Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi allemaal,

Wat een spannende ontwikkelingen bij jullie, Nicole, Rachel en Claus!!! Ik zal voor jullie duimen dat het allemaal goed zal gaan. Het is om gek van te worden als je zo dicht voor de test staat. Kon je de tijd maar beïnvloeden maar ja, helaas. Beter even iets doen wat je enorm afleid. Alhoewel, dit weer leent zich daar ook niet echt voor.

Ja, hoeveel moet je terug laten plaatsen? Dat is ook best wel lastig als je die keuze hebt. Ik zei meteen twee, want er komt toch maar een. Twee zou ik ook niet erg vinden maar vriendlief ziet dat inderdaad ook niet zitten. (misschien moeten we voor hun een praatgroep starten?)

Ik heb even nul komma nul tijd gehad om eerder te reageren. Dank je Shanna, dat je daar even naar vraagt. Ik ben de 28ste gebeld door Dr. S. Een uur te laat maar goed. Ik was al lange tijd niet meer zoooo zenuwachtig. Ik had op kantoor al een kamer gereserveerd en toen er even vlak voor de beltijd een paar mensen in gingen, vloog ik meteen op "nee, ik moet er zo in". Nou dat heb ik nooit! In ieder geval zei Dr. S dat hij nog niet alle bloedwaardes terug had. Hij zag wel bij een hormoon een lichte neiging tot verminderde eiproductie. Maar hij had bij de intake ook een echo gemaakt en voor mijn leeftijd zag het er allemaal goed uit. Dus ik moest van hem wel alvast aan de pil (microgynon) en moest ook het sperma alvast onderzocht worden. 23 juli moeten we dan weer bij hem komen om alle uitslagen te bespreken.

Het was geen enthousiast 'ja' van Dr. S maar ik begreep dat hij toch niet reageert. Dus ik zat een beetje in een spagaat: moet ik wel of niet enthousiast zijn? Anderszijds wil hij wel met ons verder dus dat is ook weer positief. Hij zei nog wel dat als ik er dan de 23 ste ben, de pil zo'n beetje klaar is en ik dan een paar dagen later kan gaan beginnen met spuiten.

Nu maar hopen dat het sperma ook goed is. We zitten ondertussen aan de goede vitaminepillen en de Omega 3 capsules.

Dus nog even twee weken afwachten.

Wat me niet zo duidelijk was, wanneer je nou op welke dag met de pil moest beginnen. In de bijsluiter was het én dag 1 én dag 2-5? Ik zat al op dag 5, dus dat maar aangehouden. Wat hebben jullie gedaan?

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja, het is wat met die mannen! Komt toch die "angst" en onzekerheid over de verantwoordelijkheid weer naar boven denk ik.

Ik weet niet hoe het zit met de pil want die heb ik niet hoeven slikken. Ik moest wachten tot ik ongesteld werd en dan op de tweede cyclusdag beginnen met Puregon en vanaf cyclusdag 6 de Orgalutran erbij. Dag 8 en 9 een follikelmeting en dag 11 de punctie.

Blijft spannend allemaal! Succes de 23ste!!!

Groetjes

Geplaatst

*breekt even in* het valt me op dat dr. S. iedereen aan de pil zet en probeert vast te houden aan 10 dagen stimuleren. Maar ieder lichaam is toch anders? die pil vooraf dat vind ik zoiezo al tegenstrijdig, want als je misschien nog een kans hebt op spontaan tussendoor, dan is die kans dus door pilgebruik nihil geworden. Maar ze geven er de voorkeur aan omdat ze je dan beter kunnen inplannen denk ik. Maarja hoe belangrijk is dat (voor ons)?

Gast Shanna42
Geplaatst

Tegen mij heeft hij gezegd dat ik met de pil moet beginnen op de dag de ongi begint.

Eerlijk gezegd vind ik het geen probleem om aan de pil te gaan, vooral op mijn leeftijd en dan de kans dat het weer een miskraam wordt, omdat de aanleg niet goed is, is heel groot. Dus spontaan zwanger worden wil ik toch echt niet meer, we sexen nu met condoom in afwachting tot de eerste ongi na de MK. En buiten dat om, niet alleen dr. S. kan op die manier plannen wij zelf ook. Je kunt dan ook aangeven wanneer een dag of zo je echt niet uitkomt en dan start je gewoon eerder of later met het prikken. Dat van die tien dagen, weet ik niet ik heb op cd 12 de punctie gehad, er wordt toch gekeken hoe groot de eitjes zijn, als die nog niet zover zijn kan er volgens mij ook geen punctie plaatsvinden.

Wel vind ik dat hij echt een zakenman is die heel kundig is, maar als het om geld gaat kan daar alles.

Kortom ik ben zeer tevreden en daarom hebben we ook besloten om nog één laatste poging daar te gaan doen.

Groeten van Shanna

Geplaatst

Shanna in jouw geval maakt het dan niet zoveel uit wel/geen pil vooraf maar voor diegenen die wel hopen op een spontane zwangerschap (zoals wij) is het erg tegenstrijdig om de pil te moeten slikken. Persoonlijk vind ik de kans op een spontane zwangerschap belangrijker dan de planning van de behandeling. Dr. S. zei tegen mij dat je uiterlijk op cd7 nog met de pil kan beginnen maar liever eerder. Ik ben een keer op dag 6 begonnen maar dat werd helemaal niets omdat ik de maand daarop een oude follikel (cyste) had zitten en dat heb ik anders nooit. Dr. S. is inderdaad een erg kundige man maar je moet zelf wel heel erg overal bovenop zitten want hij is ook heel erg chaotisch omdat hij het zo stervensdruk heeft. Dat vind ik dan weer een minpuntje. Ik vind ook de begeleiding een beetje tekortschieten in vergelijking tot andere centra. Dat is natuurlijk niet het belangrijkste maar maakt het allemaal wel wat prettiger. Maar verder is dr. S. echt een expert in zijn vak en hij helpt (bijna) iedereen, dat vind ik super! Zolang je maar betaalt, dat dan weer wel ;)

Gast Shanna42
Geplaatst

Hee Sen, dit keer niet maar de eerste keer was het voor ons natuurlijk ook anders, maar ik heb toen geen cyclus misgelopen, ja een maand later omdat ik een cyste had maar de ronde erop heb ik de punctie gehad. Wanneer je een cyste hebt moet je dan wat langer wachten maar dat is toch logisch, met spontaan zwanger worden heb je daar dan toch ook last van? Of is dat niet zo? Krijg je die cyste door de pil?

Deze keer moet ik wanneer ik ongi wordt aan de pil, bellen en dan uitgangsecho en is die goed, meteen stoppen met de pil en dan op cd 3 starten met spuiten, volgens mij verlies je dan toch geen tijd?

Maar misschien begrijp ik je verkeerd, tuurlijk voelt het tegennatuurlijk om aan de pil te gaan, net als voor ons nu sexen met een condoom terwijl we een hele grote kinderwens hebben ook dat voelt moeilijk, maar je weet waar je het voor doet.

Groeten van Shan

Geplaatst

Ja, ik heb er geen moeite mee dat ik aan de pil ben nu. Sterker nog: omdat het onderdeel is van de behandeling om zwanger te worden, voelt het juist goed. Ik heb de pil al heel lang niet meer geslikt, dus dit maakt het in deze context toch een beetje bijzonder. Maar goed, iedereen ervaart het op zijn (of haar) manier.

Fijne wedstrijd allemaal... first things first...

Geplaatst

Dames ook mijn wedstrijd is verloren ... ik ben vanavond ongesteld geworden ... de teleurstelling van een negatieve test is mij bespaard gebleven ... ik had zelf al wel een vermoeden want ik had echt geen tekenen die mij duidelijk maakte dat het wel eens raak zou zijn ... nou morgen Geertgen weer bellen en vol goede moed de volgende poging in gaan ... misschien doe ik wel een IUI tussendoor ipv gelijk mijn 3e en laatste IVF te gaan gebruiken ... ik zal het eens bespreken met de gyn ...

lfs Nicole

Gast Sannie66
Geplaatst

Wat een teleurstelling moet dit weer voor je zijn Nicole... heel veel sterkte weer hiermee...

Geplaatst

Hoi Nicole,

Jeetje, balen zeg. Jammerrrrr.... wat is dat toch telkens weer een teleurstelling. Hou moed en geef niet op!

succes,

Gast Shanna42
Geplaatst

Ach nee toch Nicole - zucht - waarom zit het nou gewoon niet eens mee. Sterkte ermee, en hopelijk vind je arts de IUI als tussendoortje ook een goed idee. Lijkt me wel prettig, dan hou je voor je gevoel toch nog je IVF poging over, maar die heb je dan misschien helemaaaaaal niet meer nodig.

Knuf van Shan

Geplaatst

Hi Nicole,

Wat een rot nieuws en weer een teleurstelling bij deze sterkte en inderdaad een goed idee om iui tussendoor te doen, even rust nemen en dan opladen voor de volgende ivf. Het hakt er allemaal goed in dat weten wij allemaal hier en als je de tijd hebt is het volgens mij ook wel goed om even je lichaam rust te geven, die werkt zo ontzettend hard met al die rot medicijnen.

Heel veel succes,

Mineut

Geplaatst

Hai Rachel

Ik ben even benieuwd hoe het met jou gaat? Ook nog steeds in afwachting voor de 20ste? Het is bijna zover maar ik ben wel bang hoor. Het zijn toch nog 4 dagen waarin de ongesteldheid door kan komen en daar ben ik zo bang voor want ik voel echt helemaal niets. Misschien hoeft dat ook helemaal niet maar als het gelukt zou zijn zou de innesteling nu toch al geweest moeten zijn. Allemaal van die stomme onzekerheden gaan er door me heen! Brrr.

Ben benieuwd of jij "al wat voelt".

Geplaatst

Ha die Claus,

Ik had je net een prive bericht gestuurd omdat ik de disussie niet meer kon vinden.

Andere keren voelde ik ook niets maar deze keer wel.

ik kon er altijd vanuit gaan dat als ik op dag 8 na tp nog niet ongesteld was, het goed zat.

Maar de laatste tijd was ik steeds behoorlijk overtijd dus daar kan ik niet vanop aan.

Ik ben erg warrig en ik voel wel wat dingetjes wat ik inmiddels herken als zwangerschapsverschijnselen.

Heel af ten toe voel ik mijn borsten, maar het kan natuurlijk ook van de ustrogan komen.

Ga jij al eerder testen?

Ik wil het eigenlijk niet doen.

liefs

Rachel

Geplaatst

Jeetje wat spannend zeg. Ik hoop zo voor je dat de dingentjes die je voelt zwangerschapsverschijnselen zijn!

Ik heb inderdaad ook de hele dag pijn in mijn boobies (slaap zelfs met een bh aan!) maar ik denk ook dat dit door de ustrogan komt. En dat daardoor ook de menstruatie later kan komen. Gisterenavond was ik er zeker van dat ik vanmorgen zou gaan temperaturen maar toen ik vanmorgen wakker werd durfde ik het niet!!! Chicken! Haha. Dus of ik eerder ga testen weet ik niet, ik denk dat ik het dinsdag nog niet eens durf maar ik kan natuurlijk niet voor altijd mijn kop in het zand blijven steken.

Heb privéberichten wel zien staan bij mijn profiel maar nooit in verdiept hoe dat werkt. Sorry dat ik het niet gelezen heb, ik zal zo even kijken.

Sterkte en hou me op de hoogte he!!!

Geplaatst

temperaturen?

Dat zou ik al helemaal niet durven.

Ik heb verhalen gehoord van mensen die een positieve test hadden en dan was de hcg waarde niet hoog genoeg.

Dat vind ik dus al een rede om zelf niet te testen.

Mocht ik zwanger zijn, zou het dus ook mijn allerlaatste poging zijn.

Rachel

Geplaatst

Verdorie Nicole, wat jammer zeg!!

blij te lezen dat je nog wel positief bent, en al denkt over een evt. volgende poging!

liefs joske

Geplaatst

Rachel en Claus ik duim voor jullie!

pff wat spannend. Is het echt de laatste keer voor jullie Rachel? vindt ik wel knap als je dat besluit als je toch nog veel cryo's hebt.

liefs joske

Geplaatst

Joske het is de laatste keer als ik weer een miskraam krijg, want dan duurt het weer een half jaar voor je herstelt bent.

Indien ik deze keer niet zwanger word, gaan we nog een keer proberen.

liefs

Rachel

Geplaatst

Hai Claus,

Nog steeds niet getest.

Ik zag nu dat alle symptomen die ik heb ook op de bijsluiter van de utrogestan staan.

Ook ben ik erg moe.

liefs

Rachel

Geplaatst

@Rachel,

Ja, erg he als je die bijwerkingen gaat lezen! Zouden ook allemaal zwangerschapstekenen kunnen zijn. Ik heb gisteren de laatste bolletjes gebruikt. Ben nu ook wel een beetje bang dat daardoor nu de menstruatie door gaat breken ook al heb ik de symptomen nog niet. Ach, zit mezelf gewoon hartstikke gek te maken!!!

Als ik morgen nog niet ongesteld ben geworden ga ik het ziekenhuis bellen. Ik wil gewoon weten wat het beste is, of thuis testen of daar. Staat een beetje vaag in de brief die ik heb meegekregen.

Super spannen maar we moeten nog maar ff volhouden meid! Trek jij het nog een beetje? Neeeeeeeeeeeeee! Haha!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden