Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve meisjes, dankjewel voor jullie lieve reacties toen ik mijn zwangerschap kenbaar maakte op Facebook. Ik begrijp dat het misschien confronterend was om het zo weer te lezen en daarom wil ik jullie hier nogmaals bedanken voor jullie lieve reacties. Jullie zijn stuk voor stuk kanjers en ik bid en hoop dat ook voor jullie een klein wondertje binnenkort staat te gebeuren.

Dikke knuffel en veel liefs

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve Sometimes. Als ik eerlijk ben was het inderdaad best confronterend maar dat neemt niet weg dat ik wel super super blij ben voor jou. Die echo foto ... zo mooi, een nieuw leven, maar ook zo confronterend en daarom zo moeilijk ... Lief van je dat je het beseft, je bent zelf een kanjer! x

Geplaatst

High tea met de meiden was erg gezellig maar het eten... haalde het niet niet bij die van ons!! Karige bedoening, veel te veel zoet en geen lekkere sandwiches en al helemaal geen kleine pasteitjes... jammer hoor!

Stil hier?

Geplaatst

Hey Caro,

Zag op fb idd al berichtjes bij voorbij komen dat het wederom een zeer geslaagde D&D date is geweest. Wat bijzonder toch en wat heerlijk dat er zo'n hechte groep is ontstaan om alles mee te delen! Waren jullie weer in Rijen? Wat jammer dat het eten dit keer tegenviel.....

Ik wil graag weer wat plannen met de oudere jongeren, ergens begin van het nieuwe jaar? Hopelijk zijn we dan met meer en zijn Sas, Nikkie en de andere meiden die nog in de "race" zijn allemaal zwanger, dat zou toch geweldig zijn!

Hier zijn gangetje, komende week ben ik 6 dagen alleen thuis, mijn man moet naar het buitenland! Heb maar vrij genomen, dan heb ik iig de druk van het werk even niet. Wel lekker 24/7 alleen met mijn humpie en de teckels. Moet mezelf er toe dwingen om niet bij haar op haar kamertje in de bedstee erbij te gaan liggen.... zo knus.... maar pedagogisch niet zo verantwoord denk ik hahahaha.

Fijne zondag dames!

Liefs,

Lot

Geplaatst

@Sometimes, ik sluit mij aan bij Nikkie. Heel confronterend en moeilijk maar het is je zo gegunt en enorm attent van je om aan ons te denken!!

@Caro, leuk dat jullie date weer geslaagd was. Lijkt mij ook een leuke ploeg meiden. Jammer van de pasteitjes....

@ Lot, ik ben voor een nieuwe date, met of zonder dikke buik....

Gelukkig vind je het niet erg om een paar dagen alleen te zijn. Ik ken het heel goed. Ik ben nu ook weer alleen en ach ik vermaak mij best en het doet mij uiteindelijk weer meer hunkeren naar mijn lief, haha

Ik denk dat Winx dan ook wel mee wil. Heb vorige week met haar een date gehad en dat was super gezellig. De tijd vloog voorbij.

Geplaatst

Nee helaas zaten we niet in Rijen, was het maar waar, we waren in Breda. Het was bijna alleen maar zoetigheid, boterkoek, bonbons dat soort dingen en een paar stukjes brood met een appeltje en een garnaaltje en wat vlees bij wijze van spreken. Scones zonder jam, alleen slagroom, eigenlijk een aanfluiting en als je dan op de website kijkt... Ik dacht aan die van ons dus ik zei steeds: die sandwiches met kip en zalm komen nog wel hoor, duurde wel lang dus toen vroeg ik het en toen zei ze: nee, dit was het. Was wel een lullig moment maar ja. Uit arren moede hebben we toen nog een bittergarnituur besteld en dan had ik als ik hun was dat van de zaak gedaan maar nee gewoon afrekenen. Geen goede reclame voor deze zaak!

Maar goed, uiteraard vind ik het gezellig weer, wil wel kijken waar we uitkomen want om 4 uur in de auto te gaan zitten dat gaat me te ver... Dus ik hoor het wel!

Lot sterkte zonder man, zou inderdaad die kleine maar in haar eigen bed laten maar extra knuffelen kan geen kwaad toch? Hier mag de oudste sinds ze klein is in het weekend in ons bed 'beginnen' en als wij dan naar bed gaan gooit de laatste die gaat haar er uit en naar haar eigen bed...

Geplaatst

@Lot. Ik wel in hoor voor een nieuwe oudere jongeren (hihi) date. Gezellig weer!

Heerlijk vooruitzicht heb je, vrij genomen en dus volop en fulltime genieten van je meissie. Veel plezier saampies!

@Caro. Wat een armoe zeg als je een high tea hebt en dan nog extra's moet bijbestellen. Wij hebben gewoon 'geluk' gehad, het blijft afwachten als je nog nooit ergens bent geweest. Gelukkig was het wel gezellig. Met hoeveel meiden was je? Met of zonder kids?

@Sas. Nog bedankt voor je lieve sms.

Hoe lang duurt jouw hunkerperiode (haha) deze keer, met andere woorden wanneer komt je mannetje weer thuis?

Die van mij zit ook in het buitenland, maar gelukkig is dat maar voor 3 dagen. Valt dus reuze mee.

@Sometimes. Alleen maar leuke en positieve reacties gehad op jullie nieuws? Of toch ook vervelende omdat er toch altijd van die mensen zijn die ons té oud vinden om mama te worden. Hoop voor jullie dat die er niet tussen zaten. Voel je je goed? Nog steeds zo hungry?

Geplaatst

We waren met z'n twaalven geloof ik? Of dertien? Nou ja, in ieder geval zonder mannen en kids, er is pas 1 date geweest met die erbij maar toen was ik er niet, was van de zomer, bbq vond ik veel te vroeg met de tweeling. Man zal sowieso nooit mee gaan naar die 'gekke wijven van het forum' haha!

Hoe gaat het met jou??

Geplaatst

@Nikkie, graag gedaan!!

Hunkeren tot volgende week, dan is hij ongeveer een week thuis en dan voor 6 weken naar de verenigde emiraten...kameelrijden en zandhappen....

@ Caro, die van mij gaat ook nooit mee hoor...snapt dat hele forum gedoe niet

Geplaatst

hallo ladies!

Heb even wat speurwerk gedaan voor een centrale locatie voor onze volgende date:

Woudrichem (het stadje van Dokter Tinus :happy:) Twee hele leuke locaties: Restaurant De Stroming of Restaurant Het Oude Raedthuys. Woudrichem is sowieso ook leuk om een door heen te wandelen, ook in de winter, prachtig aan het water.

Gorinchem, Hipper: ben ik al eens op date geweest met forumgenootjes.

Beide locaties liggen voor iedereen op ongeveer dezelfde afstand (+ 50 minuutjes), voor mij wordt het bijna een thuiswedstrijd, maar ik woon dan ook tussen jullie allemaal in.....

wie mee wil op date: (Chablis, Gwen anderen...) stuur mij een pb-tje met je mailadres, dan ga ik via www.afspreken.nl een voorstel doen. Januari of eerder? Rond Kerst zal zeker Woudrichem er prachtig versierd uitzien!

@Sas: jij ook weer alleen deze week.... gaat het ooit wennen?

Sinds K. er is slaap ik 's nachts niet zo goed als ik alleen ben, voel me zo verantwoordelijk dan!

@ Nikkie: dank! Gaat helemaal lukken, 't wordt druk zo in mijn uppie, maar inderdaad wel heel knus. En jij ook al alleen deze week. We kunnen er ook de "onbestorven weduwen-date" van maken. We zitten zo vaak alleen :happydance:

@ Winx: leuk als je ook mee gaat! Weet niet waar in het land jij woont.....

Liefs voor allen,

Lot

Geplaatst

@Caroline. Alles okidoki met mij. Voel me goed. Ben positief gestemd. Morgen eerste uitgangsecho dus waarschijnlijk het startsein voor Menopur. Ben er helemaal klaar voor! Enige stresspuntje op dit moment is de eerste Menopur spuit morgen. Mijn mannetje is de "menger" en de "spuiter". Die deca lukt me inmiddels wel, maar weer even het gedoe rondom die Menopur .... flesjes breken, mengen enzo ... zie ik klein beetje tegen op. Ik had liever die eerste samen gedaan maar ach tis niet anders ...

En hoe gaat het met jou dan?

Geplaatst

@Lot. Ik heb onlangs leuke berichten gehoord over het stadje Woudrichem dus prima wat mij betreft. Gorinchem ken ik niet maar zal ook best leuk zijn. Ik ga je mijn emailadres pb-en. Gezellig vooruitzicht weer om jullie weer te gaan zien!

Geplaatst

Oh, dit moet ik even kwijt..... ben zooooo trots! Die kleine eigenwijze 16 maanden oude snotneus heeft vandaag zonder enige uitleg haar potje gebruikt waar het voor bedoeld is.....Ik loop naast mijn schoenen, zo trots! Boekje op schoot en gewoon doen wat je moet doen, geweldig!

@Nikkie: fijn! je gaat weer beginnen! Op naar een paar super eitjes van prachtige kwaliteit! Ik duim voor je. En dank je wel voor je mailadres.

Liefs,

Lot

Geplaatst
Oh, dit moet ik even kwijt..... ben zooooo trots! Die kleine eigenwijze 16 maanden oude snotneus heeft vandaag zonder enige uitleg haar potje gebruikt waar het voor bedoeld is.....Ik loop naast mijn schoenen, zo trots! Boekje op schoot en gewoon doen wat je moet doen, geweldig!

@Nikkie: fijn! je gaat weer beginnen! Op naar een paar super eitjes van prachtige kwaliteit! Ik duim voor je. En dank je wel voor je mailadres.

Liefs,

Lot

Lot, moooiie mijlpaal: yihoe!

Geplaatst

Had het op Fb al geschreven maar wat een snelle meid, knap hoor! Gaat je veel geld schelen aan luiers hihi!

Nikkie gaat goed hoor. Man nog steeds chagrijnig als Brammetje piept, gisteren was een drama maar vandaag ging het beter. Merk wel dat ik daar toch soms gestresst van word, niet fijn. Maar geniet volop van die twee apen!

Kreeg wel commentaar toen ik vroeg waar Woudrichem ligt (weet het nu): "Welja, waarom ga je niet elke week met die gekke wijven aan de sherry?"

Tsss... drinken keurig thee! Ben natuurlijk net zaterdag met de andere meiden geweest en die willen ook alweer een datum prikken.

Geplaatst

@Lot, zag het al op FB, grote meid hoor.

En wat betreft woudrichem, helemaal leuk. Ik heb voorkeur voor of december en dan ergens na sinterklaas en voor kerst en het liefst weekenddag of vrijdag. Zal je mijn emailadres sturen. Gezellig!!

@Nikkie, rustig ademen je kan het echt wel om de Menopur te maken. Er kan echt niets mis gaan. Jammer dat je zover woont anders kwam ik het even maken en spuiten

Geplaatst

@Sas. Dat had wel dé oplossing geweest zeg ... jij die de Menopur komt mengen en spuiten, hihi. Ik vind het gewoon effe vervelend omdat ik het de vorige keer helemaal niet zelf heb klaargemaakt, dus het wordt echt de eerste keer. Maar komt heus goed.

@Caroline. Ik vind het vervelend voor je dat jij weer gestresst wordt als je man sjaggie wordt van het piepen van Bram. Het is eigenlijk een soort cirkel waar je dan in zit. Jij bent bang dat Bram gaat piepen want dan "bederft" je man de sfeer. Bram voelt aan dat jij denkt niet piepen nu Bram en dan gaat het natuurlijk gebeuren. Niet leuk voor je Caro. Ik gun je zo dat je lekker zorgeloos kan genieten van je twins. Maar gelukkig doe je dat ook wel. Want je weet het deze tijd komt niet meer terug. De tijd vliegt toch al zo snel.

Ik vind het wel leuk als je de volgende date er weer bij bent hoor, hopelijk kom je er uit met P.

@Lot. Het maakt mij niet uit wanneer we afspreken, in december of januari. In december ga ik nog wel een weekendje weg dus voor mij valt er dan al weer een weekend af tussen sinterklaas en kerst. En ik wil er wel graag bij zijn hoor.

Geplaatst

@Mees. Ik mis je stuiter berichten! Alles oké?

groetjes van Nikkie

Hey zen Nikkie!!

Ja, alles helemaal ok hier! Top! De kleine man vandaag alweer 11 maanden vandaag. Ongelooflijk, wat gaat dat snel!

Zijn nog druk met verbouwing, dus vandaar dat ik er n tijdje niet was. Aangezien het genieten van ons zoontje vóór gaat, blijft er weinig tijd over voor verbouwen en duurt het dus wat langer. Maar weer back in town (lees 'forum') nu.

Kan amper geloven hoe snel het gaat, bijna 1 jaar (ja Caroline, is waarschijnlijk n goede datum voor de foto :laugh::laugh:)

Hij blijft zo'n lief en vrolijk mannetje. Hij eet ook alles en bij nieuwe dingen kan hij zo heel serieus proeven en dan n smile op zijn gezicht. En nog even en hij loopt los. Nu al bijna.

Kan me nog als de dag van gisteren herinneren dat ik bijna ontplofte en door t dak stuiterde toen ik zwanger bleek. En nu al bijna 1 jaar..!!:blob1::blob3:

Nikkie, ik las dat je aan de menopur bent. Ja klopt, in DD schrijven ze dat voor bij iets minder jonge vrouwen. Ff gedoe met het breken en mengen, maar ja, komt goed.

En morgen je 1e uitgangsecho dus? Succes!

Ik moet nog ff bijlezen maar iedereen alvast weer n:positive energie:

xxx, mees

Geplaatst

He Mees, daar ben je weer! Ach, ik heb het al een beetje opgegeven kleine Mees ooit te zien... Surprise me! :-) En inderdaad de tijd gaat belachelijk snel want we kunnen ons allemaal je gestuiter herinneren denk ik en nu over een maand al 1... tsss. Maar ja, hier ook alweer 8 maanden ook niet te geloven...

Ja Nikkie dat is een deel van mijn frustratie: het gaat zo snel, dit is echt de laatste keer en ik moet zo genieten en soms lukt dat nauwelijks door zijn gedrag en dat vind ik erg. Hij zelf trouwens ook maar kennelijk kan hij zich meestal toch niet inhouden, pfff...

Ik vond het eerst ook zo eng om na 2 x Gonal Menopur te gaan gebruiken vooral omdat ik altijd ruzie had met de pregnyl, eerste keer bloed enzo... Maar toen ik eenmaal een goede methode had gevonden, stukje keukenpapier er omheen en met je duim 'afduwen' zodat ie breekt, is het appeltje-eitje en het went heel snel.

Hoe ging het?

Geplaatst

Haha Caroline....is waar....maar...wie weet surprise :toothy4:

Ja he, weet je nog. Hihi, ik ontplofte gewoon. En hoe ongelooflijk snel is het gegaan!! Echt niet normaal. En jouw twins alweer 8 maanden. Ook niet te geloven. Wel knap hoor, zo 2 tegelijk. Eentje is heerlijk rustig en alle tijd voor hem (al zou 2 natuurlijk super zijn ;-) maar jij doet gewoon ff 3 kids. Knap hoor!!

Nou, tijd voor bed. Trust!

Mees

Geplaatst

Heeeee Mees! Long time no "see"!

Leuk dat je er weer bent. Ben zo langzamerhand ook wel heel benieuwd naar kleine Mees.

Zin om in december met de krasse knarren op date mee te gaan?

Stuur me maar n pb-tje als je zin hebt.

Fijn dat het zo lekker gaat! Genieten is het hè!!

Liefs,

Lot

Geplaatst

Hi girls. Uitgangsecho was goed, alles zag er prima uit (behalve dat ze mijn ene eierstok weer eens niet kon vinden, die is weer eens aan de wandel, ach ver weg kan die niet zijn ;-)). Dus het startsein gekregen voor de Menopur. Maar daar wacht ik nog heel even mee, ik heb namelijk een blaasontsteking (die ben ik zelf al een paar dagen hard aan het bestrijden) maar stel mijn zelfbestrijding niet helpt dan krijg ik een kuur en dan vindt myn gyn het beter om na afloop van de kuur pas aan de Menopur beginnen. Dan blijf ik dus voorlopig alleen Deca spuiten. Nog even een dagje afwachten dus.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden