Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Caro, ja was zeker super gezellig gisteren. Gaan we gewoon snel weer overdoen. Lekker dat het rustig was thuis en dat de doggybag goed gebruikt is!

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve meiden, dank voor de super gezellige middag gisteren. Jullie zijn stuk voor stuk kanjers en ik hoop jullie gauw weer te zien.@Nikkie en Sas: voor jullie een extra stevige knuffel. Ik wou dat ik kon toveren.....@Sometimes: lekker broeden! @Caro: groot gelijk, nog even niet werken, geniet van je wonders!Aan allen, veel liefs, Lot

Geplaatst

Lieve meiden, ontzettend leuke middag. Hb er in de avond nog even over nagedacht en hoop zo dat bij onze volgende meeting we met een theetje kunnen proosten op het geluk van Nikki en Sas.

Caro, je bent een leuke vrouw, geniet lekker van Bram en Kaat, de rest komt vanzelf aan de beurt

Lot, veel liefs ook voor jou en bedankt voor het mooie kado. Vergeet Lot niet he, in de komende tijd terwijl je geniet van je mooie meisje.

Sas, je bent een mooi mens en zo vol energie en passie voor het bereiken van jouw droom. Ik doe een kaarsje voor jou speciaal aan vanavond.

En lieve Nikki, ik duim dat ook jouw wens vervuld mag worden. Blijf positief and hang in there. Ook voor jou een dikke knuffel.

Liefs Sometimes ;)

Lieve mely, we hopen dat alles goed met je gaat.

Xx

Geplaatst
sometime ,gefeliciteeeeeeerd meid.
Dankjewel jeannet en natalie. Hoe gaat het met jullie ,meiden?Alweer nieuwe plannen gemaakt? Of even pas op de plaats? In ieder geval veel liefs en succes.
Geplaatst

Hoi Meiden,

Wat is het hier rustig!

@ Nikkie, hoe is het met je huis, zag de fotos op FB, wauw mooi huis!!!

@ Sometimes, lekker aan het genieten van je ukkie, ( en lekker veel moeten plassen?)

@ Lot, ook bij jou op FB gekeken:-)) leuke foto van de kleine!

@ Caro, heerlijk om die fotos van je twins te zien

@ Mely, meis laat ff wat horen aan ons, maken ons zorgen

Vandaag 45 geworden....ik vindt het vreselijk. Ik weet wel dat er niets anders is dan gisteren maar toch..het is wel een afschuwelijk getal. Zeker in dit traject.

Maar goed het is zoals het is en ik ga gewoon lekker een hele oude mama worden:-))

Als ik 4 okt nog geen menstruatie heb dan moet ik een echo maken en bloed prikken op hormonen. Kan er ook nog wel bij dat mijn cyclus nu echt in de war is...ook leeftijd natuurlijk. Lijf denkt ook 45 geworden dus hup beginnen met de overgang:-))

Geplaatst

Gefeliciteerd Sas! Zag dat je een leuke lunch had gehad?

Ik vond het niet erg om 40 en ouder te worden... alleen wel ivm kinderwens, dat was echt de enige, bleh, dan is het geen fijn getal. Maar verder maakt het niet uit natuurlijk. Ga je vandaag nog wat doen? Volgend weekend vieren met je man? Die ik nu van gezicht ken, leuk is dat...

Nikkie ook jouw foto's bekeken, jeetje wat een huis zeg! I'm impressed! Alles goed gegaan met de verhuizing? Blijkbaar wel met internet in ieder geval.

Ja, rustig hier, ik heb ook niet zoveel te melden, alles gaat z'n gangetje behalve dat ik gistermiddag een kies heb gescheurd en dus straks naar de tandarts moet, bah! En het is de kies die naast de paar weken geleden getrokken kies zat dus ik hoop echt dat er een kroon op kan... Vriendin van mij had ook een kies laten trekken en die vond dat dat een teken was dat ze oud werd... gaan we weer...

Geplaatst

hoi meiden, ben net nieuw hier..Volgens mij een heel goede steun groep; zo te lezen. En gelukkig ook suc6 verhalen..! Ik moet volgens arts weer miskraam krijgen. Ben 42 jaar. Zit met krampjes op de bank..:-(

Ik zal waarschijnlijk over een maand mijn eerste IVF starten..Ja ik was nog van nature zwanger: maar elke keer miskraam. Ze doen geen test waarom. Eerste zwangerschap duurde 3 jaar voordat het eindelijk lukte. Daarna elke keer weer ruim een jaar er tussen.. zo vliegt de tijd wel.he.. Hoop dat mijn verzekering mij vergoed. ik ga naar Maastad Rotterdam. iemand (goede) ervaring mee? Ik ben bang voor het spuiten; wil het toch graag zelf doen: hebben jullie tips to make it easy? Bedankt!

Geplaatst

Oh Jule wat erg dat je weer een miskraam krijgt! Waarom willen ze het niet onderzoeken??

Ik heb goede ervaringen bij het Maasstad. Heb er 5x over moeten doen maar nu op mijn 43ste moeder van een geweldige tweeling (en een dochter van 8 die 'natuurlijk' ontstaan is).

Spuiten lijkt eng maar valt erg mee. Het went razend snel. Ik heb het altijd zelf gedaan. Snap dat het makkelijker gezegd is dan gedaan maar probeer te ontspannen en ik spoot altijd in mijn buik, daar voelde ik het minste. 1x in mijn been geprikt maar dat deed ik denk ik verkeerd, deed erge pijn dus nooit meer. Nou heb ik van nature een goede vetlaag op mijn buik dus was makkelijk vast te pakken.

Heel veel succes en als je vragen hebt: veel ervaringsdeskundigen hier!

Caroline

Geplaatst

@Caro,

heb ondanks de leeftijd toch een leuke verjaardag gehad hoor. En zaterdag vieren we het echt als mijn lief weer thuis is.

Grappig he dat we nu meer weten van elkaar!

@ Jule, welkom hier! Jeetje wat verhaal. Heel veel sterkte de komende tijd. Ik heb geen ervaring met Maasstad maar vlgs mij staat die wel goed aangeschreven.

Het prikken vond ik niets voorstellen, gewoon een huidplooi nemen in je buik( ik heb net als Caro daar genoeg van, haha) en de naald erin. Niet aarzelen gewoon prikken en na het prikken niet nawrijven op de plek. Je krijgt als het goed is ook instructie in het ziekenhuis hoor.

Andere meiden, alles goed?

Geplaatst

@ sas, nog gefeliciteerd met je verjaardag en leeftijd zegt niets, he.

Das iig mijn motto. Hoop dat je ongi snel komt, dan kan je door, toch?

@ Nikki hoe is de verhuizing gegaan en hoe sta je dr nu voor?

@ Caro, hoe is het met Bram en Kaat? En natuurlijk de rest van je gezin?

@ Jule, welkom.

Ik zit zelf ook bij het Maastad en ik ben tevreden hoor. Na de eerste poging hadden we wat vragen over de behandeling, maar de artsen hebben ons netjes te woord gestaan, de tijd genomen, realistisch, maar wel heel erg vriendelijk onze opties uitgelegd. Tuurlijk moet je zelf ook mondig zijn, maar dat is altijd zo. Niets dan lof voor de verpleegkundigen daar, wat een lieve meiden, vol belangstelling ook nu, het gelukt is voor ons.

Dus gewoon je vragen opschrijven en stellen als je daar bent en om antwoorden vragen. Dan komt het helemaal goed. Wat het spuiten betreft, ik vond het ook enorm eng, maar je went eraan hoor.

Ik dacht helaas dat ik er vanaf was, maar moet nu bloedverdunners(fraxaperine) spuiten tot 6 weken na de bevalling om bloedstolsels te voorkomen.

Lastig is het, maar steeds minder eng, hoor.

Verder meiden, vandaag weer een echo gemaakt. de derde alweer. Kleintje was vrijdag nog 176mm en nu 3cm. Bewegend en al, echt super. Armpjes, beentjes alles zit dr op, hartje klopt(zelf heeel even stiekum gehoord).

Ik ben zo gelukkig, maar ben jullie niet vergeten hoor. Ik hoop en duim voor elk van jullie voor een gezonde beeb,(inclusief voor mezelf) over een aantal maanden. Voorlopig ziet het er goed uit. We hebben de nekplooimeting/bloedtest over 2 weken,dus spannend!! Vandaag de intake gehad.

Liefs

Ander meisjes, Jeanet, tohfkam,natalie,veel liefs en succes meiden!

Geplaatst

Fijn dat alles goed gaat met de kleine! Dacht al even geleden dat je er was...Balen van die bloedverdunners! Dat is dus de hele zwangerschap, moet je dat elke dag doen?

Hier gaat het goed hoor, ben voorzichtig begonnen met elke dag wat stukjes brood, ze eten nu samen een halve boterham. Wil het langzaam gaan opvoeren want met 8 maanden is het de bedoeling dat ze een fles vervangen door een boterham. Zie ik nog niet over 2 weken gebeuren maar ja het is een richtlijn dus ik zie wel.

Nikkie blij in je nieuwe huis?

Geplaatst
Fijn dat alles goed gaat met de kleine! Dacht al even geleden dat je er was...Balen van die bloedverdunners! Dat is dus de hele zwangerschap, moet je dat elke dag doen?

Hier gaat het goed hoor, ben voorzichtig begonnen met elke dag wat stukjes brood, ze eten nu samen een halve boterham. Wil het langzaam gaan opvoeren want met 8 maanden is het de bedoeling dat ze een fles vervangen door een boterham. Zie ik nog niet over 2 weken gebeuren maar ja het is een richtlijn dus ik zie wel.

Nikkie blij in je nieuwe huis?

Hoi Caro, wat goed dat je kleintjes een broodje al proberen. Ik las in het andere topic volgens mij dat ze zelfs een groentehapje wat grover al aan het proberen zijn. Echt goed hoor.

Ik hoop over een jaartje daar ook mee bezig te zijn. Soms is het wel onwerkelijk hoor. Kan het bijna niet geloven dat ik echt een baby ga krijgen en en kijk ik naar me buikje en dan moet ik het wel geloven.

Helaas moet ik de bloedverdunners elke dag spuiten tot ruim na de bevalling. Gelukkig ben ik wel wat gewend na de hormonen spuiten, maar dit zijn toch weer heel gemene spuitjes, mijn buik begint een beetje beurs te worden. Misschien dat ik het afwissel met in mijn been spuiten.

@ hoe gaat het met de rest van de dames?

Tis een beetje stil hier, meiden...

Liefs van mij

Geplaatst

Het is inderdaad stil hier! Ach, komt vanzelf wel weer. Als je niet bezig bent met een behandeling heb je soms het gevoel dat er weinig te melden is, had ik tenminste wel. Vraag me wel af wat er met Mely aan de hand is, bij haar vind ik het niet zo'n goed teken dat ze zo stil is...

Oh dat spuiten in mijn been was zo pijnlijk! Heb ik 1x gedaan en ik denk net in een spier ofzo maar nooit weer. Misschien kun je even advies vragen waar je dan moet spuiten.

Gelukkig gaat het verder goed, kan me voorstellen dat je het nog niet kunt geloven na al die tijd, duurde bij mij ook lang hoor. En nog kan ik soms naar ze kijken en denken: he, zijn die echt van mij?

Geplaatst

Hoi, ik hoop dat alles met Mely idd goed gaat. Misschien had ze gewoon de langste tijd hier gehad, omdat het gelukt is enzo. ik hoop het voor haar.

in de eerste instantie zei de verpleging dat ik het in mijn buik of been kon spuiten, maar heb toch een voorkeur voor mijn buik, alleen nu is het een klein beetje beurs ;)

Ja ik weet het ook dat je een beetje ver van alles afstaat als je niet in een behandeling zit. Dus begrijp het absoluut dat het wat rustiger is hier. Ik noemde het in mijn periode van rust dat je stilstaat. Het lijkt of iedereen verder gaat behalve jij.Je zit als het ware er precies tussen in. gelukkig duurde het voor mij maar 2 maanden. Leek wel een eeuwigheid, hoor.

Kan me helemaal voorstellen dat je nog steeds naar je beebies zo kan kijken. Het is toch ook een absoluut wonder..Geniet dr maar lekker van

liefs xx

Geplaatst

@Caro, lekker dat ze nu aan het brood zitten!

@ Sometimes, geniet er maar je buik(je)! En bij het spuiten: niet nawrijven. Bij fraxiparine geeft dat veel meer blauwe en beurze plekken (zegt de oud verpleegster:-))

Geplaatst

Hallo dames,

Hoi Sometimes, met mij gaat alles goed. Probeer een andere behandeling betaald te krijgen door de verzekering. Mocht dat niet lukken, dan blijven we met Megan. Geniet van je ukkie, meid.

groetjes,

Jeannet

Geplaatst
@Caro, lekker dat ze nu aan het brood zitten!

@ Sometimes, geniet er maar je buik(je)! En bij het spuiten: niet nawrijven. Bij fraxiparine geeft dat veel meer blauwe en beurze plekken (zegt de oud verpleegster:-))

@ thanx Sas voor de tip. Ik zal niet meer wrijven .. ;)

Geplaatst
Hallo dames,

Hoi Sometimes, met mij gaat alles goed. Probeer een andere behandeling betaald te krijgen door de verzekering. Mocht dat niet lukken, dan blijven we met Megan. Geniet van je ukkie, meid.

groetjes,

Jeannet

Hoi meis, zit je al aan je maximale pogingen dan? Veel succes, hoop dat de verzekering met je meedenkt.

liefs van Mij

Geplaatst

heel kort berichtje, durf niet te testen......

zit nu 13 dagen na tp, helemaal geen drupje bloed te bekennen, toch durf ik niet te testen heb nl constant al vanaf dag 6 na tp menstruatiekrampen....en nu ben ik bang dat als ik dan positief test er een dag later toch een bloeding komt en einde verhaal is..

ps normaal, alle 4 andere ivf pogingen, dag 8 na tp begin ik te vloeien en dag 11 ben ik ongi. bij cryoós al dag 9 of 10 na tp ongi....

dames ik ga even me kop in het zand steken........sterkte allen, jullie horen het nog

x

Geplaatst

Lieve Tohfkam,

Je bent dapper meid, kom op. Positief denken. Misschien ben je zwanger!!!

Maar ik begrijp het, het is verschrikkelijk eng. Ik duim voor je en geen bloed..... Meid ik zou overlopen van de spanning. Ik straal alle positieve energie jouw kant op...

P.S. Wanneer ga je wel testen??? Of wacht je op je bevaldatum ;)

Heeeeeel veeeeeel liefs

Geplaatst

Ik hoef niet te testen om te weten dat ik zwanger ben :happy:

Maar nu nog 4 a 5 weken voordat ik echt blij kan zijn, ik durf er niet aan toe te geven, aan het blije gevoel.

Stiekum overvalt het me nu af en toe wel (dat :happy: gevoel) maar dan roep ik mijzelf tot orde en denk aan cijfers en statistieken....

En tsja dan is een kans op een miskraam erg groot, leeftijd, ivf en het feit dat ik al eerdere gehad heb vergroot het allemaal.

Nu ga ik dus proberen er zo min mogelijk mee bezig te zijn, gelukkig gaan we in de herfstvakantie een week weg, dat breekt weer een beetje.

Voor nu ga ik dus wederom proberen niet zoveel op internet te zijn maar mijn gedachten aan andere dingen verzetten.

Veel sterkte allen, lees ook altijd mee en ben niet erg positief denkend in de radio stilte van Mely......duimen draaien voor haar

liefs

Geplaatst

@Tohfkam, wat een goed nieuws! Toch alvast een voorzichtige felicitatie..alweer een 40+ die in de groene flow meegaat..dat geeft hoop..succes meid!

@sometimes, wat schiet het bij jou al lekker op zeg! Voel je je goed?

Hier niet zoveel te melden. Ik lees alles mee, maar sta op het moment helemaal stil. Lig nog steed in de clinch met de verzekering (Unive) over de vergoedingen. Ben nog geen 43..heb een onderbouwd verslag van mijn gynaecoloog..maar nog geen groen licht. En ze nemen de tijd hoor om na te denken! Ben ondertussen al 5 maanden bezig..pfft...gelukkig heeft vriendlief rechten gestudeerd en is volop de strijd aangegaan. Hopelijk pakt het goed uit en kunnen we nog voor het eind van het jaar weer van start.

@Sas, wanneer mag jij weer starten?

@Nikkie, hoe is het met jou? Helemaal gesettled in jullie nieuwe huis? Wanneer gaat de eerste spuit er weer in voor jou?

Alle andere meiden, heel veel succes bij al jullie stappen en liefs!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden