Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
@Reetsj hoe is je gesprek met de gyn gegaan afgelopen donderdag?

Groeten van Shanna

Hoi Shanna,

Wat ontzettend aardig dat je er naar vraagt, zeg!

Ik had je berichtje niet eerder gelezen, omdat we even een lang weekend er tussenuit zijn gegaan. Even bijkomen van alle toestanden. Heerlijk was het. Nu een week vrij, ook heel fijn.

Jij bent druk met menopur en Duistland. Wat moedig trouwens om over de grens te gaan. Vind ik van alle meiden hier trouwens. Toch een hele toer, bovenop al het gespuit en de daarbij behorende moeheid, etc.

Hoe het bij de gyn ging:

Eigenlijk heel goed. We hebben een ontzettend goed gesprek gehad met die man. Hij heeft ons haarfijn uitgelegd de voors- en tegens van alle de remmers: antagonisten of agonisten (langzame remmers, snelle remmers). Hij heeft ook gezegd dat hij eigenlijk voor een raadsel staat en daarom het heel prettig zou vinden als er een andere gyn meedenkt bij onze second opinion.

Eigenlijk zijn mijn waarden zonder hormonen helemaal goed. Maar zodra er hormonen in gespoten worden gaat het niet goed. Ik heb steeds gezegd dat ik denk dat het van de remmers komt, mn de decapeptyl. Hij sluit het niet uit. Hij wil ook wel gaan proberen om het met de normale en niet gestimuleerde cyclus te gaan doen, maar de kans is dan vele malen kleiner dat het gaat lukken. Maar ja, wat heb ik nu dan? Helemaal geen kans.

Hij zei ook dat de optie 600 mg menopur wel veel is als ik inderdaad al ziek was van 450 mg.

En als een van de drie opties noemde hij celdonatie. Maar dat is voor ons beide geen optie. Dat willen we absoluut niet.

Ik hoop dat de andere gyn in het VU het toch via de gestimuleerde weg wil proberen en dan met snelle remmers. Dat is denk ik nog de enige kans.

Ook al is er dan kans dat de eitjes die er zijn wat sneller zullen springen, maar die zijn er dan tenminste. Ja toch.

Anyway, ik ga nu proberen zo fit en gezond mogelijk te worden. Best lastig voor een anti-sporter. Met de acupuncturiste aan de slag om zo snel mogelijk de vuilstoffen uit mijn lijf te krijgen en mijn eigen hormonen het werk te laten doen.

Heel veel succes in Duitsland!!!!! Ik hoop dat het inderdaad Made in Germany voor jullie zal zijn. Ik ga het helemaal volgen op de site, hoor.

:goodluck:

Grtjs, Reetsj

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Shanna, Fijn dat je bent begonnen!! Ik dacht ik kijk ff of er al nieuws is. Voel je je goed?

Reetsj, wat gek dat hormonen bij jou niet werken. Ik hoop dat een andere aanpak wel zal helpen, vooral omdat eiceldonatie geen optie is voor jullie. Komt dit vaker voor eigenlijk, dat er niet op hormonen gereageerd wordt?

Ik ben nog steeds afwachtende op een oproep voor het starten met IVF. Ben helaas dit weekend wel ongesteld geworden. ik hoop stiekum dat ik net als vorig jaar, spontaan zwanger wordt.

maar ja, ik weet dat het langer duurt als je ouder bent, voordat je zwanger bent. En als je zwanger bent is de kans op een MK groter.

En wat betreft eiceldonatie als het niet mocht lukken...., manlief heeft een redenatie van; Eerst zelf maar proberen en dan verdiepen we wel in, hoe we nu verder moeten.

tja kan dus nu niet zoveel dan alleen maar jullie allemaal volgen :yah:.

liefs Joske

Geplaatst
Anyway, ik ga nu proberen zo fit en gezond mogelijk te worden. Best lastig voor een anti-sporter. Met de acupuncturiste aan de slag om zo snel mogelijk de vuilstoffen uit mijn lijf te krijgen en mijn eigen hormonen het werk te laten doen.

Heel lastig voor een anti-sporter. Ik hik er ook nog steeds tegenaan om een keer te gaan beginnen.

Acupunctuur sinds kort wel mee begonnen en ik heb daar ook Chinese kruiden gekregen.

Geplaatst
Heel lastig voor een anti-sporter. Ik hik er ook nog steeds tegenaan om een keer te gaan beginnen.

Acupunctuur sinds kort wel mee begonnen en ik heb daar ook Chinese kruiden gekregen.

:36_11_6: toch wel leuk te lezen dat ik hierin niet de enige ben, Chablis, hahaha. Gelukkig hebben we een hond die uit moet, dat scheelt alweer wat. Ben maar begonnen met een beetje hardlopen, maar niet van harte. Ik verveel me na een kwartiertje al te pletter en kijk op mijn stopwatch/hartslagmeter(van WEL zeer sportieve partner gekregen) of ik al mag stoppen.......

Acupuncturist heb ik met veel zaken echt baat bij gehad ook. Zij doet veel in combinatie met homeopathie en voeding. Inmiddels kan ik zelf al wat aanpassen hier en daar.

Chinese kruiden? Interessant! Waarvoor krijg je deze precies als ik vragen mag?

@ ik weet het niet meer precies als ik dit aan het schrijven ben wie het nou vroeg (sorry), maar het niet reageren op hormonen komt voor bij vrouwen die een hoog FSH hebben, dwz weinig voorraad eitjes. Aangezien mijn FSH goed is, zou ik dus goed moeten reageren.....Ja, vreemd he zoiets.

Grtjs, Reetsj

Geplaatst

Reetsj, wat gek dat hormonen bij jou niet werken. Komt dit vaker voor eigenlijk, dat er niet op hormonen gereageerd wordt?

Ja, het was Joske....sorry dat ik het ff niet paraat had in het vorige berichtje.

Grtjs, Reetsj

Geplaatst

Tjee wat een spanningen voor de IVF behandeling allemaal.

Deze week gestopt met roken en mezelf van bewust dat er ook gesport moet gaan worden. Eigenlijk zit ik nog te dubben voor eventueel acupunctuur maar ik ben bang van naalden. Tja klinkt heel raar als je nog de behandeling moet ondergaan. Gelukkig gaat mijn vriend de spuiten zetten. Goed voor je relatie! Ondertussen eisprong gekregen en please, please hoop dat het ditkeer eens bingo is. Eigenlijk nog steeds geen goede kliniek gevonden omdat we afwachtend zijn op de actueele 2010 prijzen.

Poeh poeh fijn dat ik het ff kwijt kan, waar is Manouk eigenlijk??

Geplaatst
:36_11_6: toch wel leuk te lezen dat ik hierin niet de enige ben, Chablis, hahaha. Gelukkig hebben we een hond die uit moet, dat scheelt alweer wat. Ben maar begonnen met een beetje hardlopen, maar niet van harte. Ik verveel me na een kwartiertje al te pletter en kijk op mijn stopwatch/hartslagmeter(van WEL zeer sportieve partner gekregen) of ik al mag stoppen.......

Acupuncturist heb ik met veel zaken echt baat bij gehad ook. Zij doet veel in combinatie met homeopathie en voeding. Inmiddels kan ik zelf al wat aanpassen hier en daar.

Chinese kruiden? Interessant! Waarvoor krijg je deze precies als ik vragen mag?

@ ik weet het niet meer precies als ik dit aan het schrijven ben wie het nou vroeg (sorry), maar het niet reageren op hormonen komt voor bij vrouwen die een hoog FSH hebben, dwz weinig voorraad eitjes. Aangezien mijn FSH goed is, zou ik dus goed moeten reageren.....Ja, vreemd he zoiets.

Grtjs, Reetsj

Het meest schandalige hier is eigenlijk dat de sportschool op 3 minuten loopafstand is. En toch teveel moeite ...... Ik word al moe bij het idee. En ook al weet ik dat het ongetwijfeld heel goed voor mij zal zijn kan ik me er toch niet toe aanzetten.

De Chinese kruiden heb ik van de acupuncturist voor het niet zwanger worden :happy:

Gaan ze bij jou overigens uitzoeken hoe het komt dat je niet op de hormonen reageert?

Geplaatst

Grtjs, Reetsj

Hee Reetsj wat je schrijft klopt niet helemaal hoor, je voorraad eitjes wordt bepaald door de AMH waarde en aan je FSH kunnen ze zien of je al in de overgang bent of gaat.

Sportief: pfff wordt al moe als ik er aan denk. Ik ben al een jaar lid van de sportschool hier een maar een paar heel enthousiast geweest in het begin, vind het wel erg leuk maar kan de puf niet vinden om te gaan, en of ik ben ongesteld, of heb net IUI gehad (zometeen dan een punctie en tp) er is ook altijd wat, vind het ook wel eng om nu te gaan sporten, stel dat ik zo zwanger ben, gaat dat wel goed met een lichaam dat al zolang niet gesport heeft, of kan het dan misgaan?

Groeten van Shanna

En ja waar is Manouk eigenlijk (dit is toch ook haar topic?), nou ja we zorgen er goed voor hihihihi

Geplaatst
Sportief: pfff wordt al moe als ik er aan denk. Ik ben al een jaar lid van de sportschool hier een maar een paar heel enthousiast geweest in het begin, vind het wel erg leuk maar kan de puf niet vinden om te gaan, en of ik ben ongesteld, of heb net IUI gehad (zometeen dan een punctie en tp) er is ook altijd wat, vind het ook wel eng om nu te gaan sporten, stel dat ik zo zwanger ben, gaat dat wel goed met een lichaam dat al zolang niet gesport heeft, of kan het dan misgaan?

Zo denk ik er dus ook over............

Geplaatst

Hahahaha ben blij dat ik niet de enige ben.

Maar toch wil ik eigenlijk wel weer graag wat gaan doen aan mijn conditie en gewicht. Ben maar drie of vier kilo te zwaar dus het valt mee, maar er gaat niets meer af, waarschijnlijk alleen door meer te bewegen. En is het juist niet goed als je zwanger bent of wilt worden, dat je lichaam in een goede conditie is. We kunnen natuurlijk dan zwangerschapsgym gaan doen ;-)

Groetjes van Shan

Geplaatst

Ja kreeg net een telefoontje van de apotheek dat de spullen er zijn, pfff wat een opluchting.

Voor jou is het aftellen voor de echo begonnen, ben benieuwd hoeveel ze al kunnen zien en hoe groot ze zijn.

Geplaatst

Ja zojuist een grote tas vol opgehaald bij de apotheek. Schrok nog wel even hahahaha, ze zij dat ze het proberen te declareren bij mijn zorgverzekeraar maar als het niet vergoedt wordt dat ik dan de rekening thuis krijg, maar dat dat dan een paar maanden duurt en dat het een heel kapitaal is, dan was ik vast gewaarschuwd. Pak ik thuis de spullen uit, zitten er 9 doosjes in met op ieder doosje een etiket van 1605 euro, ik dacht uhhhhh x9 dat is bijna 18000 euro toch? maar pfff het zijn 45 ampullen voor 1605 euro, hetzelfde etiket zit gewoon op ieder doosje, dat was toch wel even schrikken hoor!

Groeten van Shanna

Geplaatst
Hee Reetsj wat je schrijft klopt niet helemaal hoor, je voorraad eitjes wordt bepaald door de AMH waarde en aan je FSH kunnen ze zien of je al in de overgang bent of gaat.

Hey Shanna,

Nou ja, dit zei de gyn, omdat ik ook begon over de AMH. Hij vertelde dat je ook met FSH kan bepalen hoe groot de voorraad goede eitjes is. Goede eitjes en veel eitjes zorgen voor een lage FSH. Ik zei dat dit nooit nauwkeurig kan zijn; dat dit al wetenschappelijk vaststaat (gelezen in medisch blad). Hij beaamde dit, maar gaf daarbij tevens aan dat AMH ook geen goede voorspeller is.

enneh, succes bij de echo!

Grtjs, Reetsj

Geplaatst
Ja kreeg net een telefoontje van de apotheek dat de spullen er zijn, pfff wat een opluchting.

Voor jou is het aftellen voor de echo begonnen, ben benieuwd hoeveel ze al kunnen zien en hoe groot ze zijn.

ehm.....net foutje gemaakt :doh: ...Marion succes bij echo. Shanna succes met prikken.....

@Chablis: Nee, dat van die hormonen gaan ze niet uitzoeken,vrees ik. Het is meer Trail en error: Dit werkt niet, dan maar wat anders. Mijn gyn is uitgedacht binnen zijn "hokje" (grrr), dus hopelijk heeft het VU gyn's met veel andere hokjes.

fijne dag!

Geplaatst

@Reetjs, Thanx! Ben erg benieuwd.

@ Shanna, jaaa wat een geld he! Ik schrok ook van het bedrag. Ik had 10 dozen zo''n € 1800.00 dus. K zal wel een rekening krijgen van de zorgverzekeraar boehoeeee.

Kreeg alleen eerst geen naalden mee, kwam ik thuis pas achter, toen te korte opzuignaalden kwamen na de 1e x prikken pas achter en dan op zondag naar een noodapotheek,ppfff wat een dozen kunnen er toch werken bij zo'n apotheek. Je moet zo goed opletten.

Geplaatst

Hoi San,

Nee, dat had laatst ook al iemand gevraagd, ik had gehoopt dat ze zich intussen wel zou melden want ik miste haar ook al...

Manouk, waar ben je????????????

Geplaatst
@ Shanna, jaaa wat een geld he! Ik schrok ook van het bedrag. Ik had 10 dozen zo''n € 1800.00 dus. K zal wel een rekening krijgen van de zorgverzekeraar boehoeeee.

Kreeg alleen eerst geen naalden mee, kwam ik thuis pas achter, toen te korte opzuignaalden kwamen na de 1e x prikken pas achter en dan op zondag naar een noodapotheek,ppfff wat een dozen kunnen er toch werken bij zo'n apotheek. Je moet zo goed opletten.

In DD bij de spuitinstructie vertelde Irma mij al dat ik even moest vragen bij de apotheek op er naalden en spuiten bij zaten, dus dat had ik meteen al gevraagd, en bij het ophalen ook meteen om een emmertje gevraagd om ze in te doen. Bij ons waren ze juist erg behulpzaam.

Tja een hele bups geld gaat ons dat kosten, nu maar hopen dat we niet teveel hebben meegekregen want dat kun je niet meer teruggeven en één zo een doos kost aardig wat en dat is dan weggegooit geld.

@Reetsj ik heb inderdaad volgende week pas de echo.

Yep ze lijkt wel van het forum verdwenen, ik zie op de andere topics ook geen berichtjes meer van Manouk. Hopelijk gaat het wel goed met haar.

Groeten van Shanna

Geplaatst

Als ze onze berichtjes wel leest weet ze in ieder geval dat we aan haar denken, ik hoop echt dat ze alleen druk is met van alles en dat verder alles goed is met haar.

Groeten van Shanna

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden