Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Marianne69, geeft niet hoor dat je mij met Joske had verwisseld. Ik ben nog in wachtweken van mijn cryoterugplaatsing in eigen cyclus. Zit nu in de 2e week, gisteren een beetje menstruatieachtig gevoel gehad, dus dacht gaan we weer, maar is vanochtend weggetrokken en geen bloed gelukkig pffff. Verder voel ik niet veel, terwijl met een verse poging met medicatie je van alles voelt.

@Mees, jeetje 11 bevruchtingen joh, das geweldig, wat een topscore. Gaat helemaal goedkomen voor jullie.

@Claus, sterkte met wat je momenteel meemaakt. Klote dat het allemaal zo lang moet duren.

@Caroline, ik snap dat je een beetje in twijvel bent, lijkt mij ook heftig om zo'n beslissing te nemen. Sterkte hiermee.

@Yola, heb er niet veel verstand van maar is toch niet hoog die kans bij jullie dan? Misschien kan je ook vast zo'n bloedtest laten doen waar Jeanine het over heeft. Ik heb dit ook gezien van de week, is een hele verbetering in de techniek, en hierdoor geen kansen op een miskraam, ideaal.

@Jeanine1970, gaaf fototje van jullie zoontje. Als het van foto op foto al zo duidelijk is, dan is het andere wel erg werkelijk, mooi hoor.

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Valt het je tegen Mees? beetje wel denk ik? Maar ja, gelukkig 3 very good!! Je mag ze niet alledrie terug he, das jammer. Succes, wanneer krijg je ze terug?

Geplaatst

Hey Caroline, ja groot verval he?

Nou ja, ik zie het maar als teken dat ik nu zwanger ga worden en dus geen cryo's nodig heb. (Eng!!) En 1 cryo just in case of voor brusje. Wil liever 3 tp-en maar ja.

3 vinden ze te gevaarlijk voor moeder en kind.

Maar positief, 3 is genoeg al moeten ze het eerst nog redden tot het vlg stadium. O nee, niet áls; ze gáán het gewoon redden!! Geen gemuts Mees;-)

Xxxxx

Geplaatst

Hey mees,

Houdt moed!!! Ik had er ook uiteindelijk 3.

Daarvan 2 tp en 1 in de vriezer. En je weet het resultaat, ik ben gezond misselijk, hihi.

Jij gaat mijn voorbeeld gewoon volgen!

@leeuwinnetje

Sorry was ook ff jouw "verloop" kwijt. Spannend hoor nu in de ww! Klein krampje kan goed teken zijn, zeker als er geen bloed te bekennen is!!!

Ik duim ook voor jou super hard dat het dit keer lekker blijft zitten. Suc6 meid.

Geplaatst

Hier is het lijstje nogmaals, controleer ff of het up to date is ven je eigen gegevens.

Leeuwinnetje ik heb jou er ook tussen gezet, misschien dat je zelf wat aanvullende info er bij kunt zetten.

Jeannet 42, 3 x Nderland, 1 x UZ Gent: 27 weken zwanger (4e ICSI), uitgerekend 4 mei (meisje)

Jeanine 41, Utrecht: zwanger (2e IVF poging), uitgerekend 29 mei (jongen)

Rachel 44: zwanger (6e IVF poging) 20wk echo 5 februari, uitgerekend 17 juni (jongen)

Lot bijna 42, Amphia icm EMC: zwanger (3e IVF poging), 20wk echo oké, uitgerekend 18 juni (meisje)

Moto 44: Maasstad icm EMC: zwanger (3e IVF poging) vlos 2 mrt, uitgerekend 26 Augustus

Yola 41, dusseldorf: zwanger (3e icsi voor brusje), nekplooimeting 28-2, uitgerekend 5 september

Linda 41, 3x Geertgen, daarna 2x Cyprus: zwanger (5e IVF poging), nekplooimeting 17-3, uitgerekend 30 september

Marianne 41, AMC: zwanger (2x ivf, 1e icsi) bloedtest 11/2 (3 emmies), positief!, 18-3 3e echo

Itsus 42: VU (4x) daarna Belgie-UZ Leuven. zwanger (8e icsi) uitgerekend 30/9 16-3 nekplooimeting

Vlok 43: zwanger (4e icsi) eerst 3x NL nu DD tp 2/2 2 toppertjes testen op 16/2 positief! 1e echo 3/3.

Karin (aka ivfmoeder) 41, EMC: zwanger (4e IVF poging)

Saskia 43, via zh Meander A'foort naar UMC en nu in DD: tp 29/1, uitslag test 12/2 neg., vlg poging maart

Nadine 41: (5e ivf) tp 2/2

Leeuwinnetje: nu in ww

Joske 42: 8 eicellen, 9-3 tp (?)

Caroline 41: Maasstad icm EMC, cryo helaas niet goed ontdooid.

Mees 45, KW L'dorp, AMC, DD. 8-3 punctie, 12-3 of 13-3 tp

Trish 42, OLVG/AMC: 3x Ivf, 23/2 tp (11e) van 1 cryo, helaas negatief!

Elies nét 42: gesprek (3e ivf) 9/2

Inge 42: (1e icsi) punctie 15/2

Claus 41, EMC: (2e IVF poging) 1e echo 10/2 kloppend hartje maar embryo te klein > 18/2 vervolg echo > hartje klopt niet meer.

Geplaatst

Dankjewel Itsus!! Had ik net nodig. Want opeens tranen met tuiten hier:-( Ik realiseer me opeens dat ik het genoeg vind. Denk dat dit de laatste poging is. Ik ga alles op alles zetten, mochten er 3 goede zijn, wat maar de vraag is, om ze alle 3 terug te laten plaatsen. Heb weinig hoop voor 1 cryo en ga zeker niet een hele nieuwe ecd poging doen. Bedenk ik me nu ter plekke. Blèèèr. Kan de letters haast niet meer zien vh huilen.

Itsus, jij bent toch zwanger van je verse

Nou, ik huil nog ff door dan daarna weer met goede moed!

Xxxx, mees

Geplaatst

Ps. na 'verse' moet staan 'emmies' en vraagteken.

Moet ik ook maar niet zo huilen, kan ik tenminste zien wat ik typ.

Xxxx

Geplaatst

Lieve mees, ik zou nu ff willen dat mijn armen tot Spanje konden reiken dan nam ik je ff in m'n armen, maar helaas (nou ja maar goed ook, zou wat zijn zulke armen,hihi)

Hier dan een virtuele stevige knuffel.

Houdt moed meid, die 3 zijn vast en zeker toppertjes!

Ik ben zwanger van de 1e verse ecd tp! Er zitten nog altijd 2 vruchtzakjes, maar in 1 zit geen leven meer. Maar gelukkig is de ander springlevend en bezorgd mij de gehele dag die verschrikkelijke misselijkheid! Die geeft mij dagelijks het teken dat het goed zit ;-)

Zoals ik al zei, ik had er ook 3, dus ook voor jou zijn de kansen nog heel sterk!!!!

Kop op meis!

Geplaatst

Jeannet 42, 3 x Nderland, 1 x UZ Gent: 27 weken zwanger (4e ICSI), uitgerekend 4 mei (meisje)

Rachel 44: zwanger (6e IVF poging) 20wk echo 5 februari, uitgerekend 17 juni (jongen)

Lot bijna 42, Amphia icm EMC: zwanger (3e IVF poging), 20wk echo oké, uitgerekend 18 juni (meisje)

Moto 44: Maasstad icm EMC: zwanger (3e IVF poging) vlos 2 mrt, uitgerekend 26 Augustus

Yola 41, dusseldorf: zwanger (3e icsi voor brusje), nekplooimeting 28-2, uitgerekend 5 september

Linda 41, 3x Geertgen, daarna 2x Cyprus: zwanger (5e IVF poging), nekplooimeting 17-3, uitgerekend 30 september

Marianne 41, AMC: zwanger (2x ivf, 1e icsi) bloedtest 11/2 (3 emmies), positief!, 18-3 3e echo

Itsus 42: VU (4x) daarna Belgie-UZ Leuven. zwanger (8e icsi) uitgerekend 30/9 16-3 nekplooimeting

Vlok 43: zwanger (4e icsi) eerst 3x NL nu DD tp 2/2 2 toppertjes testen op 16/2 positief! 1e echo 3/3.

Saskia 43, via zh Meander A'foort naar UMC en nu in DD: tp 29/1, uitslag test 12/2 neg., vlg poging maart

Leeuwinnetje 37: DD, cryo terugplaatsing, nu in ww, testen 16-03

Claus 41, EMC: (2e IVF poging) 1e echo 10/2 kloppend hartje maar embryo te klein > 18/2 vervolg echo > hartje klopt niet meer.

Ik heb mezelf eventjes gecompleteerd op het lijstje.

@Itsus, je hebt gelijk, nu ik op lijstje sta ben ik beter te volgen hihi.

@Mees, kop op meid, jou toppertjes gaan nadat ze in jouw buikje zijn, niet meer uit de komende 8 maanden. Ook vanhieruit een virtuele knuffel voor jou.

Geplaatst

Heel erg dankjewel voor je lieve virtuele omarming, lieve Itsus!!! Haha, zou wel vreemd zijn idd, zulke lange armen:-) Zit hier door m'n tranen heen te lachen, je bent een schat en ik ga je gewoon volgen met zwanger worden/zijn!!

Xxxxxxxxx

Geplaatst

Saskia 43, via zh Meander A'foort naar UMC en nu in DD.2de ICSI:11-3echo, 12-3 start spuiten.

Leeuwinnetje: nu in ww

Geplaatst

@ lieve Mees, huilen mag hoor maar we hadden afgesproken dat je met een volle buik terug kwam( en niet van de tapas) dus ik houd je daar aan!!

@ Jeanine, mooi die foto!!

@ Claus, een warme knuffel voor jou

Ik zou as maandag de uitgangsecho hebben...komen de rode duivels te vroeg, vandaag dus. Gelukkig werkt zkh Amersfoort heel lief mee en hebben ze een gaatje voor morgen weten te maken. Dus morgen de echo. Zit nu wel te denken dat als er maar weer 2 follikels zijn of het dan wel slim is verder te gaan. Vorige keer ook maar 2 follikels en maar 1 eicel bij de punctie. Ik wacht het wel even af en kan altijd overleggen met DD.

Geplaatst

Hallo Mees, kom op meid! Ik kan heel goed begrijpen dat je huilt, meestal lucht dat op. Het is ook zo spannend voor je. Heel veel sterkte Mees en ga ervoor. Ik vindt het zo bijzonder dat je ons op de hoogte houdt vanuit Spanje. Hele dikke knuffel van mij:positive energie: Ga lekker het zonnetje in, want hier is het nat en koud brrr..

@Claus, het zit je niet echt mee, ik vindt het zo naar voor je, ik wens je veel sterkte toe!

@Jeanine1970, wat een geweldige foto van jullie zoontje, het is toch een wonder, heel veel succes en geniet ervan. Ik neem jou als voorbeeld voor mij, omdat ik van hetzelfde bouwjaar ben haha, elke keer als ik dat zie denk ik Yes, het kan dus gewoon.

Voor iedereen die ik vergeten ben, veel succes met alles.

Geplaatst

Viola 41, 19 mei UV Leuven, 4 juni 2011 afspraak DD (2e IVF poging) (1e poging was in Maasstad)

Ik heb mezelf ook op het lijstje gezet, dan doe ik ook alvast een beetje mee.

Geplaatst

Oeps sas

nu heb je een oude lijst geplaatst! Kun je die nog verwijderen?

Dus dames niet deze maar de laatste van vio-la kopiëren als je iets wil veranderen/toevoegen!

Anders missen we weer mensen of info ;-)

Geplaatst

Dankjwel Sas en viola!!

Ja, ik doe wat jij zegt Sas, komt goed!!

Viola, doe ik graag. Jullie zijn super vriendinnen! Goed idee; heerlijk genieten van zon en strand.

Benieuwd naar gesprek morgen met arts. Dan horen we definitief!

Spannenddddd!

Xxxx, mees

Geplaatst

Mees, het is ook allemaal niet niks je emoties moeten er toch uit. Lekker laten komen die tranen ! ( Ik heb er ook veel gelaten en nog ! ) Je zit in een trein die voortdenderd en uitstappen is geen optie je moet door. Gaat goed komen meid ! Dikke knuffel van mij !

Vio-la, ook van 1970 dus ! Welke maand ? Komt met jou ook goed meid, positiviteit scheelt de helft ! Ik gun het jou ook zo.

sas67, ik heb ook een keer maar weinig follikels gehad ( maar 3) en toen hebben ze een escape IUI gedaan. Dat gold dan niet als een IVF poging. Was wel teleurgesteld maar de keer erop had ik er weer weinig maar ben toch zwanger geraakt. Dus ja wat is wijsheid. Ik weet het soms ook echt niet, er komt ook een portie geluk bij kijken.

Iedereen bedankt voor de lieve reakties op de foto van onze kleine man. Snap dat het voor sommige best moeilijk en confronterend is maar ik wilde hem toch graag plaatsen. Ik heb vandaag geprobeerd een betere te maken bij daglicht maar dat is niet echt gelukt. Een foto van een foto maken is toch best lastig. Ik ben gestopt met de staalpillen ik werd er zo beroerd van. Ben al zolang misselijk met overgeven maar nu werd het nog erger. Nu braaf met het drankje begonnen wat ik als tip kreeg. Vandaag bij de apotheek gehaald, en ik ben braaf aan de yoghurt met muesli, poept gelijk een stuk makkelijker ha ha !!

Geplaatst

hallo allemaal!

hier weer s een berichtje van mij, het gaat eigenlijk niet echt..maar:

Mees: heel spannend die 3 gaan t m doen!! ik ga heel erg me jou meeduimen, net als voor Leeuwinnetje: dit worden jouw wachtweken, het gaat vast lukken!

Jeanine mooie foto hoor, heel gaaf! En Itsus: misselijk is heel vervelend..maar..gelukkig voor t goede doel.Claus, ontzettend vervelend dat vruchtzakje bij je blijft..hoop dat eea snel voorbij is voor je en je weer vooruit kunt kijken.

grtjs

en liefs

Trish

Geplaatst

Caroline 42: Maasstad icm EMC, beide cryo's helaas niet goed ontdooid, wat nu??

Viola 41, 19 mei UV Leuven, 4 juni 2011 afspraak DD (2e IVF poging) (1e poging was in Maasstad)

Lijstje van Viola... ik ben zondag 42 geworden, dus maar even aangepast... Plan zwanger net voor mijn 42ste is helaas niet doorgegaan...

Caroline

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden