Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hey Mees..., wat fijn, 2 toppers! ik lees dat er 11 waren bevrucht, en 3 waren super. Dan heb je zeker nog 1 cryo? gaan we gelijk op!

jammer dat je niet 3 teruggeplaatst mag, maar misschien ook wel logisch omdat je eicellen jonger zijn (je emmy;s dus ook :), en dus meer kans hebben om te blijven hangen.

Ik heb ook 2 toppers binnenboord. Een 8 cellige en een 9 cellig, die waren heel goed van kwaliteit, volgens de gyn.

Alle 8 eicellen waren bevrucht, maar helaas niet goed genoeg om in te vriezen. dus geen cryo's deze keer.

Moest wel even slikken toen ik dat hoorde, vorige keer had ik maar liefst 5 cryo's, maar ben in ieder geval blij met mijn 2 ukkies!

Het betekent wel als deze niet blijven zitten, de 2e IVF al weer voorbij zou zijn...., gaat wel snel zo!

ik zit nu op dag 3 na TP..., dus nog heel lang te gaan, mag de 23 ste testen van het ziekenhuis, maar dat zou evt. eerder kunnen, want dat is dan wd 15.

Claus, mooi dat er nu schot in komt! Dat wachten duurt anders zo lang.

Rachel, mag ik vragen hoe oud je was toen je de punctie had van de cryo waarvan je nu zwanger bent?

Sas gaat het goed met spuiten?

liefs joske

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Jeanine1970 Goed bouwjaar he haha.. ik ben 29 januari jarig, een echt watervrouwtje. En jij?

@Claus69 fijn voor je dat je gelijk wat beter in je energie zit, je hebt nu even genoeg gehad.

@Mees wat fijn dat je nu lekker met een vol buikje naar huis mag. Goed om te horen dat je als een prinsesje bent behandeld, dat ben je zeker waard, iedereen trouwens in deze situatie, daar kunnen ze in Nederland nog heeeeel veeeel van leren. Go for it girl. Ik leef met je mee. Lekker uitrusten nu en groeien maar.

Geplaatst

Jeetje dames, wat wordt er veel geschreven hier. Je merkt het pas als je een paar dagen niet hebt ingelogd, maar ben weer helemaal bij.

Meeees, jaaaaaa, het is zover. Ik heb van de week heel erg aan je moeten denken, en echt waar, va afgelopen maandag heb ik mijn duimen aan het werk gezet. En je ziet, twee enorme toppers. Het gaat helemaal goedkomen nu..:-)) Het is wel heel goed nieuws joh! Ik kan me jouw emoties heel goed indenken, het is een heel proces waar je naartoe werkt, en als het moment daar is, ja, je bent niet voor niet vrouw…hahahha…en je lichaam en mn hormonen nemen af een toe een loopje met je. En soms moet je je maar laten gaan. Het kan je wel lekker opluchten, en daarna is het een en al genieten.

Ik heb met volle interesse discussie tussen Mees en Itsus gelezen over oa medicijnen die gebruikt moeten worden. Ik moet zeggen, dit is allemaal niet voor mij. Het is helemaal anders dan een “standaard” IVF behandeling of een tp. Daar heb ik een paar keer pregnyl gebruikt, that’s it.

En Trish meid, wat vervelend dat het niet is gelukt bij jou. Het is wel een K#t gevoel nu. Weliswaar een schrale troost nu dat je nog 6 goede emmies hebt, maar je hebt ze hebt ze in ieder geval. Blijf positie, we gaan voor de volgende keer. Ik zal alvast met de positieve vibes beginnen..:-)

Geplaatst

Hey Joske, wat gaaf!! Dus jij ook2 toppertjes?!! Goed zeg! Gaan we idd gelijk op. Ik mag de 21e testen; ook bloedtest. Nog maar 9 dagen, hihi! Snel hoor. Anders waren het er altijd 14.

Ja, de emmies zijn jonger dus de kans is groter. Zooo gaaf, die grotere kans! Ik heb n goed gevoel en ga gewoon zwanger zijn/worden.

We gaan met z'n allen die lijst op 100 % krijgen! Super al dat het nu 50 50 is. Geeft ook weer moed!

Ja, ik hoopte ook op cryo's maar die hebben we niet nodig, vind je niet;-)

Ben trouwens net aangekomen en wacht op trein. Daarna lekker auto en home.

Viola, ja, ga ik doen! Heb al 2 boeken gelezen, neg in plane weef 1 en zit hier helemaal te glimmen. Ben zo gelukkig!!

Ja, alle zh zouden zo moeten doen. Wat n verschil! Alle tijd voor je, nemen ze. Niks hurry-en.

En dankjewel hè!! Voor het meeleven.

Nal, zo goed ook, dat duimen van je!!! Helemaal gelukt! En paar dagen geleden nog wanhopig;-)

Ja, wij gebruiken progynova en utrogestan tot aan de 12 weken. 12 weken. Klinkt Zo leuk! Gaan we vanuit hè?!!!!

Trish meid, super erg dat het niet gelukt is. Ik lees het nu bij Nal. Ik zit op mobieltje en had het nog niet gezien. Wat zwaar kl**en!! Ik denk aan je! Heel veel knuffels!!!

Lieve allemaal, heel erg bedankt voor alle steun!

Train is coming...

Xxxx, mees

Geplaatst

Lieve Mees,

Super meid! Ik ben zo blij voor je! :happydance: Op naar de 21ste met een super mooie uitslag! Zo'n spannende tijd.

Dikke knuf en alle positieve vibes van hier!

:positive energie:

Geplaatst

@ Mees, ik zei het je je toch, met een volle buik naar huis!!!! Heerlijk meid dat je zo positief bent.

Jij en Joske zijn nu toch de eerste die mogen testen( of vergis ik mij, heb het lijstje niet voor ogen). Die lijst gaan we gewoon allemaal aanvullen. Het spuiten gaat goed hoor,pas 2de dag dus merk nog niets.

@ Claus, hoe is het?

Geplaatst

Super hè Claus !! Ben zo blij!! Ja, op naar de 21e. Ik streep al 1 dag weg...nog 9, hihi!

En jij...meid meid, wat n ellende. Knap dat je zo sterk bent!!! En dat je weer zo positief bent!!

Haha Sas, jazeker. Wat n heerlijk gevoel zo'n vol buikje. Het is al zo'n heerlijk idee!

Jij schiet ook al op. Als je eenmaal bezig bent, met spuiten, is er actie en gaat het snel.

Heel veel succes!

Xxxxxx

Geplaatst

@mees

Welkom emmies in Nederland! Het land waar jullie groot gaan worden!

Weet je de leeftijd al?

Lekker he dat je al zo snel kan testen!

Ga weer verder met duimen!

@yoske

Ook voor jou ben ik aan het duimen dat die emmies lekker warm zitten en blijven zitten! Spannend hoor.

@ iedereen weer ff een stevige knuffel

Geplaatst

Mees, ik ben een beetje jaloers op jouw goed gevoel en optimisme. Ik heb dat namelijk helemaal niet.

Eigenlijk ga ik er vanuit dat het niets wordt, en daar baal ik ontzetttend van.

En dat is eigenlijk heel gek...., want ik ben van nature optimistisch van aard.

Misschien komt het ook omdat ik het laaste anderhalf jaar 3 MK heb gehad, en begint het besef te komen, dat als het zou gebeuren, het een heel groot wonder is.

Maar ja.., als je dan ziet dat er zoveel dames boven de 40 nu zwanger zijn...., moet het toch kunnen!!

Niet dat ik opgeef hoor! dat zit nu eenmaal niet in mijn natuur. Manlief denkt er elke dag aan dat er 2 emmy's teruggeplaatst zijn....., en ik,... eigenlijk sta ik er niet zoveel bij stil en denk er niet zoveel over na, ben meer met de dagelijkse dingen bezig. Alleen als ik op het forum ben, "zit" ik er helemaal in.

Gek he???

liefs joske

Geplaatst

Hoi Itsus, ja Aruba was in een woord heeeerlijk. We hebben helemaal niets gedaan, en bijna de hele week lekker liggen luieren op het strand...het was de hele week mijn chicklits en ik...hihihi...

Natuurlijk hebben we ook gesproken over de behandeling en over het hoe en wat. Het hele gebeuren houdt me wel aardig bezig.

Gaan jullie het aan de omgeving en belangrijker nog, je kleine, vertellen over deze behandeling? Ik neem aan dat jullie voor een donor hebben gekozen die qua uiterlijkheden het meest op jullie/jou lijkt. Dat is wel het mooiste. Aan de andere kant, ik ben al heel blij als mijn beebje op mijn man lijkt.

Geplaatst

@Jeanine 1970 Dat is echt grappig zeg!! Toeval bestaat niet zegt mijn zus altijd, ik ga er steeds meer in geloven haha..

@Mees Welkom weer in Nederland, ik hoop dat het zonnetje nog in je zit, buiten je 2 zonnetjes natuurlijk:icon_flower:.

" iedereen een fijn weekend"

Geplaatst

Weer terug van een week Oostenrijk en een lekker kleurtje gekregen. De week is voorbij gevlogen. Ben daar wel blij mee, want het duurde voor m'n gevoel nog zo lang tot de volgende echo en dat is nu al over vier dagen.

En nu alle berichten bijlezen, wat is er veel gebeurd!

Joske en Mees, gefeliciteerd met jullie 2 ukkies, nu maar broeden en de dagen aftellen!

En Sas weer in de race!

Claus, fijn dat het uiteindelijk toch op gang is gekomen. En gelukkig zonder krampen etc., er mag je ook wel eens iets bespaard blijven. Weet je of je voor een volgende poging gaat?

Trish, wat rot dat het is mis gegaan.

Wat medicatie en cryo-tp betreft: Ik zou één keer een cryo-tp krijgen en moest daarvoor alleen utrogestan-bolletjes gebruiken. Uiteindelijk is de tp niet doorgegaan omdat de cryo's het niet overleefden.

Geplaatst
Mees, ik ben een beetje jaloers op jouw goed gevoel en optimisme. Ik heb dat namelijk helemaal niet.

Eigenlijk ga ik er vanuit dat het niets wordt, en daar baal ik ontzetttend van.

En dat is eigenlijk heel gek...., want ik ben van nature optimistisch van aard.

Misschien komt het ook omdat ik het laaste anderhalf jaar 3 MK heb gehad, en begint het besef te komen, dat als het zou gebeuren, het een heel groot wonder is.

Maar ja.., als je dan ziet dat er zoveel dames boven de 40 nu zwanger zijn...., moet het toch kunnen!!

Niet dat ik opgeef hoor! dat zit nu eenmaal niet in mijn natuur. Manlief denkt er elke dag aan dat er 2 emmy's teruggeplaatst zijn....., en ik,... eigenlijk sta ik er niet zoveel bij stil en denk er niet zoveel over na, ben meer met de dagelijkse dingen bezig. Alleen als ik op het forum ben, "zit" ik er helemaal in.

Gek he???

liefs joske

Lieve Joske,

Ik kan het me ook goed voorstellen hoor. Vooral omdat je 3 miskramen gehad hebt, is het toch anders. Dan durf je niet teveel te hopen en blij te zijn.

Maar...het moet zeker kunnen hoor. Je bent iig zwanger geweest, dus dat werkt goed. Dan is het waarschijnlijk iets in de emmie en dat is ook een kwestie van geluk. De ene x is de emmie beter dan de andere x. En nu heb je top emmies! Want het kan zeker! Er zijn zoveel meiden zwanger hier. En wij gaan de lijst langer maken!:clap2:

Ik blaas wat optimisme jouw kant op en we gaan ervoor!!!

Big hug, Mees

Geplaatst

Dankjewel Linda, ja, we gaan ervoor. Zit hier op de bank te broeden en te typen :-)

Haha Viola, ja, nog helemaal! Ben zoooo happy en zonnig (ook al is het hier bewolkt) en leuk, die 2 zonnetjes in me!! Dankjewel!

En Nal, ja, vast super gaaf, Aruba. Willen we (met kid/kids;-) ook nog eens heen.

Liefs, Mees

Geplaatst

Mees, hou je zonnige gevoel vast, dat is geweldig! Je mag al snel testen zie ik, waar zit dat verschil in? Bij mij was dat langer kan ik me herinneren. Ik vindt het soms wel moeilijk hoor om jullie verhalen te lezen, ik wil ook zooo graag van die frummeltjes. Vooral nu het lente wordt, krijg ik kriebels, mijn kat ook trouwens haha.. ze springt overal als een dolle achterheen, we zijn zo verzot op haar, misschien herkent iemand dit. Veel liefs voor ons Meesje, broed maar lekker..

Geplaatst

O wat klinkt dat leuk en lief, ons meesje!! En dat broeden...is waar, meesjes broeden natuurlijk...nog niet eens zelf bedacht, hihi. Ik denk hormonen erin, verstand eruit:-D

En herken ik zeker van je katje. Ik zit hier met n hele kleine poezenuk in m'n armen die ligt te spinnen terwijl ze slaapt. Zo schattig. Ze ligt echt als n beebje; n hele kleine dan. O, t spinnen is opgehouden en nu diep in slaap. Als ze wakker is springt ze ook overal achteraan. Net een lammetje in de wei.

O ja, ik mag al testen omdat je met bloedtest het eerder 'ziet' en omdat de embryo's al 4 dagen waren bij de tp.

En bij jou gaaf het ook gebeuren hoor!! Alle positieve vibe's van iedereen...moet goed komen!!!

Xxxxx, broedend meesje (aan de thee met koekjes, met slapend ukje in armen:-)

Geplaatst

Wij hebben geen kat maar een hond die bij iedere zonnestraal bij de schuifpui staat en de tuin in wil hi hi.

Manlief is weer eens op zolder aan het rommelen. Het voorstuk waar de wasmachine staat moet nog geschildert, tapijt etc, maar eerst weer troep ruimen want we hebben nog steeds teveel spullen ! Ik heb de laatste dagen buikpijn vooral als ik in bed lig en wil omdraaien m'n buik zal wel weer aan het groeien zijn en de banden aan het oprekken. Manlief heeft vanmiddag het plankje boven de commode opgehangen zie hier de foto. [ATTACH=CONFIG]951[/ATTACH] (klik even op de foto en je ziet hem groter)

Voor iedereen die het even niet ziet zitten, houdt moed ! Ik wilde dat ik een toverstaf had want ik gun jullie allemaal hetzelfde geluk !

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

Wauw jeanine, wat super mooi!! Mooie kleuren zeg en ook schattige kast en plank!

Ja, we gaan ervoor om ook allemaal zo'n leuke kamer in te richten!!!

Liefs, mees

Geplaatst

Itsus, ff een kort praktisch vraagje: ik ben bezig met het boeken van mijn vlucht naar Barca, hoelang duurde jouw intake gesprek bij Eugin? Wij hebben op 11 apr een gesprek begin van de middag, en wil dan diezelfde middag weer terug naar huis. Wel zo makkelijk als ik dinsdag weer moet werken.

Geplaatst

@nal

Je moet er wel de hele middag voor uit trekken hoor.

Paar uurtjes ben je wel bezig!

Je kunt beter een vlucht laat op de avond terug nemen.

Transavia gaat volgens mij nog vrij laat.

Succes.

Geplaatst

@Mees Dank alvast voor je positieve vibe. Leuk dat je ook een katje hebt, die van mij is alleen geen jonkie meer, maar wel erg speels.

Ik begrijp nu dat je een bloedtest gaat doen, zag het nu op je banner staan haha..

@Jeanine Wat een gaaf kamertje voor jullie kleine, erg mooi. Ik krijg er tranen van in mijn ogen. Ik ga er ook voor!! Wat een wondertje is het toch, zat nog even naar je foto te kijken, erg bijzonder. Leuk dat je een hond hebt, die ook de lente voelt, het zijn net mensen, of was het nu andersom haha..fijne dag en rustig aan met je buikje. Liefs van Viola.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden