Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Mees, zo stuiterbal ben je er weer?? :-))

@ Nikkie, fijn dat echo goed was. Maar balen van de blaasontsteking. Kun je de decal gewoon blijven gebruiken zolang?

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo allemaal,

Joepiieeee!! De verzekering vergoedt nog een poging, dus daar gaan we weer. 21 november de eerste afspraak.

Sometimes, gefeliciteerd met je goede nieuws. Alle andere ook nog succes waar jullie ook mee bezig zijn.

groetjes,

Jeannet

Geplaatst

@Jeannet ... gefeliciteerd met dit goede nieuws! Op naar 21 november.

@Chablis. Hoe gaat het met jou? Wil het lukken met die lastige overtollige kilo's? Heb jij al een datum voor een afspraak?

Hier ook goed nieuws. De huis-tuin-en-keuken-zelfbestrijding heeft geholpen, blaasontsteking is over (gecheckt door doktersassistente), dus vanavond mag de 1e Menopur erin. Moet nog wel even het ziekenhuis bellen want mijn arts heeft dan wel het startsein gegeven om te starten als mijn blaasontsteking over zou zijn maar ze is vergeten door te geven hoeveel ik moet spuiten. Zal wel hetzelfde zijn als de vorige keer (4 ampullen poeder en 1 ampul vloeistof) maar ik wil dat toch even zeker weten. Volgende week woensdag 1e FM

@Sas. Zo lang deca spuiten is geen probleem volgens mijn arts. Zij is zelfs voorstander van iets langer doorspuiten (vraag ik me weer af waarom ze dat iedereen dan niet standaard laat doen ...). Al had ik nog een week langer doorgespoten, zou geen probleem zijn.

@Sas. Wanneer start jij met spuiten?

Geplaatst

Mooi Nikkie! En relax met Menopur mengen he, voor je het weet ben je een ervaren gifmengster... Zo moet ik het eigenlijk niet noemen want het heeft me zoiets moois gebracht maar soms kon ik het niet laten dat te denken toen ik bezig was...

Geplaatst

@Nikkie

Met de kilo's wil het helaas niet lukken :(

En vanmiddag om 14.00 uur krijgen we de bloeduitslagen. Ben benieuwd dus hoe het er nu voor staat.

Geplaatst

@Chablis. Nog een paar spannende uurtjes dus. Laat je wat weten.

Moeilijk he afvallen. Bij mij gaat het 'maar' om een kilo of 6 maar die willen er gewoon niet af.

@Caroline. Ik herken dat wel hoor. Ik heb ook af en toe van die fases dat ik denk wat spuit ik toch allemaal, die "troep", dat kan toch echt allemaal niet goed voor me zijn. Maar ook ik weet, dat het voor ons dames de enige optie is om onze droom te verwezenlijken en dat het inderdaad iets heel moois kan opleveren, zie Kaat en Bram. Dus gaat het verstand op nul en de spuit erin.

Mijn vriend is weer terug uit het buitenland dus ik ga vanavond zelf mengen onder het toeziend oog van de ervaren menger. Ik moet het toch zelf leren want vrijdag ben ik niet thuis omdat ik met een vriendinnetje heb afgesproken dus dan moet ik alle atributen meenemen en het ook zelf gaan doen. Kan dus nog 2x oefenen voordat ik het echt alleen moet doen. Als ik het maar een keer zelf heb gedaan, met assistentie, dan gaat het daarna wel lukken. Komt goed!

Geplaatst

@ Nikie, mooi zo starten met de Menopur!!

Ik spuit volgende week dinsdag 1 malig een depot deca, rechtsreeks in de spier. Thats all en dan wachten tot ik moet starten met de progynova. Bij mij moet er niets gestimuleerd worden zoals bij jou, alleen mijn BMS

@ Chablis, welke bloeduitslagen zijn het dan als ik vragen mag?

Geplaatst
Yeah stuiter Meessie .... you are back .... gezellig! Welcome back!

Dankjewel Nikkie!! Ja, zo gezellig!! Helemaal happy en:toothy9::toothy10::toothy9:

Haha, moet wel lachen om jouw :walk: eierstok. Die houdt van grapjes..:biggrin:

xxx, mees

Geplaatst
Heeeee Mees! Long time no "see"!

Leuk dat je er weer bent. Ben zo langzamerhand ook wel heel benieuwd naar kleine Mees.

Zin om in december met de krasse knarren op date mee te gaan?

Stuur me maar n pb-tje als je zin hebt.

Fijn dat het zo lekker gaat! Genieten is het hè!!

Liefs,

Lot

Ja, zo gezellig hier!! En inderdaad, echt genieten! Het is 100x leuker dan ik al dacht! En nog steeds kan ik soms denken, ben ik echt moeder? Dit geweldige mannetje is echt mijn kleine Mees?! Smelt smelt...:love10:

Leuk plan!...Ik pb je ff.

Knuf van Meesje

Geplaatst
@ Mees, zo stuiterbal ben je er weer?? :-)

Jaaaaa, ben er weer...al rollende bollend hihi.

Jij alweer bijna. Spannend hoor. Bijna die spuit erin en gaan met die banaan. Doe jj dat zelf trouwens of verpleegkundigefriend? Ik dacht ja he? Held!!:clap2::clap2:

Geplaatst
@ Nikie, mooi zo starten met de Menopur!!

Ik spuit volgende week dinsdag 1 malig een depot deca, rechtsreeks in de spier. Thats all en dan wachten tot ik moet starten met de progynova. Bij mij moet er niets gestimuleerd worden zoals bij jou, alleen mijn BMS

Sas, die Deca begrijp ik, dat is om je cyclus stil te leggen. Jij spuit dan in ene keer een flinke hoeveelheid, is dat dan voor een aantal dagen/weken? Zit er een voordeel aan dat je in ene keer een flinke shot krijgt in plaats van een dagelijkse portie? Ik weet dat bij jou de eicellen niet gestimuleerd hoeven te worden, bij mij wel dus vandaar de Menopur, die is dan ook gelijk voor mijn BMS. En jij krijgt dan Progynova voor je BMS?? Zijn dit ook spuiten of pillen of ? Spuit jouw donor ondertussen ook al Deca? En op het moment dat jij gaat beginnen met Progynova gaat de donor starten met Menopur/Gonal F/whatever? En dan? Even denken, dan krijgt de donor de Ovitrelle/Pregnyl en de punctie. Jij krijgt dan niets meer voordat je de TP krijgt? Heb je al een beetje een TP richtdatum? Het gaat nu weer opschieten, ECD 2 komt dichterbij, spannend allemaal weer voor je. Een zomaar-knuf voor jou, x.

Geplaatst

De bloeduitslagen waren allemaal prima. Niks geks. Voor de rest was het gesprek een beetje een domper.

We gingen er van uit dat we zouden doorspreken wanneer we ons dan konden aanmelden voor de tp,

maar de vorige arts die het formulier had ingevuld was vergeten in te vullen dat sommige andere dingen opnieuw getest moesten worden.

Zoals hepatitis B en C, hiv en hormoonwaardes. De hormoonwaardes kunnen pas op de 3e menstruatiedag geprikt worden. En dat zal dan pas ergens rond 5 november zijn.

En op deze manier zijn we al gauw weer een maand verder. Een maand dichter bij de 42 jaar ....

Geplaatst

@ Chablis, jeetje wat een sukkel die arts...weer een maand wachten. Kan mij heel goed voorstellen dat je baalt.

@ Nikkie, ik heb geen idee hoe ze de donor stimuleren. Dat hoor je niet. Ik hoor alleen wanneer ze gaat starten, de echos heeft en als ze punctie krijgt en dan hoeveel eicellen en hoeveel bevrucht. De Deca van mij werkt denk ik gedurende de periode dat de donor gaat starten voordeel is dat in een keer het stil ligt. De progynova zijn tabletten. Nog geen zicht op data;s dat hoor ik denk ik als ik de deca heb gezet.

Dank voor je knuf!

@ Mees,

ik spuit de deca zelf, gewoon in mijn beenspier. Kan het met mijn ogen dicht heb zo vaak gespoten toen ik nog in ziekenhuis werkte. Scheelt weer een trip naar de huisarts :-))

Geplaatst

Nou ja Chablis, wat een sukkel! Nog wel hoofd! Vergeet-hoofd zeker:eek_yello: Is om gek van te worden, nu weer wachten. Grrr.

Goed zeg Sas! Dus jij kunt gewoon in je spier prikken?! Goeddd. Ik moest toen naar DD ervoor. Inderdaad, scheelt weer n tripje (huis)arts. Kunnen wij dat ook, als leek? Die andere spuiten, die wij normaal doen, zoals meno enzo, gaan gewoon in ons vet toch? Ben wel benieuwd. En doet het pijn? Geen :wetpants:of toch wel :laughing9:?

Nikkie, hoe gaat het mengen?

xxx, mees

Geplaatst

Zo dames,

Wat een drukte hier, gezellig.

Chablis, we zijn verzekerd bij Zilveren kruis. Ik was een beetje onzeker want in het nieuws was laatst dat ze de leeftijdsgrens naar 43 gaan terug brengen en ik ben net 44 geworden, vandaar mijn vreugde. Ik ben ook bezig met afvallen. Minder eten en een uurtje lopen iedere avond:walk:. Wil er in totaal 6 kilo af hebben. Eentje is al af, hihihihi.

groetjes aan iedereen,

Jeannet

Geplaatst

@Chablis. Wat een tegenvaller zeg, balen hoor. Hoeveel cryo's hebben jullie nog?

@Jeannet. Wat goed dat je elke avond een uurtje gaat lopen. Dat neem ik me ook elke keer voor maar het lukt me niet. Straks moet ik wel, dan heb ik ook een hele goede reden, na de TP wandelen voor een goede doorbloeding want dat is beter voor de innesteling ... daar heeft Caroline hele goeie resultaten mee bereikt :-).

Wat een gedoe die Menopur! Dat ze daar niet zo'n handige Gonal F pen voor bedenken snap ik niet. Ach oefening baart kunst zeg ik dan maar, vandaag ging al weer ietsjes beterder dan gisteren, toen werd er regelmatig ingegrepen (haha) door vriendlief die niet kon aanzien hoe ik aan het stuntelen was.

Geplaatst
Haha sinds Mees terug is worden de smileys weer gretig gebruikt!

Hihi, ja, ik zie het:biggrin:. Ze zijn ook zo leuk! Ook 'loopje' :walk: is zo leuk. Als we nu allemaal gaan lopen ziet het er zo uit ::walk::walk::walk::walk::walk::walk::walk::walk:of in een kringetje :circle2:Allemaal goed voor de doorbloeding én de lijn :-)

Ja Nikkie, wat n :eekk:die menopur he. Nou, gelukkig heb je steun aan je vriend. Nog ff oefenen en je doet t blindelings.

Nou meiden, trust,

Mees

Geplaatst

@Mees. Ik zit hier weer te schateren achter de laptop ... wat ben je toch grappig en stuiterig en smiley-rig!

@Sometimesie. Hoe gaat het meis? Alles goed met beeb? Kom je nog in je gewone kleren of zitten ze niet lekker meer?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden