Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh Summer dat is balen zeg, weet je al wel wanneer je geholpen wordt aan je galstenen? Hoop voor je dat het niet lang meer duurt. Kan me voorstellen dat je baalt nu je weer langer op de IVF moet wachten. Beterschap ermee.

Groeten van Shanna

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He bah Summer, da´s toch wel een erge domper zeg! Heel erg veel sterkte met de aankomende operatie en het herstel hiervan...

Geplaatst

@Sen, je schrijft 'kort door de bocht', maar ik geloof toch echt wel dat een gyneacoloog die zoveel jaar Universiteit heeft 'gedaan' in zijn vakgebied en al meer dan 30 jaar dit vak uitoefent toch wel weet of iets wel of niet gaat werken. IK ben in ieder geval een leek en ga af op wat mijn gyn mij deze maand heeft verteld. Of ben ik nou een 'dom blondje' en is mij deze IVF door de neus geboord omdat mijn gyn niet het beste met me voor heeft ?????

Lees mijn topic hierover maar eens (januari 2010: IVF nr. 2): heb het uitdrukkelijk gevraagd...en hier uitgebreid verslag van gedaan (15 januari jl.)

Geplaatst

Ik twijfel niet aan de kunde van bepaalde artsen maar wel aan de motivatie om tot een bepaald besluit te komen. Het is wat mij betreft overduidelijk dat ze in de meeste nederlandse ziekenhuizen een standaardbehandeling geven en als die niet aanslaat, wordt je min of meer als uitbehandeld bestempeld. Zonder ook maar andere behandelmethoden te hebben geprobeerd want er zijn veel opties qua medicijnen, protocollen etc. Ik denk dat het kunstmatig hooghouden van slagingspercentages (marketinginstrument en grondslag is voor subsidies) hier één van de redenen van is. Ik vind dit onaanvaardbaar. Vandaar dat ik zeg 'kort door de bocht". Bovendien zijn er veel stellen die in NL waren "uitbehandeld" in een buitenlands ziekenhuis wèl geslaagd. Dat zet je toch wel aan het denken... Ik zeg niet dat jouw gynaecoloog niet weet waar hij/zij het over heeft, ik twijfel wel aan de beweegredenen.

Geplaatst
.... Ik zeg niet dat jouw gynaecoloog niet weet waar hij/zij het over heeft, ik twijfel wel aan de beweegredenen.

Totaal zonder grondslag; ik heb expliciet (beetje gekscherend, maar wel serieus) gevraagd of ik misschien toch (door mijn leeftijd) slecht was voor hun 'percentage'. Hij werd zelfs boos en vertelde mij dat dit absoluut niet het beleid was van het SFG en zeker niet van hem en zijn collega gyn's.

'Jij bent nog te stimuleren, dat hebben we gezien n.a.v. je bloedonderzoek. Je hebt nu gewoon een minder vruchtbare maand. Dat is vooral sneu voor jou. Maar het zou zonde zijn om door te gaan met stimuleren, terwijl de kans dat de achtergebleven follikels meegroeien met de dominate om de juiste grootte te krijgen nihil is. Dus lijkt het me beter om deze IVF poging af te blazen en dus IUI te doen. De kans is kleiner dat hier een zwangerschap uit voortkomt gezien je leeftijd, maar het zou zonde zijn om helemaal niets te doen nu. Nu blijft je 2e IVF poging in ieder geval staan voor 'eventueel'. Wat we niet voor je hopen natuurlijk.'

Er zullen zeker standaarden zijn en het EMC (daar zij een Academisch zh zijn) waar het SFG mee samenwerkt moet zich houden aan bepaalde protocollen die in Nederland (soms helaas) zijn vastgesteld om zeker te zijn van subsidies alsook dat ze zich aan bepaalde wetten moeten houden die door de regering zijn 'opgelegd'.

Ik kies ervoor om in een zh te lopen voor mijn traject omdat ik daar een goed gevoel bij heb. Er is mij heel duidelijk uitgelegd van tevoren wat wel en niet tot de mogelijkheden behoren binnen IVF/ICSI/IUI en kan altijd bij hen mijn vragen kwijt.

Aan een ieder de keus om naar het buitenland te gaan, waar ze wellicht wat progressiever (en niet altijd beter; kijk naar Octomom in de US) zijn en men denkt dat hun kansen beter zijn.

Geplaatst

dat mijn twijfels totaal zonder grondslag zijn ben ik het niet mee eens. Die worden gevoed door mijn eigen ervaring en de ervaringen van vele anderen die in dit traject zitten of hebben gezeten. Dus zeker niet totaal zonder grondslag. Bovendien spreek ik alleen maar mijn vermoedens uit.. dat mag toch?

Wat ik me ook afvraag is, hoe kunnen ze aan je bloed zien of je nog te stimuleren bent? Ze kunnen hoogstens een vermoeden uitspreken maar volgens mij kunnen ze dat nooit met zekerheid zeggen. Dat is toch alleen te bepalen door het te proberen?

Geplaatst

by the way: bij octomum is het in ieder geval wel gelukt om zwanger te worden dus dat vind ik niet zo'n goed voorbeeld ;)

Geplaatst

Ook ik vraag me weleens af hoe het werkt. In nederland zijn we bij de gyn. geweest en hadden daar bij het eerste gesprek aangegeven dat bij mijn vriend een testis niet was ingedaald maar dat hij daar aan geopereerd was en het verholpen was, dat was geen probleem, dus we hebben er verder geen aandacht aan geschonken, op goed vertrouwen. Er was ook alleen maar 6x IUI mogelijk vanwege mijn leeftijd. Omdat ik zelf graag IVF wilde na 6x IUI heb ik dat bij het evaluatiegesprek aangegeven en nu kon ze me ineens wel doorverwijzen naar Dusseldorf. Daar wordt bij de intake meteen gezegd dat mijn vriend slechte zaadjes heeft doordat zijn testis bij de geboorte niet was ingedaald, meteen ICSI, in nederland is het niet eens onderzocht. Omdat hij altijd veel zaadjes had en ze goed beweeglijk waren nooit bij stilgestaan. Wanneer ik nu op internet google zie ik overal staan dat de kans groot is dat zijn zaad slecht is, waarom heeft onze gynaecoloog daar nooit iets van gezegd, en waarom is dat niet onderzocht. Had ons heel wat tijd bespaard, dan waren we meteen met ICSI begonnen. Dit is iets anders als jullie 'discussie' maar geeft wel aan dat je niet blind moet gaan op je arts en ook zelf navraag moet doen of zelfs voor een second opinion gaan.

Liefs van Shanna

Geplaatst
maar geeft wel aan dat je niet blind moet gaan op je arts en ook zelf navraag moet doen of zelfs voor een second opinion gaan.

dat is precies wat ik dus bedoel... thx Shanna

Geplaatst

Sen, volgens jouw schrijven en mijn reactie erop qua grondslag, twijfel je aan de beweegredenen van MIJN gyneacoloog. Dan had je het even wat anders moeten formuleren en wellicht 'in het algemeen' of 'volgens mijn ervaring' moeten gebruiken.

Blijft staan dat er altijd gevoelens, verwachtingspatronen en de eigen psyche bij het hele MMM traject komt kijken en er veel subjectiviteit op het forum heerst. Ik niet in het minst.

Laten we het erbij laten dat ik mijn gyneacoloog voor de volle 100% vertrouw in zijn beweegredenen alsook de professionaliteit die hij in het uitoefenen van zijn vak probeert uit te dragen.

Het is spijtig dat jij slechte ervaringen hebt moeten ondergaan en wens je derhalve WEL het geluk en de positiviteit voor je DD traject.

Geplaatst
by the way: bij octomum is het in ieder geval wel gelukt om zwanger te worden dus dat vind ik niet zo'n goed voorbeeld ;)

Lijkt me dus een fantastisch voorbeeld! IK wil geen meerling boven de 2 hoor! Als jij dit wilt, wens ik je geluk...

Geplaatst

@Shanna, als het JOU een goed gevoel geeft en gemoedrust zal ik de laatste zijn om je af te raden om een second opinion te vragen. Vragen staat vrij!

Wij hebben in ons zh wel alle testen gehad en hier was ook sprake van slecht en langzaam zaad (niet vergelijkbaar uiteraard met jullie verhaal)... blijft gewoon erg vervelend dat jullie nu het idee hebben gekregen dat jullie tijd is 'ontnomen'...

En even terugkomend op de 'discussie' tussen Sen en mijzelf.. dat kan wel eens gebeuren dat zoiets 'verhit' kan verlopen. Ik voelde me in dit geval aangevallen. Punt...

Geplaatst

Ik heb nooit beweerd dat ik een meerling boven de 2 wil, juist.. ook geen grondslag dus..

ik snap niet dat je jezelf aangevallen voelt... ik val hoogstens de arts aan maar dat niet eens. Ik zeg alleen dat er een mogelijkheid is... naja je kan het nu wel invullen denk ik. Ik vind ook niet dat het ligt aan mijn manier van overbrengen maar eerder aan jouw manier van opvatten. Je draait het een beetje erg om nu. Maar goed, dat kan. Ik ben blij dat jij vertrouwen hebt in je arts en ik hoop dat het gaat werken.

Geplaatst

Hoi Manouk,

Mag ik je vragen of je tijdens je doorverwijzing ook nog andere mogelijkheden hebt bekeken WAAR je je eerste IVF kon/mocht ondergaan?

Groetjes en succes

Geplaatst

Manouk joehoe waar ben je nou? Alles toch wel goed gegaan?

Liefs van Shanna

Geplaatst

Hallo meiden,

We zijn weer terug, zondagavond laat thuis gekomen. Ik zie dat ik heel wat in te halen heb qua berichtjes, maar dat zal ik later nog doen en er evt nog op terugkomen.

Mijn verhaal is kort maar krachtig: eitje was weer niet goed na onderzoek, dus opnieuw geen TP.

Er waren 4 follikels, 3 eitjes, waarvan 1 bevrucht (en 1 niet rijp en de andere raakte niet bevrucht) en na onderzoek bleken er weer chromosoomdefecten. Ik moet dit nog allemaal even op mij in laten werken en laten zakken. Vrijdag hebben we een gesprek met de arts om eea door te praten.

Sterkte en succes iedereen, ik "spreek" jullie later.

Liefs

Manouk

Ps Moto: ik had geen andere optie dan in Duitsland de IVF behandeling te doen, omdat in NL en België er tot 45 jaar wordt behandeld.

Geplaatst

Ach Manouk ik heb veel aan je moeten denken, en was benieuwd of het goed was gegaan (geen bericht is in dit soort gevallen vaak slecht bericht) ik kan me voorstellen dat je boel even moet laten bezinken. Sterkte ermee en wel fijn dat je de 29e een gesprek met de arts hebt, kun je in ieder geval je eventuele vragen kwijt en horen hoe verder.

Liefs van Shanna

Geplaatst

Manouk, ik vroeg me in de andere topic al af waar je bleef. Meid, wat een kl*tenieuws zeg :( kan me voorstellen dat je dat even moet laten bezinken. Sterkte en dikke knuffel

Geplaatst

Jeetje Manouk, dat zijn niet de berichten die je wilt horen. Ik hoop echt dat er iets positiefs uit jullie gesprek gaat komen. Sterkte.

Hier na 9 dagen overtijd te zijn geweest, gisteren toch duivels op bezoek gekregen dus vandaag in Gent geweest. Was weer een dagje uit want je bent altijd wel even bezig. Moest er om 09.40 zijn dus wij om 06.45 de deur uit. We waren er rond 09.15 en we gingen dus pas om 12.00 weer weg. Eerst wachten op de uitgangsecho; die was goed. Daarna wachten op een gesprekje met de vroedvrouw die dan alles nog een keer doorspreekt. Morgen starten met decapeptyl, vrijdag puregon erbij, manlief moet dan 2 antibiotica tabletten slikken (is ook iets nieuws wat ze in NL niet doen). Vrijdag 5 februari moeten we dan weer terug voor de 1 follikelmeting. Ik verwacht dan dat zo rond 7/8 februari de punctie zal zijn. Spannend dus weer allemaal maar ben wel blij dat we weer bezig zijn.

Geplaatst

Nou Manouk, jou verhaal brengt me in de realiteit.

Ikzelf wil eigenlijk voor mijn eerste ivf poging naar Istanbul. Lijkt me heerlijk om tijdens het gehele stress gedoe in een mooie, nieuwe omgeving te verblijven. 17 dagen van hotel naar kliniek met een groot voordeel dat ze daar 3 terugplaatsingen doen ipv 2.

Nu besef ik dat je eventueel meerdere tochten moet gaan maken naar een kliniek en dat Gent dan handiger is en goedkoper. PPpfft waarom kan het toch niet gewoon allemaal hier in Nederland :mad:

Wel goed om te weten dat Duitsland een ruimere leeftijdsgrens hanteert en ik vindt je een super stoer wijfie. Veel sterkte en go for it!!

Geplaatst

Lieve Manouk,

Wat een ontzettend shitbericht. Ik voel met je mee (ben nog steeds hypergevoelig en dit soort ervaringen zoals jij nu moet meemaken, komen als een dreun binnen)

We doen ZOVEEL moeite. En toch gaat het weer mis.

Maar de wens is te groot om los te laten, he, ook jij, Manouk, je WEET dat je zwanger kunt worden.

Ik wens je voor nu heel veel kracht en deze troost is heel schraal, maar ik denk toch dat het goed is dat je die poollichaamdiagnostiek hebt laten doen.

Veel liefs en een dikke knuffel,

Nine

Geplaatst

Lieve, lieve Manouk,

Ben een paar daagjes niet online geweest (vakantie) en lees nu pas je bericht. Wat een ontzettende domper zeg! Kan me voorstellen dat jullie teleurgesteld, verdrietig enz. zijn... Wens jullie sterkte de komende tijd met dit weer een plek te geven, naast al het andere wat jullie al als bagage hebben...

Liefs,

San

Geplaatst

Hallo Meiden,

Ben net terug uit het zh, heb eerste FM gehad rechts was nog niets :mad: te zien en links 5 stuks (14, 18, 14 en 2 van 10). Ik moet maandag 1 februari voor de 2e FM. Ik heb geen idee of dit veel of weinig is, wie kan mij hier wat over vertellen?

Manouk:

Wat een k*t bericht, ik zal vandaag aan je denken.

Schattie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden