Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Chablis, balen dat je weer moet wachten. Slordig hoor van die arts. Ik ben laatst ook bloed wezen prikken en een afspraak met de hematoloog. Kom ik daar heeft het lab de uitslagen niet ontvangen, dus voor niets bij de arts, opnieuw bloedprikken en een nieuwe afspraak bij de dokter. En zo zit je iedre week in het ziekenhuis voor het een of ander. Pffff. hoop dat het allemaal een beetje snel gaat voor je.

@Nikki, Menopur is vervelend, he. maar het is echt hoe vaker je het doet des te handiger je er in wordt. Al hoewel ik er nooit vloeiend in ben geworden. Snap niet dat het inderdaad niet in een pen kan net als de gonal. Maar spannend, nik, dat je weer begonnen bent. Ik ga een kaarsje voor je branden hoor. En duimen dat het nu gaat lukken.

@ Sas ook weer aan de slag. Beter als in niemandsland zitten, toch. Ook voor jou duim ik ook hoor. Moet toch een keertje raak zijn!! Je verdient het gewoon, ook al weet ik dat dat er niets mee te maken heeft. Het is gewoon een rottige loterij, waar we iedere keer in meedoen.

@ Jeannet, geweldig dat je nog een poging vergoed krijgt. Verzekeringen vindt ik zulke schandalige instellingen, die vaak alleen in hun eigen belang denken en waar je op je strepen moet staan, dan is er veel meer mogelijk heb ik gemerkt. Dus hardstikke goed, meid. Succes deze keer moet het goed komen.

@ dames. Ik moet nu echt positiekleding dragen, want gewone lukt niet en staat raar. Wel raar, want ben pas 3 maanden, maar je ziet het echt enorm. Heb me laten vertellen dat je bij de tweede het eerder ziet.

Zwanger zijn gaat goed, minder vaak misselijk op de laatste dagen na en vanochtend werd ik ineens spuugmisselijk onder de douche, dus moest er even bij gaan zitten ;)

Gisteren de 12 weken echo gehad, alles prima in orde met ons kindje, groeit goed en beweegt en alles. Volgende afspraak over 4 weken. Min dochter stuurde me nog een lief smsje dat ze niet kon wachten om te kunnen zien hoe haar broetje of zusje eruit zou komen te zien. Nou ze moet nog ff geduld hebben, is toch nog zo n 6 maanden .

Volgende week zondag samen naar de babydump, ff voorkijken met met dochtertje samen.

Nou meiden, dat was het weer. Fijne dag en tot snel!!

Liefs Sometimes

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Sometimes fijn dat alles weer goed was! Willen jullie eigenlijk van tevoren weten wat het is? En zo ja mogen wij het dan ook weten??

Hoi Elinorac, jullie mogen het tegelijk met mij weten :)

Na dat mijn liefje geboren is, hihihihi

Wij gaan retro. Ouderwets verrast worden bij de geboorte..

Geplaatst

Hoi Dames,

Lang niet geweest wel af en toe gelezen heb bewust afstand genomen (ik wilde jullie niet met slechte nieuws confronteren jullie hebben genoeg eigene zorgen ), omdat er niet goed gaat geen leuke zwangerschap met regelmatig bloed verlies en de combinatie test niet goed dus vlokken test gedaan 1 op 5 helaas gaan wij volgende week de afscheid nemen wan onze zoon die zo graag gewild was niet.

Ik volg jullie wel maar ben niet meer zo actief helaas wordt mij teveel.

Dames ik wens jullie heel veel succes.

Gr. Mely

Geplaatst

Lieve lieve Mely, Helaas hadden we allemaal al het ide dat het niet goed ging met je om dat we je misten op het forum.

Wat een afschuwelijk nieuws en wat krijgen jullie weer een hoop ellende te verwerken. Ik weet dat woorden nu niet zoveel kunnen doen dus ik geef je een hele dikke knuffel en wens jullie heel veel sterkte met dit verdriet.

Geplaatst

@ Someitmes, wat een groot contrast na het nieuws van Mely. Ik moet even omschakelen. Wat kan het leven toch oneerlijk zijn....kan daar soms zo boos over worden maar je doet er niets aan.

Voor jou, wat fijn dat het zo goed gaat en dat jullie kindje het goed doet! En ja verassen is wel het leukste. Haha en nu al positiekleding aan, gaaf toch?!

Geplaatst

Wat een verschrikkelijk nieuws , mely. Je bent in mijn gedachten. Heel veel sterkte met het dragen van dit grote verlies. Dikke knuffel en als je wilt praten, het forum is er ook als je slecht nieuws hebt gekregen, ik weet zeker dat alle meiden er ook zo over denken.

Liefs.Xxx

Geplaatst

Lieve Mely en man. Woorden schieten te kort ... wat een verschrikkelijk nieuws. Nog meer ellende na alle ellende die jullie al te verduren hebben gehad. Heel veel sterkte gewenst. Ik denk aan jullie. Dikke knuffel van mij

Geplaatst

Och arme Mely.... we waren er allemaal al bang voor dat het niet goed ging. En dan nu inderdaad je afschuwelijke bericht. Wat is het toch oneerlijk. Na de vreugde over je spontane wondertje, nu (weer) dit immense verdriet. Heel veel sterkte. En wat Sometimes ook al zegt: het forum is er ook om je verdriet te delen en van je af te praten (schreeuwen!). We zijn er voor je, allemaal.

Ik denk aan je.

Liefs,

Lot

Geplaatst

Mely,

Wat een verschrikkelijk nieuws. Heel veel sterkte!

Jeannet,

Ik las idd ook in het nieuws dat ze de leeftijdsgrens terug willen brengen t/m 42 jaar.

Geplaatst

Hoi meiden, hier een lekker lui in bed bericht. Ben doodop na 6 dagen gewerkt te hebben en lig nu bij te komen na een onrustige nacht, heftige dromen, steeds plassen tussendoor en dan ook nog een enorme dorst. Ff pas ip de plaats, sinasappeltje in bed gegeten en sapje gedronken. Helaas drijft de honger me nu echt onder de douche. Fijne zondag. Liefs

Geplaatst
Hoi Dames,

Lang niet geweest wel af en toe gelezen heb bewust afstand genomen (ik wilde jullie niet met slechte nieuws confronteren jullie hebben genoeg eigene zorgen ), omdat er niet goed gaat geen leuke zwangerschap met regelmatig bloed verlies en de combinatie test niet goed dus vlokken test gedaan 1 op 5 helaas gaan wij volgende week de afscheid nemen wan onze zoon die zo graag gewild was niet.

Ik volg jullie wel maar ben niet meer zo actief helaas wordt mij teveel.

Dames ik wens jullie heel veel succes.

Gr. Mely

Hoi Mely,

Mag ik vragen wat je bedoeld met 1 op 5?

Was de vlokkentest niet goed?

Wij kregen een uitslag van 1 op 7 en hebben daarna in het wkz alles goed laten onderzoeken.

Daarna besloten om het kindje te houden, nu hebben we een gezonde dochter.

Bij de bevalling was een kinderarts en alles aanwezig, maar ze was zo gezond als je je maar kan bedenken.

Ik hoop dat ze jullie goed hebben voorgelicht!

Kus en heel veel sterkte.

Jose

Geplaatst

We zijn bezig met nieuw huis zoeken, maar schiet niet echt op. Helaas.

We hebben nog 3 maanden wat mij betreft en dan maak ik mijn huis baby proof.

Vriendlief denkt dat we 6 maanden hebben. Hij denkt dat ik daar hoogzwanger nog zin in heb. Ik gooi het op zijn onervarenheid.. ;)

Geplaatst

Mely, wat n verdrietig nieuws!

Net als Jose vroeg ik me ook af wat je precies bedoelde. Is het kans van 1 op 5 dat het niet goed is met jullie kindje? Of is het zowiezo niet goed?

Ik weet niet precies hoe die testen werken/ wat ze betekenen, vandaar mijn vraag.

Heel veel sterkte Mely!!

xxx, mees

Geplaatst

Sometimes, fijn dat alles goed gaat. Ja, wat is het toch verschillend, bij de 1 gaat het niet goed en de ander wel. Blijft moeilijk allemaal.

Moest wel lachen om Caroline's opmerking; k dacht hetzelfde. Je mag van mij best eten als je minder fris en fruitig bent hoor ;-)

Nikkie, hihi. Blijft grappig, die dingen:icon_flower:. Hoe gaat het nu met spuiten trouwens? Al helemaal volleerd?

xxx, mees

Geplaatst

Even een berichtje ......

Wat een goede berichten maar ook verdrietige, lees ik. Ik blijf mee lezen, volgens mij al bijna 2 en half jaar ofzo . IK heb uit dit forum zoveel hoop gehaald en hoop met mijn, tot nu toe positieve verhaal, ook anderen hoop te geven. Donderdag zou ik mijn eerste echo hebben, uit angst heb ik deze een week verschoven (in de hoop dat als het niet goed is ik voor die tijd al iets van een bloeding heb gehad en het dan niet als een verrasing komt), jaaaaaaaaa ik weet het slaat nergens op maar het voelt goed dus :-)

Nou hierbij 14x is bij mij scheepsrecht hou vol xxxxxxxxxxxxxx

Geplaatst

Hoi meiden,

Net de deca shot weer gespoten, nu wachten op de menstruatie en dan starten met de progynova. Grove planning is tussen 19 nov en 2 december voor de tp naar Spanje. Dus het ,als de goden ons nu goed gezind zijn, een mooi Sinterklaas en kerstkado in een zijn. Maar ja ik ben realistisch, de kans dat het niet lukt is ook aanwezig. Daarmee ben ik niet negatief maar realistisch. En zoals Tofhkam zegt volhouden dat klopt wel,maar dat geldt niet voor iedereen. Voor ons is de tijd en het straks op zijn van de zaadjes de reden om te (moeten ) stoppen.

Geplaatst

Maar zo ver is het nog niet Sas! Eerst deze poging nog! Oh ik zou zo graag zien dat jij en Nikkie de volgende high tea zwanger zijn, wat een feest zou dat zijn!!

Geplaatst
Hoi meiden,

Net de deca shot weer gespoten, nu wachten op de menstruatie en dan starten met de progynova. Grove planning is tussen 19 nov en 2 december voor de tp naar Spanje. Dus het ,als de goden ons nu goed gezind zijn, een mooi Sinterklaas en kerstkado in een zijn. Maar ja ik ben realistisch, de kans dat het niet lukt is ook aanwezig. Daarmee ben ik niet negatief maar realistisch. En zoals Tofhkam zegt volhouden dat klopt wel,maar dat geldt niet voor iedereen. Voor ons is de tijd en het straks op zijn van de zaadjes de reden om te (moeten ) stoppen.

Lieve sas, goed van je dat je er realistisch over denkt. Maar lieverd, wel ruimte voor positieviteit laten.ik duim in ieder geval voor je hoor. Dat het goed mag komen voor de zaadjes opraken. Dikke knuffel.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden