Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Waaaaaah Sas!!!

Zie je, ik wist dat het goed zou gaan met die Golden Combi!!

Het dak eraf!!! Weer n stap dichterbij!!!!

Xxxx

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Ja top he??

Ik ga nu op stuiterles bij Mee:)

Liefs

Nee he...en ik maar denk dat de rust eindelijk gekeerd is...HEELLLLUUUPPPP...hahahahaha

Geplaatst

Het is een tijdje rustig geweest bij ons, maar we staan op het moment om te beginnen. We hebben as woe een afspraak in het zkh hier voordat we naar Spanje gaan. Als het goed is, is het puur een eerste gesprek. We moeten wel allerlei bloedtestjes meenemen naar Spanje, en volgens mij is de houdbaarheidsdata van onze testen allemaal verlopen. Zal aan de arts vragen om naar mijn dossier te kijken, en evt nieuwe testen te laten voordat we naar Espana gaan.

En 11 april hebben we onze afspraak met Eugin. Ben zo benieuwd over het hoe en wat. Ik heb van de week alle paperassen uitgeprint, en die gaan we nu maar doornemen en invullen. Het begint nu wel langzaam te kriebelen hoor. Hoewel, ik moet zeggen dat het is begonnen met kriebelen sinds Mees aan het stuiteren is geraakt...;-)

Geplaatst

Hierij het lijstje even bijgewerkt

'Rond de 40' topicdag

Saskia (sas67) voorkeur Utrecht maar elders mag ook( meerijden met mij kan ook)

Gigi (mom2b)

Caroline (enilorac) voorkeur omgeving Rotterdam

Marianne (Itsus) voorkeur omgeving Amsterdam/Utrecht

Marianne (69) voorkeur omgeving Rotterdam

Nalinie (Nal) voorkeur Den Haag/Amsterdam/Utrecht/Rotterdam

Mees voorkeur omgeving Den Haag/Amsterdam

Jeanine voorkeur omgeving Utrecht

Jolanda (Vio-la) voorkeur omgeving Rotterdam

Leeuwinnetje voorkeur omgeving Utrecht

Claudia (Claus69) voorkeur omgeving Rotterdam

Renee (Rachel) voorkeur omgeving amsterdam/utrecht

Ik zit er dus een beetje in het midden in. Zolang het goed bereikbaar is met auto of OV, is alles prima voor mij.

Geplaatst
Het is een tijdje rustig geweest bij ons, maar we staan op het moment om te beginnen. We hebben as woe een afspraak in het zkh hier voordat we naar Spanje gaan. Als het goed is, is het puur een eerste gesprek. We moeten wel allerlei bloedtestjes meenemen naar Spanje, en volgens mij is de houdbaarheidsdata van onze testen allemaal verlopen. Zal aan de arts vragen om naar mijn dossier te kijken, en evt nieuwe testen te laten voordat we naar Espana gaan.

En 11 april hebben we onze afspraak met Eugin. Ben zo benieuwd over het hoe en wat. Ik heb van de week alle paperassen uitgeprint, en die gaan we nu maar doornemen en invullen. Het begint nu wel langzaam te kriebelen hoor. Hoewel, ik moet zeggen dat het is begonnen met kriebelen sinds Mees aan het stuiteren is geraakt...;-)

Heerlijk Nal dat jullie nu kunnen beginnen. Spannend hoor! Wie weet hoe we er straks op de topic dag bij zitten...

Geplaatst

Wahahaaaa Sas en Nal!!!

We kunnen de naam van ons topic wel gaan veranderen in: Ons stuiter-topic!! :-)

Way to go Sas!!!

Nal, fantastisch! Het gaat nu beginnen. Dat is zo leuk! Je zult ervan gaan genieten!!! Al stuiterend naar Spanje :-)!!

Xxxx

Geplaatst

Sas, wat geweldig! Nou, dit moet 'm gewoon gaan worden! :confettistars:

En Nal, al bijna richting Spanje! Zet 'm op, meiden!

Geplaatst

Helaas kregen wij slecht nieuws :crybaby2:, de uitslag van de combinatietest liet een zwaar verhoogd risico op het syndroom van Down zien en de arts meende bij de echo een hartafwijking te zien die vaak voorkomt bij kinderen met het syndroom van Down.

Er wordt komende week opnieuw een echo gemaakt, waarbij de hartafwijking nauwkeuriger wordt bekeken. We gaan ook een vruchtwaterpunctie laten doen, om zekerheid te krijgen of er wel of geen sprake is van Down.

Zit echt even in zak en as nu, het leek deze keer eindelijk goed te gaan...

Geplaatst

Oh nee Linda!!! Zit hier met tranen in m'n ogen! Meid meid, wat erg!! Ohh, ik weet niet wat ik kan doen om je te steunen, maar ik denk aan jullie en hoop en bid dat de uitslag toch mee zal vallen. Ik duim en duim voor een goede uitslag vlg week bij de echo!!

Hele dikke knuffel en heel veel sterkte!!!!

Xxxx, mees

Geplaatst

Oh Linda, wat vreselijk nieuws voor jullie. Net nu er weer nieuwe mooie hoop was....Kan me indenken dat dit als een bom bij jullie is neergekomen. Wat gaan jullie nu doen? Echo van komende week afwachten, en dan bepalen hoe verder?

Ik leef heel erg met jullie mee meid.

Sterkte!

Geplaatst

Oh Linda, meis, wat een vreselijk naar bericht. Hoe moet je hier nu mee omgaan? Ik weet niet goed wat te zeggen dan dat ik aan jullie denk. Hele dikke knuffel voor jullie

Liefs

Geplaatst

Ow Linda, wat een domper ineens ! Dat is niet het nieuws waar je op zit te wachten natuurlijk. Heel veel sterkte en ik hoop dat je gauw een punctie hebt daardoor ook zekerheid. Ik zou willen dat ik nu wat meer voor je kon betekenen maar ik weet even ook niet zo goed wat ik moet. In ieder geval een dikke knuffel van mij !

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

Leeuwinnetje, ik sta om 7u op omdat ik dan moet eten als ik te lang wacht is m'n maag te leeg en moet ik zowieso kotsen. Daarbij slik ik een hele batterij medicijnen die ik dan gelijk bij het ontbijt inneem. En manlief staat ook om 7u op en dan vind ik het wel gezellig samen te ontbijten. Maar rond 9u is de battreij weer leeg en duik ik m'n bed weer in, hopenlijk met nog ontbijt in m'n maag ! Soms kots ik het er zo weer uit en eet dan weer opnieuw. Ben nu trouwens ook weer misselijk gauw wat eten zo.

Sas67, wat geweldig dat er bevruchting is en morgen de terugplaatsing ! :clap2: Spannend !

Wow Nal het echte werk komt eraan ! Wat Mees kan kan jij ook , succes ! Ik duim voor je !

Geplaatst

Linda,

Wat een ontzettend zorgelijk bericht lees ik van je!

Veel kracht en sterkte gewenst voor jullie.

Liefs,

Elies

Geplaatst

Lieve Linda,

Wat naar, je weet dat t kan maar niemand gaat rvan uit! Ik kan me voorstellen dat je verdrietig bent. Maar t wil nog niet zeggen dat het zo is, hè? De kans is alleen groter. Ik weet ook van meiden met n verhoogde kans die n gezond kindje hebben gehad. Ik hoop en bid voor je dat de volgende echo goed is! Probeer positief te blijven hoe moeilijk dat ook is, ook voor je kindje!

Hele dikke knuff!

Geplaatst

Hoi,

Ik liep zowaar drie bladzijdes achter...dat gaat vlot hier...mijn ogen doen zo pijn dat lezen moeizaam gaat...weer een dag ziek thuis....naast enorme steken in de buik waar ik mij erg zorgen over maak.

Sas, wat een mooi geschenk, een gouden ei met een intelligent spermazaadje, hihi, hij wist dat er één kans was en greep hem, echt mannelijke hormonen!!! gniffel

Claus, mooi, starten dus, iedere kans is er inderdaad een!! Succes!!

Nal, mooi, jij gaat ook binnenkort starten, ook jullie succes!!!

Linda.......woorden schieten tekort, wat een dreun...ik duim dat de volgende echo beter nieuws zal geven!!! Sterkte!!

Mees, rustig aan hè....je weet nog niet of je iets gaat kopen voor haar, hem of hen!!! hihi, geniet ervan!!!

Groetjes Gigi

Geplaatst

@Sas Wat een geweldig nieuws!! Heel veel plezier morgen met de tp!!

@Linda Veel sterkte de komende tijd!

@Claus Go for it girl!! Goede spirit heb je!

Geplaatst

Nal en Sas, wat n fijne berichten! Sas jij morgen ak de TP, super! Ik vind t n wonder dat er bevruchting heeft opgetreden. Was dat zonder ICSI? Op naar een wonderkindje!

Haha, ja stuiter topic. Laten we dan onze "rond 40" dag ook maar meteen omdopen tot "stuiter"-dag!

Geplaatst

Linda, wat een ontzettende schrik! hoe is je uitslag precies?

Het is idd wat leeuwinnetje zegt: het gaat om een káns berekening, dus bij kans van 1:10 (zeer zwaar verhoogd) wordt nog altijd 9 van de 10 kindjes geboren zonder down (=90%dat het goed gaat). Maar ik snap wel dat dat je niet geruster maakt, verhoogde kans is verhoogde kans! zeker als de arts dan ook nog zo;n hartafwijking denkt te zien.

Heb je vgd week een extra uitgebreide echo? Hopelijk kunnen ze je dan meer vertellen. En met de vwp heb je natuurlijk een zekere uitslag.

Sterkte meis!

Geplaatst

Ik denk dat dat gestuiter vooral bij Mees hoort... we noemen haar voortaan Teigetje...

Linda wat een rotnieuws, sterkte ermee.

Elies, ik zag dat je weer even kwam kijken. Wil je ook op de topicdag komen?

Geplaatst

Dank voor jullie snelle adressen richting mij! Alleen van Rachel moet ik nog ontvangen. Omdat er (zoals eerder gezegd) vanaf mei elke maand wel iemand kan bevallen is het lastig om daar nog een speld tussen te krijgen. Mijn idee is om het voor die periode te doen. De data's staan al te wachten om verzonden te worden, dus Rachel...

Een high tea heb ik pas gedaan met mijn zus erg gezellig en vooral erg lekker! Er was een actie van de pickwick thee, dan betaal je voor 1, ik weet alleen niet of die actie nog loopt. Ik zal eens kijken.

Geplaatst

Ha Caroline!

Ja heb even terug proberen te lezen,maar door "onze" stuiterbal berichten ;-)) ben ik even kwijt of jullie al een datum en/of locatie hebben?

Lees dat je eind mei nog een poging gaat wagen meis? Ik heb bewondering voor je echt! weer al die spanning en onzekerheid.

Ik hoop in juni of juli voor poging 3 te gaan,voor mij al weer lang geleden dat ik het zhuis ( voor mezelf dan) ben geweest. De tp van mn cryo was vorig jaar eind november. Daarna was ik zo ontzettend uitgeblust van een heel moeizaam en stressvol 2010 dat ik er geen moed meer voor kon opbrengen en al helemaal niet meer wist hoe ik teleurstellingen kon verwerken.

Dus gezien onze trouwdag in september hebben we besloten om deze zomer nog 1 poging te wagen.

Lees wel ff nog dan over DE dag.

Liefs,

Elies

Geplaatst

Marianne, hahahahaaa, goed idee: Stuiterdag:-)!!

Ja Caroline, ik ben wel dé stuiterbal maar jullie zijn totally mee gaan stuiteren, hihihi! We stuiteren samen wat af hier ;-)

Is waar Gigi...zij/hij/ze..wie weet? Ik ga maar voor iets "onzijdigs" ;-)!

En niet teveel worry-en hè? Ik had n x een steek toen ik in bed lag en dacht: yes, n steek. Want had gelezen dat sommige zwangeren dat hadden. Dus... Ik duim!

Hey Elies, ja, wat n zware tijd.

2011 gaat veel beter worden! Fijn dat jullie er weed voor gaan. En ook nog trouwen!

Viola verzamelt de emailadressen, dus je kunt haar ook pb-en. Leuk als je komt!!!!!

Nogmaals hele dikke knuffel Linda!!!

Liefs, mees

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden