Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ha Lala,

Wat een mooie zin en ja hoor ik snap het helemaal.

Met grof geld bedoel ik de extra kosten naast de IVF behandeling.

Op de site van DD kom ik geen contract/overeenkomst tegen dus dat is de reden dat ik het hier even aanhaal. Het blijft een gevoelskwestie denk ik zo en daar gaat iedereen anders mee om. Goed dat wij die keuze wel zelf kunnen maken.

Respect meiden.

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Gast Shanna42
Geplaatst

http://www.ivf-duesseldorf.de/admin/upload/pdf/fonl00_consent_verklaringv5.pdf

Moto op bovenstaande link staat de consent verklaring, die teken je voor de punctie.

De ICSI is dan 2300 euro maar het poollichaamonderzoek kost ook een flink bedrag, voor ons is dat met 3 eitjes te onderzoeken

Kosten genetisch laboratoium Bonn* €418,39 en kosten voor IVF laboratorium Dusseldorf (analyse van 3 eicellen) €543,86, voor Assisted Hatching een rekening van 160 euro. Die moeten ze doen anders kunnen ze dat PLO niet doen! Wij komen op zo een kleine 4.000 euro uit, alles bij elkaar, consult, bloedonderzoek etc.

Maar voor ons is het inderdaad heel belangrijk dat we de eerste screening hebben gehad en anders was ik nu al veel gestresster geweest want dan hadden ze er bij ons drie teruggeplaatst, waarvan er twee al niet goed zijn, en wie weet hoe die dan weer het goede eitje beinvloeden? Voor mijn gevoel hebben we nu net zoveel kans op een gezond (ziek) kind als andere stellen.

Groeten van Shan

Geplaatst

Welke andere kosten bedoel je nu eigenlijk Moto?

Ik snap je probleem(-stelling) niet helemaal. Wil je 100% zekerheid op een gezond kind? Die geeft niemand je. Niet op de natuurlijke wijze, niet op de "met hulp van een laboratorium" wijze.

Dus.......help me even........wat bedoel je eigenlijk?

Groetjes,

Angela

Gast Shanna42
Geplaatst

Hoi Lala (Angela) Ja hier alles goed, lekker relaxed aan het genieten van mijn vrije dagen, net lekker alle bloemvazen schoongemaakt hihihi heb ik normaal geen tijd voor. Voel me verder goed, en probeer niet teveel met het eitje in mijn buik bezig te zijn - voor zover dat kan. Heb alleen last van borsten, heb haast nieuwe bh's nodig, af en toe zweetaanvallen en honger, ik blijf eten oeps das wat minder en het nadeel als je thuis bent.

Maar hoe is het met jou dan?

Liefs van Shan

Geplaatst

lekker aan t wachten op ongesteldheid hiero. Als het goed is, komt die woensdag of donderdag op gang en dan kan ik gaan aftellen.

Dus......lekker kalm aan aan t doen, en dan in t weekend hopelijk aan de slag met de menopur.

Tja....(meer) eten als je thuis bent herken ik helemaal. Werk al een paar jaar veel van huis uit, en da's toch altijd minder goed voor mijn lijn. hahaha

Fijn dat je wel lekker kunt relaxen en dat je aan t genieten bent van je vrije dagen!! Heb vrijdag en maandag lekker weer een dagje vrij. Gaat hier ook helemaal goedkomen hoor!

Geplaatst
Welke andere kosten bedoel je nu eigenlijk Moto?

Ik snap je probleem(-stelling) niet helemaal. Wil je 100% zekerheid op een gezond kind? Die geeft niemand je. Niet op de natuurlijke wijze, niet op de "met hulp van een laboratorium" wijze.

Dus.......help me even........wat bedoel je eigenlijk?

Groetjes,

Angela

Hoi Lala,

Vrouwen boven de 40 wie zwanger willen worden hebben een vergrote kans op een kind met een afwijking. Dit krijgen ze ook vaak te horen wanneer ze hulp zoeken bij hun kinderloosheid. Wanneer je na je 42ste komt moet je volgens de wet jezelf in het buitenland laten behandelen. Dan moet je ook zelf je IVF betalen. Het voordeel van naar het buitenland gaan is dat ze andere technieken uitvoeren zowel voor als na een IVF. Ieder land heeft zijn eigen voors en tegens.

Hier op dit forum delen we oa. onze kennis en ervaring. Iedereen probeert zo goed mogelijk met zijn/haar IVF poging om te gaan. Dit om niet onverwachts in de problemen te komen.

Succes met je stimulatie.

Geplaatst

He Shanna,

Wat geef je toch een fijne, duidelijke uitleg altijd. Complimenten!!

Ik ga het hier intern bespreken nogmaals.

Fijne avond

Gast Sannie66
Geplaatst
.. Wanneer je na je 42ste komt moet je volgens de wet jezelf in het buitenland laten behandelen.....

Uh, ik ben gewoon onder behandeling in Nl hoor; met medische indicatie voor de verzekering... is dit niet een beetje kort door de bocht?

Geplaatst

ehm Moto.........van dat niet in de problemen komen snap ik. En de ervaringen delen ook (anders zat ik hier niet, denk ik). Maar er is iets in een vorig bericht van je dat ik niet snapte.

Bedankt voor je antwoord in ieder geval...

@San: dat idee had ik ook al: wat kort door de bocht...

Gast Shanna42
Geplaatst

Hee Sannie hoe gaat het met je? De punctie zit er bijna aan te komen zie ik, ben je er klaar voor?

Groeten van Shanna

Geplaatst

@ LALA + SANNIE

Nee hoor, ik ben helemaal niet kort door de bocht.

Misschien geloven jullie het niet maar er zijn hier echt meerdere vrouwen wie niet in Nederland "geholpen" worden.

Denken jullie dat wij dat leuk vinden om naar het buitenland te reizen voor een behandeling. In de file moeten staan, hotelovernachtingen regelen, taalproblemen, bonnetjes van behandelingen bewaren voor misschien een teruggaaf van de verzekering.

Dankzij die vrouwen met wie ik overleg op dit forum weet ik dit inmiddels en kan ik me beter voorbereiden op de aankomende behandeling.

Gast Shanna42
Geplaatst

Ha die Chablis, je hebt morgen je eerste echo spannend hoor, ben je erg zenuwachtig?

Groeten van Shanna

Geplaatst

Gek genoeg ben ik er vrij rustig onder. Maar het kan natuurlijk zijn dat dat morgenochtend anders is hahahahah

Mijn vriend staat inmiddels al een paar dagen strak van de spanning.

Wanneer mag jij testen Shanna?

Gast Shanna42
Geplaatst

Meestal is dat andersom hè, het is nog te vroeg om het hartje te zien of niet?

Ik mag wo de 24e testen, dus dat duurt nog wel even.

Geplaatst

Als het goed is zou het hartje morgen (dan ben ik 7 weken zwanger) al te zien moeten zijn. Daar ben ik natuurlijk wel erg benieuwd naar.

Dat is al over een week!! Testen ze middels een bloedtest of moet je dat gewoon via een thuistestje testen?

Gast Shanna42
Geplaatst

In principe gewoon via een huistest, maar ik denk dat ik gewoon dinsdags -als ik nog niet ongesteld ben - hier het ziekenhuis bel en vraag of ik via hun een zw.test kan laten doen, dan is het ook meteen duidelijk. Hoe heb jij dat gedaan?

Dat lijkt me echt zo bijzonder als je het hartje voor het eerst hoort, volgens mij nog mooier als een positieve test maar dan kan ik nu nog niet zeggen hihihi

Geplaatst

In het VU testen ze altijd via een bloedtest. 1 dag voor de bloedtest heb ik thuis getest.

Op zich zijn het allemaal mijlpalen op zich. Voor ons was de positieve test al heel wat aangezien we nog geen enkel moment een positieve test hadden gehad. En nu is de volgende stap een 1ste echo met hopelijk een kloppend hartje.

Gast Shanna42
Geplaatst

Hm ja daar heb je misschien wel gelijk in, die positieve test is wel het begin hè, ik heb dat ook nog nooit mogen ervaren een positieve test, hopelijk volgende week.

Nog een vraagje hè, je zegt dat je nu 7 weken zwanger bent, maar de tp was de 13e, rekenen ze dan toch de weken vanaf ongesteldheid mee? Bij mij dan erg lastig want ik ben niet ongesteld geweest?!

Geplaatst

Ik kon toen niet eens geloven dat ik een positieve test in handen had.

Ja, dat verbaasde mij ook toen ik een dag later belde om te vragen hoe lang ik dan eigenlijk zwanger was. De verpleegkundige zei dat ze tellen vanaf de 1ste dag van de laatste menstruatie wat ik overigens vreemd vind. Nou hoop ik dat de echo morgen wel door een arts wordt gedaan, want dit is 1 van de vragen die ik wil stellen.

Gast Shanna42
Geplaatst

Ik kan me voorstellen dat ze dat "normaal" wel doen omdat ze niet weten wanneer de bevruchting heeft plaatsgevonden, maar bij ons is dat natturlijk wel bekend.

In ieder geval succes morgen bij de echo.

Geplaatst
Ik kan me voorstellen dat ze dat "normaal" wel doen omdat ze niet weten wanneer de bevruchting heeft plaatsgevonden, maar bij ons is dat natturlijk wel bekend.

In ieder geval succes morgen bij de echo.

Ja precies! Dat bedoel ik dus.

Thanks!!!

Gast Sannie66
Geplaatst
Moto..........relax!! Ik doe zelf ook een behandeling in het buitenland!

Idd, is niet om jou aan te vallen hoor Moto, kan me je frustratie ook wel voorstellen. Ik zal ook wellicht naar het buitenland moeten uitwijken als het deze keer niet lukt. Iedereen is verschillend; heeft andere 'problematiek' of een andere situatie. Ik zie dit forum om ervaringen te 'delen'. Wens je gewoon heel veel suc6 met de keuze die jullie maken waar jullie je behandeling willen laten uitvoeren.

@Shanna, ja het komt dichterbij. Vanavond de Pregnyl. Heel raar, maar heb er deze keer heel veel vertrouwen in... en hoe zit jij op het bankje? Nog comfortabel of slaat de onzekerheid steeds meer toe?

@Chablis, wat spannend weer he? Je laat het vast wel weten hier hoe het is gegaan?

Fijne dag allemaal!

Liefs,

San

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden