijgen en misschien kun je ook alvast even informeren of je niet wat eerder met de IVF/ICSI kan beginnen, toch?

Mia, lekker genoten van je overwinning bij de gyn en het feit dar er nu meerdere eitjes groeien? Positief blijven denken helpt dus toch misschien wel. Wanneer moet je weer terug?

Chantal, jij hebt deze week toch ook weer een afspraak staan woe of donderdag dacht ik? Heb je je cyclus al gelijk lopen met je donor? Wie weet lukt jet je nog de TP te hebben voor het eind van het jaar en een mooi kerstcadeautje in je buik te hebben.

Sen, hebben jullie al verdere plannen of afspraken gemaakt ergens anders in het buitenland? Uit je laatste berichtje hier begreep ik dat je je nog aan het oriënteren bent op belgie of dusseldorf...

Duim voor jullie allemaal meiden, en voor mezelf natuurlijk, dat ik ook maar eens een keer een positief berichtje ga krijgen deze week. Ben ik wel een beetje aan toe moet ik zeggen. Vanmiddag ben ik met vrienden even naar Blijdorp geweest, een weg banend tussen de kinderwagens door. Zij hebben een kleintje van 7 maanden, echt een poepie waar ik af en toe een beetje suikertante voor speel. Zij weten ook precies hoe het zit bij ons en gaan er heel super mee om. Kan bij hen ook af en toe uithuilen en mag hun kleintje dan even misbruiken om mee te knuffelen. Toch wel super zulke vrienden hoor!

Nou meiden tot snel maar weer en bloem: heel veel succes morgen! Denk aan je.

Liefs, Henkie

Geplaatst

Bloem, met 2 eitjes zou het moeten lukken toch! Heb ook maar even opgezocht wanneer ik mijn kosmo-eitjes zou moeten krijgen aangezien ik mijn eigen eieren niet schijn te willen leggen....

Kuzzz

Geplaatst

wat een baggerweekend bleeeh... ik was al sinds vorige week donderdag, cyclusdag 13, dagelijks een ovulatietest aan het doen omdat ik het idee heb dat ik een late eisprong heb. Nou, heel de week nog geen positieve test gezien! en wat denk je, gisteravond wordt ik opeens ongesteld.. een week te vroeg?! dat heb ik bijna nooit, ja één keer eerder afgelopen zomer. Zou het door de behandelingen komen? of door de verhoogde FSH?

Er belde ook nog een kennis om te vertellen dat ze al 4 maanden zwanger "zijn"... echo dit, echo dat.. ik heb het helemaal gehad!!! ik wil het niet meer horen!!! :( :( :(

zo ff genoeg gezeikt voor vandaag

wij hebben volgende week maandag een evaluatiegesprek (lees: ontmoedigingsgesprek) in het VU en zodra ik mn dossier heb ga ik een afspraak maken in Dusseldorf

Geplaatst

Zo gelukkig zit dit weekend er weer op we hebben alleen maar feestjes gehad, wat trouwens wel goed is omeven op andere gedachten te komen.Op naar dinsdag dan wordt ik tussen 9 en 11 uur gebeld met de uitslag en dan krijgen we als het goed is ook te horen wanneer we kunnen beginnen en Henkie ik hoop zo dat wij inderdaadmet kerst een leuk cadeautje hebben wij gaan er in iedergeval wel voor.

Bloem jij lekker geklust dit weekend:blob1: wat zou het geweldig zijn als je nu echt zwanger blijkt te zijn, jij moet deze week toch ook voor een gesprek?

Sen je mag best klagen hier hoor ik kan het mij heel goed voorstellen dat je je k!!#$&n voeld zou ik ook hebben.

Hopelijk kun je snel in Dusseldorf terecht en kunnen ze je daar verder helpen ik ga voor je duimen.

Dames fijne avond nog en tot snel

Geplaatst

Hey Meiden!

Sen, wat ontzettend kut is het toch allemaal! Ik heb dat ook 2 keer gehad in het afgelopen jaar, het kan gebeuren. Ik heb een redelijk regelmatige cyclus, maar toch. Maak maar snel een afspraak in Düsseldorf meis! Vergeet niet dat je een keer een terugplaatsing gehad hebt! Waarom zou het de volgende keer niet lukken! Houd moed!

Mijn Kosmo eitje komt volgende week, toch maar eens proberen, we hebben er in ieder geval lol om!

Morgen ga ik weer voor een meting, ben benieuwd of ze er nog zijn. Ik hoop links ook, ik heb het idee al een hele tijd dat die kant niet echt meedoet.

Het is echt heerlijk om fijne vrienden te hebben, ik heb nu zeker steeds meer het besef hoe belangrijk bepaalde mensen voor ons zijn!

Meisjes ik hoop dat jullie verder een lekker weekend hebben gehad.

Dikke kus Mia

Geplaatst

Bloem, heel veel succes morgen! Ik ga voor je duimen!

Natuurlijk ook voor chantal! Spannende week voor jullie!

Kus

Geplaatst

heee meiskes,

WAT ZIJN JULLIE TOCH STUK VOOR STUK LIEVE MEIDEN!!!!

Mijn hubbie en ik hebben erg ons best gedaan.....als het daar aan zou liggen.......maar tja....nu rest ons weer niets dan afwachten en we weten natuurlijk nooit helemaal zeker of ik echt een eitje gehad heb he?

Maar positief denken schijnt ook te werken, dus dat doen we dan ook maar met zijn alle he meiden......zou idd een bak zijn als ik die prof kon bellen over 2 weken dat het niet nodig is.

Morgen is het idd zo ver.....half 6 's avonds.....gekke tijd he? Ik ben benieuwd wat ik te horen krijg van die dame. Ik hoop zo dat ik iets naar voren zou kunnen op die wachtlijst maar ja....dat wil iedereen wel dus waarom zouden ze een uitzondering maken???

Het wordt een spannende week voor ons dames en ik we gaan heel hard duimen dat we allemaal goed nieuws krijgen.

Ik heb morgen een afspraak….en Mia gaat eitjes meten en tellen….

Chantal dinsdag eindelijk uitsluitsel…..

Woensdag hoort Henkiepenkie eindelijk wat meer….

Donderdag of vrijdag zal Mia misschien wel een iui hebben…

Sen meid…..gooi het er maar lekker allemaal uit, daar zijn we voor…..we begrijpen het. Waardoor je nu eerder ongi bent is natuurlijk niet goed te verklaren maar het kan dus aan de andere kant gewoon zijn dat je een eerdere ei-sprong had en dus te laat bent begonnen met testen.

Tja, meiden dat KOSMO-ei…….wie zal het zeggen……..baadt het niet dan schaadt het niet ook….Aangezien de kwaliteit van de zaadjes toeneemt als je zeer geregeld klust……..zal het alleen maar meer kans geven…….en ik geloof wel dat wondertjes bestaan.....

Meiden…..ik wil jullie laten weten dat ik aan jullie allemaal denk……

Slaap lekker en droom je mooiste dromen,

Liefs bloem

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden