Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Rachel,

Ik kan me zo goed voorstellen dat je het weer moeilijk kreeg na de echo, dat had ik precies hetzelfde. Ik wens je heel veel sterkte de komende week.

Het komt er inderdaad op neer dat je eerst 2 menstruaties moet afwachten, voordat je echt aan de slag kan. Zelf merk ik nu dat ik die tijd ook nodig heb. Dit keer hakt het er bij mij echt in. Mijn leeftijd, geen kinderen, en de angst voor weer een miskraam (als het lukt), ik heb deze tijd echt nodig.

En Josephine je verwoordt het heel goed : het is gewoon een klotetijd. Extra gevoelig voor goedbedoelde opmerkingen zoals : je kan nog altijd een kind adopteren.

Ik wil niet al te triest overkomen voor de andere dames, maar ik heb momenteel een flinke dip.

Ieder hier zit in zijn eigen proces, starter, wachter, zwanger, alles bij elkaar, en dat is gewoon de realiteit, hoe verdrietig of mooi ook.

Veel liefs en voor iedereen een goed weekend.

Isolde.

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hai Isolde,

Ik heb begrepen dat jij weer een hele nieuwe poging moet ingaan.

Heftig hoor.

Zelf heb ik het geluk dat ik al een zoontje heb uit een eerdere ivf poging.

Dat maakt het voor mij toch makkelijker te accepteren.

Ik heb 3 keer meegemaakt dat ik na een poging niet zwanger werd en dat is moeilijk, maar eerste zwanger zijn en dat het dan toch misgaat is heftig.

Ik leef echt met je mee en ga heel hard hopen dat het gaat lukken.

We houden elkaar op de hoogte.

liefs

Rachel

Geplaatst

Rachel en Isolde, heel veel sterkte in deze moeilijke tijd. Ik weet helaas ook hoe vreselijk verdrietig het is een miskraam te krijgen.

Liefs

Manouk

Geplaatst

Diane, Jij krijgt je echo op dezelfde dag als ik! Ook op de 30e. Zondag begin ik met Menopur, gisteren is het hele zooitje gebracht, nou inderdaad een koelkast vol. Gelukkig hebben we er nog een in de schuur staan haha. En verder een doos vol met injectienaalden en tabletten etc. Kreeg acuut de zenuwen in mijn buik bij het zien van die naalden. Maar geen gezeur, dit doen we gewoon. De punctie is niet vastgelegd op 6 november hoor. Maar uitgaande van 10 dagen spuiten zou het, volgens het boekje, op de 6e zijn zei de secretaresse van de arts. Dat zal moeten blijken vanaf 30 oktober. Jij loopt dan ook met Nine en mij op. Leuk.

Ik moest afgelopen dinsdag stoppen met de pil, in Düsseldorf moet je eerst een maand de pil slikken, maar ik nu wat langer omdat we de startdatum wat hebben opgeschoven. Maar ik heb nog steeds geen menstruatie gekregen. Is dat eigenlijk normaal? Ik weet het al niet eens meer, heb al zo lang de pil niet meer geslikt.

Mineut hoe is het met jou gegaan in het ziekenhuis?

Het gaat het met je wachtdagen Josephine?

Goed weekend voor iedereen

Manouk

Geplaatst

Hoi Manouk,

Volgens mij is het normaal dat je menstruatie wat langer wegblijft na het stoppen met de pil.... Ik ga maandag beginnen met decapeptyl en die laat mijn menstruatie ook wat langer wegblijven. Heel vervelend, wat dan kan ik nog niet starten met Menopur!

Ik zou 2 november ongesteld moeten worden en dan mag ik op 7 november starten met Menopur. De vorige keren heb ik 9 dagen gestimuleerd, dus de laatste zou op 15 nov zijn, dan de volgende dag, de 16e , de pregnyl en dan 36 uur later de punctie. Die zou dan op 18 november zijn (tp op 21 nov...)

Maarja, ik kan mijn lichaam niet sommeren zich aan mijn planning te houden!

Rachel en Isolde, hoe gaat het met jullie?

Groetjes, Nine

Geplaatst

Hoi Manouk,

Leuk dat we op dezelfde dag de echo hebben, ik moet 's morgens om 9.40 uur.

Benieuwd of de follikkels dan al groot genoeg zijn....

Ja de koelkast puilt bij mij ook uit, haha. Ben vandaag begonnen met spuiten van Puregon met de prikken, dat gaat nog makkelijker dan de deca-spuitjes.

Bij mij stelde de deca ook de ongesteldheid uit en het bleef een beetje door rommelen. Dus dat klopt wel, heb het ook al meer gelezen hier.

Groetjes en fijn weekend,

Diane

Geplaatst

Zoooo, ik heb vandaag post gekregen van het ziekenhuis: heb ik toch ook nog eens 3 cyro's overgehouden! Wat een topresultaat deze ronde, zeg!

Ik had dus 13 eicellen, 8 bevruchtingen. 2 teruggeplaatst en dan nog eens 3 cryo'tjes! Is dat goed of is dat goed? Ik ben effe heel erg heel blij!!

Groetjes van blije Jos!

Geplaatst

Heee, dat is hartstikke mooi, gefeliciteerd! Geeft ook wat rust in de kop, voor een eventueel vervolg. (bijvoorbeeld voor een broertje/zusje voor degene die nu in je buik zit:icon_sunny:)

Gr Nine

Geplaatst

@diane

Succes met stimuleren, ik ga je volgen tot hopelijk het succesvolle einde!

@nine... Joepie, je mag bijna beginnen met de DECA, dan wordt het weer eens concreet. Wanneer ga je dan starten met stimuleren. Op naar een +, en natuurlijk hoop ik voor jou ook op cryo's.

Liefs Pieneke

Geplaatst

Pieneke, de tranen schieten me in de ogen...bij het zien van de zwangerschapsmelding...4 weken en 2 dagen! Het is zo hoopvol voor ons allemaal!! Ben superblij voor jullie!

Als alles naar wens gaat (en dat is ongesteld worden op 2 november, mijn 43e verjaardag notabene) dan begin ik op 6 november met stimuleren. Vorige keren deed ik dat 9 dagen, dan pregnyl en rond 18 nov de punctie...

X Nine

Geplaatst

Wat lief Nine! Jij ook al een schorpioennetje. Volgens mij zijn deze tekens zeer succesvol in de periode rond hun verjaardag ;-)

Liefs Pieneke

Geplaatst

Pieneke, was jij net jarig geweest... of word je het nog? Ik heb het nog eens nagerekend...mijn punctie is rond 18 november, dan is de uitgerekende datum 12 augustus. Bij mijn jongste zoon was de uitgerekende datum 13 augustus....

"schorpioenenmaand...vruchtbare maand,:clap2:

Hoe voel je je nu? Krampjes, rugpijn, megaboobs...of alles rustig...?

Liefs, Nine

Geplaatst

Ha die Nine,

Ik ben woensdag jarig, eigenlijk de officiele dag van de bloedtest. Typisch jouw berekening ;-). Bij mij houdt het bloed/bruinverlies helaas wel aan. Verder heb ik een ietwat compacte ontlasting, heb het steeds koud, licht opgezette borsten.. niet zo schokkend allemaal eigenlijk.

Pieneke

Geplaatst

Ai, Pieneke, dat willen we niet zien meid, bruinbloed verlies. Bah! Laten we hopen dat het niets te betekenen heeft.

Ik blijf voor je duimen.

Liefs.

Geplaatst

Hoi Pieneke,

Mooi om te zien bij je onderschrift hoe ver je onderweg bent. Hoe voelt het nou om zwanger te zijn....? En hoe gaat het verder voel je je goed.

Groetjes en geniet ervan hoor !

Diane

Geplaatst

Hi meisjes,

Pieneke succes en dat bruin bloed verlies is oud bloed, heb ik al zo vaak gehoord dat is het laatste restje wat eruit komt. Zolang jij een positieve test hebt ben je gewoon zwanger hoor, ik duim voor je maar ik snap je onzekerheid heel goed. Het is een lange weg om hier te komen dus je bent er nu.....het streepje en wij duimen voor je!

Hier uiteindelijk een drama punctie gehad, de 2 follikels aangeprikt en dat ging, toen bedacht zij dat er nog een 3e zat en die heeft zij 8x achterelkaar aangeprikt door de eierstok heen...ik ging tegen het plafond van pijn maar goed het is voorbij. Dinsdag kreeg ik te horen dat er 1 ei was....tja beter 1 dan geen.

Woensdag mocht ik bellen of het bevrucht was....ik bellen konden zij niet goed zien moest de volgende dag terugbellen. Ik ben door hel gegaan van het wachten aangezien ik maar 1 ei had en ik heb er 20 dagen over gedaan om die te produceren :) Donderdag ochtend weer gebeld en kreeg toen te horen dat zij niet goed konden zien voor de deling....dus zij gaven het voordeel van de twijfel dus of ik vrijdag weer kon bellen. Nou ik geloof dat ik er toen helemaal doorheen zat.

vrijdag gebeld en ik kreeg goed nieuws....mijn slome ei was waarschijnlijk net iets later bevrucht en gaan delen maar het was een 5 cellige en ik kon die middag komen voor een tp. Dus dat gedaan en verder vrijdag/zat/zon niets gedaan behalve op de bank gehangen. Ik was zo moe van alle emoties.

In elk geval het is een mini kans maar het was er tenminste 1. Na de 2e poging kan ik gelukkig wel zeggen dat ik blij ben dat het weer even voorbij is.

Diane succes met de start en het prikken!'

Josephine wat een super bericht en heerlijk om wat over te houden dan hoef je in elk geval niet het hele circus opnieuw te doen en heb je wat over mocht het nodig zijn, wat wij natuurlijjk niet hopen dus we duimen!!

Groetjes,

Mineut

Geplaatst

Gefeliciteerd Pieneke met je zwangerschap! Geweldig. Hopelijk gaat alles goed met je.....

Marion hoe gaat het met jou? Hopelijk geen last van zwangerschapskwaaltjes.

Nou meiden, de eerste spuiten zijn gezet. Mijn man heeft het voor mij gedaan....wat een watje ben ik he. Maar krijg helemaal de kriebels toen ik het zelf wilde proberen. De tweede spuit deed best wel zeer, maar ben nu getipt om de plek eerst 5 minuten te koelen met een ijsklontje, dus dat gaan we vanavond maar proberen. Heb wel een gigantische hoofdpijn vandaag, wellicht is dat een bijwerking van de Menopur? Bedankt ook voor de tip om langzaam te spuiten, want als het maar iets te snel gaat doet het inderdaad best pijn. Maar ach, als dit alles is......!

Rachel en Isolde, hoe gaat het met jullie?

Nine, krijg jij je behandeling in Düsseldorf vergoed? Ik begrijp dat je nu in november met de Menopur start, dus dan ga je niet meer gelijk op met mij en Diane?

Groetjes

Manouk

Geplaatst

Hi Manouk,

Wat ook helpt is veel drinken tegen de hoofdpijn, die krijg je inderdaad met menopur. En iets schuin prikken en langzaam spuiten dat is het minst pijnlijk....wel heel hard een vet rolletje pakken en daar dan in de prik zetten (althans als je een vet rolletje hebt natuurlijk :)

Deze maand heb ik 60 prikken gezet dus ben ondertussen een kei hierin :)

Groetjes,

Mineut

Geplaatst

Jeetje Mineut, wat heftig allemaal. Zo'n drama punctie en dan het wachten en wachten. Blijkbaar krijg je in NL geen verdoving bij de punctie? In Düsseldorf krijg je narcose, gelukkig maar als ik dat hier allemaal lees. Spannend voor je om nu weer 2 weken te moeten wachten, maar ook al is het er maar 1tje, je hebt er maar 1 nodig om zwanger te zijn....ik ga voor je duimen!

Josephne gefeliciteerd met dit positieve bericht.

Groetjes

Manouk

Geplaatst

Tjonge Mineut dat is wat, 60 spuiten! Bedankt voor de tip, ik ga zo gelijk een karaf water voor mij neerzetten. Ik ben er ook achter dat zittend spuiten minder pijnlijk is dan liggend, wellicht omdat die vetrol dan makkelijker te pakken is haha.

Succes met het wachten. Ik hoop het zo voor je....

Groetjes

Manouk

Geplaatst

Jee, Mineut, wat een spanning heb je moeten verdragen...1 eitje en dan moeten wachten...maar het is gelukt, je embryootje zit erin! Deze stap is in ieder geval genomen. Veel succes in de wachtweken!

Ha Manouk, ik begin vandaag met de decapeptyl, ik volg het lange protocol, dan weten ze tenminste zeker dat je eigen cyclus platgelegd is.

Rond 2 november moet ik ongesteld worden en dan mag ik op cyclusdag 5

(6 nov) starten met de menopur. Van mijn vorige ICSI's weet ik dat ik zo'n 9 dagen aan het stimuleren ben, dan is het alweer punctietime...

Ik loop nu nog in het AMC, en deze 3e ICSI krijg ik nog vergoed.

Mocht ik toch nog naar Dusseldorf gaan (als deze laatste poging mislukt, please no!), dan krijg ik niets meer vergoed...,maar het plan is dan om geen ICSI meer te doen, maar over te stappen op KID.

Hoe vaak ga je nu naar Dusseldorf?

Groetjes, Nine

ps: ik prik altijd staande...

Geplaatst

Hoi Manouk,

Ik zit altijd met het prikken, en een vetrolletjes tussen je duim en wijvinger is ook handig. Lanzaam erin spuiten doe ik ook, vooral met de Puregon, die voel ik echt wel 10 minuten in mijn buik. Maar dat is ook alles.

Ben benieuwd naar vrijdag....

groetjes

Diane

Geplaatst

Hoi Mineut,

Tjonge wat een toestand maar gelukkig 1 eitje, dat kan genoeg zijn....

Sterkte in de wachtweken, hopelijk met een goede uitslag !

groetjes Diane

Geplaatst

Ach Mineut, wat een vervelende ervaring die punctie van je! Wel helemaal goed dat er bevruchting heeft plaatsgevonden!

Voor de rest van de dames hier: de groetjes van mij. Hopelijk gaat het goed. Ik heb weinig tijd om iedereen te 'spreken.' Sorry, ga dadelijk naar de film : De helaasheid der dingen'

Doei!

Geplaatst

Hi meisjes,

Diane en Manouk gek genoeg ik sta altijd als mijn man prikt en als ik het zelf moet doen zit ik en dat werkt eigenlijk allebei.

Hier wachtdag 5 en morgenavond de laatste pregnyl pril 1500 en dan zien we wel. Ik heb zelf niet het vermoeden dat het super ei is verder gaan delen maar ja we wachten het gewoon nog af.

Groetjes,

Mineut

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden