Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Voor de rest .... ik reageer hier niet vaak, maar lees wel regelmatig mee.

Deze week moet ik bloed laten prikken ter onderzoek en dan is het even de uitslagen afwachten wanneer/of er een tp van een cryo plaats kan vinden.

Spannend weer.

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Voor de rest .... ik reageer hier niet vaak, maar lees wel regelmatig mee.

Deze week moet ik bloed laten prikken ter onderzoek en dan is het even de uitslagen afwachten wanneer/of er een tp van een cryo plaats kan vinden.

Spannend weer.

Chablis, succes meid!! Zet em op

Geplaatst
@Tohfkam, wat een goed nieuws! Toch alvast een voorzichtige felicitatie..alweer een 40+ die in de groene flow meegaat..dat geeft hoop..succes meid!

@sometimes, wat schiet het bij jou al lekker op zeg! Voel je je goed?

Hier niet zoveel te melden. Ik lees alles mee, maar sta op het moment helemaal stil. Lig nog steed in de clinch met de verzekering (Unive) over de vergoedingen. Ben nog geen 43..heb een onderbouwd verslag van mijn gynaecoloog..maar nog geen groen licht. En ze nemen de tijd hoor om na te denken! Ben ondertussen al 5 maanden bezig..pfft...gelukkig heeft vriendlief rechten gestudeerd en is volop de strijd aangegaan. Hopelijk pakt het goed uit en kunnen we nog voor het eind van het jaar weer van start.

@Sas, wanneer mag jij weer starten?

@Nikkie, hoe is het met jou? Helemaal gesettled in jullie nieuwe huis? Wanneer gaat de eerste spuit er weer in voor jou?

Alle andere meiden, heel veel succes bij al jullie stappen en liefs!

Hoi winx, wat vervelend dat je zo een strijd moet voeren. Rottige verzekeringen ook. Alsof het niet moeilijk zat is voor ons.

Succes meid, het gaat je vast lukken.

Ik voel me goed hoor, de misselijkheid is nagenoeg weg. Alleen de vreselijke honger is dr nog. Kan niet stoppen met eten..;)

Om de 2 uur moet ik gevoederd worden anders wordt ik niet goed ;)

Ook stiekum wel lekker hoor, hihihi

Geplaatst

@Sometimes, hahaha elke 2 uur voederen..ach kun je vast wennen voor als de uk er is!

@ Tofkam, gefeliciteerd!!

@ caro, ik ben wel weer in voor een high tea!

@ Winx, ga ik je nog zien as vrijdag?

@ Nikkie, al een beetje gesetteld in je nieuwe huis?

@ Lot, aan het genieten van je zelf gemaakte jam enzo?

@ Chablis, jij ook weer in de race. Top!

Hier na gisteren bloed prikken en echo plannen dan toch vandaag ogesteld geworden...echt niet te geloven..wat werkt een lijf toch raar. Maar goed echo niet nodig, zonde van het bloedprikken. Maar we zijn weer in de race. Dag 21 de decapeptyl zetten en daaran starten met de progynova. Dus als het mee zit( zeg ik heel voorzichtig) dan medio nov/eind nov de tp!

Geplaatst

"@ caro, ik ben wel weer in voor een high tea!"

Haha Sas nu alweer? Was eigenlijk een grapje omdat Sometimes zo'n honger heeft steeds... Man ziet me aankomen, 20ste ga ik ook met die andere meiden...

Hé spannend je gaat er weer voor!! Alvast succes en laat het geluk dat jullie zo nodig hebben nu eens met jullie zijn!

:goodluck:

Geplaatst
@caro, ik had het ook zo begrepen hoor.....neemt niet weg dat ik wel weer een high tea wil....

Jullie moeten zeker lachen als ik zeg dat het water me in de mond loopt als ik eraan denk... Grrrr

Honger!!

Ik neem een overlevingspakket mee naar werk iedere dag en ook in de auto hb ik survival krentjes liggen, voor een low blood sugar aanval...

En niet lachen, caro. ;)

Sas, wat een goed nieuws. Eindelijk ongesteld, slechte grap van je lichaam. Maar nu weer aan de slag gelukkig. Ik blijf duimen voor je hoor. Hopelijk een goed Sinterklaas kado of Kerst kadootje....

Knuffel voor alle meiden

Geplaatst

Nee hoor ik lach niet, ik ken het zelf maar al te goed! En het stomme is dat ik de eerste maanden na de geboorte ook nog zo ontzettend veel honger had! Dat kwam volgens een vriendin omdat ik zo moe was en je lichaam daarom vraagt naar energie en met name suiker... Nu heb ik het weer enigszins onder controle maar lijnen ben ik nog niet aan toe, dat komt later wel.

Geplaatst

Hallo dames!

Ben echt vrijwel niet meer online, lees wel mee hoor! Ben gewoon heel druk en zit meer op fb dan hier.... Meissie gaat super, praat, rent, speelt en is gewoon super lief. Vermoeiend, dat wel, maar oh zo leuk.

@Sas: fijn! Eindelijk ongesteld, je kunt verder! Ik duim voor je! En ja alle potjes met jam, appelmoes, chutney staan gezellig op de plank in de voorraadkast. Heb een heerlijk weekend gehad met mijn zus, super gezellig, twee dagen in de keuken bezig geweest.

@Sometimes: haha, eten, eten, eten, ik vind het een goed idee hoor, weer een high tea. Fijn dat het zo goed gaat.

@Nikki: lekker aan het genieten van je nieuwe stek? Wat een prachtig huis!

@Tohfkam: spannend....

@Mely: hopelijk gaat het wel goed met je, maar iedereen hier maakt zich zorgen om je....

@Caro: dat lijnen komt vanzelf wel, ik heb er ook heel lang over gedaan om de knop om te zetten, ben nu redelijk op de goede weg!

@Chablis: leuk! Weer in de race, heel veel succes.

@Winx: hoop dat je er snel uit komt met de verzekering en dat ook jij verder kan.

Voor iedereen een dikke knuffel!

Liefs,

Lot

Geplaatst

Hier dan eindelijk weer eens een berichtje van mij (Nikkie). We zijn inmiddels verhuisd en zitten redelijk op orde, dus heb ik weer tijd om hier rond te 'hangen' (hihi). De dag na de verhuizing ben ik begonnen met Decapeptyl spuiten. Eigenlijk zou ik vandaag naar het ziekenhuis moeten voor de eerste uitgangsecho maar, in overleg met de verpleegkundige, heb ik die afspraak verzet naar volgende week en spuit ik nog een weekje langer Deca. Dit geeft mij meer rust omdat anders de punctie zou zijn als mijn acupuncturiste met vakantie is en de TP waarschijnlijk op mijn oma's 100e verjaardag, dat kwam dus allemaal niet zo lekker uit. Inmiddels heb ik 2 acu sessies achter de rug. Het gaf me een positieve boost dat mijn acupuncturiste aan mijn lichaam kon zien/voelen dat ik lekker in mijn vel zit. Dat is dus ook zo, ik voel me goed. Ik heb mezelf beloofd om deze keer niet te stressen, go with the flow zeg maar en zennnnn, vooral veel zen ... (haha). En natuurlijk optimistisch en positief zijn! Dit moet dé ultieme poging gaan worden. Deze keer gaat het "gewoon" lukken, ik ben er zo ontzettend klaar voor! Volgende week gesprek over de medicatie. Ik neig deze keer toch weer naar Menopur, dus gaan voor minder eicellen maar wel van betere kwaliteit. Vooral omdat ik van Sas hoorde dat ze in Dusseldorf aan 'oudjes' altijd Menopur voorschrijven, en daar zijn ze toch weer iets verder dan hier. Ik wil ook nog wel even overleggen hoe zij denken over de combi Menopur en Puregon, daar heb ik Winx en Sometimes over gehoord en we weten wat het Sometimes gebracht heeft. Nou genoeg over mezelf, ik ga even bijlezen en op jullie reageren. Liefs van Nikkie

Geplaatst

Eerst een berichtje voor de Anna-meisjes ... ik vond het erg leuk om jullie te ontmoeten! Wat fijn om je verhaal life te kunnen delen met lotgenoten. Het was gezellig, het was lekker en wat mij betreft zeker voor herhaling vatbaar. Sas, Caroline, Sometimes en Lot ... wat een lieve & leuke & positieve meiden zijn jullie! Fijn jullie te leren kennen.

@Sas. Hoe blij kan je zijn he met een ongesteldheid. Fijn voor je dat je bijna weer mag starten. Wordt het prikschema van de donor nu op jou aangepast of hoe werkt dat? Ik las dat je het weer even zonder je mannetje moet doen, gelukkig is het deze keer niet zo lang dat hij weg is.

@Lot. Geniet volop van je meissie, de tijd gaat zo snel, maar dat doe je zeker te weten. Enneh ... vergeet je zelf niet.

@Sometimes. Al weer bijna 12 weken zwanger, wat vliegt de tijd toch. Als je die grens voorbij bent ga je het super nieuws dan aan iedereen vertellen of heb je het inmiddels al van de daken geschreeuwd? Hoe voel je je? Hongerig ;-) ? Wanneer is je volgende echo?

@Caroline. Wat je zegt, aan lijnen moet je toe zijn, anders lukt het toch niet. Je bent nog niet eens door je ontzwangerperiode heen, dus geen haast. Nu gewoon lekker genieten van Kaat en Bram, want ze zijn echt van jou ;-), die schatjes.

Geplaatst

@Mely. Meis hoe gaat het toch met je? Ik vind die radiostilte geen goed teken maar ik hoop zo dat ik het mis heb. Wil je alsjeblieft wat van je laten horen lieve Mely?

@Winx. Jeetje al 5 maanden verwikkeld in een verzekeringsstrijd. Hopelijk krijgen jullie snel groen licht zodat je kan starten. Jammer trouwens dat je er niet bij was bij de high tea, had het leuk gevonden je te ontmoeten (wel begrijpelijk hoor).

@Chablis. Wanneer verwacht je de bloeduitslagen? Spannend weer hoor.

@Ting. Hoe gaat het? Je bent inmiddels al weer 7 maanden toch?

@Mees. Ik mis je stuiter berichten! Alles oké?

@Tohfkam. Ik ga je voorzichtig feliciteren hoor ... Hoe voel je je?

@Jeannet. Hopelijk gaat de verzekering meewerken.

@Nathalie5. Hoe gaat het met jou na de mislukte ECD poging? Wat en wanneer is nu de volgende stap?

@Jule77. Al bekend wanneer je gaat starten met je 1e IVF? Veel succes gewenst enneh het spuiten went best snel hoor.

@Jolanda12. Momenteel bezig met DHEA lees ik. Spannend hoor. Wanneer moet je naar het ziekenhuis om te checken of de DHEA aanslaat?

@Regenboog. Gaan jullie nog wel een nieuwe ECD poging doen zijn of zijn jullie definitief gestopt?

Als ik je vergeten ben ... sorry.

In welke fase je nu ook zit, allemaal veel succes gewenst.

groetjes van Nikkie

Geplaatst
Hoi Nikkie,

Natuurlijk blijf ik je volgen. Het zou geweldig zijn als mijn wens uitkomt, en da's dat JOUW wens uitkomt!

Echt, ik hoop dat je nog wat extra werk aan je huisje krijgt, omdat je een kamertje mag inrichten :)

Ik weet dat er een date op komst is. Lief van je, maar ik sla het aanbod af.

Thomas wordt steeds meer een dreumes en is bijna baby-af. Hij kan al heel goed (zelfstandig) spelen.

Tja, ons huis. Het is een waterhuis. Een oud huis heeft zijn charmes, maar een nieuw(bouw) huis is qua onderhoud toch een stuk aantrekkelijker. Wat dat betreft heb jij het goed gedaan: nieuwbouw, jaren 30. Ach, er zijn belangrijke dingen dan onze lekkages, bijv. dat dit alsnog jouw geluksjaar wordt!

Ik word er gewoonweg bijgelovig van. Soms denk ik: Breng ik Nikkie ongeluk? Misschien moet ik niks van me laten horen, als je weer aan de deca begint. Ja, stom he, dat ik dat denk.

Goh, over 2 weken verhuizen, en starten met de deca. Spannende tijden.

Ik wens je alvast succes met je verhuizing.

Karin, je bent een lieverd! Wat een mooie wens heb je. Ik hoop zo dat die uitkomt ...

Natuurlijk breng je me geen ongeluk. Ik vind het het juist ontzettend fijn en lief dat je zo met me meeleeft. Blijven doen hoor, alsjeblieft.

Ik hoop ook zo dat we de logeerkamer naar zolder moeten verhuizen omdat we die kamer moeten gaan inrichten als babykamer. Dan zou er een lang gekoesterde droom in vervulling gaan. We zijn een beetje klusmoe maar aan die klus gaan we heel graag en snel en met liefde beginnen.

Met jou ook alles goed?

Liefs van Nikkie

Geplaatst

He Nikkie, goed dat je er weer bent! En alweer bezig... spannend hoor oh ik hoop zo op nog iemand die geen zalm mag de volgende high tea!!

Jeetje je hebt wel goed bijgelezen zeg, wat een gedetailleerde reacties!

Fijn dat je zo relaxed bent, succes!

Geplaatst

Dag Allemaal,

Ben voor het eerst op het forum en kwam hier het 40+ forum tegen.. extra spannend aangezien ons klokje toch wel begint te tikken..

vraagje.. na 3 IUI zijn we afgelopen maand met 1e IVF begonnen. Nu blijkt 2, 3 dagen voor de punctie dat ik geen enkele extra eicellen heb aangemaakt ( 1 6MM; 1 12 MM en 1 18 MM) er is dus besloten de punctie niet door te laten gaan... :-(( ( we hebben wel een IUI gedaan om de kans niet helemaal te verspelen en zit op een onzeker wachtbankje..)

Ik nam dus 1 decapeptyl op dag 1 en vanaf dag 4 begon ik dagelijks Menopur te spuiten (3 dosissen per dag) ... Gynaeco heeft besloten ( als deze IUI neg is) een maandje te pauzeren en dan in november opnieuw te starten met een andere medicatieformule ( geen decapeptyl in het begin en eerder starten met Menopur om toch die eicellen te stimuleren.. zijn er nog dames die dit hebben meegemaakt aangezien ik het dit weekend opeens echt niet even meer zag zitten aangezien er volgens mij weining of geen andere opties zijn als je niet reageert op stimulatie nav de medicatie. Deel deel jullie ervaring please!!! Kan me gewoon niet voorstellen niet eens de kans te hebben met IVF te starten ..

Goed te zien dat er ook veel succesvolle verhalen zijn in dit 40+ forum!!

En voor diegenen die nog in spanning zitten, blijf erin geloven en bekijk het keer per keer en kijk niet te ver vooruit..dat probeer ik in ieder geval nu zelf te doen en het helpt .. een beetje ;-)

Veel groetjes, Gwen

Geplaatst

@ nikki, wat fijn om weer van je te horen. Mooi dat je weer aan deca bent en ik zou zeker gaan voor de combi menopur en gonal f hoor. Ik geloof dr heilig in.

@ tohfkam hoe is het meid? Hoop alles oke en dat we je mogen feliciteren. Dikke knuffel

@ sas hoe is het met jou?

@ chablis hopelijk een tp van de cryo, ben benieuwd, fingers crossed dan maar.

@ caro lekker genieten van de kleintjes hoor. Dat lijnen komt vanzelf.

@ andere meiden, jeanet, natalie, mely, winx en anderen die ik vergeten ben, dikke knuffel in welk deel van de behandeling je ook zit.

@ gwen1 ik heb geen ervaring met moeilijk te stimuleren zijn, maar er is vast wel iemand die wel wat meer ervaring daarmee heeft. Veel succes meid!

Geplaatst

Oja,hier de nekplooimeting gehad en de kans dat ons babietje downssyndroom of die andere chromosoomafwijking heeft is 0.02%. ( dus geen verhoogde kans) Wij zijn gelukkig en gaan nu lekker genieten van de zwangerschap.

Geplaatst

@ Sometimes, dat is mooi nieuws!! Heerlijk. Lekker genieten nu

@ Nikie, fijn dat je er weer bent!!!

@ Gwen welkom hier. Ik denk dat je hier wel meer dames zult treffen die weinig eicellen hebben. Ik in elk geval wel, bij 3x ICSI in Duitsland( NL wilde al niet eens meer proberen) steeds maar 1 eicel. Zat aan de hoogste dosering Menopur, geen decapeptyl. Wij zijn nu bezig met eiceldonatie, hopen in nov onze 2de tp te krijgen. Veel succes jij en wie weet is de IUI wel succesvol!!

Geplaatst

@Sas, dankjewel voor je antwoord, laten we idd hopen dat de IUI lukt.. en mocht het niet gelukt zijn dan geef ik de hoop nog niet op dat een volgende stimulatie beter lukt!

Een eiceldonatie is ook wel weer een hele stap niet? Dat staat eerlijk gezegd nog heel ver van me af maar ik begrijp dat dit voor jou mss momenteel het beste alternatief is. Ik hoop dan ook echt voor je dat het lukt ! Wat een spannende periode hè! Voor ik hieraan begon besefte ik niet dat dit soort behandelingen veel meer met je doen dan ik aanvankelijk dacht! Ik wens je superveel succes!!!

@sometimes, wat leuk te zien dat het jou allemaal zo goed gaat!! Geniet van je zwangerschap!

Geplaatst

@Gwen, heel goed dat ecd nog heel ver van je af staat. Dat stond het voor ons ook toen we net begonnen. Maar je groeit hier lanzaam in/naar toe. Voor ons is het, gezien mijn leeftijd van 45 en amper eicellen, de enige manier om mama en papa te worden.

En ik denk dat iedereen aan het begin van het traject geen idee heeft wat er allemaal bij komt kijken en wat het betekend voor je lijf en je emoties.

Wanneer weet je of de IUI gelukt zou zijn?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden