Ga naar inhoud

uitgerekend juni 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey meiden,

Zit hier net jullie berichtjes te lezen en wilde jullie nog even feliciteren!

De wachtweken naar de 1e echo is net zo spannend als de wachtweken naar het testen toe.

Qua kwaaltjes had ik in het begin ook helemaal nergens last van, pas rond de 6 weken begon de misselijkheid.

En ik heb ook maar 1 test gedaan, durfde na het gedoe met mijn 2e ICSI echt niet meer te testen..

Op naar de 1e echo en ik blijf lekker meelezen en meeduimen voor jullie!

Groetjes van Daan

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Hey meiden,

Zit hier net jullie berichtjes te lezen en wilde jullie nog even feliciteren!

De wachtweken naar de 1e echo is net zo spannend als de wachtweken naar het testen toe.

Qua kwaaltjes had ik in het begin ook helemaal nergens last van, pas rond de 6 weken begon de misselijkheid.

En ik heb ook maar 1 test gedaan, durfde na het gedoe met mijn 2e ICSI echt niet meer te testen..

Op naar de 1e echo en ik blijf lekker meelezen en meeduimen voor jullie!

Groetjes van Daan

Hoi Daan, bedankt voor je woorden. Ik kan het nog steeds bijna niet geloven dat ik echt positief getest heb en behalve moe merk ik er eigenlijk ook niets van. Gelukkig over 2 weekjes de echo, ik zal blij zijn als ik die heb gehad. Dan kan het echte grote genieten beginnen!!

Mag ik vragen, wat is er dan gebeurd met je 2e ICSI? Ik was toen nog niet op het forum en kan het ook niet echt vinden. Als je het niet erg vind om te vertellen natuurlijk.

Ik heb dit weekend een lief speeltje gehad van mijn beste vriendin. Zij is zo'n beetje de enige die het weet omdat zij bezig is met haar 3e ICSI en ik me ongelooflijk rot voelde dat het bij ons gelukt was en bij haar nog niet. Ik heb 't haar ook meteen dezelfde dag dat ik positief teste verteld, want ik weet zelf hoe rot het is als je dat uitstelt.

Gisteravond had ik mijn schoonzus nog aan de lijn. We hadden gisteren de doop van haar 8 weken oude dochter en ik had gister gevraagd om foto's van de eerste dagen waar mijn man en ik op stonden. Het was me al opgevallen dat we helemaal niet in het fotoboek zaten, terwijl ik zeker wist dat er foto's waren. Nou belde ze gister dus om te vertellen dat ze zich daar heel rot over voelde, maar dat ze ons niet in het fotoboek had gedaan omdat ze dacht dat het te confronterend voor ons was... Ik dus uitleggen dat dat echt niet zo was en nu komen we alsnog in het boek. Sommige mensen doen echt veel te veel hun best om rekening met ons te houden en slaan dan dus echt door. Het blijft toch een lastig issue.

Mijn schoonvader zei gister dat hij hoopte dat wij snel zouden volgen. Dat vond ik zo lief van hem. Het lag op het puntje van mijn tong om te zeggen: "ja, in juni!", maar we proberen het toch nog die twee weekjes tot de echo voor ons te houden.

Okee, lang verhaal :-), maar ik had gewoon zin om even te schrijven.

Hoe gaat het met de andere juni-mama's?? Het is (nog) zo stil hier!

Geplaatst

Hei esk,

Veel van wat je schrijft is erg herkenbaar. Ik ben nu 9 weken zwanger maar voel me niet zo zwanger. Het enige wat ik af en toe voel is het rekken van de baarmoederbanden tenminste ik denk dat die steken dat zijn. Dat maakt onzeker. Ik ken je verhaal een beetje van het meelezen op de verschillende forums en vind het keifijn dat jullie nu zwanger zijn! Super! Geeft andere meiden ook veel hoop denk ik.

Ik hoor van veel vriendinnen dat die ook weinig tot geen last hadden tijdens de eerste periode van de zwangerschap, een goede vriendin van mij verteld dat ze eigenlijk nog nooit zoveel energie had gehad dan als toen ze zwanger was. Spannend voor je dat je moet wachten op de eerste echo. Wij hebben die inmiddels gehad (op 7wkn,4dgn) en het was mega magisch om dat hartje te horen kloppen! Dat is zo ongelooflijk, ik krijg nog tranen als ik daaraan denk.

Ik probeer mezelf ontstressed te houden door te zeggen, ja, je hebt niks geen bloedverlies en je voelt de banden rekken en op de echo zag alles er erg goed uit, helemaal volgens schema.

Ik heb donderdag de eerste afspraak met (invaller voor) mijn huisarts. Hier (in noorwegen) zou ik eigenlijk pas weer een afspraak in week 14 hebben maar ik heb nu al zo veel vragen dat ik dat te lang vind duren. De eerste echo krijg je normaal ook pas in week 17-20. Lang lang lang wachten.

Esk, je hebt veel lieve mensen om je heen. Ik hoop dat je kan gaan genieten van je zwangerschap!

Geplaatst

Dames, Heel veel succes gewenst allemaal!!!!!

1ste ivf achter de rug.

terugplaatsing gehad za 10-10

Spannend!

Geplaatst

Esk, tuurlijk mag je vragen hoe of wat!

Op woensdag had ik wat bloedverlies terwijl de testdag op donderdag zou zijn.

Toch maar een test gedaan en ja hoor, positief.

Gelijk het ziekenhuis gebeld en volgens de assistent was ik gewoon zwanger.

Vrijdag nog een keer getest en in de nacht ben ik iets verloren op de wc.

Afijn, zondag en dinsdag nog een keer getest en beide keren positief.

Woensdag voelde ik ineens niets meer, nog een keer getest en helaas, er stond gelijk negatief.

Maar de assistent gebeld of we langs mochten komen, maar nee hoor, gewoon de echo afwachten.

Die 3 weken zijn echt een hel geweest voor ons.

In het ziekenhuis aagekomen werden we gelijk gefeliciteerd met onze zwangerschap. Wij ons verhaal gedaan en de assistent had dus helemaal niets doorgegeven aan de arts.

Op de echo was ook inderdaad niets meer te zien.

Vandaar dat we nu maar 1 test hebben gedaan, op de testdag zelf, en verder niets meer.

We waren veel te bang dat het weer in 1 keer negatief zou zijn.

De 3 weken naar de echo toe waren dus ook weer een hel voor ons.

Gelukkig was alles helemaal goed en gaan we nu de laatste 16 dagen in.

Aan de ene kant is het fijn als mensen rekening met je proberen te houden, maar het kan ook teveel van het goede zijn.

Wel knap dat jullie het nog voor jullie houden!

Heel veel sterkte en natuurlijk veel plezier met de aanstaande echo!!!

Geniet er maar lekker van!

Geplaatst

Hoi dames,

Ook ik weet sinds een paar dagen dat ik zwanger ben. Als ik goed gerekend heb ben ik op 20 juni uitgerekend!

Net als jullie voel ik helemaal niets. Wel ben ik moe maar verder voel ik me net zoals anders. Op naar de eerste echo...

Geplaatst

Hoi Esk,

Ik heb 30 oktober mijn eerste echo, het valt dus nog wel mee.

Vind het wel heel spannend. Je hebt mijn verhaal van vorig jaar gelezen dus ik vind deze 12 weken heel erg spannend.

Daarnaast ben ik natuurlijk ook heel erg benieuwd of het er één of twee zijn!

Wanneer is jouw echo?

Geplaatst

Hoi dames,

Weet iemand van jullie of de 1e echt een inwendige of een uitwendige echo?

Verders nog geen "klachten", btje opgezette buik.

Esk, dat je het zo lang voor je kan houden. Wist niemand ervan dat jullie ermee bezig waren?

't Is hier zeker rustig.

Liefs

Geplaatst

Hoi Natasja.

Bij mij was vorig jaar de eerste echo (met 7 weken) inwendig omdat het te vroeg zou zijn om uitwendig te doen. Ik krijg nu ook weer een inwendige echo.

Geplaatst

Simonja, de mijne is 27 oktober, dus ook nog 2 weekjes wachten. Goh, straks ben je in verwachting van een tweeling! Wat gaaf!

Natas, ik denk dat het een inwendige echo wordt, volgens mij doen ze die alleen maar in het Geertgen... en over dat vertellen: de meeste mensen weten wel dat we IVF doen, maar we hebben niet tegen iedereen gesproken over de datum van de punctie, dus is het veel makkelijker om het voor je te houden. Ik zeg gewoon dat het "spannend" is als iemand wat vraagt. Is niet eens gelogen ;-). Ik wil het wel graag vertellen hoor, maar manlief is nog wat voorzichtig...

Geplaatst

Alle dames nog maals gefeliciteerd met jullie zwangerschapen en ik hoop dat alles na de wenst gaat en jullie gaan genieten van deze bijzondere periode.

Ik ben eind mei uitgerekend, maar kan begin juni ook zijn. Leuk op te lezen jullie berichten , per persoon alles zit verschillend natuurlijk. Ik zit al in de week 7,5 en ik moet zeggen dat ik heb veel kwaltjes en dat kan tot de week 12-16 duren . Even door bijten. Ik heb ook trek in patat (nooit van gehouden ) en alle dingen waarvan je dik kan worden . Vroeger zat ik altiijd op diet.

Dat is allemal te gek om te verworden wat alles met je doet in deze periode! Ik heb mijn eenmanszaak en valt niet altijd mee iedere dag van mijn werk te genieten.:icon_colors:

Geplaatst

Ook ik mag me melden op dit forum. Ik ben nu 4 weken en 2 dagen zwanger. Ik heb volgende week donderdag een echo om te kijken of dat het goed zit aangezien ik vorig jaar een buitenbaarmoederlijke zwangerschap heb gehad. En die week erop een echo om te kijken of dat het hartje klopt.

Ik vind het allemaal wel erg spannend. Bij elke krampje, steekje of raar gevoel in mijn buik schrik ik. Hebben jullie dit ook. Verder heb ik wel last van mijn rug.

Ik probeer wel te genieten van het feit dat ik zwanger ben en we alweer een stap verder zijn. Positief blijven en hopen dat alles blijft zitten.

Gr Es

Geplaatst

Es, gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik herken je onzekerheid heel erg goed. Ik heb vorig jaar een missed abortion gehad en daardoor ben ik nu ook een stuk terughoudender in mijn enthousiasme / blijheid.

Ik voel deze keer juist helemaal niets terwijl dat vorig jaar wel zo was en ook dat maakt mij soms onzeker. Gelukkig heb jij volgende week al een echo dus je hoeft niet meer zo lang te wachten op de eerste.

@dames, ik dacht dat het misschien wel leuk is om een overzichtje te maken wie wanneer een echo heeft zodat we (wederom) met elkaar kunnen 'wachten'.

Ik kon niet alle datums vinden dus als jullie het zelf even willen aanvullen...

afspraken en echo's:

Rachel 14-10

Marchan 14-10

Natasja (Otjes) 21-10

Es (Meisje81) 22-10

Esk 27-10

Dorine (Simonja) 30-10

@Rachel en Marchan, voor jullie morgen dus alweer de spannende dag. Heel veel succes en laten jullie snel weten hoe het gegaan is?

Groetjes Dorine

Geplaatst

Dorine,

bij hoeveel weken heb jij vorig jaar een miskraam gehad? Spannend is het allemaal he. Kun jij je wel concentreren op je werk?

Gr Es

Geplaatst

Hoi Es en Dorine,

Ik kan me voorstellen dat jullie wat onzekerder zijn vanwege jullie voorgeschiedenis. Hoewel ik het bij mezelf ook wel herken. Je voelt er zo weinig van en je weet gewoon niet hoe het gaat. Het is inderdaad nog verder wachten tot de echo's en dan tot de 12-weken grens (en daarna de 20-weken echo).

Ik geloof dat ik het pas echt ga geloven als ik de kleine veilig en wel in m'n armen heb.

Dorine, leuk zo'n tabel en handig. Ik zie dat ik echt pas zo'n beetje de laatste ben met een echo (zou dan 8 weken zijn). Er zit dus net zo'n verschil in eerste echo's als in testdata bij de verschillende ziekenhuizen.

Geplaatst

Esk,

Ik probeer ook lekker positief erin te staan. Bij ons weet ook iedereen het in de omgeving omdat wij nooit een geheim hebben gemaakt van het IVF verhaal dus dan krijg je dit ook.

Ik voel altijd veel in mijn buik omdat ik altijd last heb van mijn darmen alleen nu denk je eerder dat eht wat anders is.....!!

wij krijgen al eerder een echo vanwege de voorgeschiedenis. Anders zou het op donderdag 29 oktober zijn.

Gr Es

Geplaatst

Hi Es,

Ik heb vorig jaar met 7 weken de eerste echo gehad en die was goed. In de 12e week ging ik voor de nekplooimeting en toen bleek het hartje niet meer te kloppen. Men dacht dat dit ergens in week 8 / 9 gestopt was, precies weten ze het niet. Ik heb geen bloedverlies etc gehad waardoor we het gemist hebben. In week 12 ben ik uiteindelijk ook gecurreteerd.

Maar goed, nu gaan we voor een beter resultaat. Concentreren op m'n werk gaat nog wel maar ik merk wel dat ik steeds meer hier te vinden ben :-)

Geplaatst

Wie wil er ook werken als je zo'n leuk nieuws hebt :icon_biggrin:. Ik heb er ook moeite mee, zit meer hier op het forum dan dat ik echt m'n werk doe... maar na al die moeite en ellende van de afgelopen jaren vind ik dat we dit wel verdiend hebben!

Geplaatst

ja, er zit idd net zo veel verschil in het maken van de echo's als het testen etc.

Bij ons weet nog niemand dat ik zwanger ben. Iedereen wist het toen we onze eerste IVF deden maar nu, over deze cryo-tp, hebben we niets verteld. Van de ene kant wil ik het wel aan mijn (schoon)ouders vertellen maar ik vind het ook een beetje 'eng' gezien onze historie. Ben er nog niet helemaal uit....

Geplaatst

Ach, ik denk maar zo (in ons geval): we hebben al zo lang niets kunnen vertellen dat die 2 weekjes er nu ook nog wel bij kunnen.

Mijn moeder en vader weten het wel (dat wilde ik graag), wat mensen die ik in vertrouwen heb genomen op mijn werk en mijn beste vriendin en dat was het dan.

De rest volgt over 2 weekjes en dan ga ik er helemaal van genieten. Dan ben ik zelf ook wat zekerder (ik heb het gevoel dat als ik op de echo een hartje zie dat het allemaal wel goed komt) en dan is het hartstikke leuk om het te vertellen. Op deze manier verdeel ik alle vreugde een beetje ;-)

Geplaatst

Tsja, daar zit idd ook wel wat in. Misschien dat ik het binnenkort toch maar aan mijn schoonouders ga vertellen, ze zijn nu met vakantie.

Mijn ouders misschien ook wel maar mijn familie woont niet echt in de buurt en ik wil het niet door de telefoon vertellen..

Oh ja, vraagje trouwens... ik merk wel dat ik stevigere borsten krijg, ze worden echt voller. Hebben jullie dat ook al? Vanochtend mijn pak aangetrokken en het jasje gaat nu nog maar net dicht. hahaha

Geplaatst

Tja, ik heb wel het idee dat ze gespannen zijn en misschien iets voller (hoewel manlief het verschil niet echt zag). Wat ik wel heb is dat ik echt een dikke buik heb 's avonds en dat ik dus bepaalde kleren daarom niet meer aan wil (het ziet er niet uit). En ik heb zelf het idee dat ze anders van vorm zijn (dus niet zozeer groter, als wel "anders"). Ik was toch al gezegend met een behoorlijke cupmaat, dus vind het niet zo erg als ze niet zo zouden groeien (waar moet ik het laten?)...

Geplaatst

Mijn borsten staan ook rechtop en zijn stevig en heel vol..... Mijn man vindt het wel heel erg leuk. ik vind het wel echt pijnlijk!!!! Kan niet op mijn buik liggen zeg maar.

Geplaatst

Hahaha, ik heb precies hetzelfde. Voor mij hoeven ze ook niet echt te gaan groeien, vind het nu echt al meer dan genoeg ;-)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden