Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Het beste is denk ik in het ziekenhuis.

Tenminste bij mij doen ze daar en bloedtest en dan weet je de HCG waarde.

Ik ben ook erg prikkelbaar en sneller geirriteerd.

Gisteren was ik toevallig in de drogist, maar toch geen test gekocht.

Ik wacht tot dinsdag.

Is dit jullie eerste poging?

sterkte

Rachel

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ok, dan kunnen ze het in het ziekenhuis wat naukeriger bepalen begrijp ik. Dan doen we dat maar!

Ik heb nog een test liggen.......................maar ik heb ook besloten dat ik niet eerder ga testen als dinsdag.

Ik zit ook wat eerder op de kast maar dat kan bij mij zeker ook door de spanningen komen.

Dit is inderdaad onze eerste poging en ik realiseer me heel goed dat je wel heel erg lucky moet zijn wil het de eerste keer lukken maar zonder hoop zijn we nergens toch?

Heb jij al een afspraak staan voor dinsdag in het ziekenhuis? En krijg je dan ook gelijk de uitslag daar?

Spannend hoor!!

Geplaatst

dinsdag moet ik tussen 8 en 9 uur bloed laten prikken in de middag wordt ik dan gebeld op mijn werk.

Wat knap dat je niet getest hebt, omdat je hem toch hebt liggen.

Waarom zijn jullie aangewezen oo ivf?

Moet jij het ziekenhuis nou nog bellen?

groeten

Rachel

Geplaatst

Dus dinsdag wordt echt een zenuwslopende dag! Brrr.

Ik denk dat ik morgen het ziekenhuis even bel wat ik het beste kan doen dinsdag. In de brief staat dat ik 20 juli in het ziekenhuis een zwangerschapstest kan laten verrichten met mijn eerst ochtendurine of de test thuis of bij de huisarts doen. Vaag toch?

Wij zijn in aanmerking gekomen voor IVF omdat het op de natuurlijke manier niet lukte. Alle onderzoeken gehad en bij zowel vriendlief als bij mezelf was alles goed. Het enige wat we tegen hebben is mijn leeftijd maar juist door die leeftijd werden we al binnen 1 jaar aangemeld. We zijn door verschillende omstandigheden helaas pas heel laat begonnen om te proberen zwanger te worden.

Ik ben wel super dankbaar (en soms ook best wel een soort van schuldgevoel) voor deze kans omdat ik me realiseer dat er stellen zijn heel lang bezig zijn en dat ze dan na jaren proberen pas in aanmerking komen.

Succes en sterkte met wachten!

Groetjes

Geplaatst

Hai Claus,

Ik ben vanochtend ongesteld geworden, dus bij mij is de spanning eraf.

Eigenlijk wil ik morgen ook niet meer voor de bloedtest, zal het ziekenhuis wel bellen.

Nu ga ik nog heel hard voor jou duimen.

zet hem op.

Rachel

Geplaatst

Jeetje meid, wat moet ik zeggen? Ik zit met de tranen in mijn ogen! Wat is dit erg! En dan zo lief dat je nog voor me wilt duimen.

Succes meid met het verwerken van deze tegenslag!

Liefs Claus.

Geplaatst

echt jammer Rachel, dat het niet gelukt is.

en Claus, veel succes morgen!

Bij mij zijn er vandaag 2 topemmy's teruggeplaatst, althans zo noemden ze het.

ze hadden het over 2 van 8 cellen, teruggeplaatst op de derde dag.

zijn dat dan toppers???

van de 5 cryo's zijn er ook vier 8 cellig, en 1 is 7 cellig. Het feit dat er cryo's zijn, is echt wel goed denk ik, ook omdat ik van verscheidene al heb gehoord dat het UMC streng is met invriezen, waarschijnlijk wel terecht.

ik mag 3 augustus testen. Ik heb echt de neiging om heel voorzichtig te zijn, wat helemaal niet hoeft.

Gek dat er nu helemaal niet meer geprikt of wat dan ook hoeft te worden.

nou ja morgen alleen de pregnyl nog.

liefs joske

Geplaatst

Dank jullie wel meiden maar ik denk dat het niet gelukt is. Heb vanmiddag buikpijn gekregen en heb iets bruine afscheiding gehad. Nu al een paar uur niks maar ik denk dat dit de tekenen van een naderende ongesteldheid zijn! Voelt helemaal niet goed!

Als het niet door zet vannacht ga ik morgen toch maar de test doen. Dan weet ik het tenminste zeker.......................

Groetjes!

Geplaatst

Claus nee toch jij ook al?

Heftig he?

Ik ben gewoon boos op mijn lijf dat hij niet doet wat hij zou moeten doen.

Vanaf zaterdag had ik behoorlijke buikgriep.

We willen nog wel een poging doen, 30 juli alweer eerste fm.

Heel veel sterkte Claus, ik weet wat je doormaakt.

Heb je nog cryo"s?

knuffel.

Rachel

Geplaatst

Ja erg heftig! Teleurstelling is zo groot en dan zit je op je werk of er niks aan de hand is! Bah! (gelukkig heb ik hele lieve collega's!). Ik heb ook het gevoel dat mijn lijf me in de steek heeft gelaten zo op het laatste moment!

Ik had 2 cryo's over maar die waren niet goed genoeg om in te vriezen dus ik moet helaas weer het hele traject in. (heb het er zeker wel voor over).

Hoe werkt dat voor jou met een cryo terugplaatsing? Hoef je dan niet weer aan de hormonen? (of niet zoveel misschien?).Ben ik nieuwsgierig naar omdat jij je eerste follikelmeting de 30ste al hebt en ik een cyclus over moet slaan voordat ze weer beginnen.

En 18 cryo's is toch een "goeie oogst" geweest! Ik had er maar 5!

Ik ga morgen het ziekenhuis bellen voor een nieuwe afspraak met de IVF-arts.

Bedankt voor je lieve woorden en jij ook heel veel sterkte he!!!

Geplaatst

Claus balen dat je geen cryo's meer hebt.

Ik mag meteen de volgende cyclus weer verder dus begin augustus heb ik weer een terugplaatsing.

Ik had met mijn vriend afgesproken dat we nog 1 poging zouden doen en mocht deze helemaal niet pakken, dan nog een keer.

Dit wordt dus echt de laatste poging ben ik bang.

Ik had wel het gevoel dat ik zwanger was.

Het bloedverlies is ook heftiger als anders.

liefs

Rachel

Geplaatst

Balen dat het dan mis is gegaan he zeker als je zo het gevoel had dat je zwanger was. Dan heb je helemaal het gevoel of dat je lichaam je in de maling neemt lijkt me! Fijn voor je dat het zo snel al weer kan. Ik zou ook het liefste morgen al weer beginnen maar dat zal wel eind augustus worden!

Het lijkt me zo moeilijk om je te realiseren dat het de laatste keer is. Ik merk aan mezelf al dat ik toch iedere keer weer die grens ga verleggen!

Bij mij is de menstruatie nog steeds niet echt doorgebroken maar dat duurt niet lang meer zo te voelen. Heb iets meer buikpijn als normaal!

Geplaatst

Hai Claus

Hoe is het nou?

Ik weet nog bij mijn eerste poging dat ik dacht als het toch zo kant en klaar in de baarmoeder wordt gelegd, moet het toch goed gaan.

Erg frustrerend allemaal.

Ik voel dat ik me er nog niet bij neer kan leggen.

Wat ik je kan aanraden is acupunctuur erbij gaan doen.

Het heeft mij erg geholpen.

Deze poging ga ik het weer doen.

liefs

Rachel

Geplaatst

Hoi Rachel,

Het gaat nu wel weer hoor. Net overviel het me ineens weer en dan zit ik weer ff te janken. Gelukkig heb ik lieve collega's dus ik ben het weer ff kwijt! Ik heb nu erge buikpijn dus het zal nu wel aan het doorbreken zijn!

Ze hadden me vooraf wel verteld dat de kans op innesteling vrij klein is maar wat je zegt, als er een kant en klare embryo terug wordt geplaatst wil je bijna niet geloven dat het dan nog mis kan gaan!

Iedere donderdag hebben de artsen een groepsbespreking en ik kan vrijdag bellen wat er besproken is. Dus dan weet ik weer meer.

Hoe is het met jou? Heb jj ook zo'n dubbel gevoel van verdriet en hoop tegelijk? Verdriet om wat er gebeurd is en weer hoop dat het de aankomende keer wel een keer goed mag gaan.

Liefs Claus

Geplaatst

Maar Claus bij jou is het nog niet doorgebroken de menstruatie toch?

Het zou innestelingsbloed kunnen zijn.

Toen ik zwanger was van mijn zoontje had ik ook licht bloedverlies en dacht ik nu is het over.

Het zette niet door en het bleek innestelingsbloed te zijn.

Met mij gaat het wel weer goed.

Maandag en gisteren was ik wel down, maar nu gaat het wel weer.

Ook omdat er nog een poging aankomt.

Ik heb ook al 2 keer een miskraam gehad en dat is nog veel heftiger.

Dan zit je nog vol hormonen ook.

liefs

Rachel

Geplaatst

Ja Rachel, helaas heb jij daar ervaring in. Je moet toch wel een sterke vrouw zijn om dit alles aan te kunnen!

De dame van het IVF-secretariaat zei gisteren hetzelfde als jj over die innestelingsbloeding maar ik heb nu echt bloedverlies dus het is nu echt doorgebroken!

Jammer, maar we moeten door!

Liefs Claus

Geplaatst

Hallo allemaal!,

Had gehoopt op mooie berichten na mijn vakantie maar helaas...sterkte allemaal met het verwerken en opladen voor de volgende poging.

Ik mocht maandag beginnen met het spuiten van de decapeptyl en gister is ook de gonal erbij gekomen. Het valt me al met al nu nog mee moet ik zeggen,voel me lichamelijk wel topfit maar dat zal mss wel veranderen naarmate de dagen verstrijken wat is jullie ervaring daarin?

Volgende week wodag voor de 1e fm dus ben zeer benieuwd. Nu nog maar een paar dagen genieten van vakantie voordat maandagmorgen vroeg de wekker weer gaat!

Liefs voor allemaal,

Elies

Geplaatst

Hallo, wij zijn dinsdag bij Geertgen geweest .... en we hebben besproken wat we nu gaan doen ... 2x IVF/ICSI gehad .... eerste keer niet verder gekomen dan de punctie .... 2e keer 2 emmy's teruggeplaatst gekregen zonder resultaat en geen cryo's als reserve .... we gaan nu voor de 3e en tevens laatste poging .... we zouden eigenlijk een maandje willen uitstellen omdat mijn man een hartkatheterisatie moet ondergaan ... het stelt niet zo veel voor hoor maar tja je kan je maar concentreren op 1 ding te gelijk daarom had ik graag de IVF/ICSI poging een maandje willen uitstellen ... helaas zei de gyn dat dit erg krap gaat worden gezien mijn leeftijd. Ze behandelen bij Geertgen tot 43 jaar en ik ben daar nu overheen dus hij adviseerde mij om het toch niet te lang uit te stellen ... dus we gaan in augustus toch maar beginnen met onze laatste poging en ik hoop dat er bij deze poging ook cryo's zullen zijn zodat we toch nog wat achter de hand hebben ( wat klinkt dat raar zeg als ik het zo neer zet ) ... Nu is 9 aug. mijn NOD en als ik op cd 1 zit moet ik weer starten met de decapeptyl en op dag 2 komt hier de Gonal bij ... en dan maar weer verder zien. Ik hoop dat het nu allemaal wat sneller groeid dan bij poging 2 ... we wachten het wel weer af ... Ik heb het er wel moeilijk mee dat voor ons het einde in zicht is .. terug vallen op IUI is ook geen optie want we worden gewoon niet verder geholpen bij Geertgen gezien mijn leeftijd ... dus ik moet zo langzamerhand een beetje afscheidt gaan nemen van het medisch traject en hopen dat de natuur ons nog tegemoed gaat komen met een spontane zwangerschap ... maar we wachten eerst aug./sept. wel af ... laten we maar niet op de feiten vooruit lopen ....

lfs. Nicole

Geplaatst

Hoi,

Vanmorgen het ziekenhuis gebeld en we mogen gewoon de volgende cyclus weer op dezelfde wijze beginnen zoals de vorige keer! We hoeven niet eerst bij een arts te komen (als we dat graag willen kan dat wel maar het is niet nodig). Recepten en het behandelschema worden per post opgestuurd. Ik moet dus weer op cyclusdag 1 het ziekenhuis bellen en dan moet ik dag 2 met de Puregon beginnen en die dag krijg ik ook de uitgangsecho.

Dus rond 17 augustus mogen we weer...........................

Groetjes

Geplaatst

Elies Connie en Claus ik wens jullie veel succes.

Claus hoe gaat het nu met je?

Bij mij ging het de hele week wel ok, maar vandaag nogal een off dag.

liefs

Rachel

Geplaatst

Rachel,

Ik heb van de week ook genoeg dipmomenten gehad maar nu gaat het wel weer. Moet toch accepteren dat de kans er in zit dat het nooit zal lukken maar de hoop blijft natuurlijk! Anders waren we ook niet doorgegaan voor een 2de poging!

Balen dat je vandaag weer een off-day hebt meid, het hoort allemaal bij de verwerking helaas! Kop op en een fijn weekend!

Liefs Claus

Geplaatst

Ha meiden,

Wat afschuwelijk toch weer Rachel en Claus om je weer opnieuw moed in te spreken en te proberen dr weer volledig voor te gaan.

Wel fijn voor je Claus dat je zonder allerlei afspraken enz. weer door kan.

Ik nu op cd5 vanavond om 23.00 de spuiten dr weer in. De deca is niet echt mn favoriet moet ik bekennen heb het gevoel of mn buik vol met blauwe plekken zit. Weet iemand of ik dat kan voorkomen door bv de manier van injecteren ofzo?

Nicole,jij ook weer veel sterkte en succes hé!

Wat is jullie ervaring dat je in je lichaam gaat voelen dat je met hormoon injecties bezig bent? ik voel gewoon niks....maak me dr bijna bezorgd over dat er dan ook van binnen niets gebeurd..

Liefs,

Elies

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden