Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hee Manouk hebben jullie vandaag het gesprek met de arts gehad? Volgens mij was dat vandaag, hopelijk heb je duidelijke antwoorden gekregen, laat je nog even weten hoe het gesprek verlopen is?

Liefs van Shanna

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Schattie vier klinkt toch wel goed maar ik heb er geen verstand van hoor! Maar als je de eerste terug moet komen kunnen ze nog wel lekker even groeien.

Groeten van Shanna

Geplaatst

Shanna:

Ik vond het vreeemd dat er aan de rechterkant niets zat, terwijl ik het gevoel had dat het rechts heel vol zat. Als er maar een goede bij zit.

Brenda

Geplaatst

@Brenda: je kunt er toch niets van zeggen, je lichaam is niet te voorspellen, bij IUI had ik bij poging 1 alles links, bij 2 alles rechts, bij 3 alles links dus dacht daar zit een patroon in, en had daar ook wel eens over gelezen dat je iedere maand eitjes aan de andere kant hebt zitten maar daarna was het telkens anders. Wat je zegt één eitje moet genoeg zijn maar meer keus is natuurlijk wel beter. Het gaat vast goedkomen, ik zie dat het ook je eerste keer is, dus extra spannend omdat alles nieuw is. Wie weet krijg je nog wat reacties hier waar je wat aan hebt.

Liefs van Shanna

Geplaatst

Hi Brenda,

Het klopt wat Shanna schrijft het wisselt enorm maar op zich 4 is niet slecht omdat er ook meerdere eitjes per follikel kunnen zitten. Ik zelf had ook 1x 13 follikels en de volgende meting waren er 9 verdwenen, zat niets meer in de ene eierstok...dus het is vreemd.

De grote klinkt goed dus hier moet je zeker wat uit kunnen halen zolang zij rustig samen groeien komt het echt wel goed hoor!

Fijn weekend,

Mineut

Geplaatst

hoi Schattie, 5 follikels past wel bij je leeftijd. Meer is natuurlijk altijd beter (mits van goede kwaliteit enz) maar je moet maar zo denken, je moet roeien met de riemen die je hebt. Ik zag wel dat er 1 follikel al 18mm is, dat is in principe al groot genoeg om aan te prikken want vanaf 18mm kan er een rijp eitje inzitten. Zijn ze niet bang dat deze voortijdig gaat springen?

Geplaatst

Ha Schattie, Ik heb ook aan de gyn. gevraagd wat is normaal? Heeft het met leeftijd te maken, de kwaliteit van de eierstokken, hoe ik reageer op hormonen? Wist ik veel, ben geen dokter.....

Ik kreeg als antwoord dat het een combinaties van verschillende factoren is. Ik ben bijna 42 en d.m.v. bloedtesten hebben ze aangeven hoe hormonaal ik functioneer.. Ik ben nog vrij jong (hormonaal dus....ha ha.) maar iemand van 22 kan al hormonaal oud zijn en helaas al in de overgang zitten. Dus een echte uitspraak over leeftijd en hoeveelheid heb ik niet gekregen. Nogmaals verschillende factoren. Succes hoor!!!Groetjes Joy1

ps. Nogmaals ik spreek op persoonlijke titel, dit is het antwoord wat ik gekregen heb. En ik denk dat een arts je hier wel een antwoord op wil geven tijden de volgende controle.

Geplaatst

Schattie, ik had bij poging 1 in november 2 van 15 en 13 mm bij mijn 1e FM en dat werden er in totaal 9 bij de punctie met 5 follikels van rond de 20 mm...

Nu in januari had ik er maar 1; zo zie je maar weer hoe raar een vrouwenlichaam kan reageren...

Maar ik snap dat je hier een beetje onrustig van wordt...het is al zo moeilijk met al die hormonen om positief te blijven, maar blijf vertrouwen houden!

Geplaatst

Ik wil even schrijven dat ik blij ben met jullie reacties.

Ik weet niet of het vroegtijdig zal springen, daar heeft de arts niets van gezegd. Ik moet morgen weer voor een FM, ik hoop dat alles dan er nog zit en nog wat groter is geworden.

Ik ben in ieder geval wel blij dat er al wat zit, bij de IUI heb ik wel eens gehad dat er maar 1 zat en toen zijn ze ook nog doorgegaan.

We wachten morgen maar even af, en hopen op een goede voortgang.

Brenda

Geplaatst

Spannend voor je Brenda, gelukkig weet je morgen al weer meer, succes.

Groetjes van Shanna

Geplaatst

Hallo Meiden,

Net terug van zh, 2e FM (23, 10, 2x 17mm) Ze gaan vanmiddag overleggen of ze nog doorgaan met de hoop dat die van 17 mm nog groot genoeg worden, of we blazen het af. Ik hoor rond drie uur meer hierover.

Groetjes Brenda

Geplaatst

Hoi Brenda, én heb je al wat gehoord, ben wel benieuwd hoor, hoop voor je dat het door kan gaan.

Heeft iemand nog iets van Manouk gehoord? Het blijft volgens mij wel erg stil, dat kan nooit goed zijn.

Groetjes van Shanna

Geplaatst

Hoi Shanna, ik moet woensdagmorgen voor een 3e FM. Ze denken dat de andere twee die nu nog 17 mm zijn dan ook groot genoeg zijn. Als dit woensdag het geval is krijgen we vrijdag de punctie. Nu maar heel erg hard duimen.....

Groetjes Brenda

Geplaatst

Hee Brenda ik zal heel hard voor je duimen zou toch mooi zijn als het door kan gaan.

Groetjes terug :happy:

Geplaatst

Hallo allemaal, ik lees al een aantal dagen mee (hele topic dus :laughbounce: ha ha dat valt niet mee, ik heb echt vierkante oogjes :bigwink:, wel heel leuk en leerzaam)

En wens jullie allemaal gigantisch veel succes toe!

Wij hebben binnenkort een gesprek mbt IVF in het UMC, en lees hier ff in.

We zaten al in het voortraject van IVF toen ik zwanger bleek te zijn wat dus niet goed afliep.

Ik weet ook niet of we uberhaubt nog in aanmerking komen voor IVF.

We kregen destijds de verwijzing omdat ik boven de 40 ben en zaad van manlief niet optimaal was.

Ik heb wel al een ACF gehad (3e cyclus dag was 7) en mijn FSH was 8.

Nu had ik een vraag aan jou @JOY, jij schreef van:

"Ik ben bijna 42 en d.m.v. bloedtesten hebben ze aangeven hoe hormonaal ik functioneer.. Ik ben nog vrij jong (hormonaal dus....ha ha.)"

Weet jij iets van die waardes af of iemand anders? Wat goed is enzo?

Geplaatst

Hoi,

Ik weet alleen dat als je FSH 10 is dat dat de grens is en je in de overgang gaat, dus dat ziet er bij jou nog goed uit, die van mij was een half jaar geleden 9.5.

Waarom zou je niet voor IVF in aanmerking komen? Als het vanwege het niet optimaal zijn van het sperma is, dan kun je altijd nog voor ICSI gaan.

Groeten van Shanna

Geplaatst

tja, ik denk omdat ik toch zwanger ben geraakt met matig zaad op een natuurlijke manier. Na de MK is het zaad van manlief een van 1 en 6 miljoen naar 52 miljoen gegaan d.m.v. een operatie van een spatader in zijn balzak.

Dus zou alleen nog mijn leeftijd zijn.., en is dat wel een indicatie om voor IVF in aanmerking te komen?

morgen hebben we het gesprek, en ik zie enorm tegenop omdat we al eerder een botte gyn. hadden. die zei dat we, (volgens boekje en gemiddeld )maar 8% kans hadden om zwanger te worden. (was lekker wel diezelfde maand zwanger :tongueP:)

pff..., ik ben niet gemiddeld.

We willen gewoon alle kansen benutten om samen met mijn lief onze grootste wens in vervulling te laten gaan net als zovelen hier.

Geplaatst

Hoi Joske,

Volgens mij heb je net zo veel recht op IVF als iedereen, 3x. Je moet worden doorgestuurd door de huisarts en dan door de gynaecoloog, maar waarom zou het niet kunnen? Toen wij bij de gyn. zaten, zei hij dat er een kleine kans is met het slechte zaad van mijn vriend dat ik natuurlijk zwanger zou worden (we hebben een dochter van bijna 6), maar omdat ik toen bijna 40 was, zei hij dat hij toch maar voor IVF zou gaan.

En zou IUI dan niet iets voor jullie zijn, als het zaad toch verbeterd is?

In ieder geval succes met het gesprek en waarschijnlijk valt het erg mee.

Caroline

Geplaatst

He Joske, we zijn inderdaad niet gemiddeld! Die artsen kunnen zo bot zijn en ook erg, zeer eendimensionaal naar statistieken kijken.

Ik ben op mijn 43e ook zwanger geworden, die kans werd ook vrij nihil ingeschat.

Helaas toen ik eenmaal zwanger was en een foetus met een kloppend hartje had, werd er ook gezegd dat de kans vrij nihil was dat deze zwangerschap nog mis zou gaan... wel dus.

M.a.w. schi*t aan statistieken!

Als met jou niets aan de hand (alleen maar "boven de 40 jaar") en het zaad van je man alweer op 52 miljoen is, lijkt IVF of ICSI me niet meer aan de orde!!

Ik benijd je! Ik ben ook "oke" (alleen 'oud') , maar mijn man's zaad, wil ondanks behandelingen niet meer dan 1,5 miljoen worden.

Groetjes, Nine

Geplaatst

@ Joske: bij ons beide is niets gevonden waarom we niet zwanger zouden kunnen worden, gezien mijn leeftijd hebben we 6x IUI gehad, en daarna kon ze niets meer voor ons doen, zei ze toen. Bij het evaluatiegesprek heb ik aangegeven dat ik toch graag IVF zou willen doen, meteen een doorverwijzing naar Dusseldorf van de gyn. gekregen. In Dusseldorf zegt men nu dat het ICSI wordt omdat mijn vriend bij zijn geboorte een testes niet ingedaald had, dat schijnt schadelijk te zijn voor het zaad, ook al is hij er destijds aan geopereerd, schijnt toch dat er dan wat beschadigt, daar is nooit wat van of over gezegd, nu ze dat in DD hebben gezegd heb ik eens gegoogeld en inderdaad het is overal terug te vinden, vreemd hè. Terwijl het onderzocht is bij de start, toen dat goed was (probleem lag dus niet bij mijn partner), kreeg ik een doorverwijzing. Bij de IUI waren er altijd erg veel zaadjes 1x zelf 108 miljoen en beweeglijk genoeg, dus ja of daar anders wordt gekeken, geen idee. Maar we zijn nu dus ontzettend blij dat we doorverwezen zijn.

Groeten van Shanna

Geplaatst

Shanna:

Vanochtend 3e FM gehad, de follikels zijn toch nog goed gaan groeien.:icon_flower:

Vrijdagmorgen krijg ik de punctie. Spannend hoor!!

Brenda

Geplaatst

Hee Brenda dat ziet er goed uit, fijn dat het nu toch zeker doorgaat. En dan vrijdag de punctie al, zeker spannend.

Liefs van Shanna

Geplaatst

Hallo meiden, hier ff een update:

We hebben het gesprek gehad, en gaan wel in iedergeval 1 keer IVF doen. Er wordt dan per keer gekeken of het zin heeft om een 2e poging te ondernemen.

De arts gaf ons 10 % kans, ook weer een inschatting volgens het boekje.

Wel iets meer kans dan bij een natuurlijke zwangerschap. (ook hier gelden weer de "oude" eieren). Ze stuurde er een beetje op aan om geen IVF te doen, maar ik wil me straks niet verwijten dat ik niet er alles aan gedaan te hebben. Bovendien ben ik wel een strijdlustig type, die er voor gaat.

Ook wees ze erop dat mocht het lukken er veel miskramen voorkomen boven de 40. Maar ja dat had ik al ondervonden.

Als ik al zwanger zou worden, zal ik dat ook echt wel rekening mee houden.

Maar ik heb ook iemand in mijn omgeving die op haar 45 ste spontaan zwanger is geworden en heeft nu een heerlijk ventje :laugh:.

Egenlijk staat het er bij ons niet eens zo heel slecht voor wat betreft de waarden van FSH (8) en de follikeltelling (7). dus hebben ook echt nog wel kans via de natuurlijke weg. Dat hebben we ook wel bewezen afgelopen jaar.

We zijn op de wachtlijst geplaatst die is ongeveer 1 á 2 maanden. We moeten eerst een informatieavond bijwonen, wat logisch is. En daarna krijgen we een oproep voor een gesperk over de medicijnen en krijgen we de recepten.

Ik vindt het wel spannend, maar het geeft me ook gek genoeg rust dat er in iedergeval wat gaat gebeuren :toppie:.

Geplaatst

Ha Joske,

Lees zojuist je verhaal en herken hier heel veel in.

Wijzelf krijgen maar 2 a 3 procent kans en gaan er ook voor. Dit om dezelfde reden als jij. Het er alles aan gedaan willen hebben.

Ondertussen wil ik je een tip geven gezien je leeftijd. Doe het gewoon en luister niet naar al dat negatief anti beleid wat ze allemaal opspelden in Nederland. Je krijgt het ook nog via je verzekering retour denk ik zo terwijl wij het in het buitenland moeten ondergaan en de hoofdprijs gaan betalen. En zoveel ouder ben ik nog niet eens.

Veel geluk.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden